Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pocca_Locca schreef:Ik heb geen idee waarom het aparte mazelenvaccin van de markt is gehaald. Ik snap het ook niet! Net als de ouders die op die manier gedwongen werden om een keuze te maken tussen óf het in opspraak geraakte BMR vaccin, óf niet inenten tegen mazelen.
Ik wil even iets rechtzetten ik ging er te onrechte vanuit dat het BMR vaccin nog in afwachting was op goedkeuring! Dat is zeker niet het geval, want het was al op de markt.Lelijke fout van mij. Was moe waarschijnlijk
Pocca_Locca schreef:Luister eens wat Wakefield zegt over zijn bevindingen over het colostrum ( eerste borstvoeding) en dat de stoffen daarin het lichaam helpen om te vechten tegen virussen, en in het bijzonder bij kinderen die extra kwetsbaar zijn. Zijn idee was om voor die speciale groep een alternatief vaccin te ontwikkelen, en er wordt ten onrechte vanuit gegaan dat hij wilde concurreren met het gangbare BMR vaccin
Hij adviseerde ook om de vaccins te spreiden.
Pocca_Locca schreef:Ik vind het moeilijk om Brian Deer serieus te nemen. Hij is per slot van rekening slechts een journalist, en geen arts!!
Pocca_Locca schreef:Heb wel een kijkje genomen op zijn website, maar tot nu toe valt vooral de schreeuwerigheid me op. Sommige mensen hebben nou eenmaal de schijn tegen
Pocca_Locca schreef:en dan komt daar nog bij dat hij werkte ( ik heb geen aanleiding om daaraan te twijfelen) voor een zeer onfris figuur die er ronduit criminele praktijken op nahoud ( het laten hacken van de telefoon van o.a. een vermist 13 jarig meisje, die later dood gevonden werd.
StukRoodVlees schreef:Het eerste probleem is dat vaccinatie-sceptici veel last blijken te hebben van confirmation-bias: een selectieve vorm van denken waarbij vooral wordt gezocht naar informatie die de eigen overtuiging bevestigt, terwijl informatie die de eigen overtuiging tegenspreekt wordt gebagatelliseerd of domweg wordt genegeerd. In een recent onderzoek werden vaccinatie-sceptici geconfronteerd met het feit dat Andrew Wakefields link tussen autisme en vaccinatie onwaar bleek te zijn en dat het artikel was teruggetrokken omdat het op gefraudeerde gegevens was gebaseerd. Dit leidde er evenwel niet toe dat vaccinatieweigeraars hun scepsis opgaven, integendeel: ze beten zich juist nog meer vast in hun weerstand en presenteerden opeens nieuwe redenen waarom ze vaccinatie toch nog steeds afwezen.[4] Als je anti-vaxxers het voordeel van de twijfel zou willen geven, kun je zeggen dat zelfs als ze zelf niet openstaan voor correctie, ze toch een bijdrage aan het publieke debat leveren omdat hun inbreng in het debat anderen kan helpen om hun opinies aan te scherpen of aan te passen. Echter, vanuit een Milliaans perspectief zou men wensen dat vaccinatie-sceptici niet alleen hun opinie over vaccinatie uiten, maar evenzeer ook luisteren naar hun debatpartners met andere opinies, en openstaan voor mogelijke falsificaties van hun stellingen.
StukRoodVlees schreef:Maar vaccinatie-sceptici zijn, als het om vaccinaties gaat, niet bereid op de integriteit van de medische stand te vertrouwen. Ze zijn niet bereid de quasi-consensus in de medische wetenschap te accepteren dat vaccins veilig en effectief zijn, ze verdenken ‘Big Pharma’ ervan vergif aan de man te brengen omwille van geldelijk gewin, dat er allerlei complotten zijn die de ‘echte waarheid’ over vaccinaties onder tafel houden en grijpen zich vast aan die enkele publicatie die hun standpunten mogelijk wel ondersteunt. Ze vertrouwen liever op hun eigen Internetonderzoek en weigeren te aanvaarden dat jarenlang epidemiologisch en medisch onderzoek meer gewicht in de schaal legt dan het ‘onderzoek’ van iemand die achter de keukentafel met het trefwoord ‘vaccinatieschade’ Google afstruint.
Pocca_Locca schreef:@Natasha Ja gelukkig wordt dat nu inderdaad getest. Maar geven ze dan toch het vaccin als je zwanger bent maar geen antistoffen hebt? Dat zal dan niet het BMR maar een apart Rubella vaccin zijn?
Pocca_Locca schreef:Eigenlijk wordt er in dit korte filmpje exact verteld waarom er nooit overwogen zal worden om het BMR vaccin terug te trekken. Het zou simpelweg veel en veel te veel geld kosten om alle ouders van beschadigde kinderen door het BMR vaccin te compenseren. Ze durven er niet aan https://youtu.be/Eunta5OJ84o
The Atlantic schreef:Not only do pediatricians and doctors often lose money on vaccine administration, it wasn't too long ago that the vaccine industry was struggling with slim profit margins and shortages. The Economist wrote that "for decades vaccines were a neglected corner of the drugs business, with old technology, little investment and abysmal profit margins. Many firms sold their vaccine divisions to concentrate on more profitable drugs." [...] "Ten years ago, [2005, red.] the financial incentives to produce vaccines were so weak that there was growing concern that pharmaceutical companies were abandoning the vaccine business for selling more-profitable daily drug treatments. Compared with drugs that require daily doses, vaccines are only administered once a year or a lifetime. The pharmaceutical company Wyeth (which has since been acquired by Pfizer) reported that they stopped making the flu vaccine because the margins were so low."
The Atlantic schreef:"In response to calls for vaccine costs to come down, supporters of increasing vaccine supply [...] have argued that not only is vaccine production very complicated, but research and development budgets would suffer."
"So while the vaccine industry is likely more profitable now than in the 1970s or 1980s, this is the result of global market forces, not a reason to skip a child's vaccinations: Pharmaceutical companies need incentives to keep producing vaccines, because regardless of profits the economic and social benefits of vaccination are huge—in lives and the billions of dollars saved. A study released last year estimated that fully immunizing babies resulted in $10 saved for every dollar spent, about $69 billion total. "Vaccines are one of the most cost-effective interventions we have," says Halsey.
In the U.S., a study looking at the benefits of vaccination between 1994 and 2013 estimated a net savings of $295 billion in direct costs and $1.38 trillion in total societal costs."
Pocca_Locca schreef:Ik heb geen idee waarom het aparte mazelenvaccin van de markt is gehaald. Ik snap het ook niet! Net als de ouders die op die manier gedwongen werden om een keuze te maken tussen óf het in opspraak geraakte BMR vaccin, óf niet inenten tegen mazelen.
Pocca_Locca schreef:Alvast een ding wat op Deer’s website staat wil ik op reageren. Hij stelt dat er in Engeland na de waarschuwing van Wakefield over het BMR vaccin, gevaarlijke situaties ontstonden zoals mazelenuitbraak. Omdat ouders het BMR vaccin niet meer wilden geven. Dit had gewoon voorkomen kunnen worden door het aparte vaccin NIET VAN DE MARKT TE HALEN, toch? Dat is namelijk gedaan, een half jaar nadat Wakefield zei geen vertrouwen te hebben in de veiligheid van het gecombineerde BMR vaccin. Waarom is ouders de keuze ontnomen? Ik denk dat veel ouders er graag voor zouden kiezen Als ze die keuze zouden hebben. Die keuze is ze afgenomen, dat vind ik schandalig eigenlijk!
Pocca_Locca schreef:Wouw...je zegt dus eigenlijk dat er doorgaans journalisten met nul komma nada medische opleiding voor nodig zijn die geheel en al uit altruïsme,en filantropie ( dat laatste is:de liefde voor je medemens ) op het idee komen om ZES JAAR later eens even een onderzoek/ study te gaan debunken. En dat er nooit twijfel is naar de beweegredenen van de opdrachtgever van die journalist. Wat een gekke wereld leven we toch in hè eigenlijk.
(Ik wil nog even zeggen wat er in de link staat twee posts terug, naar aanleiding van mijn rode hond verhaal, namelijk de bijsluiter van het BMR vaccin. Voordat daar onduidelijkheid over komt...)
Alle onderzoekers hun “ bevindingen” in dit geval, leiden in alle gevallen maar terug naar één man: Brian Deer. Een man die vooral door “cherry-picking on steroïden “ ( of misschien gewoon koffie) hoopt zo geloofwaardig mogelijk over te komen vanwege vooral de KWANTITEIT ervan.
-Nogmaals:je beweert dat het doormaken van een rodehond besmetting net zo kort beschermd als het vaccin?
NHS schreef:I thought I was immune, but my blood has just been tested and now they say
I’m not. Why?
The reason for doing the rubella immunity test is to identify women who are at risk of catching rubella. The test measures the level of antibodies (protection) in your blood. In most cases the result of the test is clear, but some women have low levels of antibody. Although a low level of antibody may be protective, it is a good idea to have the vaccine again.
Other possible reasons include:
• somebody made a mistake when they reported either the first or second blood test result
• you thought you had rubella in the past, but you didn’t
• you thought you had the rubella vaccine, but it was a vaccine against something else
• you did have the vaccine but you were one of the few people for whom the first immunisation didn’t work.
In all of the above cases you should have the MMR vaccine. If you are already pregnant, you will need to wait until after you have had the baby.
Pocca_Locca schreef:Wakefield had een 250 pagina’s tellend verslag geschreven over de veiligheidsonderzoeken voor goedkeuring van het nieuwe BMR vaccin. Die zijn stuk voor stuk onder de maat!
Pocca_Locca schreef:Ik ontken nergens dat hij het over het op dat moment op de markt aanwezige BMR vaccin heeft.
Pocca_Locca schreef:Van het colostrum extract dat klopt inderdaad.
Dus kwetsbare kinderen waarvan het immuunsysteem ernstig is verzwakt, mogen wel ingeënt worden??? Lijkt me een slecht plan inderdaad. Beter hun immuunsysteem een boost geven door borstvoeding. Ik zie niet in wat daar kwaadaardig van is.
Pocca_Locca schreef:Kun jij ook nog even terugkomen op de documentaire waarin ouders van de onderzochte kinderen van de Wakefield study aan het woord komen, en een lelijk boekje opendoen over de leugenachtige manier van handelen van Brian Deer? ( niet onder zijn ECHTE naam een interview aanvragen bijvoorbeeld met een moeder) er wordt in die documentaire ook ingegaan op zijn andere artikelen die hij voor Sunday times ( ja, die van Rupert Murdoch) schreef. Wel interessant
Pocca_Locca schreef:Nee, geen “ nieuwe” documentaire, het gaat dieper in op het hele Wakefield verhaal, en je zei zelf dat je het zou kijken, dus. Maar wanneer je dat doet is inderdaad aan jou. Maar ik had hem al eerder gedeeld.
Mijn bronnen zijn : stichting vaccinvrij, the high wire, een congres van de WHO over vaccinveiligheid.En dr. Andy Wakefield uiteraard.. daarmee vallen mijn bronnen dus onder “ niet onafhankelijk” volgens jouw criteria dan... net zo goed als dat ik jouw bronnen niet onder onafhankelijke schaar. Het is de vraag wat je boerenverstand of intuïtie je vertellen wanneer je beide “ kampen” met elkaar vergelijkt.
GSK is gewoon degene die in de UK het BMR vaccin uitgeeft hoor. Sowieso in 2004
Pocca_Locca schreef:Als je ervan uitgaat dat ceo’s van miljardenbedrijven meestal vrij goed zijn in vooruit denken, zou ik zeggen dat ze dat hier dus ook gedaan hebben. Zo vergezocht vind ik het niet.
Het is je goed recht om die documentaire niet te bekijken. Prima. Ik kan jou niet dwingen om dat wel te doen. Net zo goed als jij mij natuurlijk niet kan vertellen dat ik maar even een documentaire moet uittikken. Hoewel ik best wel een paar dingen kan citeren natuurlijk. Het is natuurlijk de vraag of dat de documentaire recht doet...Je zei alleen zelf dat je hem wel zou gaan bekijken, vandaar de vraag.
Jouw eis van exacte linken plaatsen vind ik wat ver gaan. Er gaat ook wantrouwen van uit. Wat de discussie nogal bemoeilijkt. Het overgrote deel komt uit het interview met dr Andy Wakefield, zie mijn onderschrift. En nu heb ik geen tijd meer op nog te “bokken” vandaag, moet aan ‘t werk...Tot later weer.
Pocca_Locca schreef:Als je ervan uitgaat dat ceo’s van miljardenbedrijven meestal vrij goed zijn in vooruit denken, zou ik zeggen dat ze dat hier dus ook gedaan hebben. Zo vergezocht vind ik het niet. ...
Pocca_Locca schreef:...Jouw “eis” van exacte linken plaatsen vind ik wat ver gaan. Er gaat ook wantrouwen van uit. Wat de discussie nogal bemoeilijkt. Het overgrote deel komt uit het interview met dr Andy Wakefield, zie mijn onderschrift.
Pocca_Locca schreef:Als je ervan uitgaat dat ceo’s van miljardenbedrijven meestal vrij goed zijn in vooruit denken, zou ik zeggen dat ze dat hier dus ook gedaan hebben. Zo vergezocht vind ik het niet.
Het is je goed recht om die documentaire niet te bekijken. Prima. Ik kan jou niet dwingen om dat wel te doen. Net zo goed als jij mij natuurlijk niet kan vertellen dat ik maar even een documentaire moet uittikken. Hoewel ik best wel een paar dingen kan citeren natuurlijk. Het is natuurlijk de vraag of dat de documentaire recht doet...Je zei alleen zelf dat je hem wel zou gaan bekijken, vandaar de vraag.
Jouw “eis” van exacte linken plaatsen vind ik wat ver gaan. Er gaat ook wantrouwen van uit. Wat de discussie nogal bemoeilijkt. Het overgrote deel komt uit het interview met dr Andy Wakefield, zie mijn onderschrift. En nu heb ik geen tijd meer op nog te “bokken” vandaag, moet aan ‘t werk...Tot later weer.
Pocca_Locca schreef:Als je ervan uitgaat dat ceo’s van miljardenbedrijven meestal vrij goed zijn in vooruit denken, zou ik zeggen dat ze dat hier dus ook gedaan hebben.
Pocca_Locca schreef:Zo vergezocht vind ik het niet.
Pocca_Locca schreef:Het is je goed recht om die documentaire niet te bekijken. Prima. Ik kan jou niet dwingen om dat wel te doen. Net zo goed als jij mij natuurlijk niet kan vertellen dat ik maar even een documentaire moet uittikken. Hoewel ik best wel een paar dingen kan citeren natuurlijk. Het is natuurlijk de vraag of dat de documentaire recht doet...
Pocca_Locca schreef:Je zei alleen zelf dat je hem wel zou gaan bekijken, vandaar de vraag.
Jouw “eis” van exacte linken plaatsen vind ik wat ver gaan. Er gaat ook wantrouwen van uit. Wat de discussie nogal bemoeilijkt. Het overgrote deel komt uit het interview met dr Andy Wakefield, zie mijn onderschrift. En nu heb ik geen tijd meer op nog te “bokken” vandaag, moet aan ‘t werk...Tot later weer.
Pocca_Locca schreef:Wakefield had een 250 pagina’s tellend verslag geschreven over de veiligheidsonderzoeken voor goedkeuring van het nieuwe BMR vaccin. Die zijn stuk voor stuk onder de maat! Daarom zei hij dat TOTDAT ER GOEDE VEILIGHEIDSONDERZOEKEN ZOUDEN KOMEN, HIJ AANRAADDE OM HET OP DAT MOMENT PRIMA VERKRIJGBARE SINGLE MEASLES VACCINE TE GEBRUIKEN.
secricible schreef:volgens mij zijn de beschikbare monovaccins van de markt gehaald omdat ze vrijwel niet gebruikt werden. Daardoor werden productiekosten hoger dan opbrengt. Het gaat om Rouvax o.a. Er is gewoon een productiestop door de leverancier gezet.
EDIT: MeasBio zou nog wel beschikbaar zijn en wordt o.a. toegediend in Afrika. Verder weet ik er ook het fijne niet van.