Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 00:16

loriene schreef:
pien_2010 schreef:
Loriene lees eens dit interview van Diederik Gommers hoofd IC waarin hij het heeft over teveel leegstand op de IC en mensen die zich verveelden voor covid.
Hij denkt er anders over als jij

https://www.ad.nl/binnenland/diederik-g ... ~aea672da/

Dat zal wel maar het feit blijft dat er teveel is bezuinigd in de zorg.

Helemaal mee eens.
Alleen wat nu op de IC gebeurt heeft niets met de bezuinigingen te maken ook al dacht ik net als jij hetzelfde.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 00:26

Loriene, je zit in het verkeerde topic, viruswaanzin en complottheorieën hebben hun eigen topic. Even aangeven dat je wel of niet gevaccineerd wil worden is genoeg , die theorieën daarover spui je maar in de daarvoor bestemde topics .

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 00:47

bigone schreef:
Loriene, je zit in het verkeerde topic, viruswaanzin en complottheorieën hebben hun eigen topic. Even aangeven dat je wel of niet gevaccineerd wil worden is genoeg , die theorieën daarover spui je maar in de daarvoor bestemde topics .

Goed advies +:)+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 01:36

@loriene

Het klopt dat er teveel bezuinigd is in de zorg , daar ben ik het zeker mee eens. Maar een goed begin , begint bij jezelf. Makkelijk is het om de schuld af te schuiven op de regering , maar ik denk echt dat je blij moet zijn dat je hier woont. Denk eens aan China waar de mensen echt geen keus hebben , en met zulke ideeën dat met de meest verschrikkelijke gevolgen kunnen bekopen en waar dit soort meningen zwaar de kop in gedrukt worden.

En als je iets wilt veranderen meld je vooral aan in de zorg! Er zijn simpelweg mensen nodig is elke sector van de zorg. Draag iets bij als je iets wilt veranderen !!!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 02:06

Tja, zelfs dat er de afgelopen decennia onvoldoende is geïnvesteerd in de gezondheidszorg kunnen we onszelf aanrekenen (stemgedrag).

Er is zo ontzettend veel leed door COVID (voor degenen die nog niet voldoende overtuigd zijn: https://www.ad.nl/limburg/john-stoffels ... haring_web) dat ik alleen maar uitkijk naar het vaccin.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 02:21

Hier nog maar even een bron waar in Jip en Janneke taal wordt uitgelegd wat er in een vaccin zit en hoe het werkt:

https://www.linkedin.com/pulse/het-coro ... ria-schenk

Verder las ik een paar pagina's terug "dat het wel mee zou vallen in zorg want de cijfers vielen relatief gezien mee". Dat doet het niet. Mijn collega's vallen met bosjes neer, terwijl er hetzelfde, al dan niet meer, werk gedaan moet worden. Ik heb vanavond nog met een paar (huilende) collega's aan tafel gezeten, en het is klaar. Men is moe, men is op, maar weet je, er is voorlopig nog geen einde in zicht. Ik begin me eerlijk gezegd met de dag steeds meer af te vragen hoe lang het nog duurt voordat de zorg omvalt. Zéker als we op deze manier door blijven gaan.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 08:17

bigone schreef:

Misschien solliciteren naar een mod functie hier op bokt? Volgens mij is het nog altijd zo dat iedereen hier een mening mag hebben. Ook een die anders is als die van jou. En ook voor jou geld even aangeven of je wel of niet gevaccineerd wil worden is voldoende.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 09:25

loriene schreef:
pien_2010 schreef:
Loriene lees eens dit interview van Diederik Gommers hoofd IC waarin hij het heeft over teveel leegstand op de IC en mensen die zich verveelden voor covid.

Hoezo feit?
Pak even de cijfers erbij. Dan ga je zien dat er elk jaar enorm veel geld voor de zorg bijkomt.
Wat het probleem is, is dat de zorg elk jaar enorm veel duurder wordt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 09:33

Citaat:
Hoezo feit?
Pak even de cijfers erbij. Dan ga je zien dat er elk jaar enorm veel geld voor de zorg bijkomt.

Denk dat afgelopen jaar idioot veel geld erin is gegaan en dat naar 1 soort zorg.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 09:35

Dat er best wat geld bij mag in de zorg, tuurlijk, maar vergeet niet dat we dankzij ons kabinet een relatief lage staatsschuld hebben, waardoor er nu tijdens zo'n crisis veel geld 'over' is om de maatschappij staande te houden, om kleine bedrijven te steunen zodat ze niet omvallen, om die zorgbonus te geven aan het zorgpersoneel, en werklozen te steunen. Ik ben ook geen VVD stemmer, maar aan de mensen die maar blijven klagen over het kabinet en met name Rutte zou ik willen zeggen: je mag in de handjes wrijven dat je in een land als Nederland woont, waar geen complete lockdown is maar waar het aantal besmettingen nog min of meer mee valt, en ze een middenweg proberen te vinden.
Alleen jammer dat het grootste deel van Nederland te stom is om zich aan de maatregelen te houden..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 10:24

Jennyj01 schreef:
bigone schreef:

Misschien solliciteren naar een mod functie hier op bokt? Volgens mij is het nog altijd zo dat iedereen hier een mening mag hebben. Ook een die anders is als die van jou. En ook voor jou geld even aangeven of je wel of niet gevaccineerd wil worden is voldoende.

Pagina 10 al gedaan en mod worden? Niet geschikt voor. Loriene geeft in haar eerste reactie aan dat ze niet gevaccineerd wil worden, prima. Vervolgens komen er nog wat onware complottheorieën achteraan en tja, daar ben ik fel op. Mensen die twijfelen lezen dat ook en die zouden al de bullshit helemaal niet onder ogen moeten krijgen. En was ik mod dat had ik een dagtaak om onder al dat soort Posts een waarschuwing te zetten dat de opmerking valt in de categorie niet waar.
Niet iedereen heeft het door dat het onzin is en dat is juist in de tijd dat het vaccin er aan zit te komen geen goede zaak.

Sakura789

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 10:52

@loriene; ik ben benieuwd naar maart. Ik begrijp dat je alles beter kunt, dus ik hoop dat je het dan laat zien.

We hebben een heel efficiënt zorgstelsel die in stand te houden is voor iedereen ondanks oplopende ouderen en zorgkosten. Dit hebben we allemaal aan onszelf en ons gedrag te danken.

Hou eens op met mekkeren of zorg zelf dat je aan de macht komt en presteer beter. Dan neem ik alles terug, beloofd.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:02

bigone schreef:

Dat bepaal ik nog altijd zelf

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:03

Blacky94 schreef:
Hier nog maar even een bron waar in Jip en Janneke taal wordt uitgelegd wat er in een vaccin zit en hoe het werkt:

https://www.linkedin.com/pulse/het-coro ... ria-schenk

Dank voor het delen!
Hier in het topic wordt er naar mijn idee veel uitgegaan van dat iedereen die aangeeft te twijfelen of zich niet te laten enten tegen vaccineren is. Wat mij betreft ten onrechte.
Ik twijfel nog en ben nu dus op zoek naar informatie over het vaccin, waar dit topic aan bijdraagt.

Medisch gezien heb ik namelijk in andere situaties (bij medicatie) zelf behoorlijk op mijn strepen moeten staan om van bijwerkingen door hulpstoffen af te komen. Want dat zou niet kunnen, want was exact hetzelfde middel. Na overstap was het plots weg.
Daarom wil ik me er goed in verdiepen: hoe werkt het? Wat is er al bekend? Enz.
Verder jong en gezond, dus voordat ik de keuze moet maken zijn we toch maanden verder.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:06

[quote="Zebrastreep"]@loriene

Het klopt dat er teveel bezuinigd is in de zorg , daar ben ik het zeker mee eens. Maar een goed begin , begint bij jezelf. Makkelijk is het om de schuld af te schuiven op de regering , maar ik denk echt dat je blij moet zijn dat je hier woont. Denk eens aan China waar de mensen echt geen keus hebben , en met zulke ideeën dat met de meest verschrikkelijke gevolgen kunnen bekopen en waar dit soort meningen zwaar de kop in gedrukt worden.

En als je iets wilt veranderen meld je vooral aan in de zorg! Er zijn simpelweg mensen nodig is elke sector van de zorg. Draag iets bij als je iets wilt veranderen !!![/quote

Kom uit de zorg.
Ben jammer genoeg afgekeurd anders was ik echt niet gestopt met werken.
China kun je niet vergelijken met nederland.
Regering is wel de schuldige. Die bepalen waar ons geld naar toe gaat.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:09

verootjoo schreef:

Hoezo feit?

En ik blijf me afvragen hoe het kan dat de zorg ieder jaar duurder wordt? waarom medicijnen zo ontzettend veel geld moeten kosten? en welke eikel marktwerking in de zorg heeft bedacht.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:09

[/quote]

Misschien solliciteren naar een mod functie hier op bokt? Volgens mij is het nog altijd zo dat iedereen hier een mening mag hebben. Ook een die anders is als die van jou. En ook voor jou geld even aangeven of je wel of niet gevaccineerd wil worden is voldoende.[/quote]
Pagina 10 al gedaan en mod worden? Niet geschikt voor. Loriene geeft in haar eerste reactie aan dat ze niet gevaccineerd wil worden, prima. Vervolgens komen er nog wat onware complottheorieën achteraan en tja, daar ben ik fel op. Mensen die twijfelen lezen dat ook en die zouden al de bullshit helemaal niet onder ogen moeten krijgen. En was ik mod dat had ik een dagtaak om onder al dat soort Posts een waarschuwing te zetten dat de opmerking valt in de categorie niet waar.
Niet iedereen heeft het door dat het onzin is en dat is juist in de tijd dat het vaccin er aan zit te komen geen goede zaak.[/quote]

Jij zegt dat ik onwaarheden hier neer zet,maar wie zegt dat dat zo is?
Gelukkig kan ik zelf nadenken en kijk ik niet naar de staatsomroep nos.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:11

Elisa2 schreef:
En ik blijf me afvragen hoe het kan dat de zorg ieder jaar duurder wordt? waarom medicijnen zo ontzettend veel geld moeten kosten? en welke eikel marktwerking in de zorg heeft bedacht.

Vergrijzing vooral.
Welvaarts ziektes.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:11

Hoezo feit?
[/quote]

En ik blijf me afvragen hoe het kan dat de zorg ieder jaar duurder wordt? waarom medicijnen zo ontzettend veel geld moeten kosten? en welke eikel marktwerking in de zorg heeft bedacht.[/quote]

Omdat daar grof geld mee wordt verdiend.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:13

Van de mensen die zich vastbijten in negativiteit en vooringenomenheid, alleen alternatieve nieuwsbronnen raadplegen, overheid en wetenschap per definitie wantrouwen, covid niet serieus nemen en daarom niet gevaccineerd wensen te worden, hoop ik maar dat ze een kleine minderheid vormen. Die komen toch niet tot inkeer.

Wat betreft de mensen die zich niet wensen te laten vaccineren omdat ze het risico op eventuele bijwerkingen te groot vinden, of die hameren op keuzevrijheid, en dat blijkbaar zwaarder vinden wegen dan de mogelijkheid om via een vaccin eindelijk uit deze enorme crisis te komen, hoop ik dat ze wel tot inkeer komen, en zich realiseren dat het niet alleen om je eigen gezondheid, welzijn en (financiële) situatie gaat, maar ook, en vooral, om die van anderen. Neem je verantwoordelijkheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:15

Hou toch op mens, staatsomroep? :') :n

(en leer aub quoten, of doe het niet..)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:17

Echwel schreef:
Elisa2 schreef:

Vergrijzing vooral.
Welvaarts ziektes.

Dat zeggen ze, maar als er zoveel oudere mensen overlijden aan Covid dan zou de zorg toch juist goedkoper moeten worden? Welvaart ziekten zou de overheid ook wat aan kunnen doen door gezond eten/ leven te stimuleren. Dat gebeurd allemaal niet...

Volgens mij wordt er inderdaad grof geld mee verdiend, over de rug van mensen...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:18

Askja schreef:
Van de mensen die zich vastbijten in negativiteit en vooringenomenheid, alleen alternatieve nieuwsbronnen raadplegen, overheid en wetenschap per definitie wantrouwen, covid niet serieus nemen en daarom niet gevaccineerd wensen te worden, hoop ik maar dat ze een kleine minderheid vormen. Die komen toch niet tot inkeer.

Wat betreft de mensen die zich niet wensen te laten vaccineren omdat ze het risico op eventuele bijwerkingen te groot vinden, of die hameren op keuzevrijheid, en dat blijkbaar zwaarder vinden wegen dan de mogelijkheid om via een vaccin eindelijk uit deze enorme crisis te komen, hoop ik dat ze wel tot inkeer komen, en zich realiseren dat het niet alleen om je eigen gezondheid, welzijn en (financiële) situatie gaat, maar ook, en vooral, om die van anderen. Neem je verantwoordelijkheid.

Ik denk dat het gros zijn “principes” opzij zet zodra festivals bekend maken alleen geënte mensen toe te laten :+

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:20

‘volgens mij’

De ouderen die nu sterven zijn niet de babyboomers, sterker nog die komen nog...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:21

secricible schreef:
Askja schreef:

Ik denk dat het gros zijn “principes” opzij zet zodra festivals bekend maken alleen geënte mensen toe te laten :+

Een enting zorgt er niet voor dat je het nooit meer krijgt..