Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:27

Liesje1611 schreef:
Germie, ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn moeder heeft een eigen bedrijf in de reiswereld en de verwachting binnen de sector is dat de meeste landen niet "open" zullen gaan voor eind juni/begin juli (en dat het vliegverkeer dus ook tot die tijd zo goed als plat ligt).
Erg rot, ook mijn vakantie in juni heb ik dus via haar laten annuleren.
Zekerheid is het niet hoor, maar misschien moet je je er toch een beetje op voorbereiden..

Er staat nu tot 1 mei op websites. Daar hou ik dan aan vast.
En het gaat over reizen binnen Europa, met de auto. Dat lijkt me dat dat eerder wel weer kan. Ik hou er een beetje rekening mee dat Italie eind juni niet lukt, maar Zwitserland dan wel weer kan.
Mijn ticket voor september is al geboekt voor de coronacrisis. Dat is nog 5 maanden en een paar dagen.
Ik heb dat echt nodig om weg te kunnen. Tot 1 mei ga ik het denk ik volhouden. Maar ik slaap dus slecht, heb totaal geen toekomst zo, zie enorm tegen de feestdagen op (pasen en koningsdag). Pinksteren wil ik ook gewoon echt weg.
Laatst bijgewerkt door germie op 01-04-20 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrow_Less

Re: Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:29

Wauw wilde dit toch even delen.
Vorige vrijdag is mijn oma begraven omdat ze het helaas niet gehaald had van het coronavirus. Hier is dan de lokale pers op afgekomen omdat ze de eerste was in de gemeente, zie ik net dit!
https://9gag.com/gag/a0RrV8d

Ik verschoot me een bult joh!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:32

Bij degene die ik ken die vorige week euthenasie kreeg wegens kanker dus geen corona hebben we afgesproken dat we later een bijeenkomst houden. Ik vermoed dat het een soosavond wordt, want daar kwam hij altijd graag. Nog net op tijd is er een feestje gehouden met alle oudgedienden. Dat heeft hij nog mee mogen maken.

Wat ik van die link hierboven moet zeggen weet ik niet. Er is een keuze gemaakt door iemand.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:36

Ja vind het gewoon gek om haar op dat platform te zien, mijn oma gaat internationaal. Heel raar om ze daar tegen te komen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:40

Morrow_Less schreef:
Ja vind het gewoon gek om haar op dat platform te zien, mijn oma gaat internationaal. Heel raar om ze daar tegen te komen.

Dat is je eigen oma? Dat had ik niet begrepen. Ik twijfel ook erg of zij dit dan gewild heeft. Of denk je wel?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:46

Morrow_Less schreef:
Vorige vrijdag is mijn oma begraven omdat ze het helaas niet gehaald had van het coronavirus. Hier is dan de lokale pers op afgekomen omdat ze de eerste was in de gemeente, zie ik net dit!

Ze staat op meer sites. Op Reddit is er ook een groot topic.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:47

Ow sorry, dacht dat ik duidelijk was :)
Maar ja dat is ze dus. Ik wist dat ze graag gezien was in de gemeente, maar dat het zo ging ontsporen, er is enkel maar een artikel gezet geweest in de plaatselijke krant. Gek hoe ver iets kan gaan momenteel.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:48

Iris82 schreef:
Morrow_Less schreef:

Ze staat op meer sites. Op Reddit is er ook een groot topic.

Meen je dat!
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje eng.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:49

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:51

Morrow_Less schreef:

Je omie viral! Raar maar ik vind het ook wel heel tof, wat een sympathieke oma!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:53

germie schreef:
Liesje1611 schreef:
Germie, ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn moeder heeft een eigen bedrijf in de reiswereld en de verwachting binnen de sector is dat de meeste landen niet "open" zullen gaan voor eind juni/begin juli (en dat het vliegverkeer dus ook tot die tijd zo goed als plat ligt).
Erg rot, ook mijn vakantie in juni heb ik dus via haar laten annuleren.
Zekerheid is het niet hoor, maar misschien moet je je er toch een beetje op voorbereiden..

En het gaat over reizen binnen Europa, met de auto. Dat lijkt me dat dat eerder wel weer kan. Ik hou er een beetje rekening mee dat Italie eind juni niet lukt, maar Zwitserland dan wel weer kan.
Mijn ticket voor september is al geboekt voor de coronacrisis. Dat is nog 5 maanden en een paar dagen.
Ik heb dat echt nodig om weg te kunnen. Tot 1 mei ga ik het denk ik volhouden. Maar ik slaap dus slecht, heb totaal geen toekomst zo, zie enorm tegen de feestdagen op (pasen en koningsdag). Pinksteren wil ik ook gewoon echt weg.

Ik denk dat je in juni/juli wel weer weg kan, dat is toch te overzien?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:55

Lijkt me heel bizar om je oma zo ineens viraal te zien gaan. Maar op deze manier wil niemand viraal gaan.. het blijft toch echt in- en intriest dat je op deze manier afscheid moet nemen van een geliefd persoon.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:55

Ja dat is zo.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:59

MarcoBorsato schreef:
germie schreef:

Ik denk dat je in juni/juli wel weer weg kan, dat is toch te overzien?

Juni is het ONK in Zeeland, daar ga ik wel van uit ja. En dan dus verder binnen Europa. Als het eerder kan, dan eerder.
Ik word depri met de feestdagen in zicht. Maar zolang ik maar kan duiken. Het is alleen wel een compleet verloren jaar.
Juli staat iets in FRankrijk wat echt belangrijk voor mij is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:00

Oh god, MB zit ook op Reddit. Daar gaat mijn anonimiteit }> :')

Maar idd lijkt het me ook heel raar om je oma zo overal tegen te komen!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:02

Cayenne schreef:

Je was al lang niet meer anoniem hoor. ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:06

Iris82 schreef:
Cayenne schreef:

Je was al lang niet meer anoniem hoor. ;)

Met je "parkieten".

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:13

_O- ;(

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:34

Morrow_Less schreef:

Vind je het zelf ok?
Ze is wel in één klap beroemd zo.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:35

MarcoBorsato schreef:
Morrow_Less schreef:

Je omie viral! Raar maar ik vind het ook wel heel tof, wat een sympathieke oma!

Oma ziet er echt lief uit! Maar wat naar dat haar beslissing in het buitenland dan weer zo bekritiseerd wordt. Ik heb alle respect voor haar.

germie schreef:
.

Heb je gisteren niet gehoord dat Rutte opriep géén plannen te maken voor de meivakantie? Ik heb me voorgenomen niks meer van jou te lezen, maar kan er niet meer omheen. Je hebt echt een gigantisch egoïstisch bord voor je kop of je spoort niet. Blijf thuis en maak géén plannen voor de meivakantie. Hoe duidelijk wil je het hebben??

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:36

Ze word wel geeerd als een held, heeft ook wel wat moois

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:38

MoniqueT schreef:
Heb je gisteren niet gehoord dat Rutte opriep géén plannen te maken voor de meivakantie? Ik heb me voorgenomen niks meer van jou te lezen, maar kan er niet meer omheen. Je hebt echt een gigantisch egoïstisch bord voor je kop of je spoort niet. Blijf thuis en maak géén plannen voor de meivakantie. Hoe duidelijk wil je het hebben??

het is hopelijk gewoon een 1 april grapje Ja dit zeg ik tegen beter weten in

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:41

Winged schreef:
MoniqueT schreef:

het is hopelijk gewoon een 1 april grapje Ja dit zeg ik tegen beter weten in

Het was gisteren 31 maart :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:42

MoniqueT schreef:
[
germie schreef:
.

Pardon, we zouden geen mensen beledigen hier toch?
En wat voor verkeerds zeg ik dan? Ik vind jouw opmerking echt meer dan onbeschoft. Totaal beledigend, denigrerend.
Allereerst, ik heb al wat staan in de meivakantie. Dat is nog steeds niet helemaal zeker geannuleerd, daarnaast zegt rutte 'dat zou ik niet doen'. Er staat niet dat het niet mag. En ja, ik heb daar al wat staan. Dat stond er al voor 1 januari. Daarnaast geven reissites aan dat ze tot 30 april geen reizen aanbieden. Dus dan hou ik daar aan vast, het is dan ook de vraag wanneer kan ik weg met werk enzo.

Daarnaast gaat dit over psychische klachten en sociale onthouden. Dat is iets wat nu mij behoorlijk opbreekt. Maar ik probeer hoop te houden dat ik in mei wel op vakantie kan ja. Het is niet aan jou om dan iemand zo de grond in te stampen. Dat ik de meivakantie waarschijnlijk moet verschuiven is al erg genoeg.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:44

Jij zit echt in elk topic te zuigen germie. Jij lokt iedereen uit de tent. Je hebt er kennelijk nogal lol in.