Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 15:56

Ik ben vooral een actieve meelezer :o

Moet ook zeggen dat ik best snel moe ben, maar ik werk ook nog steeds 5 dagen van 8 uur. Gelukkig geen zwaar werk en ik mag lekker zitten, maar merk het wel als ik thuis ben in de avond.

Wij hebben gister onze gender reveal gehad en wij krijgen een jongetje <3 *\o/*

Ik zal straks even bij gaan lezen, moet nog even bijkomen van gisteren :')

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-22 17:06

Jaa leuk! Ben ik niet meer de enige met een jongetje in het lijstje haha! :D

Tooske: 11 september, meisje
XFiemoX: 17 september, geslacht is een verrassing
masyo: 22 september, geslacht?
Jettie: 25 september, meisje
Belsje: 30 september, meisje
J0anieke: 13 oktober, jongetje
_ab_: 21 Oktober, geslacht nog onbekend
Bumba01: 26 oktober, jongetje
Maaaarije: 29 oktober, geslacht nog onbekend
Saaarr: 8 november
trustHim: 9 november, geslacht verrassing
Isabel: 27 november, geslacht verrassing
Sannens: 3 December, geslacht nog onbekend
Laatst bijgewerkt door ynskek op 03-05-22 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Lijst aangepast op verzoek

trustHim

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 17:25

Pffff, vandaag erg moe en dan valt het soms best zwaar 3 paarden in eigen beheer. Maar goed, het nodige gedaan en ze staan er weer goed bij

Wat mij de laatste tijd opvalt is dat Sky, onze jongste van 7, als ik gewoon even in de paddock bij hen sta iedere keer wel minimaal 1x zijn neus zachtjes over mijn buik wrijft of mijn buik aanraakt. De andere 2 doen dit niet. Normaal kan sky juist lomp zijn maar hij is nu lijkt het echt meer gefocust en dus steeds een keer mijn buik aanraken. Moet wel zeggen dat hij ook het meest gevoelig is, enorm kan spiegelen, en ook b.v direct laat zien hoe de ruiter op zijn rug is qua spanning

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 08:57

Loei: 19 september, meisje

Mezelf even toegevoegd :)
Laatst bijgewerkt door ynskek op 03-05-22 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 09:00

_AB_ schreef:
Vanochtend een extra echo gehad in het ziekenhuis. En nu toch het advies gekregen om een NIPT of nog liever een vlokkentest te laten doen.
Dus daar zit ik nu op te wachten. Ik kon direct aan de beurt zijn, maar m'n blaas was niet vol genoeg :(

Hoe gaat het nu met jou en de kleine? De uitslag zul je zeker nog niet hebben? Onzekere tijden voor je denk ik |(

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:21

J0anieke schreef:
Wij hebben net de geslachtsbepaling gehad en onze kleine is een jongetje! <3

Als ik de lijst nog moet updaten voor iemand laat maar weten :D

Bumba01: 26 oktober, geslacht nog onbekend

Je mag voor mij een update erbij zetten, we krijgen een meisje! <3
Laatst bijgewerkt door ynskek op 03-05-22 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:55

masyo: 22 september, meisje
Lisan 89: 10 oktober, geslacht nog onbekend

@masyo ik heb jouw update er bij gezet!

Wat leuk dat zoveel van jullie al weten wat jullie krijgen?

Hoe is het met jullie 'buikjes'?
Ik begin het hier wel te zien, maar ik ben niet slank van mezelf dus voor mensen die het niet weten lijkt het denk ik alsof ik veel pizza heb gegeten :+
Laatst bijgewerkt door ynskek op 03-05-22 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 11:39

Afbeelding

Hier een aardige buik al! Maar ben dan ook al 21 weken.

Leuk Masjo een meid!

Hier sinds een week waarschijnlijk uit over de naam!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:14

Wat een mooie foto Tooske.

Ik heb mezelf uit het lijstje gehaald omdat ik me er niet meer comfortabel bij voel. Met de baby is niks aan de hand.

masyo: 22 september, meisje
Lisan 89: 10 oktober, geslacht nog onbekend

Ik zal nog wel meelezen, misschien soms iets posten.

Welkom nog aan alle nieuwe posters :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 08:34

DemDeempel schreef:
Zijn hier nog dames die meedoen bij een centering pregnancy groep? Ik heb vanavond mijn eerste bijeenkomst en merk dat ik het toch wel wat spannend vind zo in een groep.

Misschien heb ik het gemist, maar ik vroeg me af hoe het was geweest.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-22 08:57

Wat een hoop meisjes in verhouding! :D
Hier voel ik de kleine jongen nu bijna dagelijks. Het zijn echt hele kleine korte frutsels en dan houdt het alweer op. Hij was tijdens de echo's ook heel beweeglijk, dus het was niet heel gek dat ik hem al voelde zei de vk..

Hij ligt nu echt helemaal aan de linkerkant van m'n navel. Herkennen jullie dat ook? Dat ze echt helemaal aan 1 kant liggen soms? Ik vind dit zo gek en grappig om te zien.. :')

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 09:25

J0anieke schreef:
Wat een hoop meisjes in verhouding! :D
Hier voel ik de kleine jongen nu bijna dagelijks. Het zijn echt hele kleine korte frutsels en dan houdt het alweer op. Hij was tijdens de echo's ook heel beweeglijk, dus het was niet heel gek dat ik hem al voelde zei de vk..

Hij ligt nu echt helemaal aan de linkerkant van m'n navel. Herkennen jullie dat ook? Dat ze echt helemaal aan 1 kant liggen soms? Ik vind dit zo gek en grappig om te zien.. :')

Ja leuk hè!
Ik voel het alleen nog maar helemaal onderin aan 1 kant net boven mijn schaambot zeg maar.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 09:57

Anneert schreef:
DemDeempel schreef:
Zijn hier nog dames die meedoen bij een centering pregnancy groep? Ik heb vanavond mijn eerste bijeenkomst en merk dat ik het toch wel wat spannend vind zo in een groep.

Je hebt helemaal gelijk, ik ben het vergeten te vertellen.

Het is uiteindelijk een groep met 9 dames geworden. We hadden 1 verloskundige en 1 kraamverzorgster die de groep leiden zegmaar. Aan het begin was het even de gezondheidscheck, hartje luisteren, baarmoeder opmeten en bloeddruk meten. Daarna vooral heel veel informatie.
We hadden het bijvoorbeeld over wat je wel en niet mag eten, dat spinazie a la creme niet goed is als je ijzer nodig hebt want de creme breekt blijkbaar ijzer af.
Daarnaast was er ook een moment voor vragen, zo was er iemand met steken onderin haar buik als ze met haar hond aan het wandelen was en dat heb ik ook weleens gehad als ik te snel liep of met stokken ging gooien, dus dan kon ik zeggen wat ik deed om het te verminderen.
Het was vooral dat ze ons samen in gesprek lieten en af en toe het gesprek een bepaalde richting op duwen, als we het bijvoorbeeld over voeding of iets dergelijks moesten hebben.

Al met al heel ongedwongen. Of ik er nou heel veel van heb geleerd durf ik nu nog niet te zeggen maar dit was ook pas de eerste bijeenkomst. De eerste vier zijn elke vier weken en dan elke 2 weken tot aan de eerst uitgerekende. 6 weken nadat de laatste is bevallen komen we dan weer samen voor wie daar behoefte aan heeft.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:10

Ik voel me voor het eerst in vier weken wat beter en het is zooo fijn. Met vlagen nog wel flink misselijk, maar niet meer continu. Ook de vermoeidheid is een stuk minder. Dus tijd voor een bijleespost.
Vrijdag hebben we de tweede echo, wat eigenlijk de eerste echo zo zijn. Heel benieuwd, kijk er zo naar uit om dan een hartje te zien omdat vorige keer op die termijn mis is gegaan. Daarna ook gelijk maar even alles regelen qua kraamzorg, kinderopvang en afspraken bij gyneacoloog in UMCG. Gedoe :')

Joanieke, hier geen doppler en gaat er ook niet komen. Ik zie er voor mezelf de meerwaarde niet van in.
Wat leuk een jongen!

XFiemoX, wat fijn dat de 20 weken echo goed ging! Hopelijk ga je de kleine ook snel voelen.

TrustHim, leuk zo'n werknaam. Wij hadden bij vorige zwangerschap de werknaam Spruit en nu is het Druifje. Bijzonder ook he, hoe sommige dieren zo reageren en andere totaal niet.

Tooske, hoe gaat het nu met je buik? En goed dat je wel het in de gaten houdt, al snap ik dat je liever nog wat langer gewoon normaal doorwerkt. En leuk dat je uit de naam bent!

Bumbo, een jongen! Wat leuk :D

Masyo, zo leuk al die geslachten die bekend worden :D

Lisan89, hier vooral een darmenbuik, maar zit tenslotte ook nog maar in mijn 8e week :+

DemDeempel, jouw ervaring haalt me wel over om vrijdag bij mijn echo ook te vragen naar of zij centering pregnancy hebben. We wonen hier nog niet zo lang en denk ik wel leuk om zo wat mensen in zelfde levensfase hier te leren kennen.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:38

Aaah sorry dat ik zo stil ben hoor!
Hele drukke tijden hier, klussen, verbouwen, zwanger zijn...
Maar vanavond vliegen we naar Praag, samen met m'n beste vriendinnetje en haar vriend :)

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:09

Heel leuk idd! Mij valt het op dat er veel meisjes verwacht worden. Ook in mn eigen omgeving hoor ik meer meisjes.

De tijd gaat echt snel, ik ben deze week 20 weken! Ik weet nog wel dat ik het aan iedereen vertelde bij 11 weken

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 14:34

Ja gaat echt snel hoor!
@ linoleum bedankt voor het vragen! Geen harde buiken meer gehad gelukkig, maar morgen en vrijdag weer 2 lange dagen werken dus even afwachten hoe dat weer gaat.
Vandaag wel bij de fysio geweest vanwege de steken in mijn bil.
Dat is een spier die mijn zenuw bekneld dus die hebben ze los gemaakt au... maar het gaat over zegt ze.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 09:07

DemDeempel schreef:
Anneert schreef:

Je hebt helemaal gelijk, ik ben het vergeten te vertellen.

Het is uiteindelijk een groep met 9 dames geworden. We hadden 1 verloskundige en 1 kraamverzorgster die de groep leiden zegmaar. Aan het begin was het even de gezondheidscheck, hartje luisteren, baarmoeder opmeten en bloeddruk meten. Daarna vooral heel veel informatie.
We hadden het bijvoorbeeld over wat je wel en niet mag eten, dat spinazie a la creme niet goed is als je ijzer nodig hebt want de creme breekt blijkbaar ijzer af.
Daarnaast was er ook een moment voor vragen, zo was er iemand met steken onderin haar buik als ze met haar hond aan het wandelen was en dat heb ik ook weleens gehad als ik te snel liep of met stokken ging gooien, dus dan kon ik zeggen wat ik deed om het te verminderen.
Het was vooral dat ze ons samen in gesprek lieten en af en toe het gesprek een bepaalde richting op duwen, als we het bijvoorbeeld over voeding of iets dergelijks moesten hebben.

Al met al heel ongedwongen. Of ik er nou heel veel van heb geleerd durf ik nu nog niet te zeggen maar dit was ook pas de eerste bijeenkomst. De eerste vier zijn elke vier weken en dan elke 2 weken tot aan de eerst uitgerekende. 6 weken nadat de laatste is bevallen komen we dan weer samen voor wie daar behoefte aan heeft.

Klinkt wel positief! Zijn jullie ook rond dezelfde tijd uitgerekend? En zijn de leeftijden een beetje gelijk?

@Tooske, vervelend zo’n vastzittende spier. Heb dat paar jaar geleden ook gehad en nu weer in beide billen

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 11:18

@ Anneert, het wisselde, de meeste waren rond de 15-17 weken zwanger en een paar rond de 12. Maar de groep was voor mensen die bij de eerste bijeenkomst tussen de 12 en 17 weken zwanger waren.
De leeftijden wisselden ook redelijk, ik ben zelf 26 maar de meesten waren net 30 of midden 30. Met een uitschieter van 21.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 12:20

Hier goed nieuws! Afgelopen dinsdag hebben wij de vitaliteitsecho gehad. Alles op de juiste plek en een kloppend hartje. Ook blijk ik al iets verder te zijn dan we dachten. Dus de eerste horde is genomen, nu wachten op de eerste termijnecho zodat we echt weten wat de uitgerekende datum wordt.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 12:36

mylittlejoy schreef:
Hier goed nieuws! Afgelopen dinsdag hebben wij de vitaliteitsecho gehad. Alles op de juiste plek en een kloppend hartje. Ook blijk ik al iets verder te zijn dan we dachten. Dus de eerste horde is genomen, nu wachten op de eerste termijnecho zodat we echt weten wat de uitgerekende datum wordt.

Gefeliciteerd! Ik zit in hetzelfde schuitje haha. Wanneer mag jij? Ik ben 19/5 aan de beurt.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 12:51

Demdeempel: klinkt erg leuk! Wil zelf ook wel een cursus of iets volgen maar kan niet echt iets leuks in de buurt vinden..

Fijn mylittlejoy! :D

Mooie buik al tooske! Hier nu met 13 weken ook al niet meer te verbergen. Vorig jaar hield ik t langer vol toen had ik ook op t einde nog steeds een mini buik dus ben erg benieuwd deze keer.

Hier nog steeds aan t wachten op de nipt uitslag, morgen alweer 2 weken verder 8)7

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:54

Vanmiddag toevallig de uitslag dat alles goed is :') :D

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 21:00

Saaarr schreef:
Vanmiddag toevallig de uitslag dat alles goed is :') :D

Wat fijn!!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 21:27

Misschien had je eerder moeten klagen :')

Wij hebben morgen de vitaliteitsecho, in ons geval de tweede echo. En heb er echt zin in om onze baby weer te zien <3
Af en toe heel even spanning, maar beroerdheid is nog steeds zeer veel aanwezig. Dus denk dat het wel goed moet zitten.