Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amber_anne schreef:Mag ik hier even klagen. Ik wilde een uitstrijkje laten maken voor baarmoederhalskanker maar ben nog geen 30 en heb dus geen brief.
De assistente bij de huisarts gaf aan dat dat dan in overleg moet met de huisarts om te bepalen of het nodig is. Aangezien mijn eigen huisarts afwezig is ging ze het overleggen met de vervangende arts. Deze zag geen noodzaak en laat de beslissing dus over aan mijn eigen huisarts. Nu heb ik over twee weken een telefonische afspraak om dit te overleggen.
Waarom moet alles zo moeilijk? En dan een telefonische afspraak terwijl ze het altijd super druk hebben, ik snap het niet.
Schemerdier schreef:Ben ik blij dat we dat hier gewoon kunnen laten doen op eigen verzoek! Laat dit al doen om de 3 jaar sinds mijn achttiende.
Had ook een vriendin die op haar 22ste een ingreep moest ondergaan omdat er dermate veel slechte cellen gevonden waren... Dat wil je toch niet laten wachten tot je 30ste.
verootjoo schreef:Wat snap je er niet aan?
Ik vind het wel logisch dat een huisarts geen onderzoek gaat doen zonder dat het nodig is.
Polly schreef:je kan daar ook gewoon voor terecht maar een vervangend of waarnemend huisarts gaat daar niet over, gewoon even wachten tot de eigen huisarts terug is dusSchemerdier schreef:Ben ik blij dat we dat hier gewoon kunnen laten doen op eigen verzoek! Laat dit al doen om de 3 jaar sinds mijn achttiende.
Had ook een vriendin die op haar 22ste een ingreep moest ondergaan omdat er dermate veel slechte cellen gevonden waren... Dat wil je toch niet laten wachten tot je 30ste.
Dat kan hier ook hoor maar ik denk niet dat je wil weten hoeveel mensen er vervolgens gaan bellen dat ze ergens een factuur voor hebben gehad en het daar niet mee eens zijn.
Amber_anne schreef:Je snapt wel dat een uitstrijkje preventief is he?
Citaat:Polly schreef:je kan daar ook gewoon voor terecht maar een vervangend of waarnemend huisarts gaat daar niet over, gewoon even wachten tot de eigen huisarts terug is dus
Dat kan hier ook hoor maar ik denk niet dat je wil weten hoeveel mensen er vervolgens gaan bellen dat ze ergens een factuur voor hebben gehad en het daar niet mee eens zijn.
Waarom zou het überhaupt overlegd moeten worden. Waarom de tijd van de huisarts verspillen. De woorden van de assistent irriteren me ook 'kijken of het nodig is' wie bepaalt dat. Ik zelf over mijn eigen lichaam.
Als de vervangende huisarts tijd heeft om deze vraag te bekijken kan deze ook akkoord geven. Het is geen raar verzoek en ik snap niet ze het wel zo behandelen.
Spenk schreef:De grens is niet voor niks 30 jaar he. Daar is uitgebreid onderzoek naar gedaan dat het zonder indicatie voor die leeftijd niet nodig is. Als er geen indicatie is om een uitstrijkje te maken ga jij die op je 26e niet krijgen. Je kunt ook geen preventieve PET scan, Mammografie , darmonderzoek oid krijgen om kanker op te sporen zonder enkele vorm van indicatie als je nog niet de leeftijd voor het bevolkingsonderzoek hebt.
luuntje schreef:Mijn zusje heeft oktober 2021 haar vinger gebroken.
Gelijk naar het ziekenhuis en er werd een spiraalbreuk geconstateerd.
Trauma arts vond het niet nodig om de handchirurg te bellen, al zei hij dat hij dat wel gedaan had. Weekje gips en fysiotherapie en het moest beter zijn.
Zusje kon 3 vingers van de hand niet meer gebruiken omdat gebroken vinger scheef stond.
Fysiotherapie haalde niks uit.
Toch doorgestuurd naar de handchirurg. Ze had gelijk geopereerd moeten worden.
Binnenkort wordt ze dan eindelijk geopereerd.
Kan dus al een halfjaar haar hand slecht gebruiken.
En dat door een oelewapper van een trauma arts die zijn ego te groot was om de handchirurg te bellen.
Amber_anne schreef:Mag ik hier even klagen. Ik wilde een uitstrijkje laten maken voor baarmoederhalskanker maar ben nog geen 30 en heb dus geen brief.
De assistente bij de huisarts gaf aan dat dat dan in overleg moet met de huisarts om te bepalen of het nodig is. Aangezien mijn eigen huisarts afwezig is ging ze het overleggen met de vervangende arts. Deze zag geen noodzaak en laat de beslissing dus over aan mijn eigen huisarts. Nu heb ik over twee weken een telefonische afspraak om dit te overleggen.
Waarom moet alles zo moeilijk? En dan een telefonische afspraak terwijl ze het altijd super druk hebben, ik snap het niet.