karrij schreef:Mag ik mijn op pagina 14 ook nog aanmelden![]()
Ik wil ergens tussen de 10 en 15 kilo kwijt, is me al eens eerder gelukt maar er helaas ook weer bij op![]()
Ik denk de hele dag door aan eten, ik heb de ene maaltijd nog niet op of ik denk al aan het volgende wat ik kan gaan eten. Het is af en toe echt gekmakend!
Kent iemand dit? Wat zijn de trucs om eten uit je hoofd te bannen
Weeg nu 86/87 en wil weer naar richting de 75
Hoe/wat eet je nu? En op welke momenten? Heb je ook "slecht" eten in huis of moet je er echt uit om het op te halen?
Mijn ultieme tip voor afvallen is; kijk naar je macro's. Ik weet dat je eten afwegen voor sommigen extreem lijkt, en je kcal bijhouden in een app "te veel moeite" kan zijn. Maar echt, weten wat je naar binnen stopt is zo ontzettend belangrijk. Ik lees hier mensen over wisselen naar minder vette kaas, maar als de vettere (en lekkerdere kaas) gewoon in je macro's past, waarom niet?
Ik heb, aan de hand van mijn macro's en mijn benodigde kcal verschillende eetschema's voor mijzelf gemaakt waarbij ik alleen maar dingen eet die ik lekker vind. Deze schema's geven mij zoveel meer houvast. Ik eet dit, en klaar. Voorbeeld van zo'n schema;
- 's ochtends na de workout een eiwitshake met halfvolle melk
- Een bak magere yoghurt met havermout en honing + koffie
- Een appel
- Twee volkoren crackers met light roomkaas en tonijn uit blik (in olijfolie)
- Twee gekookte eieren met runderrookvlees
- Een kop zelfgemaakte soep van enkel groente (tomaat, paprika, prei, ui, knoflook)
- Kip, rijst (klaargemaakt met de kip in mexicaanse kruiden), geroosterde paprika, feta en verse peterselie
1697 kcal, 157,5 gram eiwitten, 43,9 gram vet en 154,3 gram khd.
Zo eet ik alleen maar dingen die ik lekker vind, krijg ik voldoende eiwitten binnen (ik doe 4x per week zware krachttraining) en ben ik voor mijn idee de hele dag door aan het eten.
Zo kijkend naar bovenstaand schema zullen mensen vast denken; waarom tonijn in olijfolie, en niet in water want dat is veel minder vet? Nou heel simpel, tonijn in water vind ik niet te vreten. En zo maak ik een lekkere lunch voor mijzelf waar ik én van geniet en wat goed binnen mijn macro's past.