Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:12

Hoe bedoel je dat precies Echwel?

Ik heb zelf behoefte aan toekomstperspectief. Deze - in mijn ogen - halfgare en onduidelijke maatregelen maken het niet heel veel beter. In het voorjaar was het duidelijker wat wel en wat niet kon. De scholen dicht gaf ook een grote bijdrage in het laten zakken van de besmettingen. Als ik nu bij de school hier vlakbij kijk dan staat het rondom haal-brengtijd stampvol mensen. Lijkt mij niet bevorderlijk.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:25

Ze hadden alles al eind sept in een lockdown moeten doen. Dat halve maatregel gedoe schiet niks op zo. Het blijft door sputteren. Zo komen we er nog lang niet vanaf..
Plus het werkelijk nergens op slaat. Dit mag wel open en dat niet.. restaurants die het prima voor elkaar hadden kwa regels maar dicht laten vind ik echt schandalig

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:29

Popstra schreef:
Ze hadden alles al eind sept in een lockdown moeten doen. Dat halve maatregel gedoe schiet niks op zo. Het blijft door sputteren. Zo komen we er nog lang niet vanaf..
Plus het werkelijk nergens op slaat. Dit mag wel open en dat niet.. restaurants die het prima voor elkaar hadden kwa regels maar dicht laten vind ik echt schandalig

maar dat gaat toch gewoon niet .. hoelang moet die lockdown dan duren .. na het geleidelijk loslaten gaat het toch weer de hoogte in ..zeker in de donkere maanden waar bijna alles binnen plaatsvind
wanneer is het dan wel veilig om weer los te laten ? Met al de buurlanden om ons heen met ook nog eens allemaal verschillende lockdowns is het niet eenvoudig

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:33

Hoezo gaat dat niet dan? Waarom kunnen andere bedrijven dan wel gesloten gehouden worden?

Oh en de grenzen moeten ook dicht. Schiphol alles. Anders ook alleen verplicht negatief geteste personen ons land binnen laten. Net als in China en Italie enz

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:34

Bij ons is het nog absurder Popstra .. je mag een kerstboom kopen maar geen kerstgerief :+ die afdelingen zijn gesloten en dat moet je online shoppen of via mail bestellen .. mag ook in dezelfde winkel zijn waar je de kerstboom haalt en dat mag je dan wel ophalen :+ of bij de grote spelers Bol , Wish Amazon
speelgoed hetzelfde .. alleen nog online .. gevolg post.nl en Bpost kunnen niet volgen ( was voorspelbaar )... je mag je pakje wel afhalen bij Decathlon ( die zijn verplicht gesloten en bieden hun winkels als storage aan ) en daar lekker aanschuiven

kleding/schoen winkels allemaal al weken dicht ..terwijl ik me net in die kleine winkels veilig voelde

car wash allemaal op slot ..
Laatst bijgewerkt door besita op 24-11-20 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:36

Popstra schreef:
Hoezo gaat dat niet dan? Waarom kunnen andere bedrijven dan wel gesloten gehouden worden?

Oh en de grenzen moeten ook dicht. Schiphol alles. Anders ook alleen verplicht negatief geteste personen ons land binnen laten. Net als in China en Italie enz

een volledige lockdown sedert september stelde je voor toch ? ik vraag je hoelang ..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:36

Ik vind het ook absurd en een totale lockdown is natuurlijk helemaal prut maar als meer landen dat nu eens doen..
We willen er toch vanaf?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:38

Totale lockdown beginnende 2 weken en dan kijken hoe de cijfers gaan zijn en daarop beslissen of nog langer.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:40

Popstra schreef:
Ik vind het ook absurd en een totale lockdown is natuurlijk helemaal prut maar als meer landen dat nu eens doen..
We willen er toch vanaf?

Dit dus. Elke keer '2 weken in quarantaine als je het hebt'. Dus dan is mijn gedachte: iedereen 2 weken (of 3) thuis. Dan dam je de boel veel meer in.

Maargoed, ik zit nu ook nog in afwachting van de uitslag van mijn test. Geen idee waar ik het zou hebben gekregen als ik het heb. Voorlopig zit ik thuis -O- Nog 24 uur te gaan :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:48

Winged schreef:

Ik heb zelf behoefte aan toekomstperspectief. Deze - in mijn ogen - halfgare en onduidelijke maatregelen maken het niet heel veel beter. In het voorjaar was het duidelijker wat wel en wat niet kon. De scholen dicht gaf ook een grote bijdrage in het laten zakken van de besmettingen. Als ik nu bij de school hier vlakbij kijk dan staat het rondom haal-brengtijd stampvol mensen. Lijkt mij niet bevorderlijk.

De een wil voor de kerstvakantie de ander erna no 3 wil heel lang
Wat is er dan ooit goed..
Hele toestand is zo de een wil dit de ander dat....

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:52

Popstra schreef:
Totale lockdown beginnende 2 weken en dan kijken hoe de cijfers gaan zijn en daarop beslissen of nog langer.

Een lockdown van 2 weken helpt niks
Je moet minstens 6 a 8 weken lockdown hebben alvorensnhet enig effect heeft en dan moet het openzetten heel geleidelijk gaan anders heb je opnieuw de besmettingen die de lucht ingaan

Je kan een extreem strenge lockdown hier niet invoeren want je hebt altijd essentiele beroepen ( dokters , verplegend personeel wzc, politie ,brandweer ) die blijven werken en essentiële winkels die open moeten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:58

Echwel schreef:
De een wil voor de kerstvakantie de ander erna no 3 wil heel lang
Wat is er dan ooit goed..
Hele toestand is zo de een wil dit de ander dat....

Of het ervoor of erna is maakt mij eigenlijk niet heel veel uit. Ik denk dat iedereen het doel heeft om weer wat meer naar 'normaal' te kunnen en de besmettingsgraad flink naar beneden gaat.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:06

IMANDRA schreef:
De vaccinatie is gratis Blussem.

Sorry, dit kan ik niet serieus nemen. Voor de burger lijkt misschien wel gratis maar rijksoverheid moet fors betalen voor het vaccin.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:10

Winged schreef:

Toekomst perspectief is dat Corona nooit meer weg gaat. Straks om het jaar enten, of we gaan het accepteren dat de zwakkere dood gaan en een sterker ras overblijft.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:10

Blussem schreef:
IMANDRA schreef:
De vaccinatie is gratis Blussem.

Sorry, dit kan ik niet serieus nemen. Voor de burger lijkt misschien wel gratis maar rijksoverheid moet fors betalen voor het vaccin.

Ik denk dat ze dat er wel voor over hebben, want een lockdown is minimaal net zo duur.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:12

Blue_Eyes schreef:
Blussem schreef:

Ik denk dat ze dat er wel voor over hebben, want een lockdown is minimaal net zo duur.

En wat is 'fors betalen' volgens jou?

Daarbij: Wat is 'fors betalen' volgens jou? AstraZeneca heeft bijv. aangegeven het vaccin tegen kostprijs te willen leveren. Dat zou neerkomen op 2,50 euro per dosis, voor zover ik kan zien.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:14

Als het 1 week extra is is het nog te overzien. Wat ik me wel afvraag, is het ook voor basisschoolleerlingen. Want de besmettingen komen vooral voor op de middelbare scholen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:18

SusanH schreef:
Als het 1 week extra is is het nog te overzien. Wat ik me wel afvraag, is het ook voor basisschoolleerlingen. Want de besmettingen komen vooral voor op de middelbare scholen.

Hier veel besmettingen in groep 8 (2 basisscholen) ook niet zo gek. Dat virus draagt geen horloge ..
de elfjarige hier is echt net zo vatbaar als de elfjarige op de middelbare school.

Bij ons zijn ze weer lekker drastisch (@Sheran verhuis haha) en geef voor een groot deel online les voor een korte periode. We lopen dus voor op een eventueel te maken besluit.
Maar wij zitten nog steeds lang niet op het aantal besmettingen waar andere docenten in dit topic over spreken

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:20

_O-
Ik ben serieus wel heel blij om te lezen dat niet alle scholen alleen maar de adviezen van de GGD volgen. Ik snap 100% dat ze het doen, maar ik vind de GGD hierin echt een beetje slap.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:21

Sheran schreef:
_O-
Ik ben serieus wel heel blij om te lezen dat niet alle scholen alleen maar de adviezen van de GGD volgen. Ik snap 100% dat ze het doen, maar ik vind de GGD hierin echt een beetje slap.

Dit verschilt ook per regio. Ook niet heel netjes maar goed.

Wij hebben trouwens de groep ‘kwetsbaren’ wel uitgebreid dus die groep is gewoon aanwezig.
Docenten mogen ook niet vanuit huis vanwege deze grote groep.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:55

Hier op basisschool nog geen enkele besmetting geweest, dus ik hoop dat ze open blijven. Twee keer is er een kindje op school geweest dat besmet bleek of waarvan de ouders besmet waren, maar geen verdere besmettingen op school.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 15:02

veerledec schreef:
Hier op basisschool nog geen enkele besmetting geweest, dus ik hoop dat ze open blijven. Twee keer is er een kindje op school geweest dat besmet bleek of waarvan de ouders besmet waren, maar geen verdere besmettingen op school.

Je kan hier denk ik ook moeilijk wat over zeggen.
Bij m’n vriend op school is 1 leerling besmet geweest. Inderdaad door ouders.
Is ook VO

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 15:14

IMANDRA schreef:
Daarbij: Wat is 'fors betalen' volgens jou? AstraZeneca heeft bijv. aangegeven het vaccin tegen kostprijs te willen leveren. Dat zou neerkomen op 2,50 euro per dosis, voor zover ik kan zien.

Ja tot de pandemie over is. Daarna gaat de prijs gewoon omhoog is al aangegeven.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 15:27

Onder 4.000 besmettingen vandaag!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 15:38

Bloodymary schreef:
Onder 4.000 besmettingen vandaag!

*\o/* Hier ook net de uitslag binnen. Negatief. Gelukkig maar :)