Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annefleur200

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 11:32

Ik heb vandaag de groei echo gehad. Baby zit qua groei net iets onder het gemiddelde dus helemaal prima :) <3

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 11:43

Hier gaat het goed, de jongens zijn aanstaande vrijdag 32 weken.
Ze liggen in Gouda.
Ze slapen lekker veel en eten en poepen goed!
Voorlopig liggen ze hier nog wel!

Ben benieuwd wie de volgende is die zal bevallen!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 12:29

Lieffiefi schreef:
Ze liggen in Gouda.

Wat fijn dat het goed gaat. Verblijf jij daar ook of rij je heen en weer?

Annefleur200 schreef:
Ik heb vandaag de groei echo gehad. Baby zit qua groei net iets onder het gemiddelde dus helemaal prima :) <3

Wat fijn dat geeft rust :)

Hier vandaag de liggingsechos gehad en de kleine ligt in stuit en is groot.
Dat ze groot was wisten we al, dat was de vorige ook en alle groeiechos bevestigden dat al.
Stuitligging valt mij wel tegen... Versie vindt ik best een ding waar ik tegen op zie.
Heeft iemand daar ervaring mee?

Als dat niet lukt nog de keuze maken tussen inleiding en keizersnede, dat trekt mij beide ook niet.
Had gehoopt op weer een natuurlijke bevalling zonder inleiding.

Dus hier even wat teleurgesteld en nu begint het wachten tot maandag, dan is de versie.

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 16:28

Fijn dat ze in Gouda zijn en het zo goed doen Lieffi!

Hier nu net met verlof. Helaas ligt ook die van mij in stuit en draait vooralsnog niet uit zichzelf. Voor volgende week staat een versie gepland.

Ik heb dat zelf nog nooit gehad, maar vanuit mijn opleiding wel een paar keer gezien. Ik vond het soms best een gesjor aan je buik, dus zie er ook wel een beetje tegenop...

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-25 17:14

Hier gaat alles z’n gangetje. Zwangerschap gaat tot nu toe echt prima, heb nog helemaal geen kwaaltjes oid.
Gisteren groeiecho gehad, hoofdje en beentjes net iets onder het gemiddelde maar buikje wel wat groter. Over 2 weken weer een groeiecho.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 17:46

Bij mij is het kindje ingedaald en ligt het vast in het bekken. Ben nu 37+3 en heb nu 1,5 week verlof. Ik moet zeggen dat ik er toch wel aan toe was. Ik slaap best heel veel en ik rust heel veel want ik kan merken dat het zwaarder wordt.
Vandaag kwam het geboortepakje binnen en dat is toch ook wel weer fijn. Alle spulletjes staan klaar dus de baby kan in principe komen.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 19:58

Lieffiefi schreef:
Ze liggen in Gouda.

Fijn dat het goed gaat!

Spannend al die uitgerekende data die dichterbij komen!

Vandaag intake gehad met de kraamzorg, was wel een fijn gesprek. Wel een bijzonder rotte nacht gehad, dus op 3 uurtjes slaap gefunctioneerd. Geen idee hoe :') . Dus bij het gesprek ook gewoon dingen opgeschreven waar we nog specifiek op moeten letten.

Volgende week weer groei echo, daar wel zin in, de kleine meid weer zien <3 . Mijn man heeft afgelopen week geschilderd, en zondag samen met mijn vader laminaat gelegd. De commode is ook al over vanuit mijn ouders, en morgen gaat mijn man de plinten leggen.

Over exact 4 weken heb ik mijn laatste werkdag, maar ben echt af aan het tellen nu. Ik merk dat ik het toch steeds pittiger begin te vinden.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 21:35

Ik leef met jullie mee!
Ik weet nog hoe spannend ik het vond met Zoey en dit keer ook.

We wonen zelf ook in Gouda, op een paar minuutjes van het ziekenhuis vandaan gelukkig. We zijn dus vlakbij!

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 08:38

Hier inmiddels 38,5 week maar baby was afgelopen dinsdag nog niet ver genoeg ingedaald.
Dit merk ik ook in mijn buik want hij duwt nog flink omhoog tegen mijn ribben.

Ben heel benieuwd wanneer hij zich gaat aankondigen.
Het wordt nu wel echt wat zwaarder en pak ook sinds mijn verlof veel meer rust overdag.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 13:24

Fijn om weer updates te lezen van iedereen!

Versie heb ik zelf geen ervaring mee. Wel 2 vriendinnen die beide een versie gehad hebben (eentje zelfs 2x want baby was weer teruggedraaid) en die zeggen het is geen prettig gevoel maar goed te doen.

Lieffiefi wat fijn dat de jongens nu dicht bij huis zijn en dat het goed met ze gaat!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 20:33

Hier ook iets onder gemiddeld qua groei. Ze ligt goed en ook wat ingedaald maar nog niet vast. Ik moet nog weekje werken en dan ook verlof. Ben ook heel benieuwd wie de volgende is!

Fijn dan het goed gaat lieffiefi!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 23:05

Hier een flinke jongen, zit op p97. Datum voor geplande keizersnede heb ik van de week doorgekregen.

Versie heb ik geen ervaring mee. Mijn zoontje was een stuitligger en ik heb er toen voor gekozen geen versie te doen. We hebben toen moxa therapie geprobeerd (geloven we zelf niet zo in, maar baadt het niet dan schaad het niet), ook zonder resultaat. Dus die is uiteindelijk via een keizersnede geboren :)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 09:58

Wat fijn dat het goed gaat met de jongens Lieffiefi!

Hier geen ervaring met stuit, wel verhalen gehoord/gelezen van natuurlijke bevalling in stuit.

Met mij gaat het best aardig, nu alweer 3 weken met verlof en merk dat dat mn lichaam echt goed doet. En ben heel blij dat ik niet meer werk, alles kost zoveel extra energie.
Maandag groeiecho, ben benieuwd. Met de laatste meting zat ze netjes op gemiddeld en iets erboven :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 16:27

Hier was de hartslag niet goed bij controle, dus ik moest meteen door naar het ziekenhuis. Schrok me helemaal een ongeluk.

In het ziekenhuis lang aan de ctg gelegen en ze hebben alles gecheckt. Was prima. De baby is bijzonder druk, waardoor de metingen en de echo wel erg lastig waren. Niet alles is gelukt. Van wat ze konden meten is het een enorme baby, dus nu moet ik voor de zekerheid alsnog de suikertest en een aantal extra groeiecho's.

Zie enorm op tegen de suikertest. Bloedprikken is voor mij een ramp. Ik dacht dat het nu nooit meer hoefde na bloedprikken voor ijzer en rhesusfactor. -O- Liever narigheid voor mezelf dan voor de baby, maar inmiddels heb ik ook wel wat zelfmedelijden. :+ Ik vind het hele zwanger zijn echt verschrikkelijk.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 16:47

Och, ik voel met je mee. Ik heb ook een mega prikangst.
Voordat ik zwanger werd zat ik in een EMDR traject. Toen ik wist dat ik zwanger was heb ik EMDR ook in kunnen zetten om met de prikangst om te kunnen gaan.
Voor de suikertest moest ik 3x bloed laten prikken, 2x in mijn arm en 1x in mijn vinger.
Toen dat op orde was werd later in de zwangerschap nog een keer geprikt om het ijzergehalte te bepalen dus daar gingen we weer.... zucht.
Ik ben alles bij elkaar zo'n 8 keer geprikt, ik heb er geen enorme paniek meer bij maar leuk is toch anders.

Qua zwanger zijn vind ik het mooi om een keer meegemaakt te hebben maar ik ga het niet missen. Sommige vrouwen genieten van iedere beweging, ik vind het maar irritant :x

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 16:52

Het kan wel wennen. Ik had ook een hele grote angst (en viel daar ook snel van flauw).
Toen ik in een fertiliteitstraject kwam moest ik regelmatig bloedprikken en heel veel injecties en nu geef ik er niets meer om. Dat had ik ook nooit verwacht.

Hier nog een weekje werken en dan verlof. Kijk er erg naar uit!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 17:26

_Lorette_ schreef:
Hier was de hartslag niet goed bij controle, dus ik moest meteen door naar het ziekenhuis. Schrok me helemaal een ongeluk.

In het ziekenhuis lang aan de ctg gelegen en ze hebben alles gecheckt. Was prima. De baby is bijzonder druk, waardoor de metingen en de echo wel erg lastig waren. Niet alles is gelukt. Van wat ze konden meten is het een enorme baby, dus nu moet ik voor de zekerheid alsnog de suikertest en een aantal extra groeiecho's.

Zie enorm op tegen de suikertest. Bloedprikken is voor mij een ramp. Ik dacht dat het nu nooit meer hoefde na bloedprikken voor ijzer en rhesusfactor. -O- Liever narigheid voor mezelf dan voor de baby, maar inmiddels heb ik ook wel wat zelfmedelijden. :+ Ik vind het hele zwanger zijn echt verschrikkelijk.

Je kunt ook vragen om een dagcurve te maken. Dan moet je wel zelf in je vinger prikken.

Het drankje en het wachten viel mij trouwens mee, juist door alle horrorverhalen die ik erover had gelezen en gehoord.

Extra groeiechos zorgen er wel voor dat je nog vaker naar de baby mag kijken <3

Hier vandaag veel krampen en steken, hoop dat het niet meer wordt.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 17:51

Je mag me in principe met alles prikken! Ik geef niks om naalden of vaccinaties. Als je er maar geen bloed uithaalt. :P Hartslag voelen/horen en bloeddruk meten vind ik naar. Infuusnaald is ook een probleem, want in ader en in het zicht. Vooral in de buurt van hand/pols is het een probleem. Ik val dan flauw en moet spugen. Het zit in de familie helaas.

Ik vind jullie echt heel stoer, dus dan moet ik ook maar niet piepen. :Y)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 21:42

Oei even spannend Lorette zo direct doorgestuurd worden naar het ziekenhuis! Gelukkig was alles goed, succes met de extra controles en prikken.

Lieffiefi fijn te lezen dat het goed gaat met je jongens en dat ze nu dichterbij liggen :)

Hier inmiddels op 31 weken, vanmorgen weer goedgekeurd bij de verloskundige. Sinds ik echt rust heb is mijn bloeddruk ineens veel beter en is mijn baby super actief. Ik voel me ook echt beter al blijft het belangrijk om echt goed te doseren qua activiteit.
Volgende week krijg ik de echo voor placenta lokalisatie en waarschijnlijk meten ze dan ook gelijk de groei van onze meid even op. Ik hoop dat de placenta netjes opgeschoven is zodat onze meid tzt via de natuurlijke weg naar buiten kan komen.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 14:00

_Liv schreef:
Fijn dat ze in Gouda zijn en het zo goed doen Lieffi!

Hier nu net met verlof. Helaas ligt ook die van mij in stuit en draait vooralsnog niet uit zichzelf. Voor volgende week staat een versie gepland.

Ik heb dat zelf nog nooit gehad, maar vanuit mijn opleiding wel een paar keer gezien. Ik vond het soms best een gesjor aan je buik, dus zie er ook wel een beetje tegenop...

Hier net de versie gehad en het is gelukt *\o/*
Ik duim dat het bij jou ook soepel gaat.
Laat je weten hoe het ging?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 14:15

Viel het jou mee Carika?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 14:59

Wat fijn! Was het vervelend?

Ky, ik heb 'm ook aan de voorkant/onderkant en het spant erom of de uitgang vrij is. :+ Laten we hopen dat het genoeg bijtrekt. Dat was wel het geval met de 1e, dus ik heb goede moed.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 15:00

Wat fijn dat het gelukt is Carika! En nu zo blijven liggen :)

Hier vanochtend weer een goede controle gehad, kleine doet het groeit, zit iets onder gemiddeld qua groei, maar gewoon prima. Dame ligt al netjes met dr hoofd richting uitgang :)

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 15:08

Mandyy schreef:
Viel het jou mee Carika?

Ja. Het is echt niet fijn maar ging wel snel.

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 19:52

Wat fijn dat het gelukt is en dat het wel meeviel! Geeft mij weer een beetje hoop voor vrijdag :D