Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:48

Palmera schreef:
bigone schreef:
Juist door jouw gehak in diverse topics want je duikt in elk Corona topic net zo vaak op als de zogenaamde provax brigade, met jou net zo grote mond en gehak , loopt het uit de hand.
Ik word net zo schijtziek van jouw opmerkingen over laat de kwetsbare mensen gewoon dood gaan, hebben we dat ook weer opgelost, hoppa recht van de sterken, weg met overbevolking.
Er zit in jou geen greintje respect voor al die bokkers die familie en gezinsleden zijn verloren door dit virus. Dus bij deze, hou je bek eens wat vaker of denk na wat het voor een ander kan betekenen. Dat het jou niets uitmaakt dat familie en vrienden doodgaan want hey, dat gebeurt toch betekend niet dat anderen daar zo over denken. Empathie is blijkbaar niet met je meegevlogen uit Nederland.
Zo nu weer on topic.

Mijn laatste post in de andere topics is van een aardig tijdje terug, juist omdat ik daar ook zo moe word van dat gedram.

Ik heb zat respect voor mensen, maar ik zie dit virus als iets natuurlijks en iets waar de mensheid nasrtoe gewerkt heeft.
En ik zal het je sterker vertellen, ook ik heb bekenden die overledrn zijn aan corona, maar dat verandrrd mijn mening niet.

En ja, mijn emaptie is hier wel degelijk, alleen niet in de hoek waar jij vind dat die zitten moet, maar wél voor de planeet.

En dat is al de honderdste keer dat ik dit lees van je. Wie is hier nou aan het drammen? Hou je MOND toch eens een keer. Sluit bokt af, ga lekker buiten wandelen, en haal wat frisse lucht. Spuug- en spuugzat, dit gruwelijk hypocriete gedoe van jou in elk topic waar ik je tegen kom. Durf je niet in spiegels te kijken, heb je ze allemaal afgeplakt? Kijk naar je eigen aandeel in dingen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:49

Palmera, dat jij ook mensen kent die overleden of ernstig ziek zijn geworden door Corona is toch geen hogere wiskunde, je hebt duidelijk aangegeven dat alle mensen die je kent niet gingen vaccineren. Dan vallen er klappen en dat had in sommige gevallen voorkomen kunnen worden.
En om niet dood te gaan of ernstig ziek te worden en mijn gezin en grote familie nog steeds eerste prioriteit is en ik door vaccinatie hen veel verdriet kan besparen ben ik gevaccineerd.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:53

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de Boktregels in geformuleerd. Blijf inhoudelijk op de discussie reageren en niet tegen je medegebruikers persoonlijk.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 14-06-21 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tegen de regels geformuleerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:53

Pandora2 schreef:
Relaxed schreef:
Jullie zijn allemaal aan het drammen, voor én tegen :n Jammer, want ik vond het juist leuk om de voors en tegens van iedereen te lezen zonder al het gemekker er tussendoor..

Dit inderdaad. Ik lees ook gewoon graag een keer rustig de voors en tegens. Gewoon in een normale, korte post zoals TS gevraagd heeft. Ja of nee en waarom. Punt.

En het is zoals DuoPenotti zegt, de post van Imandra zal wel goed zijn, maar maak er aub een eigen topic van dan kunnen mensen die het interessant vinden, er gebruik van maken en erop reageren.
Please... :P

Volgens mij praten we tegen de lucht, ze gaan maar door he, lekker drammen... :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:55

bigone schreef:
Palmera, dat jij ook mensen kent die overleden of ernstig ziek zijn geworden door Corona is toch geen hogere wiskunde, je hebt duidelijk aangegeven dat alle mensen die je kent niet gingen vaccineren. Dan vallen er klappen en dat had in sommige gevallen voorkomen kunnen worden.
En om niet dood te gaan of ernstig ziek te worden en mijn gezin en grote familie nog steeds eerste prioriteit is en ik door vaccinatie hen veel verdriet kan besparen ben ik gevaccineerd.

Het is toch prima dat jij jezelf en je dierbare op die manier wilt beschermen? Daar heb ik nooit wat van gevonden.

En het leven is klappen ontvangen, juist daarom enten sommigen niet.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:57

Palmera schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de Boktregels in geformuleerd. Blijf inhoudelijk op de discussie reageren en niet tegen je medegebruikers persoonlijk.

Wat ontzettend lief van je dat je dit post, dank je wel dat je je mijn mentale gesteldheid zo aantrekt! Gelukkig zit ik al in therapie en daar ben ik heel erg blij mee. Ik leer daar onder andere om om te gaan met hypocriete en onbetrouwbare mensen en hun impact op mij. Echt heel, héél erg bedankt dat je zulk goed oefenmateriaal wil zijn voor mij <3 Nog even oefenen! :D
Laatst bijgewerkt door ynskek op 14-06-21 14:09, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Quote leeggehaald bericht

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:57

Relaxed schreef:
Volgens mij praten we tegen de lucht, ze gaan maar door he, lekker drammen... :+

Maar het bokt beleid staat dit toe...
Anders was het zo over.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:03

Palmera schreef:
Moderatoropmerking:

Ik heb je getemd. Wat een ongelofelijk nare opmerking, die laatste.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 14-06-21 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote leeggehaald bericht

Sica
Moderator Over Paarden

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:04

Moderatoropmerking:
Ondanks dat een offtopic discussie nu inderdaad weer mag op CV Corona Vragen, willen we jullie wel verzoeken het niet persoonlijk te maken en de discussie op de bal te houden.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:05

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door ynskek op 14-06-21 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht tegen de regels geformuleerd

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:12

Moderatoropmerking:
Bericht was tegen de Boktregels geformuleerd. Blijf inhoudelijk reageren op de discussie en niet gericht tegen een van je medegebruikers persoonlijk
Laatst bijgewerkt door ynskek op 14-06-21 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht tegen de regels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:14

Palmera schreef:
Maar jij gaat bij mij links erin en rechts eruit, dus ik kan het hebben hoor :(:)

Vandaar dat je steeds blijft reageren.. uhu :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:21

Relaxed schreef:
Palmera schreef:
Maar jij gaat bij mij links erin en rechts eruit, dus ik kan het hebben hoor :(:)

Vandaar dat je steeds blijft reageren.. uhu :')

:=

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:48

MoniqueT schreef:
Ik vind de post van Imandra echt heel fijn!

Ik sluit me helemaal bij bovenstaande aan. Dank voor je informatieve post, Imandra! :)

Zelf ben ik inmiddels al 2x gevaccineerd met Pfizer en heb dat in de 1e plaats als bescherming voor mezelf en mijn dierbaren gedaan. Verder denk ik dat vaccineren (van zoveel mogelijk mensen) de belangrijkste manier is om uit de pandemie te komen en het economische en sociale leven weer op gang te krijgen.
Laatst bijgewerkt door Ann op 14-06-21 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:49

Zo, Palmera is de eerste op mijn foeilijst in 18 jaar Bokt. Kan het niet meer aanzien.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:51

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door ynskek op 14-06-21 14:10, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Bericht tegen de regels geformuleerd

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:55

Palmera, je bent echt ongelooflijk grof en lijkt bar weinig empathie te hebben voor andere bokkers (of mensen in zijn algemeenheid?). Jouw berichten zijn in mijn ogen zo aanvallend, sfeerverpestend en grof dat ik je ook als 1e persoon ooit op de Foei lijst ga zetten...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:57

Moderatoropmerking:
Nogmaals het (laatste) verzoek om bovenstaande discussie per direct te staken. Het is onnodig om elkaar zo op de man aan te vallen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:31

Bokt (of meer internet)op zijn best :')

Ik ben een twijfelaar.
- ik weet niet of het vaccin schadelijk is of wat het op lange termijn doet. Gezien ik geen wetenschapper ben of betrokken ben geweest bij het proces. Ik ken ook niemand met heftige corona. Het idee dat corona je kunt overkomen, maar je kiest voor een vaccin vind ik erg spannend
- op dit moment wil ik vaccineren puur voor vakantie, maar dit moet niet de motivatie zijn (vind ik)
- anderzijds voor buitenlandse reizen laat ik me ook vaccineren, ik drink graag een wijntje en ben toevallig net gestopt met roken maar zo gezond is dat ook niet :+

Ik.. heb echt geen idee :+
Speelt overigens ook mee dat ik prik fobie heb, dus de stap om te gaan is torenhoog voor mij. Vind dat echt heel erg eng en val altijd flauw.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:34

Elin_ schreef:

Ik ben een twijfelaar.
- ik weet niet of het vaccin schadelijk is of wat het op lange termijn doet. Gezien ik geen wetenschapper ben of betrokken ben geweest bij het proces. Ik ken ook niemand met heftige corona. Het idee dat corona je kunt overkomen, maar je kiest voor een vaccin vind ik erg spannend
- op dit moment wil ik vaccineren puur voor vakantie, maar dit moet niet de motivatie zijn (vind ik)
- anderzijds voor buitenlandse reizen laat ik me ook vaccineren, ik drink graag een wijntje en ben toevallig net gestopt met roken maar zo gezond is dat ook niet :+

Speelt overigens ook mee dat ik prik fobie heb, dus de stap om te gaan is torenhoog voor mij. Vind dat echt heel erg eng en val altijd flauw.

Wat je prikangst betreft (want die heb ik ook): helpt het om een verdovende pleister te vragen aan de huisarts? Ik ging vroeger ook altijd bijna gestrekt van prikken (tegenwoordig gelukkig minder), waardoor dingen als bloed afnemen een drama was. Toen kwam mijn huisarts met een verdovende pleister aan die je zelf ongeveer 3 uur van te voren op de plek van prikken doet, dan voel je er helemaal niks meer van. Ik weet wel dat de angst vooral psychologisch is, maar als je hersenen doorkrijgen dat je lichaam niks voelt van zo'n prik, kan dat misschien helpen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:41

VuurVleugels schreef:
Elin_ schreef:

Ik ben een twijfelaar.

Wat je prikangst betreft (want die heb ik ook): helpt het om een verdovende pleister te vragen aan de huisarts? Ik ging vroeger ook altijd bijna gestrekt van prikken (tegenwoordig gelukkig minder), waardoor dingen als bloed afnemen een drama was. Toen kwam mijn huisarts met een verdovende pleister aan die je zelf ongeveer 3 uur van te voren op de plek van prikken doet, dan voel je er helemaal niks meer van. Ik weet wel dat de angst vooral psychologisch is, maar als je hersenen doorkrijgen dat je lichaam niks voelt van zo'n prik, kan dat misschien helpen.

Dat vind ik wel een goede. Dan nog over de rest van de twijfels nadenken, maar dan staat angst iig niet meer in de weg

Ik voel vooral dat het gemis aan zelf ontdekte feiten (als in.. als iemand het zegt voelt toch weer anders dan dat je het met eigen ogen ziet) mij laat twijfelen. Voor beide kanten (wel of niet vaccineren)

Dat gevoel van controle niet hebben. Ik wilde al informeren naar Jansen (weer vanwege die vakantie, maar ook dat het maar 1 prik is) maar je zal maar die ene met bloed stolsels worden. Niet voor niks wordt het niet meer geadviseerd aan jongere groepen. En dan is vakantie en prikangst niet perse een goede reden om daarvoor te kiezen :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:50

Voor mij zou vakantie wel een goede reden zijn. Ik heb iig altijd zonder twijfel prikken gehaald voor trips naar het buitenland. Vorig jaar februari nog van alles ingespoten gekregen omdat ik graag naar Zuid Afrika wilde. Daar zou ik het covid vaccin zo bij toevoegen.

Maar ik snap dat mensen wel gaan twijfelen over bepaalde vaccins. Ik had het er met vrienden nog over of iemand zich ging aanmelden voor dat Jansen vaccin. Dat voelt toch wat anders. Idd omdat die niet voor de jonge groep wordt aangeraden, waarom zou ik mij daar dan wel voor aanmelden? Het advies is er niet voor niets, ook al is het gebaseerd om slechts enkele gevallen.

Overigens weet ik niet of ik nog bij de 'jongere groep' hoor (ik word oud :') ), maar ik hou het bij de vaccins die zijn aangewezen voor mijn groep.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:03

Elin, aan de ene kant zeg je: "covid overkomt je en prikken beslis je zelf". Ben ik het helemaal mee eens, ik denk dat bij veel mensen dat het punt is. Maar dan zeg je: "dat gevoel van controle niet hebben". Met een vaccinatie heb je juist meer controle, je weet dan dat de kans op covid dan heel klein is. Of zie ik dat verkeerd?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:08

nynke55 schreef:
Elin, aan de ene kant zeg je: "covid overkomt je en prikken beslis je zelf". Ben ik het helemaal mee eens, ik denk dat bij veel mensen dat het punt is. Maar dan zeg je: "dat gevoel van controle niet hebben". Met een vaccinatie heb je juist meer controle, je weet dan dat de kans op covid dan heel klein is. Of zie ik dat verkeerd?

Ja heel lastig om uit te leggen. Het is ook meer gevoel dan op waarheid gebaseerd maar ik zal een poging doen.

Corona overkomt je (of niet..) dus daar heb je nog kans dat je het niet krijgt.
De prik (met eventuele ernstige gevolgen. Even in het midden gelaten of dit zo is of niet, want ik ben dus geen viroloog :+) die kies je dus bewust. Dus stel.. je bent het pechkonijn dat wel bijwerkingen krijgt dan heb je daar dus zelf een aandeel in gehad, omdat je de prik bent gaan halen.

Ik vind het oprecht zo moeilijk. Ik ben al een enorme twijfel kont (over alles in het leven :')) en een controle freak dus het idee dit aan te nemen van een overheid (ken ik niet persoonlijk, dus voor een controlfreak ook eng) incl. toch wel randje commercie (is er een sprake van concurrentie tussen de vaccins en wordt dit gewoon anders verpakt?). Dat maakt me zenuwachtig, maar anderzijds hoe kan ik nou een mening vormen over een medicijn waar ik 0 weet van heb, geen medicijnen kennis heb en de mensen die eraan werken vast wel weten wat ze doen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:11

Elin_ schreef:
nynke55 schreef:

Ja heel lastig om uit te leggen. Het is ook meer gevoel dan op waarheid gebaseerd maar ik zal een poging doen.

Corona overkomt je (of niet..) dus daar heb je nog kans dat je het niet krijgt.
De prik (met eventuele ernstige gevolgen. Even in het midden gelaten of dit zo is of niet, want ik ben dus geen viroloog :+) die kies je dus bewust. Dus stel.. je bent het pechkonijn dat wel bijwerkingen krijgt dan heb je daar dus zelf een aandeel in gehad, omdat je de prik bent gaan halen.

Ik vind het oprecht zo moeilijk. Ik ben al een enorme twijfel kont (over alles in het leven :')) en een controle freak dus het idee dit aan te nemen van een overheid (ken ik niet persoonlijk, dus voor een controlfreak ook eng) incl. toch wel randje commercie (is er een sprake van concurrentie tussen de vaccins en wordt dit gewoon anders verpakt?). Dat maakt me zenuwachtig, maar anderzijds hoe kan ik nou een mening vormen over een medicijn waar ik 0 weet van heb, geen medicijnen kennis heb en de mensen die eraan werken vast wel weten wat ze doen.

Nou dan kies je best om te vaccineren want dan valt niemand je meer lastig, ook al doe je het dan om een complete drogreden. Als je immers besluit niet te vaccineren ben je ongeinformeerd, gebruik je de foute info, begrijp je het niet, wat nog meer :+