Sup ( stand up paddling)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:33

Leuk hè dat de bejaarden het ook durven doen.
Zo had ik mijn board eens mee naar het zwembad.
Zelfs de 80plusser is er op gaan staan.
Anderen waren 75+.
Ik ga vanavond Overijsselse vecht op.

Supervixen

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 18:00

Wat leuk om te lezen paloedie!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 18:49

haha goed bezig die moeder van jou paloedie!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:56

Vandaag wilde ik naar het erkemederstrand, maar helaas helemaal vol blauwalg. Dus een heads up Naar degene die er ook wel eens naar toe gaan, bespaar je de moeite

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:58

Ja bij Erkemederstrand is er idd blauwalg zag ik.
Toen wij er een paar weken terug waren nog niet, maar het is snel gegaan ineens. Heel jammer idd voor wie daar met de hond bv. Naartoe had willen gaan.

Zwemwater.NL in de gaten houden kan misschien handig zijn om te kijken wanneer het wel weer veilig is.

Paloedie,
Wat leuk zo voor en met je moeder. Echt super stoer van d’r!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 22:00

Had het vorige week al gezien op zwemwater.nl
Grappig detail is dat de andere kant van het water geen last heeft (strand Nulde enzo)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 22:01

Morgen weer naar de Biesbosch. Nu naar de vissershang.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 22:02

Inderdaad, andere kant is niks aan de hand, maar daar mag je nu met de hond niet komen :(

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:14

Dat testcentrum klinkt heel fijn! Veel plezier met jullie aankopen!

Met deze temperaturen zou ik meertjes en slanke slootjes/grachten sowieso mijden denk ik, inderdaad heel veel (te veel) kans op die blauwalg :(.

Ik was gisteravond even over het strand aan het wandelen en zag een heleboel suppers op zee. Denk dat er een lesje bezig was ofzo. Echt superleuk om te zien: staan, plons. Daarna de volgende en zo het rijtje af :D. Ik was geneigd om naar huis te gaan en die van mij te gaan halen, want de golven waren echt heel kalm. Maar het was al vrij laat, dus het zou als teveel zijn gaan schemeren voordat ik opgeblazen zou zijn.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:20

Ja de blauwalg gaat hard nu. In Maastricht bij grindgat oost maarland loopt ‘t ook de spuigaten uit en gaat ook het sup bedrijfje wat daar altijd actief is voorlopig alles stil leggen sinds vandaag.

Blijven er hier ih zuiden ook niet heel veel opties meer over :')

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 16:05

Vandaag gesupt met vriendin van me. Zwaar reuma en 60 jaar. Ze is twee keer gevallen en ze heeft genoten. Ze stond na 10 minuten behoorlijk stabiel en we hebben met onderbrekingen een dikke twee uur op het water gespeeld.
Het was haar eerste keer.
Ze hoopt dat ze niet al te veel pijn in haar handen en gewrichten krijgt en ze wil het zeker vaker proberen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 17:24

Ik heb geSUPt bij de Biesbosch vanaf Vissershang. Was rustig toen we begonnen maar later veeeel boten. Dus ik heb aardig golven kunnen oefenen. :D
Nu wel dikke koppijn. Hele tijd in de volle zon. Pfoe.

Afbeelding
Deze was echt zo brutaal

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 17:50

Wat gaaf!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 18:10

Wat een gave foto!

Hoe was het daar nu qua waterstand?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 18:33

Waar wij waren was het prima.
Wel veel waterplanten.

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 18:48

Waar ik meestal ga is nu helaas blauwalg. :( Ondanks dat het niet mijn bedoeling is te zwemmen vind ik het toch niet een geweldig fijn idee. Hoop dat het volgende week weer beter is en anders toch andere plekken zoeken

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 20:00

Hahaha de foto van die gans!

Ik ben vandaag ook weer het water geweest. Helaas haalde ik de vin van mijn nieuwe board beschadigd uit het plastic, dus die word vervangen.

Een vriendin was mee op het board dat ik nog van mijn ouders te leen heb, zij ging erg goed! Ik ben wel het water in gekiept toen ik al spelend een bochtje wilde maken vanaf de kickpad hehe. Gelukkig was het water erg lekker en ik kon er gewoon staan.

4 km gemaakt met wind tegen op de terugweg. Afbeelding

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:52

Wat leuk Tienus! Op zich, als je zorgt dat de sub al opgeblazen is, kun je natuurlijk zo snel of langzaam als je zelf wil en hoeft het geen problemen op te leveren. Lekker dobberen is soms ook heerlijk ontspannend!

Haha die eend. Ik hou niet zo van vleugels, ik zou toch niet meer op mn bord gestaan hebben denk ik :').

Hier gisterochtend nog even de zee getrotseerd met 3 meiden. De zee was een héél stuk rustiger dan vorige keer (dat was dan ook niet zo'n moeilijke opgave haha), maar we moesten alsnog wel heel diep om de grote golven achter ons te laten. Uiteindelijk toch een paar keer een behoorlijk stuk staand gesupt. Later zette de wind weer kracht achter de golven en besloten we lekker met de golven mee naar het strand te gaan. En dat een paar keer. Ontzettend vermoeiend, maar misschien nog wel leuker _O-.

Netjes Paloedie. Is die andere supper een bekende of gewoon een vreemde met dezelfde hobbie?
En ik moest even googlen door je "kickpad". Ik heb 'm ook, maar ik dacht serieus dat het als kussentje diende tijdens pauze :'). Daar heb ik 'm tot dusver dus ook echt alleen voor gebruikt haha.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:42

Yv_ schreef:
Wat leuk Tienus! Op zich, als je zorgt dat de sub al opgeblazen is, kun je natuurlijk zo snel of langzaam als je zelf wil en hoeft het geen problemen op te leveren. Lekker dobberen is soms ook heerlijk ontspannend!

Haha die eend. Ik hou niet zo van vleugels, ik zou toch niet meer op mn bord gestaan hebben denk ik :').

Hier gisterochtend nog even de zee getrotseerd met 3 meiden. De zee was een héél stuk rustiger dan vorige keer (dat was dan ook niet zo'n moeilijke opgave haha), maar we moesten alsnog wel heel diep om de grote golven achter ons te laten. Uiteindelijk toch een paar keer een behoorlijk stuk staand gesupt. Later zette de wind weer kracht achter de golven en besloten we lekker met de golven mee naar het strand te gaan. En dat een paar keer. Ontzettend vermoeiend, maar misschien nog wel leuker _O-.

Netjes Paloedie. Is die andere supper een bekende of gewoon een vreemde met dezelfde hobbie?
En ik moest even googlen door je "kickpad". Ik heb 'm ook, maar ik dacht serieus dat het als kussentje diende tijdens pauze :'). Daar heb ik 'm tot dusver dus ook echt alleen voor gebruikt haha.

De andere supper was de vriendin waarmee ik was!

Heb je inmiddels je kickpad al gebruikt waarvoor hij bedoeld is? ;)

Ik heb vandaag 6,75 km gesupt en gekayakt op het kanaal, dat is nog helemaal mooi schoon. Heel veel reigers en libellen gezien. Had twee honden mee, eentje heeft uitgetest of je op waterplanten kunt lopen. Het antwoord is nee.

Kwam één brug tegen waar ik plat liggend precies onderdoor kon en een brug waar ik toch echt over moest dragen. Met twee honden is dat toch wel een beetje gedoe.

Tegen de stroming in heb ik gekayakt, met de stroming mee gesupt. Ging helemaal prima om dat af te wisselen ook!

Afbeelding

Afbeelding
Deze brug kon ik net onderdoor

Afbeelding
Uit het water gevist

Afbeelding
Even helemaal gek op de kant

Afbeelding
Om vervolgens bijna weer het water in te rollen..

Afbeelding
Op de terugweg, geen idee wat ze me duidelijk probeerden te maken ‍♀️

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:46

Ook al zijn het kleine hondjes, ik vind het een prestatie dat je zo’n eind gesupt hebt.

Ik hoop over week of 10 te suppen in Nieuw-Zeeland. Ik heb de plekken al een beetje geselecteerd.
Mijn surfschoenen en ik denk dat ik mijn shorty en misschien zwemvest ook meeneem.
Mijn rashshirt zou sowieso al mee.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 14:12

tienus63 schreef:
Ook al zijn het kleine hondjes, ik vind het een prestatie dat je zo’n eind gesupt hebt.

Ik hoop over week of 10 te suppen in Nieuw-Zeeland. Ik heb de plekken al een beetje geselecteerd.
Mijn surfschoenen en ik denk dat ik mijn shorty en misschien zwemvest ook meeneem.
Mijn rashshirt zou sowieso al mee.

Heel gaaf, post vooral foto's!

Ik ben een weekeindje kamperen, kleine recreatieplas in de buurt. Niemand wilde mee, prima, dan lekker in mijn eentje.

Afbeelding

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 15:05

Ik ben net terug van mijn 5 daagse kampeer-/roadtrip door Duitsland, bij mij wou ook niemand mee, dus ook maar alleen gegaan... Moet zeggen dat ik het heerlijk vond in mn eentje! Natuurlijk is mijn sup ook mee geweest en heb ik gesupt op de Eibsee tussen de bergen, de mooiste plek in Duitsland die ik heb gezien! En het water was kraakhelder en niet te koud <3 <3
Zeker een plek waar ik nog een keer naar toe wil!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 15:06

Prachtig!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 15:11

ricojoreen schreef:
Ik ben net terug van mijn 5 daagse kampeer-/roadtrip door Duitsland, bij mij wou ook niemand mee, dus ook maar alleen gegaan... Moet zeggen dat ik het heerlijk vond in mn eentje! Natuurlijk is mijn sup ook mee geweest en heb ik gesupt op de Eibsee tussen de bergen, de mooiste plek in Duitsland die ik heb gezien! En het water was kraakhelder en niet te koud <3 <3
Zeker een plek waar ik nog een keer naar toe wil!

[ [url=m/68c0HC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ky6Acm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tYlUY3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PywYKC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw!! Waanzinnig mooie plek ja :j <3

Deze plek staat op m’n Sup Bucket list voor wanneer ik met m’n hond er op uit wil gaan trekken voor een kleine road trip dus heel tof om die nu hier langs te zien komen. Mag ik vragen of je toevallig een Google maps pin hebt van de parkeerplaats en hoever het dan ongeveer lopen is naar het water? Altijd fijn om wat praktische informatie op voorhand te hebben hihi.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 16:09

Jaa daar ben ik ook benieuwd naar!