Rug gebroken op vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rauka

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 09:51

Wat een lieve fysio heb je!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 11:50

Ik kom na 1,5 jaar ook weer eens om de hoek kijken.. maar ik zou zeker updates blijven plaatsen. Even spuien is hartstikke goed dus doe dat ook vooral, en het is daarnaast ook fijn om met je mee te kunnen leven en een inkijkje te krijgen.

Ik probeer zelf altijd een combi van "klagen" en luchtigheid/humor/positiviteit te doen. (Wat jij dus ook al doet). Want van alleen maar klagen, ga je je inderdaad ook maar sip voelen. Een balans tussen ventileren en lachen.

En wat ontzettend zuur dat je van operatie naar operatie gaat.

Lukt het wel om "sociale uitjes" bij jou thuis te doen?

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 18:15

‘Klaag’ maar hoor… de mensen die hier komen lezen zijn met je begaan… en ervaren dat niet zo…

Het is gewoon heftig en k** dat je nog altijd zoveel ellende hebt… het is allemaal niet niks… ventileren is goed…

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 18:37

Klagen? nou nee niet echt.
Ik lees gewoon veel tegenslagen maar iemand die er telkens weer voor gaat.

Succes en sterkte weer vanaf morgen

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 19:06

MarijeR schreef:
Bedankt voor de lieve reacties!
Ik twijfel altijd of ik wel een update zal plaatsen omdat het ook zo snel klagen is en dat probeer ik te voorkomen…

Pik dit er even tussenuit. Anderen hadden er ook al op gereageerd, maar even je ei kwijt willen, of vertellen over hoe de situatie is, is geen klagen. Zelfs als je wel alleen je beklag wil doen, dat mág ook gewoon hè. Soms is dat ook juist heel fijn. Vond ik iig wel. De situatie is oliebol, dat mag gezegd worden en je hoeft het ook niet altijd mooier te maken dan het is, voor mij niet iig

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-25 22:09

Even een korte update vanuit Groningen:

Afbeelding
*\o/* *\o/* *\o/*

Vanmorgen al vroeg aan de beurt en om 15.30 liep ik alweer een rondje over de afdeling.
Morgen hopelijk naar huis.
Even kijken of de pijn voldoende onder controle is en ik heb nu nog koorts en dat moet eigenlijk wel zakken voor ik naar huis ga.
Maar ja, misschien toch wat teveel gedaan door meteen te gaan wandelen, ergens begin ik nu ook patronen te herkennen bij mezelf :')
Maar de verpleging vond het erg stoer dat ik alweer op de been was.

De operatie zelf was technisch wel een uitdaging en ze hebben het met 3 chirurgen moeten doen, 1 moest er tijdens de operatie nog bij gehaald worden.
Ging ook niet helemaal volgens plan maar ze hebben alles eruit kunnen halen.
Helaas moest het wel via 2 grote incisies dus qua wondgenezing zal het wat langer duren.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 22:13

Goed nieuws! Maar liever even niet stoer zijn, je wilt van de koorts af. Ik duim dat je morgen naar huis kunt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 22:31

Wat lijken die schroeven groot. :wow:

Maar wat fijn dat het goed gelukt is.

Ben een beetje lief voor jezelf :)

Heel veel beterschap voor deze stap nu.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 22:31

Fijn MarijeR, de eerste stap is gezet! Hopelijk knap je snel op en daalt de koorts, zodat je lekker naar huis kan. Mooie souvenir ook die schroeven, leuk voor aan de muur

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 23:08

Oef, weer een horde genomen! Nu weer pas op de plaats, koorts laten zakken en dan op naar huis om verder rustig aan wat op te knappen!

Pittig dat ze nog een derde arts moesten optrommelen, nu maar hopen dat de grote sneden snel genezen, je bent wel een die-hard dat je zo snel alweer over de afdeling liep!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 23:17

Wauw, wat een ijzerwerk....ik hoop dat je snel opknapt

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 23:18

Zo, flinke operatie en ook flink ijzerwerk zo te zien.
Hopelijk is morgen de koorts weg en kan je lekker naar huis!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 06:49

Aan de ene kant is het goed om redelijk vlot weer in beweging te komen..
Aan de andere kant is je kichaam ook wat rust nodig na zon ingreep :Y)

Succes met het herstel

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 08:19

Wouw!!! Hoe voel je je vandaag?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-25 11:19

Het gaat op zich best goed, kan me al weer redelijk bewegen zolang ik mijn rug maar niet draai. Lopen met rollator gaat ook best goed, beetje wiebelig nog maar ga alweer regelmatig rondjes over de afdeling.
Heb alleen sinds vannacht weer erge zenuwpijn in mijn been en dat was al een hele lange tijd maar normaal kan ik dat weg krijgen door te gaan lopen . Loop normaal ook iedere nacht wel 4/5 keer rondjes door het huis en dan zakt de pijn. Nu krijg ik het niet meer weg. Dus daar kijken ze straks nog een keer naar en dan beslissen of ik naar huis kan.
Ik vind van wel want aan de zenuwpijn kunnen ze nu toch niets doen en zolang het been niet meer uitvalsverschijnselen heeft, doen ze ook niets.
Dan kan ik net zo goed thuis afwachten en bellen als ie het niet meer doet :+
Temperatuur zat weer rond de 38 dus dat is ook prima om naar huis te gaan.
Lekker met de honden om me heen. Misschien dat de grootste wildebras nog ff een nachtje bij mn vader blijft logeren :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-25 19:56

Gisteren toch in de middag lekker naar huis gegaan, dat is toch altijd het fijnst.
De zenuwpijn gaan ze binnenkort nog een keer naar kijken. Eerst even de boel laten genezen want er kan ook wat vocht zitten of dat ik net in een verkeerde houding ben gelegd tijdens de operatie en dan trekt het vanzelf weg.
Maar er wordt opnieuw een neurologisch onderzoek ingepland dus daar krijg ik vanzelf de afspraak voor.

Het ijzerwerk had mij ook wat verbaasd qua grootte, dacht dat het veel kleiner zou zijn.
De staafjes zijn 9cm :wow:
Afbeelding

De wond gaat prima, net even gevraagd of mijn vader de pleister eraf wilde halen want ik kan er zelf niet bij :+
Er past precies een 10x20cm compress op en gelukkig heb ik nog een flinke voorraad verbandmateriaal omdat ik meerdere keren naar huis ben gegaan met een open buikwond.
De wond is mooi droog maar omdat ik er veel op lig, is een beschermlaagje wel fijn
Over 1,5 week ff de hechtingen laten verwijderen bij de huisarts en dan zou het netjes moeten herstellen.
Mijn lijf doet dat altijd super snel dus daar maak ik me geen zorgen over.

Voor de liefhebbers :P
Spoiler:
Afbeelding

En dan komende week weer de volgende afspraak bij de chirurg die de komende buikoperatie gaat doen -O-
Ergens ben ik er wel eens een beetje klaar mee… :o

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 20:17

Ik ga zo hard voor je duimen dat dit en de volgende operatie je echt vooruit gaan helpen.
Ik bewonder verder je positiviteit en doorzetting en je vermogen om het goede te zien in deze situatie.

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 11:43

Die wond ziet er heel netjes uit!

Dikke knuffel :knuffel:

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:21

Bedankt Sanet en Rauka!

Alweer een week na de operatie en het gaat best goed.

Bijna alle dagen wel een half uur of langer gewandeld en 1x even wat boodschappen gehaald maar toen liep het zweet er wel af :+
De wonden gaan ook goed, ze zijn sinds een dag of 2 droog en wel wat geirriteerd maar ja ik lig er ook veel op.

Vanmiddag werd ik nog gebeld door het ziekenhuis hoe het nu thuis gaat en toen had ik al vragen over de wonden verwacht maar ja ik kan het zelf natuurlijk niets aan zien.

Vanmorgen had ik een afspraak met een andere chirurg en die heb ik maar ff gevraagd om ook naar mijn rug te kijken :D
Zij zag ook wel wat irritatie maar niets om je druk over te maken dus lekker zo laten en volgende week woensdag de hechtingen eruit laten halen.

Mijn temperatuur schommelt nog wat maar blijft onder de 38,5 dus dat is ook prima. Mijn lijf is ook druk bezig met herstel.

In januari heb ik een afspraak bij de neuroloog om nog eens goed naar de zenuwpijn te gaan kijken.
Misschien dat ze nu dat toch een mri gaan maken, dat was met het materiaal in de rug een te groot risico.

Gesprek met de chirurg vanmorgen was voor de buikwandbreuk en eerst was de bedoeling zo rond februari/maart de operatie te doen maar na overleg gaan we toch kijken om het te vervroegen.

Anders vindt ze de kans dat het een spoedje wordt toch te groot worden.

Ze heeft een super drukke planning altijd en de feestdagen helpen ook niet mee maar ze hoopt dat ik in januari aan de beurt ben en misschien zelfs nog wel dit jaar.

Op zich geen super lastige operatie, een matje plaatsen om te voorkomen dat mijn dunne darm door de buikwand komt, maar er zijn in het verleden in die regio al zoveel operaties geweest (jaren 70/80) dat het qua littekenweefsel wel een hoog risico operatie wordt.

Normaal zou ze de operatie ook niet aanraden maar omdat ik nog zo jong ben (vergeleken met de meeste van haar patiënten) wil ze het wel proberen.

Maar ik vind het wel spannend, de operatie zelf niet zozeer maar wel hoe mijn lijf op het materiaal gaat reageren en er komt straks weer littekenweefsel terug en hoe gaat dat?

Op een gegeven moment zijn de opties voor operaties ook op.

Ze gaat het nu ook met de robot doen, de buik open is nu eigenlijk al geen optie meer.

Gelukkig is dit wel de chirurg die afgelopen voorjaar mij voor het eerst ooit met een kijkoperatie heeft kunnen opereren en ze heeft hier veel ervaring mee.

Ik heb hier nooit veel over gedeeld, bij vragen stel ze gerust :)

Mijn honden houden me nog steeds veel gezelschap <3
Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:46

Fijn dat het herstel na de operatie goed gaat.
En dan alweer een volgende voor de boeg. Begrijpelijk dat je het spannend vindt.
Bewonderenswaardig hoe jij je hier doorheen slaat. Chapeau!

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:36

MarijeR wat heb jij gezellige honden! <3 respect voor jouw doorzettingsvermogen ook al heb je geen keus. Ik duim voor een snel herstel en voor snelle hulp voor je buikwand!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:09

Wat fijn je honden zo bij je.

En ook fijn dat dit nu goed geneest.
Zodat je snel door kan naar het volgende. Het kan maar gebeurt zijn.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:25

Zit net je topic door te lezen. Wat een pech heb jij gehad zeg en bewonderingswaardig hoe je je overal doorheen slaat!

Hoop dat het bij die buikoperatie allemaal goed gaat en dat je dan ook echt even klaar bent met alle operaties. Is je gegund!

En wat een gezelligheid op bed <3