Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinniz123

Berichten: 4432
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 23:06

Het kan zeker aan de print/kleur liggen maar het is ook per merk verschillend of ze er heel nep uit zien.
Er zit echt heel veel verschil tussen maar tot nu toe vind ik die ik bij ali heb besteld het fijnste werken en het langste mooi blijven met een rubber base eroverheen.
Mijn nagels zijn van zich zelf heel zacht en heb nu aardig wat lengte door het gebruik van wraps van by emily die je moet uitharden maar als die los gaan zitten knakken mn nagels toch weer makkelijk om en dat is te zien aan mijn eigen nagels.
Dit was mn setje by emily

Afbeelding

Daarna deze van ali deze bleven goed zitten maar na 1,5 weer wilde ik weer andere.

Afbeelding

En nu deze maar dit patroontje vind ik eigenlijk heel erg tegenvallen :')

Afbeelding

ASF
Berichten: 76
Geregistreerd: 22-01-13

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 10:45

Ik ben even kwijt wie wat vroeg.. Maar, onder by Emily hoef je niets te lakken, ik denk ook beter van niet, de wraps zijn gemaakt voor 'kale nagels'. Je kunt er wel een topcoat overheen doen voor extra bescherming.
Bij Lily & Fox geven ze aan dat base- en topcoat kunnen helpen om de levensduur te verlengen. Ik heb daarvoor de goede producten blijkbaar nog niet gevonden. Die blijven bij mij echt maar een paar dagen mooi, terwijl mijn setje by Emily er morgen 3 weken op zit.

Topcoat voor onder de lamp zou volgens mij na die lamp droog moeten zijn. Bij mij in elk geval wel..

Qua verzorging doe ik nu inderdaad nooit in 1 keer door een nieuwe set erop. Wraps eraf met olie en dan een paar dagen de boel verzorgen met olie, dan een dag niets en dan een nieuwe set. Ben ook bang dat ze anders niet goed genoeg plakken als er nog olieresten op mijn nagel zouden zitten. Weet eigenlijk niet of dat kan als je voor het plakken goed reinigt met alcohol, maar ik ben wat neurotisch aangelegd. :+

Wat betreft het nep eruitzien, dat vind ik soms op foto's van andere mensen wel, maar bij mezelf reuze meevallen, ik denk dus ook dat het er een beetje aan ligt hoe je erop kijkt. En eigenlijk is het ook nep, dus ik vind het ook niet zo erg.

Kun je bij de wraps van ali goed zien wat er in zit aan ingrediënten? Dat vind ik voor mezelf wel een risico. Ben niet perse tegen aliexpress, maar koop nooit cosmetica (of dingen op netstroom).

fleurtjeuh
Berichten: 10487
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 11:03

Even opletten met nagellak waar Gel op staat van bijvoorbeeld bij de kruidvat.
Veel merken hebben verschillende Gel lijnen, maar zijn geen echte gel, maar een gel look.
Zojuist even gekeken en ik zie Catrice, Essence, Sally Hansen bij de Kruidvat die allemaal Gel heten maar geen gel zijn.
Een handige manier om te kijken of het echt gel is, is kijken naar de verpakking. Je mag de lak niet kunnen zien, want echte gel zit in een beschermde verpakking tegen uv straling. Zou het in doorzichtige flesjes zitten zoals gewone nagellak en het flesje staat een keer voor een raam op een zonnige dag, dan hard de lak dus uit door de uv straling.
Ook staat er vaak op het flesje hoe lang de lak onder de uv of led lamp moet.

_Lorette_

Berichten: 12140
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 13:10

Ik vind het per print/uitvoering enorm verschillen hoe netjes het lijkt. Sommige setjes lijken echt goedkope stickers en andere setjes zijn echt meer dan prima.

Prairy
Berichten: 9268
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 15:04

fleurtjeuh schreef:
Prairy schreef:
In de hoop dat het helpt tegen nagelbijten/velletjes bijten heb ik nu ook 4 setjes besteld. Ik hoop dat het lukt zonder dat ik een randje heb, want op dit moment lukt het me niet om eraf te blijven. Ik hoop ook dat er geen randjes of andere dingen om aan te pulken aankomen snel want daaraf blijven is de grootste uitdaging.

Is het aan te raden om de nagelriemen terug te duwen (tips zijn welkom daarvoor)?
Verder begrijp ik een basecoat en een topcoat, ik heb nog wel iets liggen maar hoe kom ik erachter of het hard of rubberspul is?

Maak anders even een foto van je spullen waar je vragen over hebt, dan kunnen we meekijken :)


Afbeelding

Afbeelding

Dit is wat ik heb. Let wel, spul is allemaal al minimaal 5 jaar oud :=

fleurtjeuh
Berichten: 10487
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 15:06

Prairy schreef:
fleurtjeuh schreef:

Maak anders even een foto van je spullen waar je vragen over hebt, dan kunnen we meekijken :)


[ [url=m/391Rfi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kp0aUS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is wat ik heb. Let wel, spul is allemaal al minimaal 5 jaar oud :=

Ah ik snap nu het probleem inderdaad.
Al je 'gel' spullen zijn geen gel.
Dit is gewone nagellak die moet drogen aan de lucht.
En vanwege de leeftijd van het spul kan het best zijn dat t een beetje is ingedroogd, wat het moeilijker maakt om aan te brengen en slechter en minder egaal opdroogt.

Prairy
Berichten: 9268
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 18:45

Welke spullen zou je aanraden?

fleurtjeuh
Berichten: 10487
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 18:59

Prairy schreef:
Welke spullen zou je aanraden?

Hangt er vanaf wat je wil.
Wil je nagellak, dan heb ik geen tips, afgezien van wat mooie kleuren.

Voor gellak zou ik Victoria Vynn aanraden en Neonail.
Die merken gebruik ik zelf en ben ik zeer tevreden over.

ASF
Berichten: 76
Geregistreerd: 22-01-13

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 08:01

Na 3 weken mijn wraps verwijderd, was er gister 1 zo los dat ik die uit verveling los heb gepeuterd zonder olie, hierbij alleen wel een beetje mijn nagel beschadigd.
De rest zat eigenlijk nog best goed vast, maar met een beetje geduld en extra drupjes olie én door te werken vanaf te zijkant in plaats van vanaf de onderkant/nagelriemen, heb ik ze er nu echt af weten te krijgen zonder schade aan mijn nagels. *\o/*

Prairy
Berichten: 9268
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 09:06

fleurtjeuh schreef:
Prairy schreef:
Welke spullen zou je aanraden?

Hangt er vanaf wat je wil.
Wil je nagellak, dan heb ik geen tips, afgezien van wat mooie kleuren.

Voor gellak zou ik Victoria Vynn aanraden en Neonail.
Die merken gebruik ik zelf en ben ik zeer tevreden over.

Ik heb de stickers besteld, en was benieuwd naar de specifieke benodigdheden daarvoor. Had wel al wat gelezen hier maar was er niet uitgekomen wat nou het beste was :')

Whizz
Berichten: 1080
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 09:07

Dat heeft echt lang gezeten zeg! Ik red het net anderhalve week. Nou groeien mijn nagels best snel, dat scheelt maar het wordt dan ook lelijk aan de randen. Ik vijl ze dan ook wat korter. Ik heb net een setje van l&f op gedaan en dat ging moeilijk! Ik kreeg ze bijna niet van het vel af.
Afbeelding

ASF
Berichten: 76
Geregistreerd: 22-01-13

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 09:58

Welke stickers heb je besteld, Prairy?

Whizz, ik vond de uitgroei ook erg lelijk, maar dat zie ik ook bij vriendinnen die om de 3 weken naar de nagelstylist gaan, al heb ik wel het idee dat mijn nagels ook wel snel groeien. Tips bleven best goed, maar had vanwege omstandigheden ook minder werk met paardlief. Dat kan helpen natuurlijk.

Prairy
Berichten: 9268
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 10:59

Ik heb 4 sets besteld bij Lily and fox, met het idee dat als ik ze er af peuter of ze er verkeerd op plak, dat ik dan nog reserve heb haha.

Ik heb geen paard maar werk wel veel in de tuin. Ik moet ze ook kort houden omdat ik ze anders overal tegenaan stoot want niet gewend aan lange nagels. Ervaringen uit het verleden :+

xMyrth

Berichten: 2818
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 14:31

Ik heb ook enkele stickers besteld, via Ali.
Had wat anders nodig, maar moest nog aan de 10 euro komen... :')

Dit zijn volgens mij stickers die ik droog op de nagel plak. Dus zonder lamp.
Ik lees hier dat mensen daarna toch nog even een gel topcoat eroverheen doen onder de lamp?
Of is een base ook aan te raden?

Niwla

Berichten: 4125
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 18:08

Ja, als je dat zonder base doet kun je de topcoat er zo af trekken. Ik spreek uit ervaring. :))

Ik heb nu de by Emily op, ik kan wel zien waar het prijsverschil in zit. Deze zitten er veel mooier op.

Polarize
Berichten: 810
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 18:11

Ik had mijn laatste setje van byemily er meteen weer af getrokken, mijn nagels waren een stuk langer geworden dus dacht dat ze wel mooier zouden zitten, maar ze begonnen meteen na het uitharden omhoog te komen bij de randjes en zijn dan te stijf om netjes op mijn nagel terug te krijgen. Ik heb hele ronde nagels, ze hebben echt een c vorm, en ik merk dat de wraps van byemily te dik en stijf zijn om goed op de randjes te blijven zitten.
Wel jammer, want ze zijn natuurlijk niet goedkoop, maar het bleef gewoon echt niet zitten

ASF
Berichten: 76
Geregistreerd: 22-01-13

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 13:45

Polarize, ik heb ook een flinke c-curve, maar geen last van bij by Emily. Heb je wel goed ontvet en je nagelriemen terug geduwd? Ik merk dat als ik mijn nagels eerst behandel met een cuticle remover en daarna natuurlijk alcohol doekjes, de wraps echt goed hechten.

Had even niks op mijn nagels. De mooie lengte heeft dat niet overleefd. Met wraps groeien mijn nagels zo mooi lang omdat ik er dan niet aan zit en geen haaltjes krijg die ik eraf moet vijlen. Maar zonder ben ik prooi van mijn eigen onhandigheid en ongeduld.

ASF
Berichten: 76
Geregistreerd: 22-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 14:32

Bij Emily geeft zelf nog als tip om de wraps eventueel te verwarmen boven een kop heet water om ze wat soepeler te maken en de lijm te activeren. Heb dat zelf nog niet uitgeprobeerd.
Ik heb contact gehad na 1 set die in eerste instantie niet goed bleef zitten. Toen zei ze dat je echt niet op je nagelriemen moest komen en dus over dat verwarmen.

cinniz123

Berichten: 4432
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 15:43

Ik merkte wel dat je ze echt in 1x moet goed plakken en laten zitten.
Plak je hem opnieuw omdat hij scheeft zit en dan uitharden dan blijven ze echt slecht zitten.

Gister weer een nieuw setje ali met laagje rubber base erop gedaan al was deze wel lastiger plakken en zaten er ook blauwe wraps tussen die echt heel nep waren dus eraf gehaald en gepuzzeld met de andere maatjes.

Afbeelding

Polarize
Berichten: 810
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 16:18

ASF schreef:
Polarize, ik heb ook een flinke c-curve, maar geen last van bij by Emily. Heb je wel goed ontvet en je nagelriemen terug geduwd? Ik merk dat als ik mijn nagels eerst behandel met een cuticle remover en daarna natuurlijk alcohol doekjes, de wraps echt goed hechten.

Ja, ik focus juist erg op die randjes omdat die zo lastig zijn, maar het is haast alsof de wrap weer recht trekt bij het uitharden, en dan wipt ie zo los van de zijkanten

Achja, simpele oplossing, gewone wraps op en gel coat erover, blijft net zo goed zitten :')

ASF
Berichten: 76
Geregistreerd: 22-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 22:31

Ik zou haast onderzoek willen gaan doen naar nagelstructuren om uit te vinden waarom bij de 1 het ene systeem wel werkt en bij de andere niet. Gewone stickers (van Lily & Fox) blijven bij mij weer voor geen meter zitten. Is toch bijzonder interessant allemaal. B-)

Mooi Cinniz!

cinniz123

Berichten: 4432
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 09:01

ASF schreef:
Ik zou haast onderzoek willen gaan doen naar nagelstructuren om uit te vinden waarom bij de 1 het ene systeem wel werkt en bij de andere niet. Gewone stickers (van Lily & Fox) blijven bij mij weer voor geen meter zitten. Is toch bijzonder interessant allemaal. B-)

Mooi Cinniz!


Thanks!
Miss heeft het daar ook wel mee te maken mijn nagels zijn dun en zacht echt bagger kwaliteit :')
Ik kreeg met de byemily ook dat als de randjes bij de nagelriem een beetje los gingen zitten (meer speling dus) en ik stoten me nagel dat die gelijk dubbel klapte maar niet afbrak.
Toen ik ze eraf ging weken zag je ook bij een aantal nagels zo’n kneus rand langs mn vingertop.
Zonder wraps oid breken ze direct af.

Polarize
Berichten: 810
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 09:19

Dat zou inderdaad wel interessant zijn! Zou me niks verbazen als iedereen andere nagelstructuur heeft en het daardoor ook anders werkt. Het is alleen een stuk lastiger te zien dan met bijvoorbeeld haar, wat ook anders is bij iedereen.
Mijn nagels groeien snel, maar zijn niet enorm stevig omdat ik heel lang heb gebeten. Hoe langer ze worden hoe extreme die c-curve ook wordt.

Met de gewone wraps van lily&fox heb ik wel dat ik heel voorzichtig moet vijlen, want die laten op dat punt wel vrij makkelijk los, en pas als er een topcoat overheen zit heb ik ze echt stevig zitten

Selina

Berichten: 14399
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 14:24

Wat vinden jullie de fijnste manier om de stickers te verwijderen? Ik heb die van Lilly & Fox en dan een gel topcoat erover.

Selina

Berichten: 14399
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 15:12

Tweede poging met Lily & Fox. Deze waren wat meer kauwgomachtig qua structuur dus vond ze wel lastig plakken.

Afbeelding