Corona vaccinaties/Oversterfte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 11:23

je zegt het verkeerd HC, jij vindt dat. Genoeg mensen die het totaal niet met je eens zijn.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 11:31

Huertecilla schreef:
BigOne schreef:
En je mocht zelfs overal komen mits gevaccineerd of getest.

Sleutelwoordje ´mits´. Kortom verkapte verplichting van iets wat voor gezonde mensen weinig tot niets toevoegde.

Ik vond het wel een toevoeging hoor dat mensen hun leven weer konden oppakken, maar dat we dat deden op een manier die zorgde dat covid niet heel veel harder ging rondzingen.

Maargoed ik had/heb kwetsbare mensen om me heen en vond het ook al zo wat dat mensen in de zorg zo onwijs hard moesten werken. Als je je daar niks van aantrekt en vooral aan jezelf denkt dan is dat natuurlijk een hele vervelende verplichting die niks toevoegt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 11:46

Kinke schreef:
je zegt het verkeerd HC, jij vindt dat. Genoeg mensen die het totaal niet met je eens zijn.

Idem het pro-alles :)*

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 17:13

HC het is nog steeds een mening wat je verkondigt geen feit. Ik heb het idee dat je denkt voor iedereen te spreken maar dat is niet zo.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 19:38

Huertecilla schreef:
Wooooooshhhhh......

Ik lees nergens een klacht van mij.
Ik geef weer dat China een extreem voorbeeld van machtsmisbruik met Covid als alibi is.
Dát principe speelde hier ook doch zoals ik schrijf GELUKKIG in mindere mate.

Ondertussen is er van alles ingevoerd en krijgen we de vaccinatiegeest ook niet meer terug in de fles.

Zie dat gerust anders. Uit dat gerust anders. Ook op Bokt is die vrijheid er.
Oh en ik ben heel blij hier op een berg in Spanje :-) doch die blijkheid maakt me niet blind voor het machtsmisbruik in de EU onder Covid vlag.

Dus alles wat er ingevoerd is en wat we nooit meer in de fles krijgen, blijkt uiteindelijk niet meer te zijn dan dat je tijdens de pandemie alles kon doen mits je gevaccineerd was.

En zo blijkt dat overdrijven ook weer een vak is.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 19:58

Huertecilla schreef:
Sleutelwoordje ´mits´. Kortom verkapte verplichting van iets wat voor gezonde mensen weinig tot niets toevoegde.

Voor gezonde mensen misschien niet, maar voor kwetsbare mensen, met ziektes waardoor Covid extra gevaarlijk voor ze was, zeer zeker wel. Je kán ook dingen doen, waar je zelf geen baat bij hebt maar een ander wel :)*
Huertecilla schreef:
Het veehoeden van mensen overal is ingevoerd

Wat is je alternatief? Nul regels? Een pandemie maar gewoon op zijn beloop laten? Iets als in survival of the fittest?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 20:51

Ik hoor 2020 roepen, ze willen hun discussie met bijbehorende argumenten terug.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 21:11

Zo vervelend dat sommige mensen per definitie een andere mening hebben (ongeacht het onderwerp) en die poneren als dé waarheid.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 23:24

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 23:28

Yep, long Covid.... en het zuigt..... ik heb zeker een jaar gewoon geen energie gehad.

Weer Covid gehad eerder dit jaar, en ik was veel korter ziek deze keer maar weer totaal geen energie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 23:30

Buiten long-covid wordt het aan nog meer risico’s gelinkt, bvb meer kans op dementie, suikerziekte ( ook bij kids) hart-en vaatproblemen in het eerste half jaar na besmetting en elke keer dat je besmet wordt loop je opnieuw risico’s.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 08:39

Ik vraag me nog steeds af wat er allemaal ingevoerd zou zijn dat nog steeds v toepassing is nu?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 10:04

secricible schreef:
Ik vraag me nog steeds af wat er allemaal ingevoerd zou zijn dat nog steeds v toepassing is nu?

(Zelf) testen. Vaccinaties. Heel netwerk van GGD-locaties dat daarvoor nodig is, op- en afgeschaald kan worden naar behoefte.

Meer bewustwording mbt handenwassen en afstandhouden.

Meer sociale acceptatie voor het dragen van mondkapjes - het zou zomaar kunnen dat de Oosterse gewoonte zo'n ding te dragen als je gewoon verkouden bent hier ook in zwang komt.

En hópelijk een overheid die wat geleerd heeft, (betere) draaiboeken heeft voor de volgende epidemie/pandemie, sneller knopen doorhakt en beter communiceert. Want er komt een moment dat de vogelgriep een serieus gevaar voor mensen gaat worden. En anders duikt er wel een andere zoonose op.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 10:31

Wanneer je ziet hoe ze nu met longcovid patiënten omgaan? Afgesproken dat er 10 miljoen naar onderzoek gaat en nu op 2 miljoen gezet, collateral damage en duizenden mensen geïnvalideerd.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 11:34

BigOne schreef:
Buiten long-covid wordt het aan nog meer risico’s gelinkt, bvb meer kans op dementie, suikerziekte ( ook bij kids) hart-en vaatproblemen in het eerste half jaar na besmetting en elke keer dat je besmet wordt loop je opnieuw risico’s.

Deze risico's blijven helaas zwaar onderbelicht :( De overheid verzuimt de bevolking hierover te informeren en de media praat gretig de meest optimistische (en helaas onrealistische) scenario's na.

Veel vaker ziek (verkoudheid, eczeem, schurft...) sinds je corona hebt gehad? Er zijn sterke aanwijzingen dat SARS-CoV-2 je immuunsysteem beschadigt.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 11:36

chevax schreef:
Zo vervelend dat sommige mensen per definitie een andere mening hebben (ongeacht het onderwerp) en die poneren als dé waarheid.

Even los van het inhoudelijke onderwerp, maar dit doe je zelf toch ook ? :) (het poneren van dingen als waarheid). Misschien niet direct met daarbij de zin “dit is de waarheid” maar vaak spreken we indirect over de dingen, zijn we voor of tegen iets omdat we er iig overtuigd zijn dat deze waar zijn.

Gaat het niet een beetje ver om het irritant te vinden dat anderen een andere mening hebben? Het is toch logisch dat als jij ergens een mening over hebt jij daar enigszins van overtuigd ben? Als jij voor vaccineren bent, zie je het feit dat vaccinaties voldoende veilig zijn toch ook als waarheid? Anders zou je zeggen “ik ben voor vaccinatie op basis van dit en dit argument.. maaaaar ik kan het ook fout hebben hoor, het kan ook zomaar toch slecht voor me zijn?”

Wat ik probeer te zeggen is dat de lijn tussen een mening hebben en die poneren als dé waarheid heel dun is. Wanneer doe je dit wel of niet? Stel ik zou zeggen ik ben christen, dan geloof ik ook echt dat Jezus de waarheid is. Dat hoort bij mijn mening/overtuiging. Even los van dat er misschien dan een verschil in zit of ik dat van de daken afschreeuw of niet, stel dat ik daar nu een inhoudelijk bericht over zou schrijven, dan schrijf ik dat dat waar is, omdat ik daar helemaal op die manier achter sta. Een ander, bijv een atheïst, kan dat lezen en “irritant” vinden van “hè wat zit zij nou allemaal te bazelen joh”, en dat kan mijn bericht zelfs op die ander al overkomen als poneren van de waarheid. Terwijl deze persoon dat evengoed zou doen wanneer hij een statement zou maken dat er geen God is. Met dat voorbeeld bedoel ik te zeggen dat ik voortdurend mensen in ook dit topic hun mening zie beschrijven nav datgene wat zij zien als waarheid. Tuurlijk is het goed om een gezonde nuance te hebben in je spreken en zit er n verschil in in hoeverre je “kneedbaar” bent, open staat om nieuwe inzichten toe te voegen aan je verhaal etc.

Maar dat “per definitie” een andere mening hebben klinkt alsof jij denkt dat mensen dat lekker expres al grinnikend vanaf hun laptop aan het doen zijn. Terwijl het kan heel goed zijn dat iemand met een ander wereldbeeld en ander mensbeeld dus ook echt op een andere manier naar de wereld kijkt, en soms is het wel een beetje goed denk ik om dat enigszins te accepteren of in ieder geval te respecteren.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 12:15

Het verschil zit in de argumenten. Kan je argumenten aandragen om je mening te onderbouwen. En als die argumenten ter discussie gesteld worden, kan je dan uitleggen waarom ze wel geldig zijn. Kan je dat niet, dan wordt je mening een geloof. En dat klopt weer mooi met het voorbeeld dat je aanhaalt, want christendom is een geloof en geen mening.

En dat is het hele probleem met deze discussie, het is een discussie tussen gelovigen die in de waarheid van Willem Engel en alle bijbehorende complottheorieën geloven en de mensen die daar niet in geloven, maar zich baseren op wetenschappelijke argumenten.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 13:14

Nee, ik zeg nergens dat ik de waarheid in pacht heb. Ik zeg wel wat ik zelf zie: antivaxxers die claimen mensen die gevaccineerd zijn bij bosjes te zien sterven. Ik heb dat in mijn omgeving nog nergens gezien. Ook dat we massaal in een keurslijf worden gedwongen: dat zie ik niet.
Maar ik zal nooit tegen iemand zeggen dat mijn ideeen de enige juiste zijn.

En een toevoeging: mijn post was gericht op het binnenvallen van een topic met alleen maar het doel een andere mening te hebben, ongeacht het onderwerp. En ja, in dit geval is “grinnikend achter een laptop” een accurate beschrijving.

Als jij vanuit jouw geloof iets zegt, dan heb ik daar respect voor. Zolang jij niet tegen mij zegt “jij wilt het niet zien hè? Dus jij bent dom, ik weet namelijk alles”.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 13:50

Avalanche schreef:
Wat is je alternatief? Nul regels? Een pandemie maar gewoon op zijn beloop laten? Iets als in survival of the fittest?

Wederom is het niet óf zwart óf wit :)*

Vaccineren van wie wil en in bejaardentehuizen et al.
Zet zelf een masker op, of niet.
Blijf zelf thuis, of niet.
Klaar.

En het ´de zorg overbelasten´ is een kwestie van slecht management. De gewonen griepgolf van 2018 (meen ik) was al genoeg voor die overbeasting. Dat is niet de schuld van degenen die gewoon gezond zijn. Die hoeven niet gechanteerd te worden voor een defacto verplichte vaccinatie :roll:

Enneh, degenen die voor verplicht vaccineren zijn, waarom hoor ik die niet over verplicht afvallen van overgewichtigen? Dat zet meer zoden aan de dijk. En nee, ik schrijf niet dat ik daar voor ben. Ik wijs op de verwrongen hysterie.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 14:05

Zijn er in dit topic überhaupt mensen die voor verplicht vaccineren zijn?
Volgens mij niet, toch?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 14:08

Waar zijn die mensen die een ander willen verplichten om te vaccineren dan, waar is die hysterie, wie zegt zulke dingen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 14:10

Huertecilla schreef:
Enneh, degenen die voor verplicht vaccineren zijn, waarom hoor ik die niet over verplicht afvallen van overgewichtigen? Dat zet meer zoden aan de dijk.

Als dat daadwerkelijk op grote schaal en op korte termijn zou gaan lukken, en dat is niet het geval.
Overgewicht op maatschappijniveau terugdringen vergt langdurige gecoördineerde aanpak en inzet van meerdere sectoren in het bedrijfsleven. Dat is niet iets wat je in een paar maanden opzet in een crisissituatie, en is dus geen optie als je acuut de pieken in ziekenhuisopnames wilt terugdringen tijdens een pandemie.
Een grootschalige vaccinatiecampagne heeft wel in korte tijd dat effect, en mede daarom is dus voor dat laatste gekozen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 14:12

fransje23 schreef:
Zijn er in dit topic überhaupt mensen die voor verplicht vaccineren zijn?
Volgens mij niet, toch?

Nee. Iedereen is imo vrij om te doen wat’ie wil. Ik zal ook niemand aanvallen op niet-gevaccineerd zijn.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 14:18

Huertecilla schreef:
Enneh, degenen die voor verplicht vaccineren zijn, waarom hoor ik die niet over verplicht afvallen van overgewichtigen? Dat zet meer zoden aan de dijk. En nee, ik schrijf niet dat ik daar voor ben. Ik wijs op de verwrongen hysterie.

Het woord hysterie in de mond het toetsenbord nemen en dan in één zin komen met een hyperbool (wie is er überhaupt voor verplicht vaccineren?) en een extreem slechte oplossing voor een acute pandemie (overgewicht aanpakken duurt even).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 14:23

oomens schreef:
Als dat daadwerkelijk op grote schaal en op korte termijn zou gaan lukken, en dat is niet het geval.+

Al sinds begin 2020 niet :=
Dat korte termijn snijdt geen hout meer.

En wat het onderwerp van deze draad betreft kunnen we HEEL kort zijn: De cijfers tellen niet op. Sinds begin 2020 al niet. Maakt niet uit wélk aspect je er ook uit licht. Aan griep, met griep, aan covid, met covid, aan/met overgewicht, aan/met oud, noem het op, het is allemaal difffuus en de bijverschijnselen zijn al helemáál niet bijgehouden.
Trek je eigen conclusies, maak je eigen keuzes.
De moraal van het verhaal is dat er geen enkele solide basis is voor het opleggen aan een ander.

Laat je vaccineren, of niet.
Val af, of niet.

Erg grappig hoe nu de defacto vaccinverplichting ontkend wordt door de protagonisten ervan.
Maar wel _/-\o_ dat er nu voor vrijheid ervan een lans gebroken wordt blijkbaar :j

p.s. blijkbaar wordt in China het nul-beleid losgelaten *\%/*