Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
swatch schreef:Mag ik hier een vraag stellen over het werken in een verpleeghuis? Ik ken iemand die daar werkt en die geeft aan 10 dagen geleden contact gehad te hebben aan het bed met een corona patiënt (achteraf bekend geworden) en wordt geacht door leidinggevende door te werken zonder beschermende middelen op de afdeling. Dit mag toch niet? Moet ze niet naar huis of op zijn minst beschermende middelen gebruiken?
swatch schreef:Mag ik hier een vraag stellen over het werken in een verpleeghuis? Ik ken iemand die daar werkt en die geeft aan 10 dagen geleden contact gehad te hebben aan het bed met een corona patiënt (achteraf bekend geworden) en wordt geacht door leidinggevende door te werken zonder beschermende middelen op de afdeling. Dit mag toch niet? Moet ze niet naar huis of op zijn minst beschermende middelen gebruiken?
swatch schreef:Desbetreffende patiënt is overleden, meerdere collega's verkouden en hoestend werken ook zonder pbm met kwetsbare ouderen. Daar voelt ze zich niet prettig bij. Zelf volgens mij nog niet echt klachten mogelijk iets neusverkouden.
swatch schreef:Desbetreffende patiënt is overleden, meerdere collega's verkouden en hoestend werken ook zonder pbm met kwetsbare ouderen. Daar voelt ze zich niet prettig bij. Zelf volgens mij nog niet echt klachten mogelijk iets neusverkouden.
Eloya schreef:Ik vermoed ook dat wij over een tijdje een piek gaan krijgen met HIC opnames en suicides (pogingen)
gomir schreef:Ervaringen uit het Jeroen Bosch Ziekenhuis met goede organisatorische tips.
Ik weet niet of het later ook online terug te zien zal zijn via hun website.
Astorga schreef:Eloya schreef:Ik vermoed ook dat wij over een tijdje een piek gaan krijgen met HIC opnames en suicides (pogingen)
Eloya schreef:Astorga schreef:Momenteel ziet men op de SEH/ICU van het ziekenhuis waar ik werk juist opvallend weinig TS'ers.
Wij hebben het momenteel ook erg rustig. Maar ik denk stilte voor de storm..
Mensen blijven nu veel thuis, we hebben weinig zicht op ze. Minder begeleiding. Nu zit er ook veel angst voor corona besmetting vanuit cliënten dus die blijven goed thuis.. Maar straks als er banen wegvallen en mensen hun woning kwijt raken of te lang geen face to face contact met behandelaren of sociaal systeem.. gaan wij het denk ik weer drukker krijgen..
Maar wanneer dat gebeurd is afwachten..
Onali schreef:_San87_ schreef:In de huidige tijd kan het toch niet verbazen dat iemand aan corona denkt? Jullie dachten dat zelf immers ook.
Nee 1 overijverige werknemer (van een andere werkgever) dacht het.
Er was totaal geen aanleiding om aan corona te denken.
Cliënt heeft longkanker, ja cliënt hoest.
miramii schreef:Tsja, bij ons op stal mag niemand met (lichte) klachten komen, mogen er maximaal 4 tegelijk op stal zijn en bij verhoogd risico plannen ze een uurtje in dat je alleen kan komen. Hier zijn de dus sowieso al heel streng. Er werken een aantal in zkh, verzorgingstehuizen, ggz of jz, ze verwachten dan ook dat die mensen worden ontzien.
Overigens, als je door de maatregelen niet kan komen, doet de staleigenaar je paard. Ook als je normaal zelf moet mesten. Liever dat je thuisblijft dan dat ze extra risico lopen.