Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joanne1987 schreef:Ik zou je even goed verdiepen in hoeveel koolhydraten overal inzitten en dan ook de bijbehorende suikers
Aardbeien is met mate prima bijvoorbeeld, nectarine al niet
En muesli is over algemeen ook geen goede keuze (granen en suikers)
Evt kun je kijken voor de suikervrije granola, maar houdt er rekening mee dat daar alsnog veel koolhydraten inzitten
En kwa yoghurt is de 10% Griekse yoghurt weer de beste keuze
bobje26 schreef:Skyr doet het ook heel goed als ontbijtje
Citaat:Maar als ik dan bijvoorbeeld dit lijstje bekijk, is het haast onmogelijk om nog veel fruit te eten gezien de koolhydraten?
Muesli eet ik ook niet elke dag, maar mijn afspraak met de arts was pas dinsdagmiddag, dus ben echt nog een complete noob hierin. Mag ik vragen wat jij zoal als ontbijt eet?
Boras schreef:@Neroo
Fijn deze tip. Ik stond net toevallig in de kelderkast te staren naar al die blikjes tonijn die mijn man in de aanbieding had gekocht (hij kan zeg maar niet echt maat houden). Gezond, laag in kh en makkelijk, maar ik weet nooit zo goed wat ik er mee moet anders dan die eeuwige tonijnsalade maken. Ik heb er dan ook een beetje een haat-liefde verhouding mee. Goede tips zijn welkom!
Joanne1987 schreef:Citaat:Maar als ik dan bijvoorbeeld dit lijstje bekijk, is het haast onmogelijk om nog veel fruit te eten gezien de koolhydraten?
Muesli eet ik ook niet elke dag, maar mijn afspraak met de arts was pas dinsdagmiddag, dus ben echt nog een complete noob hierin. Mag ik vragen wat jij zoal als ontbijt eet?
Dat klopt, maar mijn visie is denk ik niet helemaal wat jij zoekt, ik eet namelijk keto. Niet heel streng ivm sporten hoor. Want normaal is keto over de dag 20/25 gram koolhydraten, ik hou 40 aan (al geldt alles tot 50 gram per dag als keto)
Bij keto mogen voedingsstoffen niet meer als 5 gram koolhydraten per 100 gram bevatten, dus ja dan valt er veel af. Je haalt 2/3 Van je koolhydraten uit groenten. In deze methode zou het dus berekenend dat je maar 50 gram aardbeien mag, en niet eens dagelijks
Boras schreef:@Neroo
Fijn deze tip. Ik stond net toevallig in de kelderkast te staren naar al die blikjes tonijn die mijn man in de aanbieding had gekocht (hij kan zeg maar niet echt maat houden). Gezond, laag in kh en makkelijk, maar ik weet nooit zo goed wat ik er mee moet anders dan die eeuwige tonijnsalade maken. Ik heb er dan ook een beetje een haat-liefde verhouding mee. Goede tips zijn welkom!