Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:25

Oh. Dat verklaard de lage bmr wel :j Sowieso, wat je ook doet, niet onder die 1300 gaan. Liever elke maand maar 1 kilo minder dan te gaan korten op jou levensnoodzakelijke behoefte en daardoor schade aan te richten :j

Ik zag dat de link van jou totale verbruik sowieso 25-30% aftrekt wat natuurlijk onzin is. Bij veel overgewicht en beweging werkt dat, maar bij een gewicht van jou gaat die dan onder de bmr zitten wat niet mag.

Butterfly

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-20 19:35

Lager dan 1300 lijkt me ook niet echt vol te houden eigenlijk, niet op de lange termijn dan. Maar dat is als ik naar mezelf kijk. Zoveel mensen, zoveel methodes :j

Ik heb iig besloten dat als de diëtiste niks blijkt te zijn, ik WW ook wel zal gaan overwegen. Iets moet toch ook dé manier voor mij zijn, zou je zeggen :Y)

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 23:24

Misschien stomme vraag. Maar zijn er meer mensen die last hebben van maagzuur na het drinken van water? Als ik veel water drink, wat ik natuurlijk wil, heb ik echt heel erg last van maagzuur.

Heb hiervoor dinsdag een afspraak bij de huisarts omdat dat water drinken toch wel essentieel is voor afvallen maar was vast benieuwd naar jullie ervaringen

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:06

Pffff ik ga de weegschaal maar even een weekje negeren. Ik snap er echt niks van. Cm's gaan omlaag maar ben wel 1,5kg bijgekomen in 1 week.. weet niet wat er loos is %)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:08

landvrouw schreef:
Pffff ik ga de weegschaal maar even een weekje negeren. Ik snap er echt niks van. Cm's gaan omlaag maar ben wel 1,5kg bijgekomen in 1 week.. weet niet wat er loos is %)

Hopelijk laat je je niet uit het veld slaan door één meting, die ene meting zegt niets. Rot voor je motivatie is het wel, maar blijf je aan je plan houden! Het kan volgende week zo helemaal anders zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:10

landvrouw schreef:

Menstruatie?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:25

Janneke2 schreef:
...en bedenk dat nota bene in een rijk land veel mensen met overgewicht ONDERvoed zijn.
(En wie ondervoed is, wil logischerwijze eten.)

Hier zou zoveel meer aandacht voor moeten komen in ons land

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:26

netjuh6 schreef:
Misschien stomme vraag. Maar zijn er meer mensen die last hebben van maagzuur na het drinken van water? Als ik veel water drink, wat ik natuurlijk wil, heb ik echt heel erg last van maagzuur.

Heb hiervoor dinsdag een afspraak bij de huisarts omdat dat water drinken toch wel essentieel is voor afvallen maar was vast benieuwd naar jullie ervaringen

Ja, meestal krijg ik dat als ik voor het eten teveel water drink, of na de tijd. Daarom drink ik minstens een half uur voor het eten en na het eten niet.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:32

Bedankt voor jullie lieve berichtjes!

Nee is helaas niet 1 meting, zie het deze week oplopen. Normaal sta ik in t begin vaak op de weegschaal om goed te zien wat wel en wat niet werkt.
Heb dus voor nu even besloten dat ik gewoon ditzelfde plan aanhoud maar dan zonder weegschaal..

Menstruatie, tja ik ben aan de pil en heb pas volgende week mijn stopweek.

@netjuhh6:Qua maagzuur en water, sinds mijn maagverkleining heb ik dat ook. Ligt bij mij aan de hoeveelheid kalk in het water. Ik heb dagen/weken dan gaat het goed en dan ineens een hele tijd niet. In die slechtere tijden ga ik voor fleswater. En dan werkt barleduv en evian het beste voor mij. Spa is echt totaal verkeerd.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:40

Landvrouw,wat doe je ernaast qua beweging/sport?
Het kan heel normaal zijn als je flink gaat sporten dat je aankomt en wel cm verliest.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:46

tyleysmiley schreef:
Landvrouw,wat doe je ernaast qua beweging/sport?
Het kan heel normaal zijn als je flink gaat sporten dat je aankomt en wel cm verliest.

Ja ben ernaast wel flink begonnen met sporten. Sport elke dag een uur en hiervoor deed ik eigenlijk bijna niks.
Ben echt wel bewust bezig met weer spieren opbouwen. Weet dat dit uiteindelijk natuurlijk weer voor meer verbranding gaat zorgen.
Dus hoop enorm dat het hieraan ligt.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:52

Spieren opbouwen (in gewicht) gaat niet zo snel bij een vrouw helaas. Hou je niet gewoon veel vocht vast momenteel? Dat de cm's eraf gaan is toch belangrijker dan wat de weegschaal aangeeft, toch? :)

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:53

Neverland schreef:
Spieren opbouwen (in gewicht) gaat niet zo snel bij een vrouw helaas. Hou je niet gewoon veel vocht vast momenteel? Dat de cm's eraf gaan is toch belangrijker dan wat de weegschaal aangeeft, toch? :)

Vocht vasthouden, hoe kan ik daaraan werken dan? Heb je daar een idee voor?

Zeker is de cm belangrijker dan de weegschaal. Maar uuteindelijk word bmi toch bepaald door de weegschaal. Maar juist daarom laat ik het ook even los, anders word ik gek.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 11:02

Veel blijven drinken. :) Als je krachttraining doet en je hebt spierpijn dan hou je al meer vocht vast bijvoorbeeld. Niks aan te doen. Vooral niet opgeven! :j

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 11:07

Neverland schreef:
Veel blijven drinken. :) Als je krachttraining doet en je hebt spierpijn dan hou je al meer vocht vast bijvoorbeeld. Niks aan te doen. Vooral niet opgeven! :j

Bedankt voor de tip! Dan ga ik gewoon zo door :Y)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 11:23

Het gaat ook om kleine succesjes toch? Ik houd mijn eten nu bij in my fitness pal, al 3 hele dagen :D :+ en heb ook al 3 hele dagen geen cola gedronken. Het is echt interessant hoeveel calorieën en in sommige voedsel zit. Maar deze dagen dus onder het aantal calorieën gebleven wat de app aangeeft wat mag. Het is heel kort maar toch ben ik trots :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 11:45

Ipsilonka schreef:
Het gaat ook om kleine succesjes toch? Ik houd mijn eten nu bij in my fitness pal, al 3 hele dagen :D :+ en heb ook al 3 hele dagen geen cola gedronken. Het is echt interessant hoeveel calorieën en in sommige voedsel zit. Maar deze dagen dus onder het aantal calorieën gebleven wat de app aangeeft wat mag. Het is heel kort maar toch ben ik trots :o

Ik schrok idd ook van de calorieën die ik binnen krijg. Het maakt je gewoon bewuster en dat is al een grote stap denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:06

landvrouw schreef:
Neverland schreef:

Vocht vasthouden, hoe kan ik daaraan werken dan? Heb je daar een idee voor?

Zeker is de cm belangrijker dan de weegschaal. Maar uuteindelijk word bmi toch bepaald door de weegschaal. Maar juist daarom laat ik het ook even los, anders word ik gek.

Bmi moet je ook met een korrel zout nemen. Een ex collega van mijn vriend heeft volgens zijn bmi overgewicht. Maar die is gewoon flink gespierd. Six pack, flinke armen etc.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:53

Ipsilonka schreef:

Ik zou wel even je BMR en PAL berekenen trouwens, de calorieën die in mfp staan kloppen vaak niet. Wel lekker bezig! Het begin is er.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:15

Hoi!

Ik meld me ook hier. Sinds gisteren begonnen met het 1 op 1 dieet. Eerste dag viel me enorm zwaar. Maar het lijkt vandaag al wat beter te gaan. Ik wil in totaal ook graag 30 kg kwijt. Maar het eerste doel voor mij is 25.

Zijn hier meer mensen die dit dieet volgen?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:16

Shelly21 schreef:
Hoi!

Ik meld me ook hier. Sinds gisteren begonnen met het 1 op 1 dieet. Eerste dag viel me enorm zwaar. Maar het lijkt vandaag al wat beter te gaan. Ik wil in totaal ook graag 30 kg kwijt. Maar het eerste doel voor mij is 25.

Heb het dieet wel eens gevolgd onder de oude naam.
Welke stap ben je mee begonnen?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:21

Zerena schreef:
Shelly21 schreef:
Hoi!

Heb het dieet wel eens gevolgd onder de oude naam.
Welke stap ben je mee begonnen?

Bij de de kick start. Voorheen was dat geloof ik stap 1. 3 shakes van ben op een dag voor 3 weken lang. Verder niets behalve heel veel water.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:23

Ik ga even verder in pb ;)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:24

Shelly21 schreef:
Bij de de kick start. Voorheen was dat geloof ik stap 1. 3 shakes van ben op een dag voor 3 weken lang. Verder niets behalve heel veel water.

Mag ik vragen waarom je zo'n strikt (en imo ongezond) dieet besluit te volgen in plaats van op een vriendelijkere manier af te vallen door je leefstijl aan te passen?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 17:40

Ben na verschillende reacties is heel goed gaan nadenken en lezen. Ik denk dat ik beter bij een diëtiste een voedingsschema kan maken. En dan idd gezond af vallen. Dit lijkt me toch niet goed voor mijn lichaam.