Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 17:48

@gnome;

Ja is goed gegaan. Hele dag kei misselijk gevoel maar niet hoeven overgeven.

Ochtend twee beschuit met moeite naar binnen gepropt.

Heb altijd al een hekel aan de woonkamer begeleiding dienst als verpleegkundige maar nu helemaal haha. Maat er hebben het overleefd en morgen hopelijk een ander

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 18:03

Gnome schreef:
Hi allemaal,

Ik durf het haast niet te typen maar het gaat ontzettend goed hier. Ben vanmorgen als zombie bij de accupunctuur geweest om 9 uur. Om 10 uur klaar en HONGER. Sindsdien heb ik al zoveel gegeten en gedronken, maakt ook niet uit wat. Heb voor het eerst weer een film kunnen kijken op de bank.

Als ik me misselijk begin te voelen, heb ik op m'n pols een magneetje gekregen die ik hard moet indrukken. Dan ebt het heel snel weer weg. Gaat echt een wereld voor me open dus ik kan het iedereen aanraden die denkt dat misselijkheid en kotsen erbij hoort.

Ben nu rustig aan het opbouwen met eten en drinken omdat m'n maag natuurlijk amper iets gewend was de afgelopen twee weken. En nu afwachten hoe lang het werkt. Ze zei dat dit voldoende moet zijn maar anders kom ik gewoon lekker terug.

Oh wat mega fijn!
Super dat het je zo goed helpt.
Nu op naar weer wat fitter worden *\o/*

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 20:50

Hier ondanks misselijk zijn gaan hardlopen en god zij dan terug gekomen zonder misselijkheid. Dus toch blij dat ik geweest ben (Evy les 7)

Zus haar teef (geholpen) en mijn teef (niet geholpen) vallen elkaar sinds vd week aan terwijl het mega goede vriendinnen waren. Waren gek op elkaar en speelde altijd samen. Nu kunnen ze dus echt niet bij elkaar, een moet in bench dan kunnen ze in zelfde ruimte want zelfs buiten klappen ze op elkaar.

Teven kunnen dat wel vaker hebben en vechten door tot er een dood is. Heel vervelend daar wij hier mega vaak kwamen.

Maybe door mijn hormonen dat ze reageren geen idee.

Zitten iig met die twee stink teven die niet meer bij elkaar kunnen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 21:43

Dat kunnen jullie er ook nog wel bij hebben. Zou inderdaad goed kunnen dat de hormonen dit triggeren uit bescherming en dominantie. Is voor beide een muilkorf geen optie?

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 07:18

Lisewiesje schreef:
freetorun schreef:
Jeetje Gnome wat heftig en frustrerend. Van de baas van je partner tot de medicatie die niet op voorrraad is.. Sterkte!

Wij hebben volgende week donderdag onze eerste echo. Ben zo benieuwd. Nu 2 x licht bruine afscheiding gehad, waardoor ik toch wel zenuwachtig ben of alles nog goed zit. De VK gaf aan het even af te wachten en dus donderdag de echo.

Verder misselijk, maar gelukkig blijft het overgeven beperkt. Ben wel al 5 kg afgevallen omdat ik door de misselijkheid niet kan/wil eten. Dus nu maar telkens kleine beetjes eten. En er zitten dagen bij dat het meevalt en ik wel honger heb.

Hoeveel weken ben je bij de eerste echo volgende week donderdag?

Wij moeten iets langer dan julle geduld hebben, wij hebben dinsdag 25 oktober de echo. Vind de tijd zolang duren, en ik kan ook nog niet uit de voeten dus lijkt de tijd nog langer te duren!

Bijna 9 weken zijn we dan, maar het kan iets korter zijn ivm langere cyclus. Vind het ook echt aftellen tot de echo hoor! Hoe ver ben jij?

@gnome wat ontzettend fijn dat accupunctuur zo ontzettend goed helpt! Heb er van de week ook naar zitten kijken omdat ik gek werd van de misselijkheid. Loop nu al dagen rond met rijstkorrels op m'n polsen (met een tapeje) omdat dat een bepaald drukpunt zou zijn. Echt helpen doet t volgens mij niet, maar durf ze er ook niet af te halen in de angst dat het erger wordt haha

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 07:33

freetorun schreef:
@gnome wat ontzettend fijn dat accupunctuur zo ontzettend goed helpt! Heb er van de week ook naar zitten kijken omdat ik gek werd van de misselijkheid. Loop nu al dagen rond met rijstkorrels op m'n polsen (met een tapeje) omdat dat een bepaald drukpunt zou zijn. Echt helpen doet t volgens mij niet, maar durf ze er ook niet af te halen in de angst dat het erger wordt haha

Ik heb hetzelfde maar dan met een magneetje. Denk dat een rijstkorrel niet zoveel doet. Druk je 'm ook goed in bij misselijkheid? Tegen pijn aan zeg maar. Dat moet ik ook alsnog doen voor een minuut en dan voel ik het weer weggaan.

Zou echt eens een afspraak maken. Baat het niet, schaadt het niet. Toen de naalden erin zaten werd ik soms ook misselijk en toen voelde ik die in m'n pols echt even zeer doen, waarna de misselijkheid weer weg trok. Heel apart.

Ik stond vanmorgen om 6 uur een tosti te maken. Hongerrrr :+

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 09:48

De rijstkorrel was een online tip van de kanker stichting bij misselijkheid. Die druk ik inderdaad een tijdje aan bij misselijkheid, maar ben niet overtuigd. Wel bang om het af te doen haha :Y)

Ga inderdaad eens kijken naar een fijne praktijk in de buurt. Tips waar ik op kan letten?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 10:07

freetorun schreef:
De rijstkorrel was een online tip van de kanker stichting bij misselijkheid. Die druk ik inderdaad een tijdje aan bij misselijkheid, maar ben niet overtuigd. Wel bang om het af te doen haha :Y)

Ga inderdaad eens kijken naar een fijne praktijk in de buurt. Tips waar ik op kan letten?

Ik heb er alleen op gelet dat ze echt bewust zwangerschap benoemden op de site. Eentje deed de prikken maar maakte er ook gelijk een hele dr Phil show van met gesprekken etc. Daar zit ik dan weer niet op te wachten. :+

Via maps heb ik gezocht op acupunctuur, dan krijg je ze in je regio en ook gelijk of ze beoordeeld zijn en zo ja hoe. Je kunt ook aan je verloskundige vragen of zij met eentje samenwerken.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 10:09

Ik keek naar de reviews en het feit dat ze vruchtbaarheid en zwangerschap extra benoemd had op haar website. :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:20

Hoe is het hier meiden?

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:13

Citaat:
Bijna 9 weken zijn we dan, maar het kan iets korter zijn ivm langere cyclus. Vind het ook echt aftellen tot de echo hoor! Hoe ver ben jij?

Ik ben nu 6+3, heb de echo wanneer ik 7+4 weken ben.

@Gnome wat fijn dat dit zo goed helpt, hopelijk kun je nu echt gaan genieten.

@Marlis lastig van de honden onze teef en logé hond hebben elkaar ook ooit tot bloedens toe in de haren gevlogen. Ze vonden beide dat ze boven de ander stonden. Alleen door boven hun in de rangorde te gaan staan en ze op de plaats te sturen en consequent te zijn is het goed gekomen. Logé was hier 6 weken, kneep hem toen wel even. Maar kan mij voorstellen dat de hormonen ermee te maken kunnen hebben.

Hoe gaat het verder met jou Marlis in deze heftige periode?

Hier gaat het op en af met de misselijkheid. Vanmorgen weer veel last van, maar blijft tot nu toe alleen bij misselijk. Nog 8 dagen tot de eerste echo.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 10:25

Hier staat de teller inmiddels op 9+3. Nog een kleine 2 weken tot de volgende echo. Ik heb sinds de behandeling zaterdag niet meer overgegeven of de neiging daartoe gehad. Dat is nu vervangen door af en toe een lichte misselijkheid en heeeel veel honger dag en nacht. Dus daar geef ik ook zoveel mogelijk aan toe.

Conditie is nog wel om te huilen. Beetje stofzuigen is gelijk daarna weer plat en buiten adem. Maargoed mijn hoofd wil alweer veel te snel als je ziet hoe lang mijn lichaam uitgeput is geweest natuurlijk. Hoop wel met een weekje weer een beetje aan het werk te kunnen gaan.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:26

Nou deze honden gaan niet meer bij elkaar kunnen denk ik. Is echt teven ruzie terwijl het de beste vriendinnen waren. Fokker zei ook ene moment wassen ze elkaar en andere moment moet er een dood.

En deze twee vechten heftig ook. Dus wordt voor de andere herder ook een muilkorf en dan kijken wat ze gekorfd doen.

Nooit meer een teef haha.

Bijna echo dus en Gnome niet meer overgegeven.

Ik vrijdag echo, krijg er al buikpijn van als ik er aan denk. Test nog steeds positief.

Ik heb heel erg trek in oliebollen opeens dus weet wat ik straks ga doen

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:10

Ben zo blij voor je Gnome dat het zo goed als voorbij is. Snap dat je graag weer veel wil doen, maar je lijf heeft wel een optater gehad. Straks kan je vast weer meer. :)

Lisewiesje, spannend he de echo? Je hoeft nog maar even te wachten, al kan ik mij voorstellen dat het heel lang lijkt! Haha.

Wat jammer van de honden Marlis. Kan er soms zo heftig aan toe gaan bij honden. Waren de oliebollen lekker? :D Ook voor jou spannend de echo vrijdag. Ik ga duimen dat er nu gewoon echt iets duidelijks te zien is.

Hier gaat alles wel z'n gangetje. Ben eigenlijk helemaal van de misselijkheid af. Alleen kan nog niet heel lang blijven staan, dan voel ik mij wel een beetje licht worden in mijn hoofd. Maar goed, zolang het daarbij blijft helemaal prima!
Ik ben de 20 weken echo op 9 november. Lijkt ook nog zo ver weg haha. Zou het liefst elke dag even kijken naar onze kleine knul. :):)

Hebben jullie al cravings eigenlijk? Ik nog niet zo, al neig ik wel meer naar hartige dingen dan zoete.

Fijne avond allemaal <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 20:13

Cravings niet maar wel dat ik echt ineens vreselijke honger of dorst heb en dan moet ik er ook aan toegeven anders word ik wel echt beroerd. Overdag prima maar word er ook wakker van haha. Maargoed was 6 kilo kwijt dus heb nog even te gaan om er weer wat aan te vreten.

Deze week in ieder geval nog rustig op krachten komen in huis en dan einde van de week even kijken of ik me nog altijd goed voel. Dan misschien volgende week weer heel voorzichtig wat werk oppakken. Maargoed eerst maar naar zolder kunnen komen zonder als een oud wijf te lopen hijgen voor 10 minuten.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:15

Oh ja dat snap ik. 6 kilo is wel echt veel!
Kun je nu wel weer een beetje goed slapen? Ondanks wakker worden door honger. ( Beter dan wakker worden door misselijkheid haha ;) )

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 20:19

mriek1990 schreef:
Oh ja dat snap ik. 6 kilo is wel echt veel!
Kun je nu wel weer een beetje goed slapen? Ondanks wakker worden door honger. ( Beter dan wakker worden door misselijkheid haha ;) )

Toevallig de laatste twee nachten minder. Mijn rug is helemaal op slot geslagen door het overgeven dus die doet zeer in de nacht. Slaap ook veel lichter maar geloof dat dat ook wel vaak voorkomt gewoon bij een zwangerschap.

Overdag slaap ik ook nog zo'n 2 uur en dan slaap ik heeeel diep. Word ik ook echt raar wakker en moet ik eerst flink wat eten en drinken om weer een beetje op te starten.

Fijn dat jij je goed voelt maar licht in je hoofd kan ook vervelend zijn!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:21

Gelukkig nog weg de misselijkheid. Gaat snel de kilos eraf dan, bizar.

9 november 20 weken echo alweer, gaat snel.

Hier bij bukken etc of te snel iets doen heel erg duizelig. Maar mijn bloeddruk is voor mijn doen ook aan de lage kant. Gister 105/60 dus niet te laag maar voor mij wel vergeleken met normaal zeg maar.

Met hardlopen dan weer geen last van, eet ik wel iets zoute dropjes voor het lopen. Net Evy les 8 gelopen, 3,7 km ging weer lekker.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:26

Oh jakkes, rugpijn is zo vervelend!
Dat lichter slapen herken ik wel. En inderdaad in de middag slapen, doe ik ook elke dag.

Marlis knap dat je nog zoveel hardloopt! Vervelend dat je ook last hebt van je bloeddruk. Ik zit hier ook elke dag aan de zoute drop haha.

Ik zit nu op 16+3. Gaat echt zó snel. Mijn moeder zei laatst al, over 24 weken is die kleine er al. Klinkt dan ineens een stuk dichterbij haha!

Hoe gaat het trouwens verder met je Marlis?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 20:39

Marlis schreef:

Hier bij bukken etc of te snel iets doen heel erg duizelig. Maar mijn bloeddruk is voor mijn doen ook aan de lage kant. Gister 105/60 dus niet te laag maar voor mij wel vergeleken met normaal zeg maar.

Met hardlopen dan weer geen last van, eet ik wel iets zoute dropjes voor het lopen. Net Evy les 8 gelopen, 3,7 km ging weer lekker.

Volgens de verloskundige hoort je bloeddruk in het begin ook wat lager te worden. Heel netjes dat je nog lekker aan het sporten bent inderdaad! Hopelijk kun je dat lekker blijven doen. Niet meer misselijk geweest?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:41

mriek1990 schreef:
Oh jakkes, rugpijn is zo vervelend!
Dat lichter slapen herken ik wel. En inderdaad in de middag slapen, doe ik ook elke dag.

Marlis knap dat je nog zoveel hardloopt! Vervelend dat je ook last hebt van je bloeddruk. Ik zit hier ook elke dag aan de zoute drop haha.

Ik zit nu op 16+3. Gaat echt zó snel. Mijn moeder zei laatst al, over 24 weken is die kleine er al. Klinkt dan ineens een stuk dichterbij haha!

Hoe gaat het trouwens verder met je Marlis?

Ja regelmatig wil je der nog appen. We appte elke dag dus zit er zo in.

Niks meer gehoord. Alle berichten op haar Facebook van mensen die het wisten nog steeds eraf op die ene na.

Alles wordt nog stil gehouden. Via via gehoord dat de k.leine en zij samen in de k.ist gaan.

Aan de ene kant dan heel mooi nu het zo verdrietig gelopen is... Maar dan denk je ook weer getsie.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:43

Gnome schreef:
Marlis schreef:

Volgens de verloskundige hoort je bloeddruk in het begin ook wat lager te worden. Heel netjes dat je nog lekker aan het sporten bent inderdaad! Hopelijk kun je dat lekker blijven doen. Niet meer misselijk geweest?

Ja zag het idd over bloeddruk. Ben met vlagen wel misselijk, heb beschuiten en oude kaas gehaald want dat is dan wat goed gaat en dan toch wat binnen ivm werken of honden doen etc.

Gelukkig overgeven geen een x gehad.

En hoop nog even verder op te kunnen pakken met Evy. Vandaag was les 8, 14 minuten hardlopen en 13 wanddldn afgewisseld met elkaar.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:11

Pff Marlis. Wat verdrietig. Vind het ook wel wat dat je nu gewoon niks meer hoort. Echt heel naar!
Gelukkig dat je niet hoeft te spugen, hoop dat dat je ook bespaard blijft ;)

Ik had net echt even een wow momentje. Trok een shirt aan en ineens zag in hoe mijn buik al boller begint te worden. Was echt ineens dat het mij opviel haha. <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-22 13:02

mriek1990 schreef:
Pff Marlis. Wat verdrietig. Vind het ook wel wat dat je nu gewoon niks meer hoort. Echt heel naar!
Gelukkig dat je niet hoeft te spugen, hoop dat dat je ook bespaard blijft ;)

Ik had net echt even een wow momentje. Trok een shirt aan en ineens zag in hoe mijn buik al boller begint te worden. Was echt ineens dat het mij opviel haha. <3

Wat leuk <3 vraag me inderdaad af wanneer dat een beetje begint te komen. Nu ziet mijn buik er iedere dag en op ieder moment anders uit haha.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-22 13:48

Kijken jullie ook Handen aan de couveuse? Vind dat zo vreselijk emotioneel maar wel mooi om te zien.