Hoe overleef jij… 38 graden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Re: Hoe overleef jij… 38 graden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 09:20

Hier 25 graden binnen. Alles tegen elkaar open, waait lekker door. Hopelijk blijft de zon voorlopig weg en kan het open blijven.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 09:30

Maandag de dag begonnen met 20 graden in huis, gisteren 23 en vanochtend is het 26. Niks aan -O-

Waaien doet het ook al niet en het is buiten inmiddels ook alweer 26 graden, hier wordt vandaag nog 31 verwacht.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 09:43

Ik werd wakker om 06:15 omdat ik het koud had :+ Heb hier alles tegenover elkaar open staan, waait er flink door heen. Denk dat ik alles ook maar open laat

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 09:56

Net de boel dichtgegooid en ik heb de liefde verklaard aan mijn ventilator :Y) Daarmee kan ik nog aardig doorwerken thuis.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 10:03

Hier staat wel een lekkere wind nu. Beetje zuid/west. Pak beter dan gisteren.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 10:05

Ik heb heerlijk geslapen vannacht , ik was hartstikke moe. Niks gemerkt van de warmte volgens mij heb ik gewoon met een dun dekentje over geslapen.

Ik moest gisterochtend en avond werken. In de ochtend viel mee die mensen hadden een koel huis en airco dus prima te doen. Gister middag en avond was het wel iets zwaarder maar het was te doen. Cliënten leken er wel last van te hebben ze kunnen niks met de warmte. Veel extra drinken en ijs gehad. En voor de rest ze maar lekker laten zitten binnen. Alleen de verzorging vond ik wel warm maar het was te doen.

We hebben het maar mooi weer gehad. Helaas ben ik vanavond ook weer de pineut :+ Maar nu is het toch echt minder warm.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 10:39

Afbeelding

Wij hebben zo geslapen in onze achtertuin.

Allebei zo vertrokken. Vannacht gaan we de huiskamer in, omdat er een kans is dat we een nat pak gaan krijgen.

Misschien toch goed om een overkapping van glas in de achtertuin te hebben. Want we mogen met warm weer, ondanks de regen, graag buiten zitten.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 10:42

Kaka schreef:
Gecondoleerd Karuna.

Justme_Lisaa schreef:

Ik heb ze binnen hangen, wel moet je dan de witte of boulder kleur kiezen vanwege anders aantrekken van hitte. Het zorgt er natuurlijk niet voor dat mijn slaapkamer opeens heel koud is, maar zeker wel een aantal graden. Dit waren de eerste warmte dagen met deze dingen en moet zeggen, heb echt heerlijk geslapen. Als je ze buiten hangt zijn ze natuurlijk effectiever, maar aan de binnenkant werkt zeker ook :)

Aan de buitenkant is het meest effectief. Dan voorkomen ze dat je raam warm wordt en die warmte naar binnen wordt getransporteerd.

Dat is inderdaad wel het beste maar bij ons is het onmogelijk om ze buiten op te hangen. Te hoog voor een ladder en om daar nu een stijger voor neer te laten zetten gaat me een beetje te ver ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 10:42

Slimme oplossing. En gezellig knus ook nog.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 10:45

karuna schreef:
Slimme oplossing. En gezellig knus ook nog.

Absoluut. Helaas wel één mug :')

Nog gecondoleerd trouwens...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 11:21

purny schreef:
Ik heb nog steeds de gordijnen dicht. De zon staat het grootste gedeelte op de voorkant en daar zijn grote ramen.
Het zou wel fijn zijn als de vuilnisbakken vandaag geleegd zouden worden. Gister niet gedaan en ik vermoed dat ze vol zitten

Wij kregen juist een bericht dat ze idd gisteren niet geleegd zouden worden. Niet verantwoord voor de werknemers, dus worden op later tijdstip geleegd. Vind ik nogal logisch. Hebben jullie niet zo'n melding gehad of op de site oid?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 11:25

MyWishMax schreef:
purny schreef:
Ik heb nog steeds de gordijnen dicht. De zon staat het grootste gedeelte op de voorkant en daar zijn grote ramen.
Het zou wel fijn zijn als de vuilnisbakken vandaag geleegd zouden worden. Gister niet gedaan en ik vermoed dat ze vol zitten

Wij kregen juist een bericht dat ze idd gisteren niet geleegd zouden worden. Niet verantwoord voor de werknemers, dus worden op later tijdstip geleegd. Vind ik nogal logisch. Hebben jullie niet zo'n melding gehad of op de site oid?

Nee helemaal niet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 11:37

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 11:57

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 11:59

maralyn schreef:
[ [url=m/2phrJx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Allebei zo vertrokken. Vannacht gaan we de huiskamer in, omdat er een kans is dat we een nat pak gaan krijgen.

Misschien toch goed om een overkapping van glas in de achtertuin te hebben. Want we mogen met warm weer, ondanks de regen, graag buiten zitten.

Ik zou nooit iets van glas zetten,dat is een broeikas. Beter een houten veranda. En in huis gewoon airco installeren natuurlijk.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:05

Bij ons is gisteren het afval wel gehaald.
Wel extra vroeg in de ochtend

Het was gisteren 24 graden in huis. Viel mij heel erg mee. Zonder gordijnen en airco.
Vannacht alles open en vanmorgen was het 21 graden. Nu alles weer dicht

Ik moet vandaag op kantoor werken. In een pand met alleen glas op het zuiden en geen airco. Hier is het nu 29 graden binnen. Heb een ventilator op mijn benen staan. Maar het is gewoon zweten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:13

Helaas flinke zonkracht hier en alles dus weer dicht, met 25,5 graden binnen. Buiten onder parasol en op de wind is het nog te doen.
Mijn vriend ligt met koorts onder de ventilator op bed. Daar is het ook te doen voor hem.

Dat bed in de tuin. _/-\o_
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 20-07-22 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:13

Mijn huis is nu wat afgekoeld, nog maar 28 beneden en 30 boven :+ dat is met al uren alles open. Hier nu namelijk bewolkt, wind enn25 graden, maar werkt niet. Ik wil niet weten wat het gisteren uiteindelijk geworden is in huis. Met alle gordijnen dicht enzo...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:15

Ik ben in staat om een altaar te bouwen voor mijn airco.
Oh wat ben ik blij dat ik die heb. Ik kan zo slecht tegen die warmte. En nu bleef het 21 graden in huis en heerlijk kunnen slapen vannacht. Dolbij met mijn airco, beste investering ooit zonder twijfel.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:16

Binnen is het warm 26,5 graden maar op balkon is het uit te houden met de wind.
Zonnescherm heb ik naar beneden gedaan en zo gaat de airco aan want ik plak gewoon.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:17

Achter in de schaduw inmiddels alweer 31 graden. Slaapkamer beneden nu 26,5 graad. De woonkamer 25 -O-het wordt nog niet echt koeler

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:29

overal weer 29 graden in huis, de mobiele airco had het beneden (slaapverdieping) aardig afgekoeld tot 25 graden, maar nu staat de zon er weer op en het zonnescherm gaat steeds terug omhoog omdat er teveel wind staat. Weer zweten dus vandaag.
Volgende week komt er airco, beetje mosterd na de maaltijd, maar wie weet komt er nog zo'n hittegolf -O-

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:32

Morrie schreef:
overal weer 29 graden in huis, de mobiele airco had het beneden (slaapverdieping) aardig afgekoeld tot 25 graden, maar nu staat de zon er weer op en het zonnescherm gaat steeds terug omhoog omdat er teveel wind staat. Weer zweten dus vandaag.
Volgende week komt er airco, beetje mosterd na de maaltijd, maar wie weet komt er nog zo'n hittegolf -O-

En anders ben je alvast voorbereid op volgend jaar :Y)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:35

elnienjo schreef:
maralyn schreef:
[ [url=m/2phrJx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou nooit iets van glas zetten,dat is een broeikas. Beter een houten veranda. En in huis gewoon airco installeren natuurlijk.

Ligt er aan. Dit staat de hele dag in de schaduw.
En het hoeft ook niet dicht. Enkel gewoon als overkapping.

Ander huis hadden we dit ook. Helaas bij de verkoop opgenomen. Was ideaal!!!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:37

Persoonlijk vind ik het heerlijk, oprecht genoten 8-) paardlief ging ook prima met wat afspuiten en in de schaduw wandelen, het was net vakantie!