Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 01:32

VanHuisUit schreef:
Slordig hoor, dat slechte prikken. Met goede instructie zou dit toch niet moeten kunnen gebeuren. Als je zo hoog prikt kom je in een erg gevoelig gebied. Het moet toch behoorlijk intra-musculair zo'n prik, is flinke naald :7 of ze prikken je met een te dikke naald? Officieel moet je kijken hoe de musculatuur van je patient is en daar de naald op afstemmen, als je erg dun bent of weinig bespiering hebt moet je je plek van vaccineren wat aanpassen en/of je naald eveneens. Moet je zo kunnen voelen. Dus is gewoon of te weinig ervaring of weinig invoelend vermogen van degene die prikt...

De eerste prik hebben ze ter hoogte van mijn schouderkop gezet. En bij de andere 2 die ik ken ook. De ene zei: ´ze prikte bijna in mijn oorlel´. Een kort kapmouwtje moet je daarvoor nog omhoog doen zeg maar. Zo hoog prikte ze. De tweede prikster gaf aan dat ze dan in de buurt van je gewrichtskapsel e.d. zitten.
Zij zei juist dat 10 cm lager het meeste spierweefsel zit en dat je daar moet prikken. Die prik voelde ik dus niet en ook de inspuiting van de vloeistof niet, terwijl dat bij de eerste echt gevoelig was.
Bij de tweede vaccinatie voelde/masseerde ze kort mijn arm even.

De spuiten lagen al opgetrokken klaar met naald, dus ik weet niet of ze de naald soms aanpassen. Ik was al blij dat deze zelf aangaf dat de plek niet goed was en ze lager moest prikken :+ Ik gok dat het ervaring was bij de eerste. Ze was enorm vriendelijk, niet gehaast en ze was echt overtuigd dat de prik daar moest. Want ze zei nog dat mijn mouwtje verder ophoog moest.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 08:35

Jorissie

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 08:43

Nu jullie het allemaal benoemen en ik even terug denk is de eerste ook inderdaad te hoog geprikt hier. Had met de 2de prik ook veel minder last van een pijnlijke arm. Wel de dag na de 2de prik in de avond en nacht gigantisch last van zweten gehad maar dat was de volgende ochtend weer over gelukkig.
Al met al hoor ik weinig collega’s met meer klachten dan een stijve arm of de dag erna een ‘Bleh’ gevoel dus het valt me alles mee.
Helaas wel besmettingen onder onze bewoners, die 2 weken geleden de eerste vaccinatie al hadden gehad. Dat is toch wel een tegenvaller helaas maar weinig aan te doen ook.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:23

Vayo schreef:
VanHuisUit schreef:
Slordig hoor, dat slechte prikken. Met goede instructie zou dit toch niet moeten kunnen gebeuren. Als je zo hoog prikt kom je in een erg gevoelig gebied. Het moet toch behoorlijk intra-musculair zo'n prik, is flinke naald :7 of ze prikken je met een te dikke naald? Officieel moet je kijken hoe de musculatuur van je patient is en daar de naald op afstemmen, als je erg dun bent of weinig bespiering hebt moet je je plek van vaccineren wat aanpassen en/of je naald eveneens. Moet je zo kunnen voelen. Dus is gewoon of te weinig ervaring of weinig invoelend vermogen van degene die prikt...
De eerste prik hebben ze ter hoogte van mijn schouderkop gezet. En bij de andere 2 die ik ken ook. De ene zei: ´ze prikte bijna in mijn oorlel´. Een kort kapmouwtje moet je daarvoor nog omhoog doen zeg maar. Zo hoog prikte ze. De tweede prikster gaf aan dat ze dan in de buurt van je gewrichtskapsel e.d. zitten.
Zij zei juist dat 10 cm lager het meeste spierweefsel zit en dat je daar moet prikken. Die prik voelde ik dus niet en ook de inspuiting van de vloeistof niet, terwijl dat bij de eerste echt gevoelig was.
Bij de tweede vaccinatie voelde/masseerde ze kort mijn arm even.

De spuiten lagen al opgetrokken klaar met naald, dus ik weet niet of ze de naald soms aanpassen. Ik was al blij dat deze zelf aangaf dat de plek niet goed was en ze lager moest prikken :+ Ik gok dat het ervaring was bij de eerste. Ze was enorm vriendelijk, niet gehaast en ze was echt overtuigd dat de prik daar moest. Want ze zei nog dat mijn mouwtje verder ophoog moest.

Op zich is dit bij de gemiddelde man wel een goede plek om inderdaad niet de naald te hoeven wisselen. Maar dan moet je niet iemand trainen op mannen en dan vervolgens niet voor doen hoe het bij vrouwen moet. En inderdaad moet je ook bij zeer gespierde vrouwen de plek aanpassen naar waar deze naald dan wel prima is.

Ergens mist dus een stukje opleiding bij deze prikker(s)

Ik heb tnt geen meldpunt gezien waar dit terug gekoppeld kan worden. Zou er eigenlijk wel moeten zijn.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 15:20

Oh dat wist ik niet Taucha. Maar ik ben inderdaad een vrouw haha en helaas ook niet echt gespierd. Ze hadden het op zijn minst mogen overleggen vind ik. Al was de tweede prikker gelijk van mening dat de eerste prik te hoog gezet is (bij mij). Gelukkig want ik had me echt voorgenomen te ´eisen´ dat ze lager zouden prikken. Het bloedde op die hoge plek ook veel meer dan lager.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:17

Nou ik ben vandaag gevaccineerd met AstraZeneca. Vooralsnog viel het me mee. Prikken voelde ik amper en daarna ook weinig pijn op de prikplek. Nu hopen dat ik niet lamlendig word

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 00:09

Volgens mij vielen mijn bijwerkingen nog wel mee. Aantal collega's hadden er meer last van al een paar dagen in ieder geval. De vorige keer heb ik een week pijn gehad aan mijn holten van mijn hoofd, kaak, neus en tandvlees dat is nu gelukkig niet gebeurd.

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 02:01

Ik ben enkele weken geleden op mijn werk gevaccineerd met pfizer. Volgende week moet ik voor mijn 2de prik.
Eventjes een zure arm gehad en de avond na de 1ste toediening lichte temperatuursverhoging, maar niets noemenswaardig. Verder alles gewoon inorde!

WybeUrsula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:51

Pff. Ik heb gister mijn 2e Pfizer vaccinatie gehad en men, wat voel ik me lamlendig. Enorm pijnlijke arm, veel erger dan de eerste keer. Ook erg duizelig, waardoor ik al 2x gevallen ben en koorts wat op piekmomenten oploopt tot de 40 graden.

De 1e keer was het op de 2e dag op magische wijze verdwenen, dus ik hoop dat het morgen is verdwenen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:42

WybeUrsula schreef:
Pff. Ik heb gister mijn 2e Pfizer vaccinatie gehad en men, wat voel ik me lamlendig. Enorm pijnlijke arm, veel erger dan de eerste keer. Ook erg duizelig, waardoor ik al 2x gevallen ben en koorts wat op piekmomenten oploopt tot de 40 graden.

De 1e keer was het op de 2e dag op magische wijze verdwenen, dus ik hoop dat het morgen is verdwenen.

Ik hoor veel mensen dat ze ziek zijn van de 2de vaccinatie. Ik ben 1 nacht hondsberoerd geweest en de dag erna beetje ellendig. Maandag was ik eigenlijk weer beter. Ik hoor collega's nog wel over dat ze zich al paar dagen niet helemaal top voelen alsof ze wat migraine hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:55

Ik ben zieker geweest van de 1e prik. Bij onze bewoners was het andersom, de meeste weinig tot niets van prik 1 maar iets meer klachten na prik 2. Dan hebben we het over koortsig zijn, vermoeid, spierpijn en hoofdpijn. Collega's die bijwerkingen hadden was zelfde soort klachten. Bij iedereen is het na max. 2 dagen allemaal verdwenen.

Wij kijken er enorm naar uit dat we met wat geluk vanaf begin maart stilletjes aan kunnen gaan versoepelen met de bezoekregelingen voor onze bewoners. We zitten dan (ruim) over de inwerkperiode en beschikken dan normaal gezien over maximale werking van het vaccin. En dat leeft enorm onder de mensen hier.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:39

Oh fijn ik mag dinsdag voor de tweede. Maak me ff bang zeg

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:16

Als het goed is krijg ik volgende week donderdag de 2e vaccinatie, ben benieuwd. De 1e had ik nergens last van maar hoor een hoop collega's die er echt ziek van zijn geworden. Hopelijk valt het bij mij mee.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:22

Arabesk schreef:

Echte griep voelt 10x zo erg :j. En het is maar kort.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:42

Mijn oma heeft net haar eerste Pfizer prik gehad :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:23

Hiep hiep voor oma *\o/*

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:58

Ik heb ook vanochtend de 2e gehad. M'n arm doet wel echt een stuk meer pijn dan de eerste. Tot nu toe voel ik me niet ziek maar misschien komt het nog. Zou het helpen om nu /straks een paracetamol te nemen?

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:07

Ik voel me hartstikke ziek van de az vaccinatie. Mijn hele lijf doet zeer. Mijn collega heeft giften ook de vaccinatie gehad en zij heeft exact dezelfde klachten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:02

Zebrastreep schreef:
Arabesk schreef:

Ja je hoeft maar één artikel van iemand te lezen met long covid en je wil wel. Brrr. Nog enger

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:13

Zebrastreep schreef:
Arabesk schreef:

Ja je hoeft maar één artikel van iemand te lezen met long covid en je wil wel. Brrr. Nog enger

Precies en als ik dan weer een artikel lees met jongeren die na maanden nog klachten hebben zoals zware vermoeidheid en geen smaak denk ik ook van het kan iedereen nu overkomen.... Denk dat een vaccin nog niet eens in de buurt komt qua ziek voelen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:26

Ik vind het toch wel balen dat de az maar voor zo'n 60% beschermd.
Beter iets dan niets natuurlijk.

Ik mag volgende week. Had dit keer iemand aan de lijn die gelukkig gewoon zijn riedeltje deed ipv die doos van de vorige keer die zei dat ik met alleen een mail geen afspraak kon maken.

Mijn moeder heeft hem gisterochtend gehad en is gisternacht en vanochtend toch wat koortsig geweest. Gelukkig aan het einde van de dag weer opgeknapt. Haar partner had alleen een stijve arm.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:29

Kimbers schreef:
Ik vind het toch wel balen dat de az maar voor zo'n 60% beschermd.
Beter iets dan niets natuurlijk.

Ik mag volgende week. Had dit keer iemand aan de lijn die gelukkig gewoon zijn riedeltje deed ipv die doos van de vorige keer die zei dat ik met alleen een mail geen afspraak kon maken.

Mijn moeder heeft hem gisterochtend gehad en is gisternacht en vanochtend toch wat koortsig geweest. Gelukkig aan het einde van de dag weer opgeknapt. Haar partner had alleen een stijve arm.

Az beschermd voor 80 % als er 3 maanden tussen de eerste en tweede vaccinatie zit. Die 60% is gebaseerd op een tussentijd van 4 weken.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:14

Oja? Dat staat hier niet in de bijgeleverde informatie. Dat scheelt al flink iig :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:04

Plus dat een gemiddelde griepprik (voor de 'gewone' stammen griep zeg maar) ook echt niet op meer dan 70/80 zit hoor :(:)

Moet morgen voor prik 2. Heb het hier al waarschijnlijk tig keer gezegd. Ben er zenuwachtig voor. Wil niet zo ziek worden als 1e keer (giga migraine was echt heel heftig).

Ik denk dat een paracetamolletje voor pijn / je naar voelen zeker wel helpt. Dus zou er gewoon een nemen, of twee. Doet echt geen kwaad hoor. En nee ik ben geen huisarts maar dat is ook wat een HA zal zeggen :')

Mijn ouders (beiden 86) zijn geënt met Moderna. Hadden nergens last van.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:06

VanHuisUit schreef:
Plus dat een gemiddelde griepprik (voor de 'gewone' stammen griep zeg maar) ook echt niet op meer dan 70/80 zit hoor :(:)

Moet morgen voor prik 2. Heb het hier al waarschijnlijk tig keer gezegd. Ben er zenuwachtig voor. Wil niet zo ziek worden als 1e keer (giga migraine was echt heel heftig).

Ik denk dat een paracetamolletje voor pijn / je naar voelen zeker wel helpt. Dus zou er gewoon een nemen, of twee. Doet echt geen kwaad hoor. En nee ik ben geen huisarts maar dat is ook wat een HA zal zeggen :')

Mijn ouders (beiden 86) zijn geënt met Moderna. Hadden nergens last van.

Ik heb de eerste keer heel veel hoofdpijn gehad ( begon ook pas na een aantal dagen) en de tweede keer niet dus het hoeft zeker niet zo te zijn dat het nog een keer gebeurd :j