Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PeraManga

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 18:14

Iedereen bedankt voor de lieve reacties! <3
Ik heb er even een paar dagen over gedaan maar ik ben nu wel aardig gerustgesteld.
Morgen mag ik naar de HA om bloed te prikken en om een afspraak te maken bij de verloskundige.

Nu nog even écht beseffen dat ik zwanger ben en gezonder gaan leven, alhoewel ik hier en daar wel lees dat het vrij normaal is om niet zo veel te eten het eerste trimester.

Het is dan voor mij wel de tweede maar bij de eerste wist ik het pas met 12 weken. Toen heb ik het eerste trimester dus niet bewust mee gemaakt. _O-

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 19:01

Ok fok it. Ik heb 3x hele tekst getypt en op iedereen gereageerd en dan per ongeluk ergens op geklikt dat alles weg was. Ben er klaar mee. Dus ik negeer jullie niet, maar te chagrijnig om nog keer te doen |o
Succes voor iedereen met echo’s en test(uitslagen) komende week!

Marjo, waar heb jij flared broeken van? Ik heb van Prenatal 1 gekocht vorige zwangerschap, maar die vind ik zo slecht qua kwaliteit dat ik die alleen binnenshuis aan trek.

Ik ben vanmiddag gestruikeld op trap met mijn dochter en toen heb ik haar laten vallen ;( het was maar heel klein stukje gelukkig en ze viel op haar billen. Maar schrok er zelf zo van, dat ik de rest van dag beetje van slag ben en al paar keer flinke huilbuien heb gehad. Dochter zelf gelukkig nergens last van, met spelen en leren staan nu valt ze vaak harder. Maar is echt zo’n nachtmerrie ding al vanaf begin waar ik bang voor ben.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 10:42

Cynthier wat een lief filmpje zeg! Super leuk gedaan <3

PeraManga fijn dat je je nu beter voelt! Lijkt me heel bijzonder om het 1e trimester nu dan wel heel bewust mee te maken.

Linoleum super irritant die verdwijnende teksten! Wat ontzettend schrikken dat je dochter en jij gevallen zijn :(:) hoe gaat het vandaag met jullie? Heel begrijpelijk dat je ervan van slag bent

Fabienne succes vandaag bij de 13 weken echo!

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 11:25

Hey!

Welkom Leeneliefje, ik vindt t echt super leuk dat we met een aantal zo dicht op elkaar uitgerekent zijn. Dan heb je toch een beetje dezelfde ervaring qua kwaaltjes en voelen enzo denk ik..
Ik maak me bv best zorgen over hoe ik de feestdagen ga doorkomen (ik ben normaal echt zo degene die ervan geniet om de hele dag in de keuken te staan). Maar ik kan me voorstellen dat jij dat ook hebt!

Goede tip van die van de kruitvat! Met de ongeopende pakken. Daar kan ik op terugvallen als de baby er is. Voor nu betaal ik voor de Pampers minder, omdat ik die bonnen heb en koopjes zoek..

Met de zwangerschapsbroeken probeer ik ook nog even te wachten. Ik ben nog niet zoveel aangekomen (hooguit 1kilo), waar ik me een klein beetje zorgen om maak want je ziet iedereen meteen met zo'n buik, en nu met mijn ongeluk draag ik zowieso alleen maar joggings (van mijn man :') ...

Allemaal ook gefeliciteerd met de goede echo's en nipt testen. Zo'n koppig kind dat niet wil meewerken met de echo ken ik ook :') . En ik heb nu al 3 keer gehoord dat ze zoveel beweegt dus dat beloofd wat voor als ze minder plaatst krijgt..

Linoleum, wat schrikken zeg. Gelukkig heeft je dochter er niet zoveel van meegekregen als jij (zo te lezen). Heb jij je ook geen pijn gedaan? Of alleen geschrokken?

Ikzelf lig nog steeds op de bank. Ik kan nog altijd niets, tot mijn eigen verschrikkelijke ergenis. Ik moet nu beginnen met clexane spuitjes (tegen trombose) en vrijdag terug na de arts. Mijn enkel is nog steeds gezwollen en een mooi kleurenpallet. En mijn schouder is nog altijd een beetje pijn aan t doen. Mijn man is ook weer aan t werk. Dat is combinatie met t feit dat ik niet door de achterdeur na buiten kan voor de hondjes, betekend dus dat ik om half 5 mee moet opstaan. Dan kunnen de honden los..
Dus ik kan niet eens uitslapen in mijn ziekteverlof -O- .
Ik voel me ook best schuldig over mijn gevoelens zo. Want al vanaf t begin roep ik 'ik wil me omhullen met positieve dingen, even alle stress en negativiteit weg'. 1 van de redenen waarom ik mijn ouders dus totaal niet zie. En nu ben ik de negativeling hier..

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 12:00

Bellex en Jojoni, gaat gewoon weer goed. Gelukkig beide geen pijn gedaan, maar vooral geschrokken. Dochter is vandaag weer lekker dagje naar opa en oma en ik weer aan het werk. Ze is gisteren met staan (ze kan sinds een weekje zichzelf omhoog trekken) alweer paar keer harder gevallen dan op de trap was _O-

Jojoni, wat vervelend dat je er nog wel zo'n last van hebt. Probeer je schuldgevoel los te laten, zit jezelf alleen maar in de weg. Het is (helaas) zoals het is, probeer wat rust te pakken met een serie of een boek, wat lekkers erbij. Lukt het anders misschien om nog even te slapen op de bank? Zwanger zijn en alles eromheen hoe je je voelt en wat er gebeurt heb je niet in de hand. Jezelf 'dwingen' om alleen positieve dingen te ervaren helpt niet denk ik.

Mijn vorige zwangerschap was ik vanaf week 4 hondsberoerd, heel erg misselijk, duizelig en moe. Toen dat eindelijk beter werd, begon de bekkeninstabiliteit. En ik heb mij de gehele zwangerschap geen enkele dag goed gevoeld.
Nu gaat het eigenlijk wel heel goed, af en toe vlaag misselijkheid en beetje krampen. Maar verder ook veel geen last, ja wat moe. Maar ik heb voor volgende week nog flinke wandeling afgesproken met mijn ouders. Dat lukte me eerste zwangerschap al niet meer zo vroeg. Heel fijn, maar aan andere kant ook heel onzeker makend. Dus heel fijn om nergens last van te hebben grotendeels, maar die krampen en vlagen misselijkheid zijn ook welkom als bevestiging dat ik zwanger ben :')

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 13:18

Wat vervelend Jojoni.
Ik had trouwens bij de vorige zwangerschap ook pas een beginnende buik na 3 maanden.
Duurde vrij lang voordat dat een échte buik werd.
Toen het eenmaal een echte buik was had ik alleen maar pijn dus van mij mag het wel even duren. :evaw:

Ik mag aanstaande zaterdag al voor de eerste echo. Heel benieuwd wat we gaan zien!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 14:12

Wat een lief filmpje Cynthier!

Wat een schrik linoleum, ik heb het ook een keer gehad en gelukkig ook goed geland! Maar man wat een schrik.

Luiers slaan wij nog niet in, maten kunnen snel wisselen en kopen kan altijd nog. En gaan ons nog verdiepen in wasbaar.

Jojoni ik snap wel dat je daar somber van wordt hoor! Lijkt mij ook verschrikkelijk!

Hier hebben wij de echo gehad met 27 weken voor het geslacht, het liet het heel erg moeilijk zien maar uiteindelijk toch de benen netjes naast elkaar en het was duidelijk geen jongetje, dus we gaan er naar vanuit dat het een meisje wordt :D over 2 weken hebben we de 20wk echo. Verder was ook alles goed, heel fijn om even te kijken!

- Leeneliefje - 1 januari - 1e kindje - jongentje
- Linnnh - 5 januari - 1e kindje -
- Jojoni - 5 januari - 1e kindje - meisje
- ImkeTarek - 11 januari - 2e kindje - Meisje
- Toffeltje - 11 januari - 2e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- Set_Elkol - 13 januari - 2e kindje - Meisje
- Dustinlover - 15 januari - meisje
- 19marjo90 - 16 januari - 2e kindje - geslacht onbekend
- Bellex - 17 januari - 1e kindje - Meisje
- lucifertje - 18 januari - 1ste kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- maartje1990/jinte- 21 januari - 2e kindje - meisje
- Eilinora - 22 januari - 3de kindje - geslacht onbekend,willen het wel weten.
- Doubtless - 25 januari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Yesterday - 26 januari - 1ste kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CynThier - 3 februari - 1ste kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Fabienne_Z - begin februari - 1e kindje -
- NadineK - 9 februari - 3e kindje - geslacht onbekend
- Welmoed_ - 9 februari - 1e kindje- geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Daiswees - 13 feb - 1ste kindje - geslacht onekend, willen het wel weten.
- Calanddra - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Tara_13 - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CarpeDiem_ - 7 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten
- PeraManga - 29 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten
-EmptyWords - 2 april - 1e kindje - geslacht onbekend, weten nog niet of we het willen weten
- linoleum- 6 april - 2e kindje - geslacht nog onbekend

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 14:25

Linoleum, wat schrikken zeg. Gelukkig heeft ze er niks aan over gehouden, nu jij nog het een plekje geven. Praat er wel over hè als het je dwars zit.

Nog een meisje, leuk SetElkol!

Wij hebben over twee weken de geslachtsbepaling, spannend!!

Weten jullie ook al of je borstvoeding wil geven of niet?

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 14:38

welmoed__ schreef:
Linoleum, wat schrikken zeg. Gelukkig heeft ze er niks aan over gehouden, nu jij nog het een plekje geven. Praat er wel over hè als het je dwars zit.

Nog een meisje, leuk SetElkol!

Wij hebben over twee weken de geslachtsbepaling, spannend!!

Weten jullie ook al of je borstvoeding wil geven of niet?

Heel erg spannend! Zo leuk de geslachtsbepaling. Dat duurt hier nog wel een week of 10. -O-

Ik ga geen borstvoeding geven, heb ik bij de eerste ook niet gedaan en dat beviel mij uitstekend.
Ik had al pijn genoeg gehad en heb gezien hoe dat bij mijn zus toen ging, dat is niet altijd een pretje.
En ik voel mij ook het beste bij die keuze. :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 14:46

Veel goed nieuws weer, super fijn!

Jeetje Linoleum, gelukkig goed afgelopen.
Als pas geboren baby heeft de stagiaire van de kraamzorg mij laten vallen. Die mocht niet meer terugkomen van mijn moeder.

Zaterdag de echo al pero, spannend!

Ik wil wel bv geven. Als het niet gaat is dat ook prima. Misschien doen we wel een combi. We gaan zien hoe het loopt.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 15:04

Voor je het weet is het zo ver, gaat echt zo snel. Cliché! :')

Fijn dat jij de keus al voor jezelf gemaakt hebt. Ik neig ook naar geen bv, voel me er toch niet prettig bij, vooral niet bij kolven. Misschien dat ik wel eerste paar weken wel doe en dan overstap naar flesvoeding. Maar twijfel nog heel erg.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 15:16

Gelukkig maar dat jullie oké zijn Linoleum!

Jojoni hopelijk voel je je snel beter! Probeer het een beetje los te laten, positief moeten zijn en denken geeft nog meer stress als dat niet is hoe je het nu voelt. Je doet wat je kan!

Leuk Set_Elkol nog een meisje in het topic! Gefeliciteerd!

Nog even afwachten Welmoed, heb je al een voorgevoel?

Ik wil ook geen bv geven, althans, 100% zeker niet live. Ik wil het mogelijk wel met kolven proberen, maar alleen als het snel op gang komt en ik me fysiek ook goed voel. Ga mijzelf zeker niet blijven pijnigen. Op de fles worden ze ook groot. Manlief heeft voorkeur voor bv, dus wil het kolven wel een kans geven, maar ik mag beslissen en hoef dat pas te doen na geboorte dus tot die tijd zal mijn idee alle kanten op gaan haha. Doe het heel eerlijk liever gewoon helemaal niet, maar mijn moeder heeft dit jaar borstkanker gehad en het idee dat het risico daarop verminderd wordt met bv, doet me toch twijfelen. Voor mijzelf dus puur egoïstische redenen dus :o

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 15:18

Doet bv geven zeer dan?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 15:23

Leuk al die meisjes! Al zijn jongens ook leuk! Ik word gewoon enthousiast van iedereen die geslacht te weten komt <3

Ik ga weer borstvoeding geven. Ik heb mijn dochter tot 5,5 maand borstvoeding gegeven en had het voor geen goud willen missen. Vanaf allereerste moment ging het ook gewoon super goed en geen pijn gehad ervan. Vind die tijd zo bijzonder en hoe ik met mijn eigen lichaam nog steeds volledig voor haar kon zorgen. Ze ging alleen op gegeven moment de borst weigeren en toen heb ik na een week drama besloten om te stoppen. Anders was ik nog wel langer doorgegaan, maar het was ook gewoon goed geweest. En het was ook best wel lekker om geen borstvoeding meer te geven.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 15:24

EmptyWords schreef:
Doet bv geven zeer dan?

Het kan, maar het hoeft niet perse. Als je (mogelijk) borstvoeding wil gaan geven, kan ik het zeker aanraden om je er van te voren in te verdiepen. Dan ga je veel geinformeerder het avontuur aan en dat kan heel veel verschil maken in je ervaring en hoe het gaat. Bij mij geeft de verloskundige hier ook informatie bijeenkomsten over, maar anders is via de website van La Leche Leage ook ontzettend veel te vinden.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 15:36

Meer info ga ik ook nog wel opzoeken, maar wil eerst de eerste echo afwachten. Daarna heb ik nog genoeg tijd om overal over te stressen. Het is nu vooral een gek idee dat ik überhaupt zwanger ben.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 16:11

Mijn voorgevoel zegt een meisje.

Ben wel blij te zien dat ik ook niet de enige ben die twijfelt over bv geven. Je hoort toch wel veel over die moeder maffia die het belachelijk vinden als je het niet doet.

Bv kan zeer doen, het bij mijn schoonzusje gezien. Die zat op een gegeven moment huilend op de bank.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 16:41

Het kan inderdaad Emptywords, al hoeft het zeer zeker niet. Ik heb een aantal vriendinnen die nooit pijn hebben gehad, maar, en dat zal echt mijn omgeving zijn, meer die wel pijn hadden of veel borstontstekingen enzo. Dat en het feit dat ik blij ben als mijn lichaam weer volledig van mij is, ik ook gewoon een dag van huis kan zonder nadenken/voorbereiden en een borstverkleining dus niet eens weten óf ik het kan, zijn voor mij altijd argumenten geweest het niet te doen. Voel me dan meer een voedselvoorziening oid?
Spoiler:
Mijn nichtje kon haar dochter niet zelf troosten als er wat was omdat ze dan altijd op zoek ging naar de melk, zelfs als dat niet kon of ze genoeg had gehad wat voor baby frustrerend was, dat is echt mijn horrorverhaal geweest. Die moest op zulke momenten het huis verlaten

Wel heel fijn om ook Linoleum haar ervaring te lezen, en wat fijn dat jij je er ook zo goed bij voelde. Uiteindelijk is dat wat telt, dat het met mama en baby goed gaat!

Leuk je voorgevoel Welmoed, ben heel benieuwd!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 16:58

Belangrijkste is dat je doet waar je je goed bij voelt en dat je kiest waardoor jij de beste moeder kan zijn voor je kindje :+: er zitten wel verschillen tussen borstvoeding en kunstvoeding, maar die zijn niet zo significant dat één van de twee een slechte keuze is (uitzonderingen daargelaten).

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 17:02

Ik wil wel voor bv gaan, ga ook eerst nog een cursus volgen online. Bij de eerste door medische omstandigheden 9 maanden gekolfd en was heel trots dat het gelukt is, ben ook wel vol motivatie om het nu wel weer echt te proberen.

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 17:11

EmptyWords schreef:
Doet bv geven zeer dan?

Bij sommige doet het lichamelijk zeer en bij andere weer psychisch, en andere ervaren het als iets heel moois.

Ik heb het niet gedaan omdat ik al door de grond zakte van de pijn.
Mijn verloskundige heeft toen zelfs gezegd dat ze mij met 38 weken ging strippen als hij er niet zelf uit zou komen. Het was wel serieuze pijn. :')

Dus naast dat ik bij mijn zus heb gezien dat het niet altijd een pretje hoeft te zijn, heb ik voor mij zelf besloten dat ik dat lichamelijk niet ging trekken.
En ook dit keer ga ik het niet doen. :)

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 18:35

wat leuk al die meisjes in het topic <3
hopelijk hier ook een meisje maar heb een voorgevoel op een jongentje
merk wel dat er heel erg taboe ligt op het voorkeur hebben van geslacht ...
16 augustus de geslachtsecho ben nu al zenuwachtig en droom ook elke nacht erover en iedere keer is het wat anders :')

hier ook de keuze gemaakt niet voor bv te gaan , helaas wel wat druk vanuit omgeving voor bv maar het trekt me absoluut niet

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 18:53

Ik had wel een voorkeur voor een jongetje, zie mezelf echt als een jongensmoeder. Maar het is een meisje en dat is ook hartstikke leuk, maar wel wennen!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 19:03

Ik heb dus al een meisje. En 0 voorkeur. Beide zou me super leuk lijken <3 maar wel voorgevoel voor een jongen. Zal nog een hele tijd geduld moeten hebben voor we er achter komen.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 21:06

Ik heb bij de 1e een jaar lang borstvoeding gegeven zonder problemen.

Hij is in Engeland geboren en had daar 9 maanden verlof (+ een extra maand ivm lockdown en dus niet kunnen werken), dus heb weinig kunnen/hoeven kolven (daar had ik wel een hekel aan).
Wilde eigenlijk na 6 maanden al stoppen, maar zoontje vertikte kunstmelk te drinken. Dit wilde hij zelfs niet uit een beker toen hij daar uit kon drinken..

Moet wel zeggen dat ie een onwijs goeie weerstand heeft! Maar kan natuurlijk niet (met zekerheid) zeggen of dat door de jaar lang bv komt of niet