De gel smeer ik op mijn bovenarmen, buitenkant, binnenkant, ook stukje onderarm. En soms ook binnenkant bovenbeen, hoe het uitkomt.
Ik doe zo’n klodder uit het pompje direct op mijn bovenarm, en smeer het met de andere arm dan uit. Zo gebruik je niet je handen. Er zijn ook mensen die de klodder op de dop pompen, en met de dop alles insmeren. Vind ik teveel gedoe.
Soms doe ik de ene klodder op de ene arm en de andere klodder op de andere arm. Als je uitsmeert gebruik ik ook mijn onderarmen wel. Eerst lijkt het idd heel veel en denk ik, waar moet dat blijven. Maar dan is het daarna toch zo weer ingetrokken/droog.
Ik heb zo’n ochtendritueel van: naar het toilet, opfrissen en dagcrème en deo (ik douche altijd ‘s avonds), BH aan, dan armen smeren. Dat doe ik altijd zittend, dan kan ik het ook makkelijk met mijn armen langs mijn been smeren als dat zo uitkomt. Daarna doe ik (nog zittend) even voetencreme en voeten masseren (sinds ik dat doe blijf ik gelijk lenig

). Als dat klaar is, is die gel helemaal verdwenen en armen droog, en kan je verder aankleden.
Als je wel ‘s ochtends doucht, dan doe je de gel direct na het afdrogen op je armen. Doe je daarna nog iets als gezicht of haar, dan is het intussen al droog/verdwenen. Het ruikt ook niet.
Edit: aanvulling: er zijn trouwens ook mensen die de gel teveel gedoe vinden en daarom liever Femoston slikken. Dan heb je 1 pil per dag met alles. Daarom staat het ook als eerste aanbeveling in de richtlijn van de huisarts (iets met therapietrouw, dat het dan makkelijker is voor ‘de vrouw’ en de kans groter dat het iedere dag regelmatig genomen wordt). Maar ik wilde dat niet, want in Femoston is de progesteron niet bio-identiek, en de oestrogeen is wel bio-identiek maar ik wilde die perse transdermaal nemen.
Daarin maakt dus iedereen
zijn haar eigen afweging.