The Ordinary

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eapy

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 09:05

Ik ben heel erg blij met de producten van Avene. Is mij jaren geleden aangeraden door een dermatoloog. Ik denk dat 80% van mijn huidverzorging van avene komt, het is heel goed voor gevoelige huid!

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:15

Helpt de mandelic acid ook voor puistjes? Ik heb ook een cleanser geprobeerd met niacinamide en reageerde hier helaas ook niet zo goed op..

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 13:03

Ik heb het idee dat de poriën op mijn voorhoofd een stuk groter zijn sinds ik The Ordinary gebruik, ik weet alleen niet van welk product het zou kunnen komen. Iemand een idee?
Ik gebruik:
's ochtends:
- Squalene cleanser
- Marine Hyularonics
- Nia + zinc
- Buffet (al vind ik deze niet zo fijn dus die wil ik nog wel eens overslaan)
- Moisturizing factors

's avonds:
- Squalene cleanser
- Marine Hyularonics
- Mandelic Acid
- Alpha arbutin
- Moisturizing factors

Tot nu toe nog geen echte verbetering in mijn huid helaas, al voelt mijn huid wel altijd fijn na de mandelic acid.

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 14:45

Undefined schreef:
Ik heb het idee dat de poriën op mijn voorhoofd een stuk groter zijn sinds ik The Ordinary gebruik, ik weet alleen niet van welk product het zou kunnen komen. Iemand een idee?
Ik gebruik:
's ochtends:
- Squalene cleanser
- Marine Hyularonics
- Nia + zinc
- Buffet (al vind ik deze niet zo fijn dus die wil ik nog wel eens overslaan)
- Moisturizing factors

's avonds:
- Squalene cleanser
- Marine Hyularonics
- Mandelic Acid
- Alpha arbutin
- Moisturizing factors

Tot nu toe nog geen echte verbetering in mijn huid helaas, al voelt mijn huid wel altijd fijn na de mandelic acid.

Ah okay thanks! ik zit te twijfelen tussen de mandelic acid en de lactic acid... iemand advies?

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:02

Mijn huid is laatst helemaal gaan tintelen en rood geworden na een paar keer lactic acid. Daarna ging het schilferen. Nu hebben twee stukjes langs m'n kin/kaak nog steeds een iets andere structuur dan de rest van m'n huid. Ik durf het niet meer te gebruiken.

Ik gebruik bovenstaande producten nu een maand maar zie nog steeds onder de puistjes, nog niet heel blij mee dus. Weet ook niet hoe lang ik door moet zetten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:24

Maar een paar keer? Welk % en hoe vaak in welke tijdspanne heb je het gebruikt?

Een maand is nog best kort.

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:31

Undefined schreef:
Mijn huid is laatst helemaal gaan tintelen en rood geworden na een paar keer lactic acid. Daarna ging het schilferen. Nu hebben twee stukjes langs m'n kin/kaak nog steeds een iets andere structuur dan de rest van m'n huid. Ik durf het niet meer te gebruiken.

Ik gebruik bovenstaande producten nu een maand maar zie nog steeds onder de puistjes, nog niet heel blij mee dus. Weet ook niet hoe lang ik door moet zetten.

Ohjee! Wat voor type huid heb jij precies? Persoonlijk heb ik een wat vettere T-zone maar kan ik wel snel droge plekjes krijgen. De puistjes die ik krijg zijn vaak niet groot maar het oogt gewoon gelijk onrustig, deze zitten dan ook in mijn T zone. Ik heb er heel erg veel baat bij gehad om juist mijn skincare zo minimalistisch mogelijk te houden. Mijn routine is momenteel:

Ochtend:
- Image ormedic cleanser
- Image prevention daily met spf

Avond:
- Momenteel verwijder ik makeup met micellair water van garnier (zit erover na te denken om de oatmeal cleansing balm te gaan kopen van the inkey list om alls echt goed te verwijderen)
- Image ormedic cleanser (2 tot 3 keer peer week de image clear sell cleanser)
- La roche posay cica plast b5 baume (wat vettere creme maar vind ik lekker voor de nacht)

Hier wil ik dus wellicht de lactic of mandelic acid aan toevoegen..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 17:06

Vettere t zone kan dus ook komen omdat de huid vochtarm is. Dan eord er meer vet aangemaakt om het toch mibder droog te krijgen. En moet je dus opletten dat je geen extra uitdrogende producten gebruikt, omdat je daar dan dus vet door blijft en drogere gedeeltes.

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 22:56

MyWishMax schreef:
Vettere t zone kan dus ook komen omdat de huid vochtarm is. Dan eord er meer vet aangemaakt om het toch mibder droog te krijgen. En moet je dus opletten dat je geen extra uitdrogende producten gebruikt, omdat je daar dan dus vet door blijft en drogere gedeeltes.

Ah snap ik! Is het dan dus niet slim om de mandelic/lactic acid toe te voegen? Volgensmij is er verder niet veel uitdrogends in mijn routine?

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 20:57

NL6 schreef:
Hi! Mag ik mij hier ook melden?
Ik heb een tijd geleden the ordinary gebruikt (niacinamide) en ik had juist heel erg het idee dat mijn huid er onrustiger van werd? Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Ik ben altijd best bang als ik nieuwe producten uitprobeer hoe mijn huid zal gaan reageren.. Vroeger last gehad van acne en momenteel is mijn huid ook nog altijd erg onrustig (voornamelijk hormonaal)
Momenteel gebruik ik producten van Image skincare.

Van niacinamide zou je eigenlijk niet moeten kunnen purgen omdat het geen versnelde cel-turnover veroorzaakt, en dat is de oorzaak van purging. Ik heb na een tijdje meelezen in Facebook-groepen wel gehoord dat er best wat mensen zijn die niet goed op de niacinamide van the ordinary reageren omdat het een vrij hoog percentage heeft en ook zink bevat.
Ik vind persoonlijk de niacinamide van Jorgobe heel fijn, is bij Douglas te koop en vind het ook niet heel prijzig.

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 23:21

Palmboom95 schreef:
NL6 schreef:
Hi! Mag ik mij hier ook melden?
Ik heb een tijd geleden the ordinary gebruikt (niacinamide) en ik had juist heel erg het idee dat mijn huid er onrustiger van werd? Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Ik ben altijd best bang als ik nieuwe producten uitprobeer hoe mijn huid zal gaan reageren.. Vroeger last gehad van acne en momenteel is mijn huid ook nog altijd erg onrustig (voornamelijk hormonaal)
Momenteel gebruik ik producten van Image skincare.

Van niacinamide zou je eigenlijk niet moeten kunnen purgen omdat het geen versnelde cel-turnover veroorzaakt, en dat is de oorzaak van purging. Ik heb na een tijdje meelezen in Facebook-groepen wel gehoord dat er best wat mensen zijn die niet goed op de niacinamide van the ordinary reageren omdat het een vrij hoog percentage heeft en ook zink bevat.
Ik vind persoonlijk de niacinamide van Jorgobe heel fijn, is bij Douglas te koop en vind het ook niet heel prijzig.

Ah heel erg bedankt voor de tip! Ik ga er eens naar kijken!

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 00:13

Of die van Inkey List, ik vindt die veel fijner dan die van the ordinary. Met the ordinary wordt mijn huid een beetje sticky, maar met die van the inkey list niet :)

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 08:54

Nog een The Ordinary tip voor mensen met droge benen! Hier heb ik zelf in de wintermaanden toch wel last van, zelfs m’n favo olie scrub trok het niet meer recht. Als in: na scrubben en smeren is het prima, maar als ik dat even vergeet toch weer wat ‘flaky’. Oplossing: voor het douchen per been 2 droppers van de rode peeling erop, uitsmeren, 10 minuten intrekken en afspoelen. Weg droge bovenlaag waar niet tegenop te smeren viel, hello nieuw velletje! Nu na een week nog steeds geen droge benen, het verwijderd echt goed de dode huidcellen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:23

Goede tip!

Ik heb de Hyaluronic acid besteld, heel lang niet te krijgen bij Douglas en ineens was hij er weer. En nu weer uitverkocht zag ik, hoop dat mn huid er blij mee gaat zijn.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:29

Ik merk tot nog toe nog geen effect van mijn ordinary spulletjes :(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:07

Hoe lang gebruik je het nu?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:44

Dik twee weken denk ik

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:02

Dat is nog wel heel kort en niet gek dat je nog niet echt verschil merkt. Daarvoor moet je het langer gebruiken. Binnen 2 weken heb je nog geen volledige cyclus qua huidvernieuwing.

Dat is meteen het lastige, mensen verwachten vaak grote verschillen, maar het duurt vaak eerder een aantal maanden voordat je echt verschil ziet of merkt. Dat hangt ook heel erg af van vorige routine en wat de problemen zijn. En of je dus de juiste producten gebruikt eb ook nog op de juiste manier.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:09

Ja weet ik..
Ik had voorheen eigenlijk geen routine, gebruikte alleen een moisturizer ('s ochtends met spf)

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 17:07

Ik heb uiteindelijk de mandelic acid besteld! Tot nu toe heeft het mijn huid niet erger gemaakt dan het al was haha!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:00

Ik heb wat spulletje gehad van the ordinary, maar ben toe aan wat nieuws. Alles is op haha

Heb een rustige huid, maar wel wat rimpels.

Wat raden jullie aan?

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:04

Retinol en hyaluronic acid:)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:24

En dan heb ik alles wat ik nodig heb voor ochtend en avond?

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 07:54

Hyaluronic acid kan 2x per dag, retinol voorál alleen maar in de avond gebruiken! Maar dat wist je wellicht al :o Vooral die eerste vind ik super fijn (heb ook een rustige huid met beginnende rimpels/droogtelijntjes).

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:20

Hoihoi! Ik heb gister mijn spulletjes van the ordinary binnen gekregen <3
Via the ordinary site zelf heb ik dat testje gedaan en ga nu die routine aanhouden. Gisteravond heb ik het allemaal voor het eerst gebruikt en m'n huid voelt niet normaal zacht aan! Ben er nu al blij mee hahah!