Knobbel in borst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurora

Re: Knobbel in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 16:10

Bedankt voor de tips! Die neem ik zeker mee :)

Nog een vraag: zijn er hier dames die hun nog "gave" borsten hebben laten fotograferen? Mijn moeder opperde dat te doen. Ik weet niet of ik er wat aan heb, maar ik wil ook niet over tien jaar denken van "had ik nog maar een paar foto's van toen ze nog mooi en symmetrisch waren"

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 16:23

Heb ik gedaan. Wel zelf maar ben blij dat ik ze heb.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 17:25

De medisch fotograaf heeft bij mij de foto’s gemaakt. Mijn borst is er uiteindelijk mooier uit gekomen. De littekens had ik al door een eerdere operatie.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 19:41

Ik heb inderdaad mijn moeder nog wat foto's laten maken, nu wel blij om want ze hebben inderdaad mijn tepel voor het grootste deel verwijderd.
Operatie ging verder goed, heb momenteel weinig pijn (want oxycodon) en voel me eigenlijk wel prima.
Iedereen was echt super aardig in het ziekenhuis.
Nu lekker flink uitrusten en opknappen :)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 18:35

Laurora schreef:
Bedankt voor de tips! Die neem ik zeker mee :)

Nog een vraag: zijn er hier dames die hun nog "gave" borsten hebben laten fotograferen? Mijn moeder opperde dat te doen. Ik weet niet of ik er wat aan heb, maar ik wil ook niet over tien jaar denken van "had ik nog maar een paar foto's van toen ze nog mooi en symmetrisch waren"

Ik heb borstkanker. Een triple negatieve tumor van 8 cm met uitzaaiingen naar borstbeen en oksel. En ik heb een paar weken geleden mooie foto’s gemaakt. Omdat mijn overlevingskans best wel negatief is voor mijn man en als ik er gezond uit mag komen ook voor mezelf. En ook voor mijn dochtertje, die weet straks niet eens dat mama ooit een normaal lichaam had.

Van de week mijn eerste chemo gehad.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 18:41

Dat is heel heftig Sharmila! Sinds wanneer weet je het? Wanneer weet je meer over je kansen? Wat een horrorverhaal zeg. Triple negatief is toch ook het gen? Dus je dochtertje wordt ook getest later?
Heel veel sterkte, knuf!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 19:28

Suzanne F. schreef:
Dat is heel heftig Sharmila! Sinds wanneer weet je het? Wanneer weet je meer over je kansen? Wat een horrorverhaal zeg. Triple negatief is toch ook het gen? Dus je dochtertje wordt ook getest later?
Heel veel sterkte, knuf!

Ik weet het nu net een maandje. Het komt helemaaaaal niet voor in de familie. Dus het was nogal een schok. Ik heb de uitslag nog niet van de test dus of het erfelijk is weet ik nog niet.
Volgende maand gaan we kijken of het wat is geslonken.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 19:33

Jeetje wat heftig zeg. 8cm is ook echt groot, wat ontzettend naar.
Ik duim voor je dat het niet erfelijk is en de chemo aanslaat.
Heel veel sterkte :(:)

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:30

@ Sharmila, Jeetje. Heel erg veel sterkte. :knuffel: Hoe ben je er achter gekomen?

Suzanne F. schreef:
Heel veel sterkte, knuf!

Dat hoeft niet. Bij 1 op de 3 vrouwen met triple negatief is het erfelijk bepaald.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:05

Ik lees al langer mee, maar mag volgende week zelf naar het h voor foto`s en evt echo en punctie.
Ik voelde maandag een plek, dag erna gebeld naar de huisarts en kon vandaag al terecht. Hij heeft mij doorverwezen naar het zh en die belden een uur later al op en kon morgen evt al terecht. Nu kan ik morgen met geen mogelijkheid vrij krijgen en ga ik volgende week woensdag.

Moest eerst naar de naar chirurgie, intake, dan door naar radiologie en dan weer ergens naar en dan werden de bekende uitslagen meteen gedeeld. Moet zeggen dat ik het hartstikke snel vind gaan, verbaast bij eigenlijk
Plek zit best diep, bijna tegen de ribben aan, ovaal achtig van vorm, niet rond. Vraag mij af of een foto wel kan, ik heb een kleine maat en het zit erg diep en voelt een beetje alsof ik er een blauwe plek heb als ik eraan kom. Ik maak mij nog niet teveel zorgen maar wil het wel laten checken. 15 jaar geleden had ik op 23 jarige leeftijd ook al pap3b, dat was ook schrikken. Toen wilde de huisarts ( andere) mij in eerste instantie niet serieus nemen ivm mijn leeftijd, maar goed dat ik toen doorgedramd had.
Ik was bang dat dat nu ook zou moeten maar het verbaasde mij echt nu.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 16:43

Wat goed dat je actie neemt bij het voelen van een afwijking. De chirurg en de radiotechnisch laborante zullen kijken wat de beste methode is van onderzoek. Mammografie en/ of echo. Er is echt geen grote cup nodig om goed te kijken.

Ik ben inmiddels weer helemaal de oude ( met dat kankerrugtasje wat ik goed weg kan stoppen) sinds twee weken ben ik weer volledig beter gemeld op mijn werk. Ik werk alweer drie maanden full time. Ik prijs mezelf erg gelukkig dat ik zo goed door alles ben gekomen. Morgen na lange tijd weer eens een bezoekje ziekenhuis. Controle door de radiotherapeut na bestraling

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:12

Fijn dat het zo serieus opgenomen word en jij zelf ook zo alert bent dat je meteen actie onderneemt lynn_nikita!

Mooi dat je je werk weer op hebt kunnen pakken Napie!

Ik ben inmiddels goed hersteld van de operatie. Er zijn geen uitzaaiingen gevonden in de poortwachtersklier, dus theoretisch gezien ben ik "schoon"
Toch hebben ze me vanwege mijn leeftijd een chemo traject aangeraden, 16 rondes in +/- 20 weken.
Ben afgelopen maandag voor het eerst geweest. Hoofdhuidkoeling vond ik het eerste halfuur echt verschrikkelijk, daarna kon ik goed wennen en heb ik eigenlijk best wel lekker kunnen relaxen.
Ik voel me momenteel best goed, wel erg moe steeds, af en toe een beetje misselijk maar daar heb ik goede medicatie voor.

Ik hoop dat het met de rest ook allemaal goed gaat :(:)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 19:38

Napie, wat fijn dat je hersteld bent , succes met de controle

Laurora , hoe oud ben je dat ze dit adviseren? Hopen dat de komende keren ook zo goed gaan

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:19

Ik ben net 30 geworden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 07:09

Dat is jong zeg, en omdat je zo jong bent nemen ze liever het zekere voor het onzekere dag je die behandeling erbij krijgt?

Ik heb op 1 vriendin en mijn man na niemand gezegd dat ik foto`s laat maken dg erna moet ik ook weer werken hebben jullie veel last gehad na de foto`s en evt biopt?

De vriendin verklaard mij voor gek dat ik een week later pas naar de afspraak ga ipv vandaag wat ook mogelijk was. Ik denk maar dat er eer kans is dat het goed it dan dat het mis is, en dat het dan niet op 1 week komt. Ivm een operatie van mijn baas gisteren ben ik nu de enige op het werk en er moeten een hoop veulens gechipt en bekapt en gespeend worden, die vertrekken dit weekend naar het buitenland, ik kan toch niet zomaar zeggen bekijk het maar.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:24

Ja klopt :)
Zelf heb ik helemaal geen napijn gehad van de biopt. Mn borst was wel een beetje blauw en hooguit wat geïrriteerd.

Als het goed is komt het inderdaad niet op een week aan hoor.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 16:53

Ik had destijds op woensdag de mammografie echo en punctie en op dinsdag de uitslag. Omdat ik naar de rontgen ook de punctie kreeg, wist ik zelf eigenlijk al dat het foute boel was. Ik kon mij eigenlijk in die week al praktisch voorbereiden op het slechte nieuws. Toen zag ik dat als een klein voordeel. Maar alle onderzoeken erna vond ik wachten op een uitslag hartstikke vervelend. Er zijn veel ziekenhuizen die wel dezelfde dag de uitslag kunnen geven. Is ook wel fijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 18:12

Mij is gezegd dat de uitslagen die diezelfde dag bekend zijn, ook meteen worden gedeeld

Een week in onduidelijkheid zitten terwijl je al een vermoeden hebt lijkt mij echt vervelend

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 19:53

Voordeel is wel dat je al besproken bent in het multidisciplinair overleg en dat je dan ook meteen een behandelplan krijgt.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 12:55

Lynn_Nikita schreef:
Dat is jong zeg, en omdat je zo jong bent nemen ze liever het zekere voor het onzekere dag je die behandeling erbij krijgt?

Ik heb op 1 vriendin en mijn man na niemand gezegd dat ik foto`s laat maken dg erna moet ik ook weer werken hebben jullie veel last gehad na de foto`s en evt biopt?

De vriendin verklaard mij voor gek dat ik een week later pas naar de afspraak ga ipv vandaag wat ook mogelijk was. Ik denk maar dat er eer kans is dat het goed it dan dat het mis is, en dat het dan niet op 1 week komt. Ivm een operatie van mijn baas gisteren ben ik nu de enige op het werk en er moeten een hoop veulens gechipt en bekapt en gespeend worden, die vertrekken dit weekend naar het buitenland, ik kan toch niet zomaar zeggen bekijk het maar.

Ik heb een agressieve tumor en bij mij zei de oncoloog dat het zelfs niet aan kwam op 6 maanden (ik wilde de chemo 1 week doorschuiven dus heb het toen ook gevraagd). Toen viel er meteen een last van mijn schouders. Dus no worries. Of het zou een tumor moeten zijn in de vorm van een basketbal, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. :Y)

Ik ben sinds 5 oktober klaar met chemotherapie. Met mij gaat het ook eigenlijk best goed. Ik heb er niet al te veel naweeën van. Ik ben alleen snel overprikkeld en de vermoeidheid overvalt me af en toe. Maar ik ben best actief en dat kan ik ook prima volhouden als ik 1-2 keer per week een dag ‘niks’ inplan. Over een paar weken word ik geopereerd (borstamputatie). Dat is allemaal wel weer spannend. Daarna bestralen en chemopillen en in 2024 weer onder het mes voor een borstreconstructie. Ik heb dus nog wel eventjes te gaan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:01

Foto's maken viel mij reuze mee. Voelde vooral mijn gekneusde ribben. De echo heb ik ook gehad maar zij zag geen tumor. Ik hoor zo bij het officiële gesprek wat het dan wel was maar ik hoefde mij volgens de echoscopiste geen zorgen te maken.

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:31

Hoi Iedereen,

Vandaag had ik voor het eerst een bevolkingsonderzoek voor mijn borsten en nu ik dit schrijf zit ik eigenlijk nog gewoon te trillen en mijn hoofd maakt overuren. Ik heb ook nog nooit zo'n onderzoek gehad en dus weet ik niet precies hoe dit altijd gaat maar het ging bij mij anders dan bij de vrouwen die voor mij waren. Ik zal het kort even vertellen: Toen ik aankwam in de bus waren er nog twee vrouwen voor mij. Na de brief te hebben laten zien en mijn identiteitsbewijs te geven nam ik plaats op de stoeltjes daar. Vanuit de met glas afgeschermde balie werd gezegd tegen mevrouw X en Y dat de foto's waren gelukt en dus konden ze weg. Toen ik aan de beurt was en ze de foto's hadden gemaakt moesten ze nog even onderling overleggen. Ik begreep dat dit was of de foto's duidelijk genoeg waren. Toen was er nog niks aan de hand. Terug in de wachtkamer wachtend op groen licht dat de foto's gelukt waren kwam de mevrouw die de foto's bij mij gemaakt had naar me toe vanachter dat glazen scherm en zei me dat er wellicht nog contact met me wordt opgenomen mochten er onduidelijkheden zijn of dat ik een brief kreeg als als alles goed zou zijn. Ik vroeg aan haar of toch wel alles okay was waarop ze zei dat ze daar niks over mocht zeggen. Ik zei haar dat ik toch wel behoorlijk nerveus werd van dat antwoord waarop ze niet verder meer reageerde. Nu heb ik een heel naar gevoel overgehouden en ben eigenlijk hartstikke bang. Sorry, dat ik zomaar kom binnenvallen in dit topic, maar moest dit even van me afschrijven.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:36

Sta je dan. Snap het, echt niet fijn. Anders maandag even je huisarts bellen of hij iets weet. Hopelijk is het niks.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 20:19

Ik snap dat het vervelend is maar ze mogen echt niks zeggen. Ik heb meerdere scans gehad van een andere lichaamsdeel maar daar mocht degene die de echo maakte ook geen uitspraken doen. Ik vroeg ook of het er nog zat of gegroeid was ofzo maar ze bleef maar zeggen: sorry ik mag daar helemaal niets over zeggen.
Niet fijn inderdaad en maakt je heel onzeker. Maar het zegt helemaal niets. Hopelijk wordt er snel contact met je opgenomen en krijg je te horen dat alles goed is.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 14:16

Hoe is het Lepeltje23, heb je al iets gehoord?
Vind het een nare manier van doen van deze medewerkster. Ze had gewoon helemaal haar mond moeten houden.
Deed me denken aan mijn eigen ervaring. Twee jaar na mijn behandeltraject vanwege Borstkanker kreeg ik vreselijk last van mijn botten en vooral in mijn benen. Om mij gerust te stellen stuurde de oncoloog me door voor een cintigrafie (oid). Na afloop keek de medewerkster me serieus aan, kneep even in mijn schouder en zei ‘heel veel sterkte’.
Was te verbluft om verder te vragen. Na een week kwam ik bij de oncoloog om mijn doodvonnis te horen, maar er was helemaal niets aan de hand. Vond dat heel erg vervelend