Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 09:37

Herkenbaar hoor Eske, ik word misselijk zodra ik moe ben. Een aantal weken geleden was dat steeds eind van de ochtend al. Dan ging ik dus ook over m'n grenzen heen eigenlijk. Fijn dat je nu medicatie hebt.

Rot die tandvleesontsteking AvHdG!

Welkom mylittlejoy!

Fijn dat de misselijkheid afneemt Renee! Wel rot dat eten en drinken zo'n struggle blijft. En wat een leuke foto met je oude bijrijdpaard.

En ook welkom Nienke! Hopelijk heb je wel een fijne vakantie ondanks de klachten :)

Verstandig om een rolstoel te lenen Daph. Snap dat het een drempel is, maar driedubbel je grenzen over gaan is ook niet tof.

Haha zoveel moeite en het dan niet lekker vinden, heel herkenbaar hoor hagelslag :')

Ik ben nu 14 weken zwanger en merk echt dat de klachten af beginnen te nemen. Heb vanaf woensdag iedere dag 20 minuutjes gewandeld zonder misselijk te worden (werd steeds misselijk zodra ik iets actiefs ging doen) en vanochtend zelfs 40 minuten. Zo fijn, actief doen lukte begin sinds juli al niet meer en voelde me echt een beetje slap daardoor. Nu lekker opbouwen zodat ik over 2,5 week op vakantie ook wat kan rondwandelen.

Mijn verloskundige is heel positief over paardrijden trouwens, zolang m'n buik nog niet in de weg zit en ik het zelf veilig genoeg vind, vindt ze het prima. Nou heb ik dus ook sinds begin juli al niet meer gereden, maar hoop volgende week weer een ritje te gaan maken. Heb een onwijs lief bijrijdpaard die heel braaf is in het bos en we staan aan een mega groot bos + heide, dus kan heerlijke ritjes maken. Het enige wat ie ooit doet is links- of rechtsaf slaan omdat ik met een te lange teugel draaf en hij het andere pad wel interessant vindt :')
Ik deel sowieso altijd mijn locatie met m'n vriend als ik ben buitenrijden (ook voor de zwangerschap al), dat vind ik wel belangrijk. Hij heeft me al ooit opgebeld of er iets gebeurd was omdat ik lang op dezelfde plek bleef staan: het was warm weer en paard & ik stonden heerlijk te chillen in het ven :D

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 08:23

Hoe gaat het met jullie met het warme weer?
Ik ben gisteren en vandaag om 6.30 opgestaan om een rondje te wandelen en kom de rest van de dag niet meer buiten :') Heb boven de airco aan staan dus het is hier nu heerlijk 22 graden. Kat ligt lekker languit op het koele laminaat op de overloop waar de airco hangt.

Jolliegirl

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:48

Hier is het te doen...binnen graad of 26.5. boven +- 29. De nacht was klam..maar gelukkig sliep ik..

Werken gaat moeizamer nu met die warmte.
Maar even doorzetten en dan zijn we er weer even vanaf.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:56

Het is gelukkig binnen nog redelijk fris.
Nog net geen 23 graden.
Slaapkamer afgelopen nacht was 22.7.
Buiten is het nu al 30 graden -O-
Ik moet zo wel even de paarden van het land halen en water geven....
Vanmiddag moet ik met mijn vriend mee naar de tandarts.
En gister was ik zelf bij de tandarts.
Nog complimenten gekregen dat mijn tandvlees ondanks alle hormonen er nog netjes uit zag.
Ik had 1 plekje die wel ging bloeden, maar dat deed het vorige week tijdens het poetsen al.
Daar zat ook een beetje veel tandsteen.
Mocht ik teveel bloedend tandvlees hebben, moest ik direct bellen.
Dan maken ze nog een x schoon zodat mijn tandvlees netjes zo rustig als mogelijk blijft.
Ik heb gister nog weer even mijn voorraad opgevuld _O-
Afbeelding

Ohja en ik was gister nog eventjes op het werk, moest nog een sleuteltje inleveren en mijn vriend moest gister naar de mondhygiënist(hij is behoorlijk bang dus als ik mee ga, gaat hij wel erheen en gaat het gelukkig goed).
We werken ook beide bij het zelfde bedrijf.
Maar het was best grappig, echt elke collega keek direct naar m'n buik en zei och valt mee je bent nog gewoon net zo als normaal _O-
Bedankt mannen _O-
En uiteraard moest ik het geintje laten dat ik mij aan de omgeving wou aanpassen(het zijn chauffeurs met bijna allemaal chauffeursbuikje _O- ).
Vonden ze iets minder grappig :Y)

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:00

Vind het thuis goed te doen, op het werk wel echt zwaar. Heb daar ook een humeur (sorry collega's) :oo gelukkig laatste dag dat het zo warm is

Net ook 16 weken echo gehad. Alles in orde maar niet het geslacht kunnen zien. Willen jullie het weten? Of hadden we dit al besproken? (Schaamt zich diep)

Hagelslag: wat een augurken. Heerlijk cliché, ik deel het niet met je.. geef mij maar gesmolten kaas en kaaschips

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:18

Ik heb nauwelijks geslapen en moe + warm maakt nog misselijker. Dus ik ben na 1,5 uur weer naar huis gegaan, gaat echt niet :')

De suprimal bevat helaas lactose en daar reageert m'n prikkelbare darm nogal op (+wordt er heel suf van), dus daarmee weer gestopt.

@hagelslag fijn dat het goed was bij de tandarts!
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 13-08-24 11:24, in het totaal 2 keer bewerkt

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:22

Jammer Eske_B dat het niet ging met suprimal. Hopen dat de misselijkheid snel wat afneemt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:25

AvHdG schreef:
Jammer Eske_B dat het niet ging met suprimal. Hopen dat de misselijkheid snel wat afneemt

Dankjewel! Het is vaak dragelijk als ik afleiding heb op werk gelukkig, maar die warmte doet me de das om -O-

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:04

@avhdg
Fijn dat je een goede echo had!
Volgens mij had ik laatst zeer stellig gezegd dat we het niet wouden weten _O-
Maar ik ben bang dat ik daarop terug ga komen.
Ivm in de directe omgeving zowel een jonge als een meisje die nu ca 3 maand oud zijn.
En er nu al gevraagd word, wil je de babykleertjes hebben. Weten jullie wat het word.
Dus mjaa t kan zijn dat ik 30 augustus wel wil weten wat voor klein monster we krijgen _O-

@eske
Dat is balen dat het qua Misselijkheid niet ging maar ook de suprimal wat niet werkt

Het is hier buiten nu serieus 35 graden -O- binnen helaas 23.5

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:50

Zo wees gezegend met 23,5.. :')
Hier inmiddels 28 binnen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:10

Helaas dringt de warmte hier nu door -O- 24.1
Als het goed is komt er straks rond 7 of 8 noodweer aan...
Maar echt afkoelen gaat het nog niet doen.
Straks nog even lekker met mijn voeten in een voetenbadje _O-
Door iets te weinig beweging worden mijn voeten wel iets dikker(heb ik altijd al met warmer weer).
Dus even met mijn voeten in zo'n bubbelbad is dan best lekker en "activeert" mijn bloedsomloop eventjes

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 15:07

Wij zitten momenteel in Osstenrijk, ook erg warm hier. Maandagavond flink onweer gehad met veel regen en wind, was echt aan het spoken. Zoonlief wilde ook niet slapen, schrok elke keer van de donder. Uiteindelijk ik er even 10 minuten bij gezeten en toen in slaap gevallen. Ook was hier vlakbij de bliksem ingeslagen in een schuur met landbouwwerktuigen, de brandweer stond vlakbij omdat ze een waterleiding moesten trekken van 1900 meter lang en over een hoogteverschil van 400 meter. Erg indrukwekkend om te ziet.

Ik ben vrijdag 10 weken zwanger, heb een eigen paard van 5 jaar oud. Heb hem bijna helemaal zelf ingereden, en blijf hem rijden zolang het gaat en ik me veilig voel op zijn rug. Laatste 2 weken rustig aangedaan, lekker de bossen in geweest. Hij had een schuurtje in zijn bekken, dus 6,5 week stilgestaan en ik nu weer 2 weken op vakantie. Dus hele goede reden om rustig aan te doen :D We hebben gisteren een wandeling gemaakt, met wat hoogteverschillen van 200 meter. Nou ik was echt gesloopt, merk echt dat mijn energie erg laag is. Had daar thuis ook al last van, maar wilde nu gewoon doorgaan. Conclusie is dat ik echt meer naar mn lichaam moet luisteren. En dus moet accepteren dat sommige dingen langzamer/niet gaan. :(

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 15:25

Bij m'n vorige zwangerschap heb ik tot zo'n 20 weken kunnen rijden; nu merkte ik echter al vrij snel dat ik me niet comfortabel voelde. M'n lichaam reageert ook heftiger/dramatischer dan met m'n eerste zwangerschap, dus daar zal het mee te maken hebben. Zolang je je prettig voelt om te rijden, gewoon lekker doen. Kwaad kan het niet (even ervan uitgaande dat je erop blijft zitten. Dat laatste vond mijn man vooral een dingetje).

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:20

Hallo, na de goede termijnecho van vanochtend meld ik mij ook graag hier.

Ik stel me even voor: ik ben Felicity, 32 en moeder van een tweëneenhalfjarige zoon. Na een kort ziekenhuistraject (IUI) ben ik nu in verwachting van de tweede. Ik ben nu 11+4 weken ver; de uitgerekende datum is 1 maart.

Een paar meiden ken ik hier al persoonlijk en/of van zwangerschapstopic van een paar jaar terug. Die groep is nog actief op Whatsapp en het is leuk om de groei van de kleintjes van andere Bokkers zo te kunnen volgen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 19:50

Welkom!!

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 21:50

<3 Welkom nieuwe mama's (to be)

Eske: wat fijn dat je zegt dat er lactose in suprimal zit. Dan is het geen wonder dat ik me met beroerder voel als zonder! Tnx!

Ik ben erg blij dat de warmte weer aan het afnemen is. Ik zit de hele dag maar binnen, want daar is het beter te doen dan in 32 graden buiten. Heb ook maar een voetenbadje met een laagje water in de woonkamer gezet zodat onze kleine een beetje kan spetteren. Die loopt al leeg als hij niks doet. Dus veel ijsjes gegeten!

Wij willen het geslacht wel weten, maar waarschijnlijk wel pas bij de 20 weken echo. Mochten we bij 16 weken toch onverwacht een echo krijgen willen we het wel proberen te zien.

We waren wel ergens een lijstje begonnen. Vinden we het leuk om die bij te houden?

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 22:27

Welkom allemaal :)

Bij ons krijg je ook een echo met 16 weken. Las idd dat veel dat niet doen, als je het vraagt gluren ze ff snel of ze het geslacht kunnen zien maar is niet heel uitgebreid daar kan je dan nieuwe afspraak voor maken (geslachtsbepaling) maar dat moet dan weer bij een echoscopiste en die word niet vergoed. Dus wij ook op de 20 weken echo :)

Hier gestopt met paardrijden en eigen paarden bij huis na geboorte dochter. Dus al lang niet gereden. Bij eerste zwangerschap ook niet gereden ivm erg sensibele merrie. Dacht dan zit ik er al 'voorzichtig' op, dat gaat ze zeker merken. Maar als het goed voelt snap ik wel dat iedereen blijft rijden. Blijf je lekker in beweging.

Lijstje is handig, vooral nu de groep ook groter word :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 07:13

Niet vergoed?
Wat gek...al mijn echo's worden vergoed... Zelfs als ik elke 4 weken een echo wil. Ik heb er zelf geen kosten aan zei mijn verloskundige.

Misschien omdat wij een caseload verloskundige hebben en die niet meegaan met de "regels" van de hoeveelheid echo's in de reguliere zorg?

Hoeveel echo's hebben jullie gemiddeld?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 08:10

Welkom nieuwelingen!

Ik mag vanmiddag alweer even naar het werk _O-
Dit x moet ik naar het bureau.
De arts had al een werkverbod uitgesproken ivm vroege en late dienst en zwaar werk.
Mijn werk had toen eigenlijk ook een werkverbod moeten uitspreken en een gevaar analyse doen.
Maar ze dachten dat alleen van de arts voldoende was(voor mijn werk ook de eerste x dat ze hiermee te maken krijgen omdat ik de eerste chauffeuse ben).
Dus ik had al 3x gezegd, jongens mijn arts zegt dat jullie actief moeten worden tegen 2 personen.
1x mijn hoofdplanner 1x personeelsafdeling.
Neee jij zit aan de zekere kant, alles is geregeld door je arts.

Werd ik gister gebeld, euh ja....
Kun je toch even langs komen. Er moet nog wat ondertekend.
Wij moesten toch wel actief worden.

Ik kon mij inhouden, ik wou bijna zeggen zei ik toch _O-

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:03

Jolliegirl schreef:
Niet vergoed?
Wat gek...al mijn echo's worden vergoed... Zelfs als ik elke 4 weken een echo wil. Ik heb er zelf geen kosten aan zei mijn verloskundige.

Misschien omdat wij een caseload verloskundige hebben en die niet meegaan met de "regels" van de hoeveelheid echo's in de reguliere zorg?

Bij ons zit 7, 11, 13 en 20 in ieder geval standaard in het pakket. Het laatste stukje weet ik even niet meer wanneer ze echo's doen. Wil je rond de 16 weken een geslachtsecho, dan betaal je daar extra voor.

Iemand trouwens bekend met de nub methode? Bij mn vorige zwangerschap klopte het. Ik ga toch kijken of ik daar volgende week iets aan af kan zien.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:19

mylittlejoy schreef:
Jolliegirl schreef:
Niet vergoed?

Bij ons zit 7, 11, 13 en 20 in ieder geval standaard in het pakket. Het laatste stukje weet ik even niet meer wanneer ze echo's doen. Wil je rond de 16 weken een geslachtsecho, dan betaal je daar extra voor.

Iemand trouwens bekend met de nub methode? Bij mn vorige zwangerschap klopte het. Ik ga toch kijken of ik daar volgende week iets aan af kan zien.

Wij hebben volgens mij ook nog ergens rond 30 een liggingsecho.

Nub heb ik me niet in verdiept. Vriendinnetje van me wel, maar die had volgens mij 50/50 goede uitslag :Y)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 10:22

Welkom Felicity!

Wat interessant dat verschil met echo's!

Het rijden voelt nu nog goed, maar doe alles vooral heel relaxt. Gister waren paard en ik allebei niet zo gemotiveerd, dus na wat grondwerk beetje zonder zadel door de bak gehobbeld. Is ook ontspannend :D

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 11:52

Hier is 8,12,16 en 30 gebruikelijk bij verloskundige. Alleen is de 16e dus niet voor geslacht maar gewoon medisch om te kijken of alles oké is.

En de 13 en 20 weken doe je bij echoscopiste.

Als er twijfels zijn dan worden er vaker echo's gemaakt of bij twijfel bij groei, bloedingen etc.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 13:43

Welkom nieuwe mama’s!

Hier net gebeld en nipt met nevenbevindingen was helemaal goed <3

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 14:02

Ik krijg de vroege echo (rond 6/7 weken) termijn echo, 13 weken en 20 weken echo vergoed. Evt tege het einde een groei echo als ze denken dat je kindje te groot/klein is voor de termijn (dat had ik vorige keer rond 33 weken). 13 weken is trouwens nog met dat onderzoek, dus moet ik een toestemmingsformulier voor tekenen.