Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Ze hadden alles al eind sept in een lockdown moeten doen. Dat halve maatregel gedoe schiet niks op zo. Het blijft door sputteren. Zo komen we er nog lang niet vanaf..
Plus het werkelijk nergens op slaat. Dit mag wel open en dat niet.. restaurants die het prima voor elkaar hadden kwa regels maar dicht laten vind ik echt schandalig
Popstra schreef:Hoezo gaat dat niet dan? Waarom kunnen andere bedrijven dan wel gesloten gehouden worden?
Oh en de grenzen moeten ook dicht. Schiphol alles. Anders ook alleen verplicht negatief geteste personen ons land binnen laten. Net als in China en Italie enz
Popstra schreef:Ik vind het ook absurd en een totale lockdown is natuurlijk helemaal prut maar als meer landen dat nu eens doen..
We willen er toch vanaf?
Winged schreef:Hoe bedoel je dat precies Echwel?
Ik heb zelf behoefte aan toekomstperspectief. Deze - in mijn ogen - halfgare en onduidelijke maatregelen maken het niet heel veel beter. In het voorjaar was het duidelijker wat wel en wat niet kon. De scholen dicht gaf ook een grote bijdrage in het laten zakken van de besmettingen. Als ik nu bij de school hier vlakbij kijk dan staat het rondom haal-brengtijd stampvol mensen. Lijkt mij niet bevorderlijk.
Popstra schreef:Totale lockdown beginnende 2 weken en dan kijken hoe de cijfers gaan zijn en daarop beslissen of nog langer.
Echwel schreef:De een wil voor de kerstvakantie de ander erna no 3 wil heel lang
Wat is er dan ooit goed..
Hele toestand is zo de een wil dit de ander dat....
Winged schreef:Hoe bedoel je dat precies Echwel?
Ik heb zelf behoefte aan toekomstperspectief. Deze - in mijn ogen - halfgare en onduidelijke maatregelen maken het niet heel veel beter. In het voorjaar was het duidelijker wat wel en wat niet kon. De scholen dicht gaf ook een grote bijdrage in het laten zakken van de besmettingen. Als ik nu bij de school hier vlakbij kijk dan staat het rondom haal-brengtijd stampvol mensen. Lijkt mij niet bevorderlijk.
Blue_Eyes schreef:Blussem schreef:Sorry, dit kan ik niet serieus nemen. Voor de burger lijkt misschien wel gratis maar rijksoverheid moet fors betalen voor het vaccin.
Ik denk dat ze dat er wel voor over hebben, want een lockdown is minimaal net zo duur.
SusanH schreef:Als het 1 week extra is is het nog te overzien. Wat ik me wel afvraag, is het ook voor basisschoolleerlingen. Want de besmettingen komen vooral voor op de middelbare scholen.
Sheran schreef:
Ik ben serieus wel heel blij om te lezen dat niet alle scholen alleen maar de adviezen van de GGD volgen. Ik snap 100% dat ze het doen, maar ik vind de GGD hierin echt een beetje slap.
veerledec schreef:Hier op basisschool nog geen enkele besmetting geweest, dus ik hoop dat ze open blijven. Twee keer is er een kindje op school geweest dat besmet bleek of waarvan de ouders besmet waren, maar geen verdere besmettingen op school.