Diagnose BK en verder.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 16:05

BeFunny, ik reageer nu pas maar heb gisteren tussen de bedrijven door wel even snel dit topic bekeken. Blij dat het relatief goed nieuws is! Is je hele lichaam gecheckt?

Ik vind 'gevecht' altijd een rotterm in het kader van een ziekte. Dat impliceert namelijk dat je er zelf iets aan kunt doen, meer of minder je best doen etc. En dat is niet zo.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-24 16:57

Klopt mijn hele lichaam is gecheckt. Dat was ook met de overige pets al zo die zijn van Hoofd tot tenen zeg maar. En de plek bij mijn schouder is er dus ook echt bijgekomen in de tussentijd. In die zin voelt die twee weken wachten wel lang. Maar dat is ook de reden dat ze de afspraak hebben kunnen vervroegen want hij stond pas over 3 weken gepland.

Ik ben het er mee eens dat je er niets aan kunt doen. Maar ook dat het voelt als een gevecht in alle opzichten. Een gevecht tegen emoties een gevecht tegen alles wat op je pad komt tijdens het traject bijv met het biopt dat ik dingen veel gevraagt en uiteindelijk krijg je dan niks denk aan narcose of zware pijnstilling dat voelt als een zware klim een berg op en als je er bijna bent hoor je dat je niet verder mag ofzo. Het gevecht tegen de buitenwereld want hoe je het went of keert er komen momenten dat je niet begrepen wordt zelfs niet door mensen die heel dichtbij je staan en dan voel je je heel eenzaam op die momenten en dat is een terugkerend iets en dan moet het zwaarste voor mij nog komen.

Het is dus wel degelijk een soort strijd maar niet zoals er vaak over gesproken wordt. Je kunt niet vechten tegen kanker.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 17:48

BeFunny, ja het is inderdaad precies zoals je beschrijft.
Het is ook zo'n verraderlijke en onwerkelijke ziekte.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 18:07

Mooi gezegd en zo is het ook :)
Net zoals positief blijven. Als je zegt dat je niet meer beter kunt worden (gelukkig bij jou niet aan de orde, waar ik super blij om ben!), maar dat het wel goed komt omdat je er zo positief in staat. Alsof je dan ineens wel een goede prognose hebt........ _-:(
Maar ik ben het er wel mee eens dat positief blijven je wel helpt. Niet zozeer om te genezen, maar wel om het hele traject te dragen en de tegenslagen te incasseren. Met een beetje veerkrachtig en wat humor en zelfspot is het allemaal wat beter te dragen.

BritHittepit
BatmanBrit

Re: Diagnose BK en verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 18:10

Heel mooi gezegd befunny en oscar… En dat klopt ook helemaal hoe jullie het bescrhijven

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-24 18:16

Oscar schreef:
Mooi gezegd en zo is het ook :)
Net zoals positief blijven. Als je zegt dat je niet meer beter kunt worden (gelukkig bij jou niet aan de orde, waar ik super blij om ben!), maar dat het wel goed komt omdat je er zo positief in staat. Alsof je dan ineens wel een goede prognose hebt........ _-:(
Maar ik ben het er wel mee eens dat positief blijven je wel helpt. Niet zozeer om te genezen, maar wel om het hele traject te dragen en de tegenslagen te incasseren. Met een beetje veerkrachtig en wat humor en zelfspot is het allemaal wat beter te dragen.

Ook eens volledig. Het werkt jezelf tegen als je er niet positief in staat.

En kunnen genieten van kleine dingen helpt ook. Maar elke tegenslag voelt aan als een mokerslag en daarom zijn er absoluut momenten dat het gewoon met name emotioneel wat minder gaat.

En als je niet meer beter kan worden dan kun je ergens anders positiviteit uithalen dat moet dan ook wel. Maar anderen kunnen dat heel makkelijk zeggen "gelukkig sta jij er positief in of Positief blijven" maar ze hebben werkelijk geen idee wat er allemaal mee speelt in je hoofd en wat een weg je al hebt doorlopen. Dat maakt het ook heel lastig voor anderen om het te begrijpen dus het is allemaal vaak wel heel goed bedoeld.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 18:30

Ik werd er echt wild van! Oooh ge ziet er goed uit! En ge zijt zo positief maar ge zijt een sterke dus dat komt wel goed… die mensen bedoelen het inderdaad goed maar hebben geen idee wat doormaakt… ook al gaat het nú inderdaad goed met mij heb ik nog steeds elke 3 weken behandeling die mijn kanker aanvalt en mijn lichaam tegelijk… en als ze vragen hoe het gaat zeg ik ook goed maar in een ‘normaal’ leven gaat het helemaal niet goed… het gaat goed naar alle omstandigheden en dan gaat het soms ook gewoon slecht… als je er zelf niet ‘inzit’ is het onmogelijk om te weten hoe het echt voelt…

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 19:50

BeFunny schreef:
Klopt mijn hele lichaam is gecheckt. Dat was ook met de overige pets al zo die zijn van Hoofd tot tenen zeg maar. En de plek bij mijn schouder is er dus ook echt bijgekomen in de tussentijd. In die zin voelt die twee weken wachten wel lang. Maar dat is ook de reden dat ze de afspraak hebben kunnen vervroegen want hij stond pas over 3 weken gepland.

Ik ben het er mee eens dat je er niets aan kunt doen. Maar ook dat het voelt als een gevecht in alle opzichten. Een gevecht tegen emoties een gevecht tegen alles wat op je pad komt tijdens het traject bijv met het biopt dat ik dingen veel gevraagt en uiteindelijk krijg je dan niks denk aan narcose of zware pijnstilling dat voelt als een zware klim een berg op en als je er bijna bent hoor je dat je niet verder mag ofzo. Het gevecht tegen de buitenwereld want hoe je het went of keert er komen momenten dat je niet begrepen wordt zelfs niet door mensen die heel dichtbij je staan en dan voel je je heel eenzaam op die momenten en dat is een terugkerend iets en dan moet het zwaarste voor mij nog komen.

Het is dus wel degelijk een soort strijd maar niet zoals er vaak over gesproken wordt. Je kunt niet vechten tegen kanker.

Mooi gezegd en op die manier is het inderdaad wel een gevecht :knuffel:

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 09:30

Hey BeFunny, wat fijn dat het 'so far so good' lijkt! En het lijkt me ook wel prettig dat die afspraak een weekje eerder is?

Hopelijk kun je nu idd even je rust pakken. En mooi hoe open en eerlijk alle ervaringsdeskundigen hier kunnen en willen spreken.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 10:03

Ik bedoel met het gevecht ook wat vaak gezegd wordt…..hij/zij heeft de strijd verloren. Dat vind ik zo’n nare opmerking. Tegen kanker is niet te vechten inderdaad….je hebt pech of geluk. Mensen bedoelen het vak goed maar sommige dingen komen best hard binnen.

Het gevecht tegen de emoties en vaak ook de buitenwereld is heel herkenbaar. Ik had door het gebruik van de coldcap nog heel veel haar tijdens de chemoperiode. Hierdoor leek ik niet ziek en werd vaak overschat. Precies wat Britt ook zegt. Je ziet er zo goed uit….je leeft nog dus het zal allemaal wel goed gaan. Aan de andere kant mensen die je keihard laten vallen, waarschijnlijk omdat ze niet weten hoe ermee om te gaan. Of mensen die zichzelf zielig vinden omdat ze een vriend/kennis/familielid met kanker hebben. Zo moet je mijn opmerking over ‘het gevecht aangaan’ ook zien.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-24 12:02

Ja je ziet het niet hè dan zal het wel goed gaan ;)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:48

Hoe gaat het nu met je? Kom je een beetje tot rust?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-24 13:57

Opzich gaat het wel goed.
Ik slaap alleen slecht door alles wat geweest is en dat merk je op een gegeven moment ook aan je lijf.
Maar ik probeer iig rustig aan te doen. Ik werk morgen nog en volgende week dinsdag, mischien donderdag ook. Verder ben ik vrij en doe ik wat rommelen in de tuin, lezen, met de hondjes wandelen enz. Volgende week heeft mijn vriend vakantie dus misschien kunnen we wat gaan fietsen of even met de camper een paar daagjes weg. Dat bekijken we nog.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 14:00

Dat zal wel lekker zijn, hopelijk werkt het weer mee :) !

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 14:08

Een paar dagen weg zou fijn zijn, een andere omgeving kan positief werken.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 14:24

Fijn om misschien een paar daagjes even ergens anders te zijn, beetje ontspanning en afleiding.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-24 14:24

Ja maar bedenk dat ter plekke dus weet niet of het handig is omdat ik sowieso dinsdag werk. Maar anders heb ik een mooi tuintje en kunnen we vanuit huis ook mooi fietsen dus dan vermaak ik me ook best.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-24 23:29

Nou mijn leven kon niet slechter gaan. Even echt een enorme klap te verwerken.

Kan het niet zo openbaar droppen naar mijn traject gaat heel zwaar worden zo :(

Mijn wereld stort in :(

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 23:37

Oh meid. Probeer rustig te blijven. Geen paniek, gooi hier neer wat je kwijt wil of laat weten hoe we je kunnen helpen. Dikke knuffel!!

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 00:02

Ik lees al een tijdje mee en ik wil je heel veel sterkte en kracht wensen komende tijd. Y;(

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 05:51

Ah nee, wat küt!

Heel veek sterkte!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 06:25

Heel veel kracht en sterkte Y;(

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 06:46

Ik wil je heel veel sterkte wensen!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 07:01

BeFunny schreef:
Nou mijn leven kon niet slechter gaan. Even echt een enorme klap te verwerken.

Kan het niet zo openbaar droppen naar mijn traject gaat heel zwaar worden zo :(

Mijn wereld stort in :(

Wat ongelooflijk ruk. Denk aan je, en als ik iets voor je kan doen laat het me weten, al is het maar even een luisterend oor ofzo.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 07:56

:knuffel: