[pol] Is het Coronavirus er?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Is het Coronavirus er?

Ja
1023 (81%)
Ja, maar het is vergelijkbaar met griep
210 (16%)
Nee, ik geloof virus waanzin/waarheid
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1248

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:28

Ik zal het onze COVID-revalidanten vertellen dat ze zich aanstellen en dat het niet zo erg is wat ze hebben :7

Het zijn wel echt de mensen die we vanaf het complete begin af aan weer in conditie moeten zien te krijgen. De mensen die bij ons na covid19 komen revalideren kunnen niks, net hun benen uit bed tillen en dan moeten ze weer een paar uur uitrusten.
En dat zijn overigens lang niet altijd mensen met een lange medische voorgeschiedenis, van veel is die ook gewoon blanco.

Overigens IS er onderzoek gedaan naar COVID19 en wordt er nog steeds onderzoek gedaan, en doen wij zelf ook braaf ons literatuuronderzoek naar de beste behandeling. Dus op zich zit ik wel aardig in de stof.
Als ik lees wat zeeuwtje schrijft is zij denk ik de enige die juist niet op onderzoek uit is gegaan, of niet weet hoe dat moet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:30

Blacky94 schreef:
Zeeuwtje68 schreef:
je kan de cijfers gewoon op het rivm vinden hoor... ja er is meer sterfte dit jaar maar kijk eens naar 2018 dat scheelt echt niet zo veel met de cijfers van dit jaar... mensen worden steeds ongezonder en overlijden vaak aan onderliggende ziekten zoals hart en vaatziekten en longziekten kanker enz enz... en ja die zijn toevallig positief getest en krijgen de stempel corona..en de pcr test gebruiken voor iets waar die niet voor geschikt is is alleen maar de mensen bang maken...ze maken nu gewoon alles kapot waar de mens plezier uit haalt... vele mensen komen nu bij de voedselbank, en wat door de koning die koopt nog even voor 2 miljoen een speedboot.. hoe krom is dat oh en gaat gewoon op vakantie. grapperhuis die gewoon zijn bruiloft viert en op anderhalve meter die hij ons oplegt welnee...

Dat je de stempel corona krijgt betekend ook niet per direct dat je de stempel ''dood door corona'' krijgt bij overlijden. Het overgrote deel waarschijnlijk wel, want er gaan nu eenmaal een hoop mensen aan dood, maar heb recent zelf nog een overlijden gehad waarbij iemand weliswaar covid positief was, maar niet ten gevolge van corona was overleden. Heel sneu wel want die persoon was juist goed herstellende van corona. Artsen hoeven nota bene alleen maar aan te kruizen of het een overlijden t.g.v. covid-19 is of dat iemand covid positief is maar is overleden aan iets anders. En dan dus specificeren waaraan dan wel. Dat is echt geen hogere wiskunde, niemand heeft er belang bij dat te faken, eerder het tegenovergestelde want als dossiers onderzocht worden heb je een probleem als blijkt dat het anders was.

Vergeet verder vooral niet dat de sterftecijfers nog relatief laag waren dóór de genomen maatregelen. In 1 van mijn vorige berichten heb ik de vergelijking gemaakt met de influenza en covid-19 sterftecijfers uit Amerika. Daar liggen de sterftecijfers van covid flink veel hoger dan die van influenza.
En daarnaast vind ik het niet normaal dat ik bijna elke dag wel iemand zie sterven bij ons op de afdeling. Dat zie ik met influenza niet.

Qua IC bedden en het aantal langdurig zieke mensen is al meerdere keren uitgelegd. Secricible heeft dat (wederom) hierboven nogmaals mooi gedaan.

Sterker nog, er staat nooit dood door corona op je akte, je gaat namelijk nooit dood van dat virus, maar aan de gevolgen daar van. En dat staat er dan ook op.

Nog maar eens een voorbeeld van zo’n formulier dat artsen invullen na overlijden.
https://www.cbs.nl/nl-nl/deelnemers-enq ... ormulier--

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:45

_/-\o_ secricible

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:48

secricible schreef:
En dan noem je mijn ego groot? En vind je dat ik met tegenbewijzen moet komen (waarvan ik niet eens weet op wát :') ) Op geen enkele post die je vraagt om kritisch te reageren geef je antwoord, je stormt binnen met een hoop beweringen die je niet eens kan onderbouwen en als mensen daarop de tegenbewijzen noemen waar je blijkbaar zo happig op bent dan peer je hem.

:') :') :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:56

x
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 16-01-25 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:57

ze zijn gewoon lui kwanyin. Krijg je met al die bezuinigingen :j niks meer gewend daar.

#sarcasmoff voor ik de zorg over me heen krijg.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:00

secricible schreef:
ze zijn gewoon lui kwanyin. Krijg je met al die bezuinigingen :j niks meer gewend daar.

#sarcasmoff voor ik de zorg over me heen krijg.

Dat. En ze doen alsof zodat mensen paniekerig worden, beïnvloed kunnen worden en de economie voor de grap naar z'n grootje kan gaan want daar heeft de regering enorm veel profeit van.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:07

Zeeuwtje68 schreef:
complotwappies aha gaan we die kant op. nou ja dan ben ik hier wel klaar hoor.. loop gewoon maar met een NIET werkend mondkapje de kudde achterna en maak alles kapot wat ons lief is en geef maar meteen je vrijheid maar op en wees maar heeeeel bang voor corona.. mij best hoor... en denk vooral niet aan al die mensen die nu zelfmoord plegen, dood gaan door niet geholpen te worden operaties die uitgesteld zijn enz.... stelletje egos op bokt bah...

Herkenbaar patroon:

1. Met een ontiegelijk irritante, hoog van de toren blazende toon de discussie binnenvallen
2. Een onderbouwing van 0,0 en intussen maar roepen dat de ander onderzoek moet doen
3. Beledigd afhaken als men weerwoord krijgt

Het is echt elke keer dezelfde langspeelplaat die afgedraaid wordt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:11

je vraagt je af wie de schapen zijn met zoveel geblaat :x

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:15

x
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 16-01-25 11:43, in het totaal 2 keer bewerkt

secricible

Re: [pol] Is het Coronavirus er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:18

En de buren staan er omheen te roepen alsjeblieft iets te doen voor hun eigen huis affikt. Ik snap wat je bedoelt ja.

Volgens mij gaat Belgie nu doormaken wat NL in de eerste golf had, en ik vrees dat we diezelfde kant nu nog een keer op gaan helaas.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:00

@Secricible, onze eerste golf was volgens mij ook al erger dan die van jullie (10 000 doden), maar ik vrees dat deze het nog zal overtreffen. De ziekenhuisopnames zijn nog nooit zo hoog geweest.

Ben vandaag zelf getest wegens verkoudheidsklachten, en had toevallig iemand van een interimkantoor aan de lijn, en die zei dat zonder overdrijven de helft van de mensen die ze die dag aan de lijn had, een test ondergaan hadden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:09

hwn schreef:
@Secricible, onze eerste golf was volgens mij ook al erger dan die van jullie (10 000 doden), maar ik vrees dat deze het nog zal overtreffen. De ziekenhuisopnames zijn nog nooit zo hoog geweest.

Ben vandaag zelf getest wegens verkoudheidsklachten, en had toevallig iemand van een interimkantoor aan de lijn, en die zei dat zonder overdrijven de helft van de mensen die ze die dag aan de lijn had, een test ondergaan hadden.

Qua doden wellicht, dat weet ik niet. Maar de berichyen in Belgie spraken vol verbazing over hoe de NL IC vol zat dus volgens mij heeft belgie dst niet gehad toch?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:45

Ik heb bij een zware griepuitbraak ook nog nooit mensen op de gang weten liggen omdat er geen bedden meer vrij waren.
Ga maar eens in de regio Luik kijken. Daar is het zover.
Staat ook een noodhospitaal in Verviers op de parking van het ziekenhuis. Dat gebeurt ook niet elke 20 jaar.

Maar hé, dat is vast allemaal voor die aanstellers die denken dat covid erger is dan de griep en persé in het ziekenhuis willen gaan liggen :+

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:03

secricible schreef:
hwn schreef:

Qua doden wellicht, dat weet ik niet. Maar de berichyen in Belgie spraken vol verbazing over hoe de NL IC vol zat dus volgens mij heeft belgie dst niet gehad toch?

Nee, idd, wist niet dat jullie dat hadden. Hier was IC in de eerste golf niet vol. Deze keer zou het anders kunnen zijn: volgens de virologen zou aan dit tempo tegen 6 of 8 november de IC vol zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:21

hwn schreef:
secricible schreef:

Nee, idd, wist niet dat jullie dat hadden. Hier was IC in de eerste golf niet vol. Deze keer zou het anders kunnen zijn: volgens de virologen zou aan dit tempo tegen 6 of 8 november de IC vol zijn.

Hier was de Ic idd ook al vol tijdens de eerste golf, er zijn enkele mensen verplaatst naar Duitsland zelfs. Onze IC capaciteit ligt een stuk lager dan die van Belgie per hoofd vd bevolking.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:33

Wel gek dat nog 17% van de mensen de ernst er niet van inzien.

Hier in België swingt het de pan uit: gisteren 23665 positieve tests, terwijl enkel de mensen met symptomen nog getest worden. Hier zijn zopas schrijnwerkers aangekomen om de ponystallen te renoveren, was mijn plan om een handje toe te steken, maar heb me bedacht: geen mondmasker, en lopen voor zich uit te hoesten (verstokte rokers). No way dat ik bij hen in de buurt blijf, ook al is het buiten.

Het draagvlak voor een lockdown wordt groter, de meeste mensen zien in dat het de enige oplossing zal zijn.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:44

x

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:48

Kwanyin, dus eigelijk is de oplossing heel simpel. Alle 80+ ers of mensen die toch al halfdood zijn niet opnemen, dan is er niks aan de hand.

Oh...

Wacht...

Die nemen we in NL meestal al niet op -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:00

Ook bij ons in het ziekenhuis lopen de cijfers op. Mensen beginnen hun verhaal op fb te delen onder #dezorgspreekt. Dit is mijn verhaal.

28/10/2020: Ik heb net mijn 5de nachtdienst achter de rug, nog 1 te gaan. Onze intensieve loopt stilletjes aan terug vol. Andere ziekenhuizen lopen over, dus ptn worden naar ons over gebracht. Al 5 nachten vertelt de nacht coördinator ons tijdens haar ronde hoe druk het op onze spoed is. Iedere nacht weer ligt de HES vol, de gewone afdeling loopt over, er moet weer herschikt worden en een 2de covid gang wordt ingericht.

Wanneer ik op sta, zie ik dat ik mail heb van het werk. Na het weekend schalen we op naar fase 2A, een week later zullen we weer opschalen. In een andere mail staat dan weer dat vanaf zaterdag alle bezoek verboden wordt. Ik begin te wenen, de moed zakt me in de schoenen. Maart /april zit me nog te vers in het geheugen. De onmacht en het verdriet nemen even de bovenhand bij mij, ik laat de tranen toe. Ik vraag me af of ik er klaar voor ben. Kan ik het terug aan om mezelf voor 200% te geven?

Mijn ptn uit de vorige golf flitsen door mijn hoofd. Ik sta al 26 jaar op de werkvloer en heb al heel wat watertjes doorzwommen, maar dit had ik nog nooit meegemaakt. Er zijn al veel mensen geweest die me geraakt en ontroerd hebben. Ben al vaak boos geweest omdat het leven soms zo onrechtvaardig is. Maar dit was toch nog van een andere dimensie. Mensen moesten het alleen doen. Onze ptn lagen eenzaam en alleen, bang te wachten op wat ging komen en wij hadden het te druk om er te zijn voor hen. Families zaten thuis vol angst en verdriet te wachten op het dagelijks telefoontje van onze artsen. Deze mensen zal ik heel mijn leven bij me dragen.

Vooral het gevoel van onmacht overheerst. Statistieken zeggen dat oude mensen met een ellenlange voorgeschiedenis sterven, jonge mensen lopen geen gevaar. Zo dacht ik ook aan het begin van de eerste golf. Vol vertrouwen beloofde ik een jonge, gezonde pt en zijn familie dat alles wel in orde ging komen vlak voor we hem aan de beademing gingen leggen. Weken hebben we gevochten en toen moesten we het opgeven. Niet alleen het verliezen van mensen maakt het zwaar, ook de manier waarop. In vele ziekenhuizen werden mensen niet toegelaten om afscheid te nemen van hun geliefde. Ik weet hoe dat voelt. Vorig jaar mocht ik ook geen afscheid nemen van mijn grootmoeder toen zij op sterven lag. Ik weet als geen ander hoe dit je verdriet en rouwproces beïnvloed. Ik was dan ook heel blij toen er bij ons beslist werd dat we wel 2 mensen gingen toelaten bij iemand die stervende was. Een vreugde die van korte duur was. Hoe bepaal je als familie welke 2 mensen afscheid mogen nemen en hoe menselijk is het om rouwende familie maar een half uurtje te geven, waarbij een laatste aanraking, een laatste knuffel verboden is? Ik heb me nog nooit zo onmenselijk en harteloos gevoeld als toen. En wat heb ik respect en bewondering voor al die families die, ondanks al hun verdriet, onze strenge regels aanvaarden en dankbaar bleven.

Ik hoopte dat ik dit nooit meer ging moeten meemaken. De beelden, de cijfers, ze spraken voor zich. Niemand wil geliefden verliezen, samen zouden we sterk zijn. We zouden de regeltjes volgen, ook al lijken ze soms wat onzinnig en corona overwinnen. Jammer genoeg blijk ik fout te zitten. Mensen ontkennen de ernst, maatregelen worden niet gevolgd, cijfers worden in vraag gesteld. Mijn verhalen worden leugens genoemd. Men zegt me dat ik in angst leef, men noemt mij een schaap. Al de ellende die wij de afgelopen maanden gezien hebben, wordt niet serieus genomen.

Vanaf maandag 2/11 fase 2A, ik lees het en ik huil. Kan ik het aan om een 2de keer deze nachtmerrie te doorstaan? Ik ben moe en zit op mijn tandvlees. Toch raap ik mezelf bij mekaar en vertrek naar mijn 6de en laatste nacht. Op het werk vind ik steun bij mijn collega's. Ik besef nog maar eens dat ik deel uitmaakt van een geweldig team. We zijn er voor mekaar, we houden mekaar recht, we sleuren mekaar erdoor. En ja, daar hoort humor bij, zeker op de zwaarste momenten en af en toe ook een tiktok filmpje om de stoom van de ketel te laten. Als de briefing voorbij is, ga ik langs mijn ptn. Zodra ik de kamer van de 1ste binnen ga, laat ik alles los. Hier ligt iemand die me nodig heeft. Ik moet sterk zijn. Straks, als alles achter de rug is, heb ik tijd om moe en emotioneel te zijn.
#dezorgspreekt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:02

*stil*

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:22

_/-\o_ Slik...Realiteit uit 1e hand.

Kan je aub dit stukje in elk corona-topic hier plaatsen ? Please ? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:24

Pandora2 schreef:
_/-\o_ Slik...Realiteit uit 1e hand.

Kan je aub dit stukje in elk corona-topic hier plaatsen ? Please ? :o

Pb me de linken maar door.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:40

x

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:51

Verdrietig verhaal svrl.

Het verbaast mij ook dat mensen nog zo laks zijn. Ik las pas een topic op bokt over een babyshower, en dat TS dat wel graag wilde doen, en dat zij in haar ogen geen risico liep. Dat was haar mening en mochten wij niks van vinden. Ik werd er zo verdrietig van.

Hier in het zkh ligt momenteel een jonge zwangere dame, op de IC met corona. Voor het geval ik daar commentaar op krijg; ja, ze is helemaal gezond en fit. En zwanger.
De situatie was enorm kritiek. Na lang wikken en wegen is er met 32 weken zwangerschap een spoedsectio uitgevoerd om moeder en baby de beste kans te geven. Baby ligt op de NICU, mama nog steeds op de buik op de IC. Papa is in alle staten want moet zorgen voor de peuter, heeft zorgen om zijn vrouw en zijn baby en leeft tussen hoop en vrees of hij ze later allebei levend mee naar huis kan nemen.

Dit wil je toch niet. Dit is je allerergste nachtmerrie. Het is echt een risico. Ik moet ook wel zeggen dat veel verloskundigen zeggen dat COVID geen extra risico is, maar toch gebeuren er erge dingen met zwangere vrouwen. Het risico is inderdaad misschien niet groter dan een griep of een andere infectie die je op kan lopen tijdens je zwangerschap, maar het risico dat je COVID oploopt is nu gewoon erg groot, dus het risico is wel groter.