Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wesseltje schreef:Hopelijk werkt het voor jou, als je geen bijwerkingen hebt, werkt het volgens mij prima.
Helaas kreeg ik veel bijwerkingen. Daarna over op de Leflunomide, maar dat deed niet genoeg en helaas ook bijwerkingen. Inmiddels na veel geprobeerd te hebben al een lange tijd op de biologicals, helaas de eerste ook bijwerkingen, de tweede doet inmiddels niet genoeg meer en sinds deze week begonnen met nummer 3. Even afwachten wat dit gaat doen, ondertussen aan de prednison.
carrie79 schreef:Wesseltje schreef:Hopelijk werkt het voor jou, als je geen bijwerkingen hebt, werkt het volgens mij prima.
Helaas kreeg ik veel bijwerkingen. Daarna over op de Leflunomide, maar dat deed niet genoeg en helaas ook bijwerkingen. Inmiddels na veel geprobeerd te hebben al een lange tijd op de biologicals, helaas de eerste ook bijwerkingen, de tweede doet inmiddels niet genoeg meer en sinds deze week begonnen met nummer 3. Even afwachten wat dit gaat doen, ondertussen aan de prednison.
Werkt voor jou de prednison wel direct?
Wesseltje schreef:Hopelijk werkt het voor jou, als je geen bijwerkingen hebt, werkt het volgens mij prima.
Rijlaarsdam schreef:Gisteren wat minder eetlust, en na wat te eten een beetje weeïg gevoel in mijn maag, vanmorgen wakker geworden met pittige hoofdpijn.
Brief van reaumaverpleegkundige had ze 24 uur na mtx de foliumzuur slikken, maar op het potje staat woensdag (24 uur dus) en vrijdag. ik heb de 18e weer bel afspraak, zal ik vrijdag gewoon ook de foliumzuur nemen? ik heb begrepen dat dit ook weer de bijwerkingen zouden kunnen dempen?
Ziolette schreef:Rijlaarsdam schreef:Gisteren wat minder eetlust, en na wat te eten een beetje weeïg gevoel in mijn maag, vanmorgen wakker geworden met pittige hoofdpijn.
Brief van reaumaverpleegkundige had ze 24 uur na mtx de foliumzuur slikken, maar op het potje staat woensdag (24 uur dus) en vrijdag. ik heb de 18e weer bel afspraak, zal ik vrijdag gewoon ook de foliumzuur nemen? ik heb begrepen dat dit ook weer de bijwerkingen zouden kunnen dempen?
Dat wisselt een beetje per arts, de een houdt 1x per week foliumzuur aan, de ander 2x per week.
ulaantje schreef:Heel wisselend per arts inderdaad. Ik heb met 10 mtx zelfs 6 dagen foliumzuur. Eerst 2 toen 4 en nu dus 6 dagen omdat ik anders teveel bijwerkingen van de mtx heb.
Maar alsnog wel bijwerkingen dus wil in januari als ik weer naar de reumatoloog moet eigenlijk overleggen om te stoppen met de mtx. Eerder ook al eens besproken maar wilde ze eigenlijk niet omdat de reuma niet rustig is. Maarja dat is die nu nog steeds niet en zijn ruim een half jaar verder nadat ik het aangaf...
Rijlaarsdam schreef:Gisteren wat minder eetlust, en na wat te eten een beetje weeïg gevoel in mijn maag, vanmorgen wakker geworden met pittige hoofdpijn.
CrazyCat schreef:Je moet het even tijd geven inderdaad, maar als ik na 3 maanden te weinig verbetering merk en echt last heb van de bijwerkingen (vreselijke haaruitval, vervroegde menopauze etc) dan ga ik er niet mee door.
Daarom ben ik dus net gestopt met Leflunomid en mijn Rheumatologe is nog niet op de hoogte.