Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 17:22

Of ik nu snel of traag loop maakt eigenlijk niet uit, mijn hartslag daalt bijna niet. Daarom dus doorverwezen naar een cardioloog, omdat ik ook een rustpols heb van 50. Maar moet nog even geduld hebben.

Goed gedaan MarlindeRooz! *\o/* Wat een sportieve dag had jij.

Musli: Vervelend dat je zoontje zo competitief is, maar dat komt heus wel goed met wat ouder worden!

Goed bezig BF!

Hopelijk niet te stijf of te veel pijn gedaan Goof? Wel heel knap gedaan!

Knap Gaucho! Wat een afstand, lekker gedaan!

Mooi Sall! <3

Leuk verslag Sherivey, wel heel hard balen dat de warmte het zoveel zwaarder maakte en je je mispakt hebt. Wel heel erg knap gedaan, je mag trots zijn op jezelf! Ik doe het je niet na.

Goed gedaan hoor IMAY! Ik wil die afstand in triathlon ook graag eens doen maar kijk vooral tegenop het zwemmen, mijn krauwslag is niet super.

Goed gedaan Germie! Op mijn instagram staan alleen nog maar video's en foto's over hardlopen inmiddels :')

Flink gedaan Namiro!

Wauw SV, ziet er wel echt prachtig uit <3

Hier gisteren PR verbroken op de 5k, iets van een 27 minuten en 30 seconden. Ik was wel helemaal dood daarna :=

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-24 17:55

Knap gedaan! Hartslag door het dak?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 18:25

Hele gave foto’s SV! Mooi gebied ook!!
En wauw wat een wild!! Wij vandaag echt helemaal niks.. okay… 251865 naaktslakken.. :roll:

Je moet ergens beginnen Bienotje! +:)+ komt echt goed!

Ben heel benieuwd naar jouw uitslag Calipsolover!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 20:05

Hartslag idd weer hoog, gemiddeld 180 en maximum 190, voelde ook een ongemak in mijn borst. Ik was deze week sowieso veel minder fit, minder goed gegeten en ben 1,5 kg afgevallen. Hopelijk gaat het deze week weer beter, volgende week maandag is de afspraak. Vind het wel een beetje spannend.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 21:02

Vervelend zeg @Calipso, goed dat je ernaar laat kijken. Beter een keer teveel dan te weinig :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-24 21:07

Ik snap wel dat je dat spannend vindt. Inderdaad goed om te laten nakijken.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 21:20

Sherivey schreef:
Myka, ohh veel spierpijn van het rijden?

Meer dan verwacht. :') Mijn schouders, rug, en billen voel ik in ieder geval wel. :')
Dat jij spierpijn hebt vind ik ook niet gek haha. :D
Goof geen spierpijn, dat is een meevaller! Ook geen last van je val gehad?

Fijn zo’n training Namiro, gefeliciteerd met je PR. Dat aantal aan naaktslakken is ook het enige wat ik hier zie. :')

Altijd lastig zo’n begin Bienotje, te veel en te snel willen is denk ik een veelvoorkomend verschijnsel, komt allemaal vanzelf wel!

Klinkt als een avontuurtje Supervixen! Prachtig zo veel wild onderweg, helemaal jaloers. <3 Glij je niet makkelijk uit in zulke modder?

Gefeliciteerd met je PR Calipsolover, dat is een hele mooie tijd! Hopelijk komt er iets uit waar je iets mee kan deze week. :(:)

Afbeelding

Hier stond een 40 min. vlotte duurloop op de planning. Lekker m'n Strava aangezet en onderweg niet gekeken, bij 6KM dacht ik "als ik onder de 6:10/km zit ben ik tevreden", maar toen zat ik op 5:56 dus helemaal lekker de laatste km uitgelopen. Uiteindelijk 5:49/km geeindigd, hartslag gemiddeld 163 en max 178 met het eindsprintje.
Strava vond het wel een lage inspanning in vergelijking met normaal maar dat zal ik maar als een compliment opvatten. :Y)

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:43

ik kruip even onder de meeleessteen. moet nog 4 pagina’s bijlezen, drukke weken gehad & voor de boeg, het is warm. maar ik blijf jullie natuurlijk wel volgen en ik hoop gauw weer actief mee te kletsen :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-24 06:54

Myka goed gelopen. Mijn trailschoenen hebben aardig wat grip en als je de stokken goed gebruikt heb je daar ook nog wat steun aan. Er was wel een steile heuvel naar beneden die heel glad was en waar je bijna onderuit ging. Is gelukkig niet gebeurd.
Ben aardig moe en wat stram van gisteren.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 08:46

Maar waar laat je die stokken als je ze niet nodig hebt? Ik heb stokken voor bergwandelen, maar zie mezelf er niet mee hardlopen om eerlijk te zijn, heb je er dan geen last van?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 09:12

germie schreef:
Maar waar laat je die stokken als je ze niet nodig hebt? Ik heb stokken voor bergwandelen, maar zie mezelf er niet mee hardlopen om eerlijk te zijn, heb je er dan geen last van?

Ik steek ze in een vak in het teailvest, doe er een lus omheen zodat ze rechtop blijven staan en niet rammelen.
Ik vond ze in Scandinavië wel fijn maar daar wel meer gewandeld bij trailen. Met hardlopen zelf ben ik er wat onhandig mee. In NL zal ik ze niet vaak gebruiken.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 10:28

Knap gelopen Myka, heel mooie tijden ook :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-24 12:56

germie schreef:

Ik hou ze gewoon vast. Vaak allebei in één hand. Nee daar heb ik geen last van, ze zijn superlicht. Ik kan ze wel vastmaken aan mijn trailvest en bij mijn salomon vest heb ik een apart zakje (moet je apart kopen) op de rug waar ze eventueel in kunnen, maar dat heb ik nog nooit gebruikt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 16:10

Ik ben vandaag op de Sallandse heuvelrug geweest.
Heb 10km getraild en toen nog 6 km gewandeld. Hoopte op iets meer trailen. Heb na 9 km even korte break gehouden en een belletje genomen naar daarna gingen mijn benen in standje protesteer.

Wel genoten van de omgeving en ook van het trailen want rustig aan gedaan. Ik had misschien mijn benen nog wel aan kunnen slingeren maar besloten dat mezelf dat aandoen vandaag niet nodig was en lekker relaxt te wandelen.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 16:33

Lekker toch BeFunny :j het is prachtig daar, maar best wel wat klimmetjes en mulle paden. Ik loop er altijd wel graag.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 16:50

Lekker gelopen BeFunny :D
Hele toffe foto's!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 16:58

gaucho schreef:
Lekker toch BeFunny :j het is prachtig daar, maar best wel wat klimmetjes en mulle paden. Ik loop er altijd wel graag.

Het mulle vond ik wel mee vallen zand was nat. Heuvels heb ik precies de zwaarste gepakt denk ik.
Maar het was heerlijk weer. Prima zo voor mij, mijn tweede kleine trailtje er weer opzitten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-24 17:19

Mooie indeling zo, rennen en wandelen. Ben je met het ov naar het begin van je route gegaan?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 17:21

Ja was best een rit.
Was wakker geworden met last mijn stuitje dus de zit in de trein is vandaag echt minder comfi.
Maar wel echt genoten van het lopen dus is het dan wel waard.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 17:27

Wat een mooie omgeving. Ik heb lekker paardgereden vandaag. En straks misschien nog een rondje, maar het regent me nu te hard ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 17:47

Mooi Befunny, lekker gelopen.
En Myka ook, flink tempo.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 20:13

Supervixen schreef:
Myka goed gelopen. Mijn trailschoenen hebben aardig wat grip en als je de stokken goed gebruikt heb je daar ook nog wat steun aan. Er was wel een steile heuvel naar beneden die heel glad was en waar je bijna onderuit ging. Is gelukkig niet gebeurd.
Ben aardig moe en wat stram van gisteren.

O ja, dat lijkt me toch best eng ook hoor. Dat heb ik met een 'normaal' heuveltje naar beneden rennen al, dat durf ik niet zo goed. :o

Prachtige omgeving Befunny, en 10km is een mooie afstand toch! Ziet er ook uit alsof het mooi weer was.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 20:35

BeFunny, wat een ontzettend leuk idee! Ik vind het echt knap en inspiratievol dat je zo geniet van het lopen en zo goed naar je lichaam luistert. Genieten en niet zo op die tijd letten, lekker je omgeving afwisselen. Ik ga jou als inspiratie gebruiken :D
Best wel een stuk gereisd inderdaad!

Sherivey, tof verslag! Knap dat je toch voor die derde lus gegaan bent.

Leuk dat er meerdere zijn die naar de Steam Trail gaan! SV zelfs 45 km. Niet dat het me verbaast :)) Ik heb ook eens als vrijwilliger meegeholpen en later de 15 gelopen. Toen zag ik jou en je vriend ook maar zal je volgende keer eens aantikken.

Ik heb alles braaf mee gelezen maar jullie gaan zo hard! Ik kan op mijn telefoon niet zo lekker een uitgebreide post maken dus ik houd het even hierbij. Excuus!

Gisterochtend vroeg met hond Meeko een rondje van 10 km gerend. Het ging echt lekker en voor mijn doen ook wel vlot. Het was over gras en ik had wat vrees of mijn enkels het wel zouden trekken. Ik zwik nogal makkelijk en volgens mijn fysio komt dat nog van mijn zwangerschap en omdat ik nog borstvoeding geef. Maar! Ik loop natuurlijk heel veel door het mulle zand in de duinen en dat heeft echt wel wat gedaan want het ging heel erg goed! Ik heb niet gezwikt *\o/*
Afbeelding

Voor vanmorgen had ik afgesproken een opbouwend iemand met haar hond mee te nemen door de mij bekende duinen. Ik dacht dus rustig aan te kunnen doen en vond het daarom niet zo erg om twee dagen achter elkaar 10 km te doen. Ik ben ook nog opbouwend tenslotte.
Nou :+ diegene had zichzelf wat onderschat want ze ging als de brandweer en ik mocht dus gewoon doorlopen. Ik ben wel door een suffe fout onderuit gegaan maar gelukkig alleen wat geschaafd. Lekker veel mulle paden gepakt en strand met tegenwind. De komende twee dagen even rustig aan met de benen en ga ik maar weer braaf aan de krachttraining. Ik heb nu wel heel veel zin de afstanden uit te gaan breiden!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 20:52

Leuk al die foto's! Leuk te zien als je aan afstanden toekomt dat er heel veel afwisseling op de routes zijn :-)

En bedankt voor de bemoedigende woorden :j van de week maar weer proberen :-)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 20:59

Ik ben na een jaar met evy bij les 20 ofzo. Ik heb nu een rugblessure (en al eerder fysiek gedoe gehad door andere oorzaken) en dan sta ik weer even stil, maar toch loop ik nu in een half uur zo'n 60% van de tijd, gemiddeld 6,5-7,5 km per uur en al met al 4 km.