Shampoobar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:15

xTammyy schreef:
Afgelopen donderdag is er een aflevering geweest van de keuringsdienst van waarde over waarom drogisterijen zo vaak met 1+1 gratis kunnen stunten.
Kort gezegd omdat vloeibare zeep en shampoo voor 80% uit water bestaat en de inhoud vaak maar 35cent of minder kost.
Dus ook vanuit je portemonnee kun je blijkbaar beter kiezen voor bars, naast de milieu aspecten.

Bekijk Keuringsdienst van Waarde: 1+1 op https://www.npostart.nl/KN_1725007

Ik heb vaak shampoo van 1 euro voor een grote flacon. Een bar kost al gauw 3 euro. Dus voor goedkoper uitzijn hoef je geen bars te kopen. Dat gaat bij mij absoluut niet op.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:26

germie schreef:
xTammyy schreef:
Afgelopen donderdag is er een aflevering geweest van de keuringsdienst van waarde over waarom drogisterijen zo vaak met 1+1 gratis kunnen stunten.
Kort gezegd omdat vloeibare zeep en shampoo voor 80% uit water bestaat en de inhoud vaak maar 35cent of minder kost.
Dus ook vanuit je portemonnee kun je blijkbaar beter kiezen voor bars, naast de milieu aspecten.

Bekijk Keuringsdienst van Waarde: 1+1 op https://www.npostart.nl/KN_1725007

Ik heb vaak shampoo van 1 euro voor een grote flacon. Een bar kost al gauw 3 euro. Dus voor goedkoper uitzijn hoef je geen bars te kopen. Dat gaat bij mij absoluut niet op.

Maar hoe lang doe je dan met zo een fles? Mijn bar heb geopend op 2 januari en gebruik ik nu nog. Met de flessen was ik er vaak na 1,5maand ofzo wel doorheen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:29

XxDiandraxX schreef:
germie schreef:

Maar hoe lang doe je dan met zo een fles? Mijn bar heb geopend op 2 januari en gebruik ik nu nog. Met de flessen was ik er vaak na 1,5maand ofzo wel doorheen.

Ik doe 2 maanden met een fles. Ik ben nu halverwege mijn eerste bar. Dus het zal bij mij niets uitmaken. Als je goed kijkt naar aanbiedingen, dan kom je soms zelfs op 50 cent voor een fles shampoo. Dan is dus de plastic fles goedkoper.

xTammyy

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:34

Mijn shampoobar gaat inmiddels meer dan 5 maanden mee en is nog lang niet op, knappe fles shampoo die zo lang mee gaat.
De uitspraak zal inderdaad niet voor iedereen gelden, maar ik hoor vaker in mijn omgeving dat de bars langer lijken mee te gaan dan flessen shampoo.

En ik weet natuurlijk niet of de bar die Germie van Ali heeft, te vergelijken is met een bar van een Vegan/natuurlijke bar.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:36

Ik ben best royaal met de bar, en ik heb exact dezelfde bar hier al te koop gezien.

Maar ik haal gewoon af en toe weer shampoo e.d. in Duitsland, daar is het echt veel goedkoper. Zeker als je naar een Nix Wie Hin gaat, maar ik kom ook graag bij Rossmann.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:43

xTammyy schreef:
Mijn shampoobar gaat inmiddels meer dan 5 maanden mee en is nog lang niet op, knappe fles shampoo die zo lang mee gaat.
De uitspraak zal inderdaad niet voor iedereen gelden, maar ik hoor vaker in mijn omgeving dat de bars langer lijken mee te gaan dan flessen shampoo.

En ik weet natuurlijk niet of de bar die Germie van Ali heeft, te vergelijken is met een bar van een Vegan/natuurlijke bar.

Nou ik wel, een bar van Ali zit vol met rotzooi en ongecontroleerde gifstoffen. Dus nee, niet te vergelijken.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:53

superpony schreef:
mvdende, maar dan moet je alsnog oppassen. Wij hadden alle prijzen los, dus niet wassen, betaal je niet voor wassen. Maar ik heb bij zaken gewerkt waar het gewoon standaard prijs was en of je het dan wel of niet wilt, je betaald gewoon.

Heel vroeger hadden we verschil in coupe knippen en puntjes knippen. Maar dan ben je dief van eigen portemonne en er is heel veel verandert door de jaren heen.

Zo was droogshampoo echt van voor mijn tijd en vonden we smerig als mensen dat nog gebruikte. Maar nu is het weer nieuw en best veel gebruikt.

MarlindeRooz, er zit een groot verschil in Afro/kroes haar en krullen knippen wat zo "in" is.
Ik heb Europees kroeshaar, mega krullen bos en dat kon mijn moeder als de beste knippen. Afro/kroes hair kunnen wij beiden in principe helemaal niet. Is ook echt een aparte opleiding.

Omgekeerd zijn zij vaak echt hele goede kappers en hebben voor krullen ook hele goede trucjes en middeltjes.

zTammyy, maar dat is bij alle shampoo in fles. Ook als je een duurdere koopt. Het kan iets geconcentreerder zijn, maar mensen wassen op het effect van schuimen. Niet op wat goed is, wat nodig is etc.

En drogisten kunnen met bijna al hun producten stunten, dus dat ligt niet alleen daar aan.
Het was ook dat alles in Dld vaak veel goedkoper is in de drogist, maar dat ze daar minder stunten.

Ik vraag van te voren naar de prijs. En ik zeg er expliciet bij: alléén knippen.

Geven ze aan dat de prijs van alléén knippen even veel is als wassen en knippen, dan ga ik naar een andere kapper.

Ik weiger te betalen voor iets wat ik niet afneem...

Willen ze geld verdienen aan mij, dan moeten ze maar accepteren dat ik thuis mijn haar alvast was en dus alléén knippen wil afrekenen.

Ik ben een simpele om te knippen. Er moet zn 15cm haar af, recht. Dus zonder poespas gewoon recht 15cm haar eraf. Ben dan ook vaak met een half uurtje wel klaar.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:05

Ik kan hier gewoon alleen knippen doen hoor. Ik kom niet zo vaak bij de kapper, maar wassen alleen laten doen als ik er een bon voor had. Dan heb ik zoiets van het hoort er bij. Echt fijn ligt het niet met je hoofd in zo'n stenen bak, maar ergens vind ik het ook wel wat hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:08

Bij Salon B hebben ze fijne wasbakken, maar dat is offtopic denk ik.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:09

Wat doen jullie lang met zo'n bar zeg.
Die van mij gaat veel sneller op en dan was ik mijn haar maar 2x in de week.
Voorheen kocht ik inderdaad ook een grote fkes shampoo van 1,50 ofzo en daar deed ik gerust 4 maanden mee. Met deze bars ben ik een heel stuk duurder uit. Maar goed, ik vind ze ook fijner, dus dat is het waard.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:11

Goof schreef:
Voorheen kocht ik inderdaad ook een grote fkes shampoo van 1,50 ofzo en daar deed ik gerust 4 maanden mee. Met deze bars ben ik een heel stuk duurder uit. Maar goed, ik vind ze ook fijner, dus dat is het waard.

Dat is op dit moment ook mijn beeld. Ik vind alleen het opbergen van die bar nog een dingetje zodat die niet een dag later helemaal plakt, je moet hem echt uit de douche open leggen. Als ik hem in de douche laat komt er ook water op terwijl ik de bar niet gebruik en daardoor gaat ie ook sneller en wordt ie weker.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:19

Goof idd dat verbaasd mij ook! Ik was veel minder dan dat ik deed met gewone shampoo omdat mijn haar langer fris blijft maar 3 weken is maximaal dus naar 9 wasbeurten is die echt klaar ... dus kwa prijs nu veel duurder uit maar idd mijn haar is veel fijner dus dan heb ik het ervoor over

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:29

germie schreef:
Goof schreef:

Dat is op dit moment ook mijn beeld. Ik vind alleen het opbergen van die bar nog een dingetje zodat die niet een dag later helemaal plakt, je moet hem echt uit de douche open leggen. Als ik hem in de douche laat komt er ook water op terwijl ik de bar niet gebruik en daardoor gaat ie ook sneller en wordt ie weker.

Ik heb hem in zo'n zakje aan de buitenkant van de douchedeur hangen. Mijn bar gaat dus sowieso al niet sneller door nat worden, hij gaat echt zo snel alleen van wassen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:37

Is het niet dat je misschien eigenlijk te veel neemt? Ik strijk die bar door mijn haar en dat blijf ik doen tot ik veel schuim heb. Dat is zo veel eigenlijk dat ik bij wijze van nog 3 haardossen kan wassen. Dus te veel. Maar het is wel lekker. Ik ben nooit zuinig geweest met shampoos.
Bij de handleiding van mijn bar stond dat 1 keer door het haar strijken genoeg was. Dat vind ik zelf weer te weinig.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:12

Ik heb hem gewoon in een zeepbakje liggen die aan de douchstang hangt. Ik heb best lang haar, was het 2x per week maar ik doe het blok niet door mijn haar, alleen even goed soppen in mijn handen en wassen maar (1x soppen voor op mijn hoofd en 1x soppen voor lange punten), meer heb ik echt niet nodig en dan nog schuimt het lekker.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:03

Ik weet alleen heel veel zaken die gewoon 1 prijs hanteren en als je zegt; alleen knippen, dat je de rest wel betaald.
Maar wij deden dat ook niet. Dat geeft trouwens ook wel problemen met mensen die echt vies zijn.

Een bar is geconcentreerder, maar als in 1 bar evenveel zit als in 3 flessen, zou je dus daar net zo lang mee moeten doen als 3 flessen, omdat die alleen het water toevoegen en dat doe je nu zelf.

Maar er zit ook echt wel verschil in shampoo's en hoe mensen wassen.

Een bar koop je niet alleen om zuinig te zijn. Je koop een goede bar om de chemische zooi te vermijden en minder afval te produceren. Ik koop het iig niet om heel hip een bar te hebben liggen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:05

Ik doe met een shampoofles van 500 ml zeker 3 a 4 maanden. Wat doe ik er verkeerd dan? En mijn haar was tot een week terug echt heel lang. :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:08

germie schreef:
Is het niet dat je misschien eigenlijk te veel neemt? Ik strijk die bar door mijn haar en dat blijf ik doen tot ik veel schuim heb. Dat is zo veel eigenlijk dat ik bij wijze van nog 3 haardossen kan wassen. Dus te veel. Maar het is wel lekker. Ik ben nooit zuinig geweest met shampoos.
Bij de handleiding van mijn bar stond dat 1 keer door het haar strijken genoeg was. Dat vind ik zelf weer te weinig.

Ja, schuim!
Ik haal hem inderdaad door mijn haar tot het lekker schuimt, pas dan heb ik het idee dat de shampoo echt overal zit en zijn werk doet. En ik houd gewoon van schuim :+
Maar wellicht zit het hem daarin dan en moet ik dat niet doen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:12

Ene shampoo zal nou eenmaal meer en sneller schuimen dan de ander. Daar worden zulke producten ook op gemaakt, want zo gebruiken mensen het en kopen ze dus.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:14

MarlindeRooz schreef:
Ik doe met een shampoofles van 500 ml zeker 3 a 4 maanden. Wat doe ik er verkeerd dan? En mijn haar was tot een week terug echt heel lang. :=

Ik was mijn haar 1x per week en doe echt maanden en maanden met een fles shampoo. Ik gebruik dan ook net genoeg om overal een beetje shampoo te hebben en vaak zelfs iets te weinig.

Ik verbaas me eerder dat sommige mensen meerdere flessen shampoo per maand verbruiken... Ik begrijp echt niet hoe ze dat voor elkaar krijgen. Dan moet je extreem veel shampoo gebruiken iedere dag.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:15

Ja ik gebruik mijn shampoo alleen voor het haar rond mijn huid. En mijn conditioner alleen aan de onderkant.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:26

Met shampoo valt het nog mee. Wij gebruiken wel veel, maar vooral ML denkt niet wat hij nodig heeft, maar gooit gewoon zijn handen vol.

Ik gebruik wat meer conditioner.

Bij ons is douchegel echt een probleem. Ik kocht liter flessen badschuim en redde het net aan 2 weken. Nu gewone blokken zeep en doe maar 1 week met zo een blokje zeep. Droog weggelegd. En eerlijk, vind ik het minder lekkere lucht achterlaten aan de huid. ( maar zit een pred kuurtje, dus wil dat even afwachten ook nog )

Ondanks dat die zeep blokken snel gaan, heb ik wel minder afval en zal het even duur zijn, of net iets voordeliger. Maar nu dus nog wel zeep zoeken zonder al die chemicaliën. Dan zou een bar van 10 euro bijv wel echt langer mee moeten gaan.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 12:19

superpony schreef:
Met shampoo valt het nog mee. Wij gebruiken wel veel, maar vooral ML denkt niet wat hij nodig heeft, maar gooit gewoon zijn handen vol.

Ik gebruik wat meer conditioner.

Bij ons is douchegel echt een probleem. Ik kocht liter flessen badschuim en redde het net aan 2 weken. Nu gewone blokken zeep en doe maar 1 week met zo een blokje zeep. Droog weggelegd. En eerlijk, vind ik het minder lekkere lucht achterlaten aan de huid. ( maar zit een pred kuurtje, dus wil dat even afwachten ook nog )

Ondanks dat die zeep blokken snel gaan, heb ik wel minder afval en zal het even duur zijn, of net iets voordeliger. Maar nu dus nog wel zeep zoeken zonder al die chemicaliën. Dan zou een bar van 10 euro bijv wel echt langer mee moeten gaan.

Ik gebruik aan douchgel ongeveer een flinke theelepel per keer op een washandje.

Ik doe echt maanden met een fles van 500ml. Douche dan niet elke dag.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 13:29

Nemen sommige van jullie er elke wasbeurt een hapje van dat ze zo snel gaan?! _O-

Ik doe er eigenlijk heel lang mee juist.

Ze smelten, hoe langer in je handen/ onder de douche hoe eerder ze op gaan. Zojuist mijn haar gewassen. 6 tellen even tussen de handen wrijven tot het wat schuimt. 2 of 3 x met de bar over mijn haar strijken en ik leg hem dus na 12 seconden ofzo weer droog weg om mijn haar in te soppen.

Als je hem per douchebeurt veel 2x zo lang dan ik in je handen hebt voor veel schuim, is ie theoretisch gezien ook 2x zo snel op dan bij mij denk ik :-)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 13:47

Als ik er 2 of 3 keer mee over mijn haar ga is het bovenste laagje net een beetje ingesopt, maar al mijn dikke haar daaronder echt niet. Daar zit dan 0,0 zeep.