Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
TurdusMerula schreef:Het voordeel van dsw is ook dat ze zich niet bemoeien met hoe vaak iemand naar de fysio mag, onafhankelijk van hoe je verzekert bent. Ze bemoeien zich niet met de administratie op een bizarre manier.
Dat kun je niet weten als patient, maar ik denk dat het uiteindelijk wel zichtbaar gaat worden. Er zijn dit jaar bijvoorbeeld al minder fysio's die met alle verzekeraars contracten afsluiten.
DSW splitst oefentherapie en fysio inderdaad.
furious schreef:TurdusMerula schreef:Het voordeel van dsw is ook dat ze zich niet bemoeien met hoe vaak iemand naar de fysio mag, onafhankelijk van hoe je verzekert bent. Ze bemoeien zich niet met de administratie op een bizarre manier.
Dat kun je niet weten als patient, maar ik denk dat het uiteindelijk wel zichtbaar gaat worden. Er zijn dit jaar bijvoorbeeld al minder fysio's die met alle verzekeraars contracten afsluiten.
Ik wil niet te veel afwijken van het onderwerp, maar ben wel benieuwd wat je bedoelt met dat de verzekering bepaald hoeveel behandelingen je krijgt. Is er voor iedere kwaal een maximaal aantal behandelingen bepaald?
germie schreef:furious schreef:
Ik wil niet te veel afwijken van het onderwerp, maar ben wel benieuwd wat je bedoelt met dat de verzekering bepaald hoeveel behandelingen je krijgt. Is er voor iedere kwaal een maximaal aantal behandelingen bepaald?
Ja, en daar mag eenm fysio 20% boven zitten vaak. en daarna houdt de vergoeding op. Dus een hielspoor is 6-8 keer, en dan moet het gewoon klaar zijn.
Lalidan schreef:En sommige zorgverzekeraars hebben als kleine lettertjes "medisch noodzakelijke behandelingen". Dan mag de fysio gaan uitleggen wat hij doet en waarom en dan bepaald de zorgverzekeraar of ze het verhaal goed genoeg vinden. Soms vooraf (wat betekend wachten op je behandeling), soms achteraf (wat dus voor onverwachte kosten zorgt).
janderegelaa schreef:Nee, dat is echt onzin. De fysio is vrij toegankelijk en vrij om te bepalen.
Citaat:Bekkenfysiotherapie bij urineverlies Ja, éénmalig 9 behandelingen vergoed.
chanicha schreef:Wat ik alleen rot vindt is dat je eerst 21 behandelingen moet hebben gehad wil je gebruik kunnen maken van de lijst van Borst dacht ik dat het heet.
Betekent dat je zoveel behandelingen zelf moet gaan betalen.
chanicha schreef:Wat ik alleen rot vindt is dat je eerst 21 behandelingen moet hebben gehad wil je gebruik kunnen maken van de lijst van Borst dacht ik dat het heet.
Betekent dat je zoveel behandelingen zelf moet gaan betalen.
Brainless schreef:janderegelaa schreef:Nee, dat is echt onzin. De fysio is vrij toegankelijk en vrij om te bepalen.
Dat is helaas geen onzin.
Zelfs vanuit de basis zijn er beperkingen.
Brainless schreef:Mijn aanvullende vergoedde ook niet volledig mijn hand/pols therapeut, daar zat ook een maximum aantal x aan. (een stuk minder dan de aantal behandelingen die ik extra verzekerd heb).
Petpa schreef:Brainless schreef:Mijn aanvullende vergoedde ook niet volledig mijn hand/pols therapeut, daar zat ook een maximum aantal x aan. (een stuk minder dan de aantal behandelingen die ik extra verzekerd heb).
Dit klopt niet hoor.
Ik heb een aanvullende verzekering van 27 behandelingen en ben 31 keer door een handtherapeut behandeld.
Mijn verzekeraar heeft 27 behandelingen vergoed.
Petpa schreef:Lalidan schreef:En dat is dus precies het punt. De ene zorgverzekeraar doet moeilijker over fysio dan de ander. Bestudeer dus even de kleine lettertjes voor je ergens voor kiest.
De fysio bepaalt of een behandeling medisch gezien noodzakelijk is
janderegelaa schreef:Dat is gewoon niet zo. Een fysio hoeft geen toestemming te vragen voor iets wat vergoedt wordt in de polis.
verootjoo schreef:janderegelaa schreef:Dat is gewoon niet zo. Een fysio hoeft geen toestemming te vragen voor iets wat vergoedt wordt in de polis.
Ben jij zelf fysio?
Ik wel en ben niet voor niks gevlucht uit de eerste lijn.
En kan me niet voorstellen dat het na een paar jaar is verbeterd.
Je wordt knettergek van verzekeringen met allemaal hun eigen regeltjes.
Met als toppunt onenigheid of wel of niet vergoeding en een ander antwoord van de klantenservice en het nummer voor behandelaren.
Heel interessant. Tegen de klant zeggen: ja, natuurlijk heeft u recht op onbeperkt fysio, maakt niet uit of er een indicatie is, u kunt gewoon voor altijd door blijven trainen.
En achter de schermen zeggen; er moet wel een reden/ indicatie zijn, en we controleren ook, dus zomaar blijven trainen is niet de bedoeling.
furious schreef:TurdusMerula schreef:Het voordeel van dsw is ook dat ze zich niet bemoeien met hoe vaak iemand naar de fysio mag, onafhankelijk van hoe je verzekert bent. Ze bemoeien zich niet met de administratie op een bizarre manier.
Citaat:a, dat is goedkoper voor de verzekeraar ja als die fysios geen contract hebben. Ik krijg bij fysios zonder contract 17,50 per behandeling ipv de normale vergoeding Wel slechter voor de gezondheid van patiënten. Helemaal als je al een wat zeldzamere aandoening hebt en niet bij elke fysio terecht kan.