VanHuisUit schreef:Slordig hoor, dat slechte prikken. Met goede instructie zou dit toch niet moeten kunnen gebeuren. Als je zo hoog prikt kom je in een erg gevoelig gebied. Het moet toch behoorlijk intra-musculair zo'n prik, is flinke naaldof ze prikken je met een te dikke naald? Officieel moet je kijken hoe de musculatuur van je patient is en daar de naald op afstemmen, als je erg dun bent of weinig bespiering hebt moet je je plek van vaccineren wat aanpassen en/of je naald eveneens. Moet je zo kunnen voelen. Dus is gewoon of te weinig ervaring of weinig invoelend vermogen van degene die prikt...
De eerste prik hebben ze ter hoogte van mijn schouderkop gezet. En bij de andere 2 die ik ken ook. De ene zei: ´ze prikte bijna in mijn oorlel´. Een kort kapmouwtje moet je daarvoor nog omhoog doen zeg maar. Zo hoog prikte ze. De tweede prikster gaf aan dat ze dan in de buurt van je gewrichtskapsel e.d. zitten.
Zij zei juist dat 10 cm lager het meeste spierweefsel zit en dat je daar moet prikken. Die prik voelde ik dus niet en ook de inspuiting van de vloeistof niet, terwijl dat bij de eerste echt gevoelig was.
Bij de tweede vaccinatie voelde/masseerde ze kort mijn arm even.
De spuiten lagen al opgetrokken klaar met naald, dus ik weet niet of ze de naald soms aanpassen. Ik was al blij dat deze zelf aangaf dat de plek niet goed was en ze lager moest prikken