Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-24 21:53

@zebrastreep, klikpedalen zijn even wennen, maar uiteindelijk ga je er wel enorm efficiënt van fietsen. Ik denk dat je uiteindelijk er best plezier van gaat hebben. Alleen een bij spannende stukjes vind ik het soms wat spannend.

Ondertussen is Sardinië echt waanzinnig mooi! We zitten nu in Olbia en morgen vertrekken we naar Oliena. Ons eerste tochtje op de fiets was echt gekut… de route was niets, de fiets van mijn vriend liep niet, ik was zo gestrest dat het niet grappig meer was. Vandaag was echt anders. Vandaag stond onze koninginnerit op de planning. 90 km, 1400 meter stijging over een oud spoortrace de bergen in. Nog altijd op van de zenuwen (als er iemand nu nog een keer tegen mij zegt dat ik niet mag vallen dan ga ik gillen. Ik ben echt best bangig geworden), gingen we op pad. En wat een rit! Zo ontzettend mooi, ik heb zo hard genoten. Het was zo onbeschrijfelijk mooi!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 15:18

Ziet er heerlijk uit @maaikemuis! Geniet ervan!

Hier net een lekker ritje van 60 km met een gemiddelde van 28,4. Hartslag netjes kunnen houden, met een paar pieken van 147 windje tegen, maar verder keurig alles in zone 3 gereden. Zo blij dat ik wekelijks sterker word en ik rijd na die sportkeuring echt een stuk geruster rond wetende dat het gewoon kan.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 09:57

Ziet er gaaf uit Maaike , geniet ervan *\o/*

@Zebrastreep , heb je SPD of SPD-SL ?

@Gothico ; rit is toch gelukt , super _/-\o_

Ik heb vrijdag na het werk lekker intervallen met de TT gefietst .
Heerlijk bij dit weer .
Gisteren was ik de hele dag jureren bij de UT triatlon , pff was een hele lange dag.
Heb dan ook 10 uur geslapen :=
Vandaag 2 uurtjes fietsen en een uurtje hardlopen op het menu .
Zo eerst ontbijten en effe naar de AH .
Geniet van het mooie weer allemaal .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 10:21

@t2t spd pedalen.

Gisteren een rondje geprobeerd en wat een wereld van verschil. De leenfiets fietst ook eigenlijk erg goed, en voel mij er al snel vertrouwd mee.

Nergens pijn of ongemak. Knie niet gevoeld.

Het in en uitklikken ging ook goed. Toch eigenwijs wat singletrack geprobeerd maar dan wel op de bekende route. Na een half rondje kreeg ik wat honger dus toen maar gestopt.

Rondje van 35 km. Ik denk dat ik straks even naar appelscha ga.

Heel blij om weer een fiets te hebben heb het ontzettend gemist.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 18:13

Klinkt super Zebrastreep! Even lekker je hoofd leegmaken en met dit weer is het ook echt genieten.

@T2T ook weer lekker fanatiek bezig!

Ik had vandaag best wat last van de warmte. Gisteren had ik niet ingesmeerd en armen waren iets verbrand. Vandaag ook maar weer gestart met armstukken, maar om 10u afgedaan. Echt te warm. Had wel gesmeerd, maar de zon brandde best flink en dan merk je toch dat het wat irriteert. Ik heb nu ook echt wielrenarmen blèhhh :-)

We hebben 131 km gefiets en de Amerongse berg meegepakt. Wilden eerst bij het Leersumse Veld een stop maken, voordat we de berg op gingen, maar daar is het restaurant permanent gesloten. Uiteindelijk ruim 60 km gereden voordat we de eerste stop hadden en met honger de berg op. Beetje jammer. Maar daarna ipv koffie met taart, gelijk maar een broodje erachteraan genomen voordat we huiswaarts gingen. Uiteindelijk 3 bidons leeg, gelletje, reep en dextro, maar ik kwam qua energie niet zo lekker meer en kreeg ook hoofdpijn. Gelukkig vrijwel hele rit naar huis windje mee, anders was het echt pittig geweest. Volgende keer moet ik echt 2 stops hebben op zo’n eind.. Maar wel flinke kilometers gemaakt, dus alleen deze week zit ik al op 325 km. Nieuwe fiets heeft er al 500 gemaakt, dus die krijgt volgende week ook gelijk z’n servicebeurt.

IMAY1990

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 19:22

Ik zie heerlijke ritten voorbij komen, het was er echt goed weer voor ook. Hier afgelopen dinsdag via mijn werk een fiets/TT clinic gehad, was leuk, en ik had vandaag willen gaan fietsen maar toen kreeg ik last minute een startbewijs voor de halve marathon in Leiden en tegen beterweten in heb ik dat aangenomen en vandaag in de volle zon dat eind gerend. Heel gedisciplineerd elke 10 minuten 2 minuten wandelpauze genomen en van elke verzorgingspost en sproeier gebruik gemaakt. Was ook geen overbodige luxe, er zijn een best aantal mensen onwel geworden door de hitte. Volgende keer als het ineens warm wordt ga ik verstandig gewoon fietsen...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 20:01

Het viel mij wel een beetje zwaar vandaag , ik ben nu ook echt gesloopt en erg moe.

Het was wel heerlijk om er even uit te kunnen en ook wel genoten op het moment zelf. Maar ik merk dat zodra ik dan weer thuis ben en stilzit mijn hoofd gelijk weer volstroomt. Ik zit ook dingen te bedenken wat complete onzin is maar waar ik mij dan heel veel zorgen om ga maken. En dat in combinatie met vermoeidheid is niet heel fijn. Heb ook zeer weinig zin in eten ik doe het wel omdat je anders je nog meer beroerd gaat voelen. Omdat ik niet echt diep in kan gaan op de situatie maar er is iets op werk gebeurd wat zoveel stress heeft gekost, de situatie is nu om het zo maar te zeggen afgelopen. Maar er zit nog wel een staartje aan. Nadeel is altijd met dit soort situaties dat mijn angst ook meer opspeelt en ik mij om alles en iedereen zorgen maak ( terwijl er niks aan de hand is). Heb al uitgelegd aan mensen dat dit een herkenbare reactie is voor mij, maar ik een soort van moet resetten. En dat is wel even tijd nodig , en dat geeft ook niet maar ik moet even door dat zware stukje heen. Wel heel dankbaar dat ik nu toch een fiets heb kunnen regelen anders werd ik denk ik helemaal gek :') Maar veel maakt mij momenteel niet heel blij, en waarom weet ik niet zo goed. Denk door het onrustige gevoel wat ik niet echt kwijt kan. En het overdreven zorgen maken. Mijn favo collega zegt wel eens ik denk dat je wel moe van je zelf wordt met al die gedachten. Ik zeg dan heel stoer nee maar het klopt wel dat ik nu een beetje moe van mijzelf wordt.

Met de fiets is niks mis , ik merk nu dat een maatje s echt goed bij mij past en mijn vorige fiets al te groot voor mij was. Met de klikpedalen ging ook weer goed, een momentje gehad dat ik bijna een boom aanraakte door een boomstronk die onhandig geplaatst was en toen mijn voeten wou verplaatsen uit reactie en dacht oh ik zit vast :') Maar voor de rest geen spannende dingen. Het scheelt echt al dat ik voldoende fietservaring heb en niet de rest nog hoef te leren. Ik moet zeggen ik voel ook verschil.

Nou ja kop der voor en we gaan maar weer door met alles op te pakken en rustig de tijd er voor te nemen. In ieder geval op werk goed mijn grenzen aangeven en de negatieve gedachten uit mijn kop krijgen want ik weet dat ik dat kan.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 20:49

Heerlijk deze fiets verhalen.

Ik heb gisteren mijn velomobiel naar Dronten gebracht met mijn vader. We hadden een grote bus nodig.

Daar heeft de eigenaar(en bedenker, reparateur en schade hersteller) meteen even naar mijn velo gekeken met mij. Ik moet zeggen, ja mijn velo is goed kapot maar lijkt ook goed te maken te zijn.
De wielkast is behoorlijk gescheurd, maar dat heeft mijn voeten en benen juist gered.

Dinsdag komt de schade expert en dan hoor ik vast wel hoe en wat.
Echter kunnen ze niet meteen beginnen met de reparaties omdat er nog twee schade velo's en een total loss voor mij zijn.

Even wat klagen:
Ik ben mijn velo dus echt nog langere tijd kwijt. Het vervelendste vind ik dat die vent die mij aanreed gewoon vrolijk verder kan en ik mijn vervoersmiddel waarschijnlijk zelfs met de vakantie kwijt ben.
Mocht ik mijn velomobiel niet met de vakantie hebben is dat erg lastig omdat ik altijd met de velo ga.
En mocht ik hem dan net wel weer terug hebben rijd ik niet die lange tocht direct. Dan moet ik er eerst weer aan wennen.

En ik heb nog een klein probleempje. Ik moet nieuwe fietsschoenen hebben. Maar ik kan nu niet passen of ze in mijn velomobiel passen tenzij ik dezelfde schoenen kan kopen.

Dus dit heeft echt nog een vervelende nasleep voor mij. Terwijl die vent echt dit al vergeten is.

Voor iedereen sorry wie dit laatste geklaag heeft gelezen, maar ik moest het even kwijt.
Mijn gewone ligfiets heb ik nooit bedoeld om langere afstanden mee te fietsen, het kost mij ook veel meer energie.(Wat best logisch is) Maar mijn fietstocht wordt dus toch fietsen zonder velomobiel voor mij.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 20:50

Ik hoorde inderdaad op het nieuws allemaal berichten over de marathon van Leiden. De 10 km is zelfs afgelast omdat de ziekenhuizen het niet meer konden bolwerken. Het is opeens warm geworden daar in Nederland. Knap dat je het tot het einde hebt volgehouden Imay!

@zebrastreep, dat klinkt echt vervelend. Ik hoop voor je dat je in de nieuwe fiets een manier kunt terugvinden om een deel van die spanning kwijt te raken. Soms is het best lekker om fysiek moe te zijn zodat je lijf weer wat meer in balans is met het hoofd.

Sardinië blijft mooi, maar is wel pittig. Ik ben niet echt gebouwd op klimmen. Met een lang lijf dat voornamelijk bestaat uit benen en armen en vooral pezig is, is de zwaartekracht bestrijden lastig. Ik ben meer een stervend karrenpaard dat zich omhoog sleept… :x

Vandaag hadden we even iets anders in de mix gegooid. Ik hoorde namelijk dat een kleine maand geleden de UCI gravel qualifications Sardegna hier waren gereden en ik bedacht mij dat de UCI vast wel een mooie route had gemaakt. En dat hadden ze :j . Iedere 10 km veranderde het landschap volledig, super mooie paden en het is maar goed dat we niet meededen aan een wedstrijd, want we stonden om de haverklap stil om een foto te maken. Een kleine impressie!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 20:56

Wat een prachtige foto's Maaike! Dat moet vast heerlijk genieten zijn.

En klimmen is ook echt lastig! Met name zulke hoogten en we zijn het niet gewend in het vlakke Nederland dus dat telt ook nog extra mee denk ik.

Klopt hoor fysiek moet is ook wel fijn , maar ik heb nu een beetje overdreven gedaan merk ik aan mijzelf. En toch wil ik morgen weer maar een rustdag is ook belangrijk.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 06:49

Wat fijn dat je leen fiets bevalt @Zebrastreep , lekker fietsen nu .

@Padoertje , wat had je in je bidon dan ?
Klinkt als dat je toch te weinig koolhydraten hebt aangevuld .
Een gel/reepje heeft in de regel maar 30/40 gram koolhydraten .
En 131 km is toch best een flink stuk .
De kunst is dan ook te blijven aanvullen voordat je "leeg" bent en dus te laat .

@Imay , ik hoorde al dat er aardig wat deelnemers problemen hadden met de hitte .En dat de 10 is afgelast .
Chapeau dat je bent gefinisht *\o/*

@Maaike ; mooie foto,s weer :j
Dat water <3

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 08:45

Padoertje, wat T2T zegt idd, er is een mooie podcast van Beter Worden aan gewijdt. Waarin uit wordt gelegd dat als je ritten langer dan 1.5 uur op de planning hebt, je in het eerste uur al moet beginnen met het aanvullen van koolhydraten. Want met 1.5 uur is je voorraad op, hoeveel je ook hebt gestapeld, en dan moet je dus al aan het aanvullen zijn, gezien dit ook tijd kost, beginnen te eten/drinken in uur 1 bij zulke ritten. Ik doe dat door isotone sportdrank (met koolhydraten dus) te drinken en verder reepjes/ blokjes/gelletjes of wat je maar weg krijgt.

Beter teveel en niet leeg zijn aan het einde, dan jezelf 'leeg' rijden. Helpt ook niet met je herstel.

Maaike wat een zalige foto's en wat klinkt dit als een bucket list ding om op te schrijven!

Gothico, super balen dat het zo lang duurt. Fijn dat je fiets nu bij de reparateur staat maar zwaar waardeloos dat je hem zo lang kwijt bent.

Zebrastreep, fijn dat je leenfiets zo goed bevalt. Kan je hem eventueel overnemen mocht hij zo goed bevallen dat je hem wilt houden?
oliebol dat je je zo voelt, hopelijk helpt het fietsen en kom je geestelijk wat tot rust.

T2T lekker weertje he. Fijne trainingen heb jij altijd, mooi schema zo.

Imay, goed gedaan! Heel verstandig dat ff wandelen en koelen.

Hier nog steeds rugpijn. Donderdag 30km op de gravel gedaan, ging best prima, alleen toen ik er af kwam was het minder. Vrijdagochtend een half uur laten pijnigen bij de fysio. Daarna was fietsen geen optie, wel even op de e-bike naar vrienden geweest en vandaag naar het werk. Vanavond maar is kijken of ik een klein rondje kan op de gravel.
De mtb staat voor service aan de vorken bij Kokkies. En de gravel heb ik zaterdag de achterlagers van (laten) vervangen en is dus ook weer helemaal goed, op naar heel veel lekker weer en fiets kilometers hopelijk.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 11:21

Ja, ik kan de fiets eventueel overnemen , deze staat ook te koop!

Maar als Canyon liefhebber wil ik nu toch gaan voor de droomfiets. Gisteren kwam ik zulke fietsen tegen en dat kriebelt toch wat meer.

Maar het is fijn dat ik nu een maatje S kan proberen en over kan gaan op klikpedalen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 11:47

Snap ik, ga alleen wel eerst je droomfiets testen, voor hetzelfde geld valt het vies tegen en laat je misschien een mooie kans schieten. Dus mocht je op de Canyon nog geen proefrit hebben gedaan, zou ik dat zeker adviseren.

Zo heb ik een mooie Scott laten staan, die voelde zo onveilig op een of andere manier. Mooiste fiets ooit gereden, maar qua gevoel dus totaal niet passend.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:03

Nadeel is wel van canyon dat de fietsen niet compleet geleverd worden. Ik was wel van plan om dan naar het hoofdkantoor in Eindhoven te gaan.

De fiets moet vooral ingericht zijn op marathonfietsen. Daar voldoet deze wel aan. De andere moddelen in maat S hebben vaak 27,5 inch wielen dus er zijn daardoor al niet veel opties.

Neemt niet weg dat deze fiets het prima doet en ik mij er al heel snel vertrouwd op voel.

--

Advies van maaike opgenomen en vogeltjes gekeken vandaag. Wel een route gereden maar rustig aan. Mooi echt een stuk kunnen fietsen en mentaal voel ik mij echt even heel veel beter. Nu lekker mijzelf verwennen met een pizza en een ijsje af en toe moet dat gewoon maar even.

Ben echt heel tevreden over de afstand meer als wat ik had verwacht. Ook zit ik nog steeds te denken om de bartje 100 gewoon te gaan proberen. Met dit weer stap ik met veel plezier op de fiets.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 18:35

Yay, leuk om te horen dat vogeltjes kijken niet alleen voor mij rustgevend werkt. Doe je goed! En na een training bij warm weer mag ik van mijzelf altijd een softijsje. Ooit gehoord dat dat goed herstelspul is, net als chocomelk. Geen idee of het waar is, maar ik word er in ieder geval blij van!

Het nadeel van Canyon is dat je ze niet uit kan testen. Er is zo’n testcentrum in Limburg, maar daar hadden ze niet de set-up toen die ik wilde testen. En er zijn geen dealers te vinden. Ik vond, met mijn rare geometrie, dat een te grote gok.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 20:45

Klopt hoor dat ik te weinig mee had. Ik had 1 bidon met isotonic, maar die was al snel leeg. Andere bidon met water en met de tussenstop nog bijgevuld met water. Maar daar zat natuurlijk niets aanvullends in verder. Wel een reep op na zo'n 40 km. Het is dat we op de eerste stop tegen een gesloten toko aanliepen, anders hadden we daar al iets gegeten. Na de lunch nog een goede 60 km naar huis en dat moest dus op water, dextro en we hadden beide nog een gelletje. Met die warmte en gezien het voor mij echt nog wel aanpoten is zo'n rit, was dat gewoon te weinig. Die vent van mij fietst op z'n dooie akkertje en verbruikt niet zoveel. Ik ben gewoon 2 kilo lichter na zo'n rit :') Volgende keer moeten we dat dus echt even beter plannen en meer meenemen. Ik weet nu wel dat ik een gelletje wegkrijg (met tegenzin) en dat mijn maag/darmen er redelijk oké mee omgaan.

@Maaikemuis wat een mooie jaloersmakende foto's zeg!

@Imay, knap dat je het hebt uitgelopen. Ik hoorde idd dat er veel mensen onwel zijn geworden.

@Gothico, klagen mag hier hoor! Zo is het echt wel een opstapeling van dingen en je wilt gewoon lekker verder kunnen. Duimen dat de reparateur doorwerkt en toch snel aan de jouwe kan beginnen.

@Marlies, balen van je rugpijn. Is het vandaag beter gegaan op de gravel?

@Zebrastreep, ik zou inderdaad testen. Een fiets is zo persoonlijk en als je zo'n bedrag gaat uitgeven, dan moet je er ook echt wel fijn op zitten en er helemaal gelukkig mee zijn. Tot die tijd is het wel super fijn dat je deze kunt gebruiken en vogeltjes kunt kijken :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 05:12

@padoertje , een ISO drink vult natuurlijk niet je koolhydraten aan -O-
Als je dus echt pas op 40 km je eerste reep hebt genomen ( 30/40 gr koolhydraten) dan loop je al achter de feiten aan .
Wat ik al schreef reken gemiddeld tussen de 60/90 gram per uur die je moet nemen , dat zijn ca
3 a 4 repen /gels per uur .

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 10:09

Time2Tri schreef:
@padoertje , een ISO drink vult natuurlijk niet je koolhydraten aan -O-
Als je dus echt pas op 40 km je eerste reep hebt genomen ( 30/40 gr koolhydraten) dan loop je al achter de feiten aan .
Wat ik al schreef reken gemiddeld tussen de 60/90 gram per uur die je moet nemen , dat zijn ca
3 a 4 repen /gels per uur .

Nee klopt, dus ik moet straks echt even een goede berekening maken als ik de berg op moet. Normaliter fietsen we afstanden van 50-80 km en zijn we met 2 a 2,5 uur weer thuis en dat gaat prima op 1 bidon en een reep (en soms onderweg een appeltaartje). Zeker na een goed ontbijt.

Die NutriD zou dan ook een goede uitkomst kunnen zijn als ik straks 4 uur op de berg zit. Dan weet ik zeker dat ik mijn motor draaiende kan houden. Al doende leert men, zeggen ze toch?! :')

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 10:23

Rug was matig gisteren. Maar wel super fijn 40km gefietst verder. Heerlijk weertje, super route en humeur.
Skip morgen wel de mtb training, dat durf ik niet aan. Ff kijken en niet mee trainen denk ik. Heen en terug is toch weer bijna 30km. En kijken is ook prima.

Padoertje, idd meer eten maar dat is wel duidelijk. En ff dat eten oefenen van te voren. Kijken waar je lekker op gaat en waar minder.

Genieten jullie ook zo van dit weer?

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 19:58

Vanmorgen de schade offerte gekregen. En ik vind het meevallen. Maar hopelijk kunnen ze hem mooi opknappen.

@marlies, Bedankt, Ja hopelijk gaat het nu wat sneller. Maar het gaat er vooral om dat hij goed gemaakt wordt.

@Padoertje, Ja, echt alles bij elkaar is even wat te veel. Maar net als hierboven hoop ik dat ze er wel snel aan kunnen beginnen.

Nu positief gezien, ik kan wel lekker fietsen met de Chamsin. Maar met tegenwind mis ik mijn velomobiel wel. Betreft het weer is het mij te warm. Met de velo zweet ik ook een stuk minder omdat ik minder inspanning lever.
De route van de tocht heb ik nog een tip gekregen, dus pas ik hem nog wat aan. Opzich heb ik er wel zin in. Hopelijk krijg ik meer aanmeldingen.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 21:38

Fijn dat de offerte meevalt Gothico. En de tocht komt al snel in zicht!

Padoertje blijft puzzelen met eten he. De tips van Time zijn heel goed. En liever dat je hier tegen je grens aan loopt qua eten, dan bovenop een berg :=

Heerlijk weer inderdaad he :D Ik heb al even niet gefietst maar dat komt wel weer. Met dit weer kriebelt het wel enorm **\O/**

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 06:42

Padoertje schreef:
Nee klopt, dus ik moet straks echt even een goede berekening maken als ik de berg op moet. Normaliter fietsen we afstanden van 50-80 km en zijn we met 2 a 2,5 uur weer thuis en dat gaat prima op 1 bidon en een reep (en soms onderweg een appeltaartje). Zeker na een goed ontbijt.

Die NutriD zou dan ook een goede uitkomst kunnen zijn als ik straks 4 uur op de berg zit. Dan weet ik zeker dat ik mijn motor draaiende kan houden. Al doende leert men, zeggen ze toch?! :')

Zekers :j

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 09:59

Fijn Gothico dat het meevalt, al neem ik aan dat de verzekering dit dekt. Hopelijk heb je hem snel terug.
Je tocht komt dichter bij idd, duim voor meer aanmeldingen en vooral voor heel lekker weer! Graadje of 20, weinig wind en een klein zonnetje of zo ;-)

Leeslampje, even gemist, kan je niet fietsen qua klachten of even een tijds ding? Lekker gaan hoor, goed voor je als het lukt.

Vandaag komen mijn nieuwe banden voor de gravelbike binnen. Dan kunnen de grove banden er af en weer de 'zomer' banden er op. In echt mul zand neem ik toch de mtb mee, dus voor de gravel kunnen er wel snellere banden op met minder grip.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:32

@leeslampje, Ja de tijd gaat nu best wel snel. Heb er wel zin in.

@Marlies, Ja als het goed is dekt de verzekering alles. Ik hoop hem natuurlijk snel terug te hebben, maar de twee voor mij zullen ook wel anderhalve maand aan tijd kosten samen.

En ja ik hoop inderdaad op 20 graden met weinig wind. Meestal zie je een week van tevoren ineens aanmeldingen dus daar hoop ik op.