30+ en blij vrijgezel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:42

Ik heb nog nooit een auto met iemand gekocht. Ook niet in een relatie. Krijg daarover trouwens wel altijd ongevraagd tips van mannen. (Van ooms, neven, partners van vriendinnen etc.) Ook als de aankoop al gedaan is en ik weet dat de man in kwestie niet perse veel verstand van auto’s heeft. Moet er altijd wel om lachen!

Ik kom uit een gezin waar we allemaal niet zo van verplichtingen houden. Dus alle feestdagen zijn bij ons gewoon extra dagen vrij. M’n ouders vinden het altijd gezellig als we er als kinderen zijn maar dat hoeft niet perse met Pasen. Iets waar toenmalige schoonouders ook wel eens wat van vonden....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:44

ElCamino schreef:
( dat doe ik wel over die op-zijn-kop-grap).

SAME!

Ik neem bij het kopen van een auto mijn pa mee. Want die kan onderhandelen en ik kan dat niet _O-

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:47

Jaaah, ik neem mijn ex mee want die heeft een amerikanen sloperij en handelt erin dus wel handig om te kijken of zo'n ding beetje betrouwbaar is. Hij moet hem ook malen als ie stuk is, hihihi

Hier in familie GEEN verplichtingen, héérlijk. Zelfs met Kerst gooien we gewoon in de groep wat we willen en we zien wel.....maar omdat het gezellig is zijn we toch meestal samen en ik kom altijd aankakken als laatste ivm de paarden... ook niet erg...

Ik hang eigenlijk alleen de onschuldige onwetende vrouw uit bij elektra en internet en zo.... Heb ik echt geen moer verstand van, dan werkt dat wel bij monteurs HAHAHAHAA...
Laatst bijgewerkt door ElCamino op 01-04-21 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:47

Auto's kopen doe ik toch wel graag met m'n vader. Om de hele simpele reden dat ik er niet zo veel verstand van heb, en mijn vader auto's uit elkaar haalt en in elkaar zet als hobby (gechargeerd gezegd). En die kan ook beter onderhandelen dan ik.

Maar toen ik mijn eerste appartement kocht, ging de hypotheekadviseur ook heel laatdunkend spreken. Die keek toch even raar op toen ik hem precies kon vertellen wat ik wilde en hoe ik dat wilde en hem op gesprek één ALLE benodigde papieren kon aanreiken. Tja vriend, ik heb bedrijfskundige gestudeerd en hypotheken waren keurig onderdeel van de studie. Nou jij weer...

De lokale bouwmarkt kijkt allang niet raar meer gelukkig. Geloof dat hier best veel zelfstandige vrouwen wonen in het dorp wat dat betreft :D

Bij auto's durf ik dat dus niet. Verder dan dattie wel of niet lekker rijdt en me wel of niet aanspreekt, kom ik toch niet. Kan ik beter iemand met verstand van zaken meenemen. In mijn geval is dat dan toevallig een man ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:48

Winged schreef:
ElCamino schreef:
( dat doe ik wel over die op-zijn-kop-grap).

SAME!

Ik neem bij het kopen van een auto mijn pa mee. Want die kan onderhandelen en ik kan dat niet _O-

Haha same.

En met monteurs enzo nooit ongemakkelijke momenten gehad. Ik regelde dat ook toen ik nog wel samen was met mijn ex. Ik ben ook veel technischer aangelegd dan hem.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik soms wel misbruik maak van dat gevoel van mannen. Kom ik mooi onder de vervelende klusjes uit :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:49

capopjekop schreef:
En ik moet eerlijk zeggen dat ik soms wel misbruik maak van dat gevoel van mannen. Kom ik mooi onder de vervelende klusjes uit :')

Same! :j
(Trapt mijn vader alleen niet meer in. Die laat mij toch écht zelf autolampjes vervangen en olie verversen enzo. Als ik dan zonodig zelfstandig wil zijn, zal ik t leren ook, is een beetje zijn motto :') )

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:53

VuurVleugels schreef:
Ik ben je lieverd niet, doe even lekker niet zo neerbuigend anders.

Check haar berichten in andere topics even ;)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:54

Die auto die ik laatst gekocht heb... mn vriend was er wel bij, maar alleen voor de gezelligheid hoor :') Ik heb de onderhandeling gedaan. Ook zo met de verkoop van mijn woning.

Heb zelfs het idee dat mannen een beetje bang zijn van onafhankelijke vrouwen _O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:54

capopjekop schreef:

Zo stond ik afgelopen zaterdag bij de stort.. Had een balkonbank uit elkaar gesloopt van steigerhout. Al die zooi had ik zelf al naar de auto gesleept (10x heen en weer, 2 trappen, 100 meter naar parkeerplaats). Dus toen ik bij de stort kwam had ik géén zin meer. Gelukkig waren er wel wat stoere mannen die mij wel wilde helpen *\o/* ('hier, doe jij de minder zware dingen maar'. Weten zij veel dat ik fanatiek sport)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:59

ElCamino schreef:
Verder on topic:
Ik heb zo vaak met auto's kijken gehad: "waar je je vriend/man?" of, "kom je morgen met je vriend terug?" Euh, nee !!!! ik kan prima een auto ALLEEN kopen......
En als je dan iemand meeneemt om te kijken o de wagen goed is denken ze metren dat het je man is HAHAHAHA ( toevallig met ex die al tevens 30 jaar me beste vriend is, maar dat weten zij niet)

Ik koop altijd bij mijn vaste garage, waar mijn ouders ook jaren klant geweest zijn. Die weten dat ik niks van auto's weet, maar ik weet dat zij me niet bedonderen (en anders doen ze het slecht, want ik hoef nooit veel te betalen).

Lamp vervangen, olie verversen laat ik allemaal daar doen. Ieder z'n vak ;) Komt ook voor dat ik alleen voor het materiaal hoef te betalen, als ze er niet lang mee bezig zijn.

Ik neem juist vaak mijn moeder mee bij dit soort dingen, terwijl die ook niks van auto's weet.

Hypotheekadviseur kende ik via mijn werk, dus die wist ook wel dat ik er zelf genoeg van weet.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:06

De veronderstelling dat als je ergens met een man komt dat het je partner is, mijn ervaring is dat het niet niet eens een man hoeft te zijn. Ik heb een paar momenten gehad waar ik ergens was met een vrouw die een paar jaar ouder was dan ikzelf en er ook werd verondersteld dat we een stelletje waren.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:48

Nee, ik heb altijd alles zelf willen doen. Als kind al. Natuurlijk ben ik geen automonteur, maar olie checken, banden op pompen, verwisselen of lampjes en zekeringen vervangen kan ik allemaal zelf wel. De meeste klusjes in huis ook. Het enige nadeel is dat ik soms de kracht ergens niet voor heb, maar ook daar zijn dan wel weer handigheidjes voor.

Maar ik heb er ook geen probleem mee om iemand om hulp te vragen hoor als het nodig is. Ik heb het alleen niet vaak nodig. :')

ElCamino

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:26

Jessix.....Die dingen kan toch iedereen zelf bij zijn of haar auto????? :D
Alleen in huis ben in echt onhandig!!! En ik heb een vriendinnetje dat heel handig is dus ik spaar alle klusjes op, vraag haar te eten en laat haar alles ophangen etc etc

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:30

ElCamino schreef:
Alleen in huis ben in echt onhandig!!! En ik heb een vriendinnetje dat heel handig is dus ik spaar alle klusjes op, vraag haar te eten en laat haar alles ophangen etc etc

Dat denk jij. Je zal de eerste niet zijn die iemand tegenkomt die de hele lamp inclusief behuizing eruit wil slopen om een lampje te vervangen hoor }>

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:31

Luxorvalkje schreef:
Ik reis daadwerkelijk solo.

Er staan wel wat dingen op de lange termijn lijst. Zoals met een camper door Canada, IJsland of Nieuw-Zeeland. De prijs voor twee is bijna gelijk aan één. En drie weken een camper huren + benzine is toch erg duur. Dat wacht dus op een partner in crime.

Zelf ben ik naar Florida geweest, maar ook Hong Kong, spitsbergen, Mexico, Guatamala, Belize, Honduras, Costa Rica, Nicaragua en veel city trips (do/vr heen en vaak op zondag weer terug. Gewoon een b&b en een treinticket of vlucht.

Veel valt te voorkomen door goede communicatie. Zo ben ik met een vriendin naar China geweest. Zij is meer van het stappen / feesten en ik meer van het actieve. Dat kan gewoon als je het goed af spreekt. Zo ben ik een dag eerder uit Shanghai vertrokken omdat ik Hua Shan wilde beklimmen. Afspraak om elkaar een dag later te treffen in een hostel in Xi’an. Zij ging een avond extra stappen.

Als je naar Nieuw Zeeland wilt en camper, ik wil wel mee hoor !

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:38

Peelie schreef:
:')

De gekke gezichten als ik alleen uit eten ga herken ik ook. Of als ik alleen uit ga. Ook zo'n ding.

Wat ook leuk is. Als iemand aan de deur vraagt naar de hoofdbewoners. Dat ik zeg "enkelvoud en je kijkt er naar". De gezichten zijn magisch :P

Ik ben Kerst 2019 in mijn eentje uit eten gegaan in mijn vaste restaurant. Werd heerlijk in de watten gelegd. Ga daar wel vaker alleen heen, maar voel me daar nooit alleen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:38

Zo ging ik ooit eens via Marktplaats een kast ophalen, dus trailer achter de auto en heen gereden. Maar die kast stond achter een loods waar ik achteruit langs moest.. Dus die man zegt, zal ik dat even doen? Nou wat denk je zelf, dat kan ik wel zelf, heb verdorie tig jaar met die trailer rondgereden. Gelukkig lukte het ook meteen om hem er goed langs te krijgen :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:44

Skippy01 schreef:
ElCamino schreef:

Dat denk jij. Je zal de eerste niet zijn die iemand tegenkomt die de hele lamp inclusief behuizing eruit wil slopen om een lampje te vervangen hoor }>

Aan het aantal auto's te zien dat met een verkeerd afgesteld (lees verblindende) koplamp rijdt, vermoed ik dat veel mensen onbewust onbekwaam zijn..

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:46

Relaxed, JAAAH anders sta je ook zo voor paal!

Dit topic geeft wel een mooie Bokt-meeting straks!!!! Ergens eten met zijn allen.
Gewoon tig tafels reserveren en steeds met 4 willekeurige bokkers aan een tafel.... of iets meer
Bijvoorbeeld het restaurant van de Witte Bergen bij kruising A1 / A27, best centraal en groot zat!!!
En kunnen we nog kamers boeken ook, HAHAHAHA.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:49

Relaxed schreef:
Zo ging ik ooit eens via Marktplaats een kast ophalen, dus trailer achter de auto en heen gereden. Maar die kast stond achter een loods waar ik achteruit langs moest.. Dus die man zegt, zal ik dat even doen? Nou wat denk je zelf, dat kan ik wel zelf, heb verdorie tig jaar met die trailer rondgereden. Gelukkig lukte het ook meteen om hem er goed langs te krijgen :')

Dat zou mij nooit lukken... de trailer op zijn plek in de loods zetten doet de buurman voor mij.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:54

Tiggs schreef:
Aan het aantal auto's te zien dat met een verkeerd afgesteld (lees verblindende) koplamp rijdt, vermoed ik dat veel mensen onbewust onbekwaam zijn..

Ook dat ja :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:55

hahahatsjoe schreef:
Relaxed schreef:

Dat zou mij nooit lukken... de trailer op zijn plek in de loods zetten doet de buurman voor mij.

Ik moest bij ons altijd achteruit de oprit indraaien, dus ik was toen wel vrij goed getraind haha.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:56

Haha die trailer idd. Hier gaat dat of gelijk goed, of nooit meer hahaha. Ik had het laatst met een verhuizing. Ik kreeg klamme handjes omdat het een smal straatje was en ook nog eens vol met busjes van de DHL die aan het laden waren (gros mannen, en de verhuizers idem). Ik de trailer in z'n achteruit een oprit opgekregen in 1 keer. Dst voelde wel heel stoer. Dat het een gelukje was heb ik niet gezegd {:}

Hier pas geleden nog een mannetje voor het internet. Die had het constant over 'jullie'....

Maar toen ik pas een poppetje aan de deur had voor veiligheidssystemen etc en hij vroeg of m'n partner ooo thuis was, heb ik het wel aangegrepen. 'nee sorry, die is er niet dus doei' :))

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:57

ElCamino schreef:
Relaxed, JAAAH anders sta je ook zo voor paal!

Dit topic geeft wel een mooie Bokt-meeting straks!!!! Ergens eten met zijn allen.
Gewoon tig tafels reserveren en steeds met 4 willekeurige bokkers aan een tafel.... of iets meer
Bijvoorbeeld het restaurant van de Witte Bergen bij kruising A1 / A27, best centraal en groot zat!!!
En kunnen we nog kamers boeken ook, HAHAHAHA.

Klinkt als een plan!

Even terug komend op het geaardheid verhaal. Ik ben openlijk bi dus helaas valt het geaardheid dingetje weg. Bij mij wordt er eigenlijk altijd direct gezegd dat ik dan te kieskeurig ben want hoe kan je nou uit zoveel keus geen leuke partner vinden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:59

Er zijn heel veel mensen die standaard in de jullie en wij vorm praten.. Zo ging ik eens weg bij de sauna, stond in mijn up voor de balie om uit te checken. 'Hebben jullie een leuke dag gehad' Dus ik kijk echt om heen van huh? (Dacht dat er misschien iemand achter me stond..) Dus ik vraag Jullie? Oh nee jij hahaha.. Nou lachen joh :')