31 jaar en borstkanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 12:43

Och toch. Wat ontzettend verdrietig ;(

SansaS

Re: 31 jaar en borstkanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-24 12:53

Ja... en ik kan ook niet riskeren dat ik wat oploop dus heel dubbel...

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 13:00

Ja, ik snap het. Het is ook allemaal zo dubbel he. Je moet voorzichtig zijn en niet al teveel risico's nemen, maar je wilt ook een beetje blijven leven en af en toe wat leuks doen.
Dat constante wikken en wegen is iets wat mij ook weleens moe maakt. Dan zou je wensen dat je weer gezond was en dat je allemaal verlost zou zijn van al dat gedoe. Maar ja, zo werkt het helaas niet.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 13:41

Dat is inderdaad niet fijn… grote groepen moet je inderdaad vermijden… kan je niet even langsgaan met een mondmasker op? dat is natuurlijk niet hetzelfde maar dan kan je ze toch even zien (al snap ik dat je het risico niet wil nemen.) maar misschien met afstand houden, mondmasker op en niet te lang…

Ik ben de laatste week ook met mondmasker op pad geweest, ik werd wel heel raar bekeken alsof ik besmettelijk ziek ben maar het is natuurlijk voor mezelf te beschermen.

Hopelijk zijn je bloedcellen maandag toch alweer iets gestegen…

er is wel medicatie voor te lage witte bloedcellen maar ik denk enkel als spuit… ik heb deze gehad maar was toen opgenomen met levensbedreigende lage witte bloedcellen en mijn schoonvader heeft zo bijna 3 weken in het ziekenhuis gelegen met dagelijkse inspuitingen…

Je bent vaak zieker door de behandeling dan van de ziekte zelf he… (en dan nog voel je je vaak niet echt ziek als je bloed slecht is)

Veel sterkte lieve SansaS

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-24 14:05

Ja maar even kijken of zoiets nog wil..

Ja klopt van die pelgraz spuiten. Helaas begreep ik die alleen zin heb na de kuur en niet nu nog. Vanaf de volgende keer ga ik ze wel standaard weer krijgen.

Maar sjonge het is echt feest nu. Met ik dit bericht zat te typen ineens een waterval van bloed uit mijn neus.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 14:11

Och nee… dikke knuffel lieverd!

Als je ongerust bent zeker niet twijfelen om het ziekenhuis te bellen hoor! Zeker als het niet stopt!

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-24 14:12

Ja ga ik misschien ook even doen.. heb nu even de tip van oncoloog gedaan om er maar even een tampon in te drukken. Maar als het straks weer begint bel ik wel even. Want begon nu 2 keer in een uur... en mijn bloedplaatjes zijn al laag en ik heb zware bloedarmoede

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 14:18

Is Pelgraz hetzelfde als Neulasta?

Wat een gedoe allemaal. Die bloedneuzen (en bloedend tandvlees) heb ik ook heel lang en het is echt vervelend. Die bloedneuzen heb ik voornamelijk na het opstaan dus dan weet je ongeveer wel wanneer het penarie is, maar als je onderweg bent ofzo dan is het echt heel lastig.
Als je het niet vertrouwt dan inderdaad even bellen hoor. Het is een rotmoment zo voor kerst, maar jij kunt er ook niks aan doen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 14:21

Inderdaad, dat kan je er niet bij hebben nu… bij mij zijn dit ook neverwerkingen zoals Oscar, neus en tandvlees… dagelijkse kost…

Als je bloedplaatjes laag staan heb je natuurlijk wel meer kans op ‘heftigere’ bloedingen omdat het bloed niet zo snel stolt… zo ook sneller blauwe plekken…

Dus ook daar is voorzichtigheid geboden (wondjes bloeden heviger en ook de lage witte bloedcellen zonder voor vertraagde genezing )

Dus zeker niet twijfelen als je ongerust bent! Het is allemaal al heftig genoeg

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-24 14:28

Ja klopt is zelfde als neulasta!

Ja.. ik was wel bekend al met matige bloedneuzen van inderdaad de slijmvliezen. Maar zo als nu nog niet eerder gehad.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 14:53

Je krijgt niet standaard Neulasta ?? :oo Vind ik niet ok. :(
Voorzichtig hoor. Hoop dat je bloedneus ophoudt maar anders lijkt een belletje mij idd geen verkeerd plan. Beterschap. :(:)

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-24 14:58

Nee dat word bij deze kuren niet standaard gegeven... alleen bij de ac kuren kreeg ik dat.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 15:07

Ow… ik ging er van uit dat chemo sowieso gelijk stond aan een “tegenmedicijn” om je bloedcellen op peil te (proberen) houden. Hoop dat die problemen worden verholpen bij de volgende kuren !

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 15:41

SansaS schreef:
Ja maar even kijken of zoiets nog wil..

Ja klopt van die pelgraz spuiten. Helaas begreep ik die alleen zin heb na de kuur en niet nu nog. Vanaf de volgende keer ga ik ze wel standaard weer krijgen.

Maar sjonge het is echt feest nu. Met ik dit bericht zat te typen ineens een waterval van bloed uit mijn neus.

Pelgraz weer ja?
De hell
Ik had zaterdag ook ineens weer een heftige bloedneus, sowieso nu wel vaak, hoort erbij.

Sterkte voor jou :(:)

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-24 15:43

Klopt! Begreep alleen ik nu wel oppassen moet omdat mijn bloedplaatjes en hb gehalte heel laag zijn...

Ja ik had van de pelgraz geen last gelukkig. Maar wel van deze roofbouw op je beenmerg :))

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 17:03

Dikke knuffel voor jou en alle anderen hier die het kunnen gebruiken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 17:43

SansaS schreef:
Klopt! Begreep alleen ik nu wel oppassen moet omdat mijn bloedplaatjes en hb gehalte heel laag zijn...

Ja ik had van de pelgraz geen last gelukkig. Maar wel van deze roofbouw op je beenmerg :))

Ja, idd oppassen
Ik heb ook bloedarmoede maar bij mij is het juist langzaam weer omhoog aan het gaan dus groen ligt voor chemo vrijdag. Dan ben ik op de helft na vrijdag van mijn traject. Ik moet zeggen deze vallen mij minder zwaar dan de eerste 4. Ik had echt veel last van de pelgraz dus.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-24 17:44

Fijn je groen licht hebt!

Ik vind de weken met alleen paclitaxel ook goed te doen :j

Maar de weken met de carboplatin erbij wat minder := en dat schijnt ook echt de veroorzaker van die beenmergtoxiteit te zijn helaas. Dus hopelijk kan die kuur iets lager gezet worden. Mijn beenmerg is kennelijk ontzettend onder de indruk van die kuur.

Nouja hopelijk de kanker dan ook.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 18:42

Ha daarom wsl dat ik die Neulasta van in het begin krijg, ik moet sowieso dat carbospul.

Mooi dat je groen licht hebt voor de volgende kuur, BeFunny ! Bijna halverwege, hèhè, altijd fijn.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 19:25

Ik had dit ook met de carbo…

bij mij zijn ze vroegtijdig moeten stoppen, ik kreeg in het begin van de studie normaal 8 keer carbo maar ik denk dat ik er maar een drietal heb gehad…

in combi met de bestraling van mijn slokdarm kon ik ook niet normaal eten dus ik verzwakte heel erg…

Vies spul is het maar uiteindelijk doet het wel zijn werk… en komt er einde aan de chemosessies

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-24 19:27

Oh jakkes britt! Ja carbo is naar spul. Maar inderdaad als het zijn werk maar doet.. hopelijk volledige respons met de operatie

Ik moet nog 2 keer carbo en nog 4x alleen paclitaxel.

Ik kan ze wel wegkijken :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 19:44

Heel veel sterkte voor jullie allemaal en de bloedneus is ruk. Ik geef jullie allemaal een knuffel :knuffel:

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 20:23

Voor jou ook, Pien!
En thanks dat je altijd zo lief en meelevend voor ons bent <3

lein82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 21:20

Voor iedereen een :knuffel:

Het is allemaal hartstikke heftig. Bizar dat iets wat je beter moet maken, je eerst zo ziek maakt...

Hier vandaag te horen gekregen dat ik opgeroepen word door de oncoloog om de chemo in gang te zetten. Dus afwachten nu...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 22:54

Oscar schreef:
Voor jou ook, Pien!
En thanks dat je altijd zo lief en meelevend voor ons bent <3

Dank je wel Oscar. Ik heb veel aan jullie verhalen. Ben opeens buddy voor mijn lieve vriendin. Ook onverwacht kanker en dat is allemaal nog erg vers en beginnend. Ik weet dank zij jullie een beetje meer van het technische gedeelte van deze ziekte. En dat is helpend.

Lein82 sterkte. :knuffel: