superpony schreef:mvdende, maar dan moet je alsnog oppassen. Wij hadden alle prijzen los, dus niet wassen, betaal je niet voor wassen. Maar ik heb bij zaken gewerkt waar het gewoon standaard prijs was en of je het dan wel of niet wilt, je betaald gewoon.
Heel vroeger hadden we verschil in coupe knippen en puntjes knippen. Maar dan ben je dief van eigen portemonne en er is heel veel verandert door de jaren heen.
Zo was droogshampoo echt van voor mijn tijd en vonden we smerig als mensen dat nog gebruikte. Maar nu is het weer nieuw en best veel gebruikt.
MarlindeRooz, er zit een groot verschil in Afro/kroes haar en krullen knippen wat zo "in" is.
Ik heb Europees kroeshaar, mega krullen bos en dat kon mijn moeder als de beste knippen. Afro/kroes hair kunnen wij beiden in principe helemaal niet. Is ook echt een aparte opleiding.
Omgekeerd zijn zij vaak echt hele goede kappers en hebben voor krullen ook hele goede trucjes en middeltjes.
zTammyy, maar dat is bij alle shampoo in fles. Ook als je een duurdere koopt. Het kan iets geconcentreerder zijn, maar mensen wassen op het effect van schuimen. Niet op wat goed is, wat nodig is etc.
En drogisten kunnen met bijna al hun producten stunten, dus dat ligt niet alleen daar aan.
Het was ook dat alles in Dld vaak veel goedkoper is in de drogist, maar dat ze daar minder stunten.
Ik vraag van te voren naar de prijs. En ik zeg er expliciet bij: alléén knippen.
Geven ze aan dat de prijs van alléén knippen even veel is als wassen en knippen, dan ga ik naar een andere kapper.
Ik weiger te betalen voor iets wat ik niet afneem...
Willen ze geld verdienen aan mij, dan moeten ze maar accepteren dat ik thuis mijn haar alvast was en dus alléén knippen wil afrekenen.
Ik ben een simpele om te knippen. Er moet zn 15cm haar af, recht. Dus zonder poespas gewoon recht 15cm haar eraf. Ben dan ook vaak met een half uurtje wel klaar.