Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 15:39

Spannend dames!
Ik hoop snel erbij te kunnen Angela!
Ik ben helaas al 2 dagen flink ziek en een kind die ook niet lekker is. Niet heel goed voor je libido. Morgen maar zin maken. Zou het zonde vinden om deze ronde niet te gebruiken. Met man gesprek gehad en die wilde ook wel :+

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 15:49

Angela_ schreef:
Sorry dames! We zijn op vakantie momenteel, maar de test is nu echt een knaller geworden dus ik kan wel stellen dat ik zwanger ben!

[ [url=m/13ND0p.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd!!! Wij zijn ook op vakantie. Moet eigenlijk ovulatietesten doen, maar dat is zo onhandig hier.

Lienepien95

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 18:27

Gefeliciteerd Angela!!

Hier ook gewoon ongesteld geworden de afgelopen week.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 21:34

Lovelys haha je moet aan de bak ja :D lastig met momenten he :P

Jammer Lienepien, op naar de volgende ronde.

Hier cd 12 vandaag en ben al een aantal dagen aan het testen. Tot nu toe, zoals verwacht, negatief alleen vandaag geen testen kunnen doen omdat we een dagje pretpark hadden.
Hopelijk niet gemist nu :Y) maar verwacht hem morgen of maandag pas.

Voor de ovulatietesters; houden jullie dit ook bij je in app? De dag van je ovulatie zeg maar? En zet je dan de optie 'ovulatiedag' aan op de dag dat je positief test of 1 of 2 dagen daarna? Vind dat nog best moeilijk want de ovulatiedag is eigenlijk pas 12/36uur ná je positieve test maar nu weet ik niet wat ik in de app moet zetten :+

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 22:02

Angela gefeliciteerd!

Primavera, ik gebruik voor de testen de app van Premom, die zet het er zelf in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 22:09

Ik gebruikte de app Natural Cycles, eerst als anticonceptie, later om zwanger te raken. Die gaf aan de hand van temperatuur aan of mijn ovulatie geweest is. In combinatie met ovulatietesten vond ik dat heel verhelderend. Bij mij was het meestal heel kort na de positieve test, echt op de dag zelf of de dag er na.

Primavera: hoe lang is je cyclus normaal gesproken?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 22:28

Hmm oke, ik gebruik nu de app van mijn horloge (Garmin Vivoactive) en die geeft wel een schatting aan maar ik kan dus de ovulatiedag zelf aanvinken. Nog niet helemaal duidelijk of ik dat het beste doe op de positieve test dag of iets later.

Normaal gezien had ik altijd een redelijk regelmatige cyclus van 28/29dgn

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 18:01

Hoe betrouwbaar vinden jullie die ‘vroege testen’?
Ik heb nog altijd die menstruatie achtige buikpijn, vooral ‘s ochtends echt verschrikkelijk misselijk (lijkt elke dag wel erger te worden) en m’n dames beginnen er steviger/voller uit te zien..
Aankomende vrijdag zou ik ongesteld moeten worden, maar stiekem kan ik mezelf niet bedwingen tot dan. Ergens heb ik heel erg het gevoel dat m’n hormonen een loopje met me nemen, anderzijds zijn er zoveel herkenbare klachten.
Wie kan me even met m’n beide benen terug op de grond zetten?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 18:12

Liene het ligt er volledig aan hoeveel HCG je aanmaakt. Sommige vrouwen doen daar wat langer over en dan werkt zo'n early ook niet goed waardoor je alsnog zwanger kunt zijn bij een negatieve test.

Je kunt er een testje tegenaan gooien. Als die negatief blijft kun je toch niks anders als wachten :P

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 18:45

Hier helaas gisteren negatief getest. Maar ook nog niet ongesteld |o

Heb maar gewoon een wijntje gedronken en nu maar afwachten. Wel word voor mij steeds duidelijker dat ik echt wel pms heb. Pcos niet zegt de huisarts

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 19:08

Aahh irritant hè Iloveiswan,

Hier wisselen de misselijkheid en zere rug/buik dat kan duiden op ongesteldheid elkaar af, soms letterlijk per minuut |o kan je echt niets mee. Morgen maar een test halen, kwam er vandaag iets te laat achter dat t al bijna 5 uur was :')

Bij de eerste wist k precies welke dag ik anders ongesteld had moeten worden, dat is wel makkelijk, nu ging mn cyclus toch al alle kanten op (sinds de Coronavaccinatie)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 20:00

Ik duim voor je mee Miesemuisje! Stom hè dat je lichaam je zo voor de gek kan houden soms.

Hier cd 13 vandaag en ik had ergens mijn LH piek vandaag verwacht. Nog niet positief op de ovulatietest maar wel duidelijk een streepje. Nog even doortesten dus.
Fingers crossed! +:)+

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 22:29

Hier helaas ook weer ongesteld geworden vandaag..

Afgelopen vrijdag wederom gesprek gehad en in dit geval over icsi. 23 juni hebben we het vervolg gesprek, is weer even spannend. Dit is voor ons ook de laatste mogelijkheid..

In tussentijd mogen we nu nog doorgaan met IUI gezien er voor de ICSI een wachtlijst is op dit moment.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 05:59

Hier helaas nog niks. Na de negatieve test zaterdag ook nog niet ongesteld. Wel weer ineens 700 gram zwaarder in 1 dag dus gok wel dat er wat aan komt. Maar dag 39 alweer vandaag ;(

Jammer voor de dames die ongesteld geworden zijn.

Miesemuisje al ongesteld? of getest?

Ik duim voor je primavera.

Ik duim ook voor jou CynThier

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 07:01

Succes Primavera

Jammer Cynthier

Dat wachten op ongesteldheid duurt lang je iloveiswan.

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 08:56

CynThier schreef:
Hier helaas ook weer ongesteld geworden vandaag..

Afgelopen vrijdag wederom gesprek gehad en in dit geval over icsi. 23 juni hebben we het vervolg gesprek, is weer even spannend. Dit is voor ons ook de laatste mogelijkheid..

In tussentijd mogen we nu nog doorgaan met IUI gezien er voor de ICSI een wachtlijst is op dit moment.

Jeetje wat klote zeg, sterkte :knuffel:

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 17:23

Ik ben zojuist ongesteld geworden..
M’n hormonen hebben een aardig spelletje met me gespeeld.
Aan de ene kant vind ik het jammer, maar aan de andere kant voelt het ook een héél klein inieminie beetje als een opluchting. Hoe stom dat ook klinkt in dit topic.
Maar ik zat al iets te veel met; ‘Oh jeetje, wat als het nu al wel zo ver zou zijn..’

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 17:37

Ik herken je gevoel wel Liiene!

Ik had vandaag eigenlijk ongesteld moeten worden. Mocht ik het maandag nog niet zijn, ga ik er een testje tegenaan gooien.

Ik heb wel het idee dat ik, sinds ik gestopt ben met de pil, er ineens veel meer klaar voor ben.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 17:47

Jammer Liene, maar ik snap je gevoel. Ben er ook obsessief mee bezig en ga flink teleurgesteld zijn als het niet gelukt is. Volgende ronde beter, ik duim voor jullie!

Nog even spannend Vivian!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 18:50

Jaa snap het wel inderdaad, ik ben woensdag helaas ook ongesteld geworden, maar nu dan iig duidelijk, niet ongesteld worden maar ook negatief testen is ook irritant %) helaas, maar op naar de nieuwe ronde. Nu maar wel ovulatietesten gebruiken denk ik

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 20:04

Hier al een paar dagen (bijna) positieve ovulatietesten,nog nooit zo lang gehad... Ben benieuwd wat mn lijf aan t doen is...

Liene en Primavera, na een verlies blijft het (naar mijn ervaring en van mensen om me heen) altijd zo dat een nieuwe zwangerschap ineens angst meeneemt; angst om te verliezen en om kwetsbaar te zijn, hoe klaar je er ook voor bent, als je weer zwanger bent slaat de angst je (weer) om t hart.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 22:10

Haha ja die angst is herkenbaar hoor. Zelfs tijdens de bevalling nog gedacht :') net voordat ik mijn zoon in mijn armen had zei ik dat ik er niet klaar voor was _O-

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 22:12

Wenk dat geloof ik onmiddelijk. Daar heb ik ook schrik voor. Zeker omdat ze de afwijking van onze zoon pas vanaf de 20/22 weken konden zien - mocht de geschiedenis zich herhalen is dat wederom zo. Tot aan die termijn ga ik sowieso niet gerust zijn.
Maar dat idee heb ik ook als ik pas over een jaar ga beginnen aan een nieuwe zwangerschap bij wijze van
spreken.

Denk dat alert zijn maar ook realistisch blijven een goed doel is om naar te werken in een volgende zwangerschap :)

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 15:16

WenK schreef:
Hier al een paar dagen (bijna) positieve ovulatietesten,nog nooit zo lang gehad... Ben benieuwd wat mn lijf aan t doen is...

Liene en Primavera, na een verlies blijft het (naar mijn ervaring en van mensen om me heen) altijd zo dat een nieuwe zwangerschap ineens angst meeneemt; angst om te verliezen en om kwetsbaar te zijn, hoe klaar je er ook voor bent, als je weer zwanger bent slaat de angst je (weer) om t hart.

Nou, ik denk dat je daar toch wel heel accuraat de spijker op z’n kop slaat!
Ben nu met de hr afdeling van m’n werk bezig om te kijken of ik die coaching bij m’n verloskundige vergoed kan gaan krijgen.
Omdat dit dus niet via een psycholoog gaat wordt er precies niks vergoed vanuit de zorgverzekering.
Sowieso een beetje gek, want voor alle ‘leuke dingen’ en echt wel klote dingen rondom zwangerschap wordt er een hoop vergoed. Echter bij nazorg rondom miskramen en/of zwangerschapsafbrekingen sta je gewoon in de kou.
Heel goed dat er berichten naar buiten komen om de NIPT te gaan vergoeden, maar voor dit stuk rondom zwangerschappen mogen ze wel iets meer gaan doen. Tot zover mijn klaagzang :Y)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 15:31

_Liiene schreef:
WenK schreef:

Nou, ik denk dat je daar toch wel heel accuraat de spijker op z’n kop slaat!
Ben nu met de hr afdeling van m’n werk bezig om te kijken of ik die coaching bij m’n verloskundige vergoed kan gaan krijgen.
Omdat dit dus niet via een psycholoog gaat wordt er precies niks vergoed vanuit de zorgverzekering.
Sowieso een beetje gek, want voor alle ‘leuke dingen’ en echt wel klote dingen rondom zwangerschap wordt er een hoop vergoed. Echter bij nazorg rondom miskramen en/of zwangerschapsafbrekingen sta je gewoon in de kou.
Heel goed dat er berichten naar buiten komen om de NIPT te gaan vergoeden, maar voor dit stuk rondom zwangerschappen mogen ze wel iets meer gaan doen. Tot zover mijn klaagzang :Y)

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik vind sowieso dat de nazorg beter geregeld moet worden, je moet nu zelf maar zoeken naar de juiste hulp en mensen die weten wat het inhoudt, ook op medisch vlak, daarvan zijn er maar weinig. Een van de redenen waarom ik nu psychologie ben gaan studeren; ik hoop daar een verschil in te kunnen gaan maken.