Ik moet ook nog zin maken hoor. Als ik alleen zou moeten ging ik zeker niet. Nu juist wel even leuk want zie haar 1x in de twee maanden. Dus hebben genoeg te kletsen. Anders zit ik ook maar in m'n eentje thuis de hele dag en dat zit ik doordeweeks ook al.
Burp! De 'aardappel maar dan anders' was lekker Gefeliciteerd Marlis!
Steenbok12
Geplaatst: 12-03-21 22:26
Dag dames. Ik meld mij ook. Paar jaar terug ruim 10 kilo afgevallen. Veel plezier in gezond en gevarieerd eten en koken zonder pakjes of zakjes maar ik sporte ook veel. Begon me tzt wel schuldig te voelen als ik eens teveel kcal binnen kreeg of ongezond at. Dus wilde een gezonde balans tussen verantwoord maar ook genieten.
Toen raakte ik zwanger en heb ik het meer los gelaten.
Zwangerschap kostte me weinig extra kilos maar vooral erna met geringe slaap om gezond en gevarieerd te eten en te bewegen was een uitdaging. Nu is mn kleine ruim een jaar. Slapeloze nachten zijn grotendeels klaar en ik heb eindelijk weer energie om meer te koken en weer wat gezonder te eten.
Eerst had ik als doel veel sporten zodat ik meer kcal kon zondigen met stap avonden e.d. maar nu met corona en de kleine blijft het vooral bij wandelen en fietsen naar het werk.. fietsen is ook de helft minder omdat ik soms ook de auto móet pakken om hem naar kdv te brengen dus ik zal toch wat moeten doen aan discipline wbt snaaien van koekjes en comfort food. En dat vind ik stiekem wel moeilijker dan de vorige keet afvallen.
Voor mijn ideaal beeld zou ik rond de 5 kilo kwijt willen denk ik maar vooral een gezonde leefstijl.
Ik heb project gezond deel 1 geleend van een vriendin en vast een reservering bij de bieb geplaatst voor het winter en top boek. Zomer boek is er helaas nog niet daar.
Hier werken we en tegenwoordig vooral alleen mijn vriend onregelmatig. Er worden dus vaak grotere porties gemaakt en ingevroren. Dus dat zal wel wat zoeken worden qua dagmenus. Aan andere kant wil ik een gezonde basis dus als het niet altijd strak uitkomt dan is dat ook geen ramp.
Ik ga hier dus lekker meelezen als motivatie want jullie enthousiasme over gerechten werkt nu al positief en van het weekend eens kijken voor een boodschappen lijstje als basis voor wat maaltijden.
Welkom ChantalSmook. Wat leuk om te lezen en wat fijn dat dit topic je positief motiveert. Dat is een beetje de bedoeling, er is genoeg negativiteit in de wereld.
Lekker meedoen met gezond eten en klets vooral gezellig mee.
Faringo
Geplaatst: 13-03-21 08:13
Welkom Chantalsmook!
Ik heb m'n ontbijtje klaar staan, geen PG maar wel lekker. Ik hou van m'n ontbijtjes. Straks richting Bergen op Zoom voor m'n bijna 15 km wandeling, mits ik onderweg niet het Haringvliet in word geblazen . Bij mij was de weegschaal niet lief vanmorgen, maar dat is eigen schuld dikke bult.
Haha. Toch eens proberen te maken. Ik gok dat ik zelf rond de 1500 kcal mag. Vriend rond de 2500. Wat een oneerlijk verschil haha. Vind het qua beweging wel moeilijk inschatten. Per week wisseld het nu. Probeer 2 x per week minimaal naar mijn werk te fietsen. Afhankelijk waar ik sta beweeg ik of heel veel en tik ik zo de 13000 stappen aan. Van de week zelfs 17000. Maargoed zondag maar 8000 stappen gehad. Is dan natuurlijk ook met vrij zijn en thuis rond lopen. Hou maar 1 tot 3 x bewegen aan dan.
Ben een beetje aan het snuffelen. Hoe kiezen jullie? Trouw de hele week hetzelfde? Ik zag bijvoorbeeld maandag van week 8. Klinkt erg lekker. Wrap met zalm als lunch. Vriend eet echt geen zalm dus ik zou daar al zeker 3 dagen van kunnen lunchen. Dus dan ook de kip pesto maar vergroten zodat ik 2 x hetzelfde menu makkelijker aan kan houden? Sommige tussendoortjes spreken me niet zo aan of zijn voor nu best wat werk.
xClaudiaaL
Geplaatst: 13-03-21 08:39
Succes vandaag Faringo! Je ontbijt ziet er goed uit!
Gefeliciteerd Marlis met het behalen van je diploma en je nieuwe contract!
Ik ga vanaf maandag beginnen met deels de week menu's volgen, maar in ieder geval de recepten. Heb er helemaal zin in en jullie enthousiasme werkt echt heel erg aanstekelijk
Mando
Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-21 09:00
Smallheal beterschap. Granola nog niet gemaakt.
Succes Faringo... komt hier met bakken naar beneden. Blegh. Dan ben ik bij met een binnenbak
Chantal, ik volg niet de week ik kijk vwb dag wat het beste uitkomt voor als ik werk, makkelijk wil doen, weekend. Dus ik kan in 1 week uit alle boeken een dagmenu kiezen. Je calorieën kan je uitrekenen hè staat in alle boeken dan -500 dan weet je wat je mag eten.
Net bananenpannenkoek op. Niet mijn ding maar goed het vult.
silby
Geplaatst: 13-03-21 09:06
Welkom Chantalsmook!
Lekker ontbijtje en veel plezier vandaag Faringo!
De granola is super lekker, ik vind die uit de winkel echte niet meer te eten.
Ik volg in principe de weken op volgorde maar staat er iets tussen wat we niet lusten dan kies ik een andere dag, ook wel uit een ander boek. Zo hebben we van de week uit boek 1,2 en het zomerboek gegeten. Wisselen is niet erg als je maar de hele dag wisselt en niet alleen een gerecht.
Je kunt ook de ingrediënten halveren zodat je gewoon voor 1 portie hebt ipv voor 4 dagen
Hoe doen jullie het als je een paar dagen achter elkaar geen tijd hebt om te koken? Nu eet ik wat uit de vriezer, maar dan is dat niet iets wat je volgens het dagmenu zou moeten eten?
ellentje0
Geplaatst: 13-03-21 09:13
Je kunt eventueel de erwtensoep eten met katenspek. Deze heeft zelfde aantal calorieën als een blik van de Unox, ideaal! Of iets wat echt zo klaar is, wraps bijvoorbeeld. Zo zijn er wel meer makkelijke opties te vinden. Doe ik ook vaak voor een late dienst.