De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:03

Dinopino doet dit in meerdere topics. Het topic verstoren zodat het opeens over allerlei randzaken gaat, met onwaarschijnlijke naïeve vragen en opmerkingen waarbij je de reacties al kunt voorspellen. Heel irritant, beetje trollen vind ik het.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:05

Een 5G spion-virus met life-streaming naar China :=

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:07

Wacht de discussie gaat van een virus naar 5G? Lijkt me niet de meest logische richting.

Ik ben wel benieuwd hoe het gaat als er een groep mensen uit china weer terug komt. Ik las dat ze zelf hun kosten moeten betalen voor de quarantaine. Dat vind ik ook wel weer heftig. Ook ben ik benieuwd hoelang het duurt voordat het eerste geval in Nederland er is

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:10

Inmiddels advies van reisorganisaties niet naar china te reizen. Tui heeft alles stilgelegd. Anderen hebben geen reizen in februari maar staan wel alert. Klm vliegt verder rustig want personeel heeft mondkapjes. 8)7 en de passagiers dan? De tafeltjes, schoonmaakpersoneel enz? Merkwaardige keuze

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Ladybird schreef:
Wacht de discussie gaat van een virus naar 5G? Lijkt me niet de meest logische richting.

Ik ben wel benieuwd hoe het gaat als er een groep mensen uit china weer terug komt. Ik las dat ze zelf hun kosten moeten betalen voor de quarantaine. Dat vind ik ook wel weer heftig. Ook ben ik benieuwd hoelang het duurt voordat het eerste geval in Nederland er is

Waarom moeten ze zelf de kosten voor quarantaine betalen? Dat vind ik echt heel vreemd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

karuna schreef:
Inmiddels advies van reisorganisaties niet naar china te reizen. Tui heeft alles stilgelegd. Anderen hebben geen reizen in februari maar staan wel alert. Klm vliegt verder rustig want personeel heeft mondkapjes. 8)7 en de passagiers dan? De tafeltjes, schoonmaakpersoneel enz? Merkwaardige keuze

Ik vind het ook nogal vreemd, idd.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:12

_San87_ schreef:
Ladybird schreef:

Waarom moeten ze zelf de kosten voor quarantaine betalen? Dat vind ik echt heel vreemd.

Ja geen idee
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... uarantaine

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:17

Ladybird schreef:

Australië wil mensen op een mooi bounty-eiland plaatsen. Maar dat wordt dan geen ***** all inclusive zo te lezen...

https://www.telegraaf.nl/nieuws/6964154 ... untyeiland

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:18

Het is wat. Raak je op reis besmet met een virus en mag je de maatregelen die daarvoor genomen worden ook nog eens zelf bekostigen. En dat zal vast geen paar honderd euro zijn.

Ik vind het absúrd dat de overheid haar burgers zo laat zitten...

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:19

nee hoor de discussie gaat nog steeds over de virus. Het enige wat ik aangeef is of de informatie die uit China hier over komt wel te vertrouwen is?

Vind het niet erg en wel vermakelijk de humor die jullie er van maken. Daar zit ik totaal niet mee. Leg het in het hokje van pure bangmakerij, onzin, en schijnbaar aliminhoedje of wat dat ook. De bangmakerij daar doe ik niet aan mee. Elk half uur te horen hoeveel mensen er besmet zijn en gestorven dat doet veel voor bangmakerij. Maar ik zou me totaal niet ongerust maken over het virus. Ze kunnen tegenwoordig met vaccinaties zoveel. en geloof me er wordt hard aan gewerkt.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:20

_San87_ schreef:
Het is wat. Raak je op reis besmet met een virus en mag je de maatregelen die daarvoor genomen worden ook nog eens zelf bekostigen. En dat zal vast geen paar honderd euro zijn.

Ja daar ben ik het ook wel mee eens, ik heb het ook 3x gelezen omdat ik dacht dat ik het verkeerd begreep. Ik snap ook wel dat niemand er wat aan kan doen, maar zuur is het wel. Ook wel raar ergens.

Destination

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:28

Ik las net dat Lufthansa net als enkele andere maatschappijen ook niet meer van en naar China vliegt voorlopig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:29

safina schreef:
Niobe schreef:
Dat nog niemand Rutte de schuld heeft gegeven verbaast me uitermate!

Rutte, Trump, Poetin, illuminati, Joris Demmink, de Mossad, Elvis, Zionisten, Deep State en marsmannetjes zitten hier samen achter. Denk ik.

Ja, en Elvis natuurlijk. Want die is niet dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:31

Ladybird schreef:
_San87_ schreef:

Ja daar ben ik het ook wel mee eens, ik heb het ook 3x gelezen omdat ik dacht dat ik het verkeerd begreep. Ik snap ook wel dat niemand er wat aan kan doen, maar zuur is het wel. Ook wel raar ergens.

Ik hoop niet dat het mensen weerhoudt om terug te komen.

Ik zag net een vlog van iemand die daar zit met zijn jonge kind. En hij zei: "ik wil graag terug. Als mijn kind verkouden wordt of koorts krijgt, dan moet ik er direct mee naar het ziekenhuis. En als je ergens niet wilt zijn met je kind, dan is dat hier in Wuhan in het ziekenhuis." Het lijkt me vreselijk om met je kind in zulke omstandigheden te zitten. Ik snap wel dat je dan heel graag terug wilt. Maar stel dat je dat niet zou kunnen betalen zeg....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:34

Ladybird schreef:

Er breekt een virus uit, niemand kan daar in principe wat aan doen, over het algemeen ben je verzekerd voor dingen die tijdens vakanties gebeuren en heeft iedere Nederlander een zorgverzekering.

De mogelijkheid om te evacueren wordt geboden, volgens mij zelfs aangeraden, maar je moet wel in quarantaine (akkoord) en alleen als je zelf betaalt (niet akkoord).

Ik kan het niet rijmen.

safina schreef:
Ladybird schreef:

Ik zag net een vlog van iemand die daar zit met zijn jonge kind. En hij zei: "ik wil graag terug. Als mijn kind verkouden wordt of koorts krijgt, dan moet ik er direct mee naar het ziekenhuis. En als je ergens niet wilt zijn met je kind, dan is dat hier in Wuhan in het ziekenhuis." Het lijkt me vreselijk om met je kind in zulke omstandigheden te zitten. Ik snap wel dat je dan heel graag terug wilt. Maar stel dat je dat niet zou kunnen betalen zeg....

Ik denk dus wel dat het mensen weerhoudt. Ik denk maar zo dat die evacuatie en quarantaine in de duizenden euro's per persoon gaat lopen. Ik ken niet veel mensen die dat even kunnen ophoesten.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:35

Vind het persoonlijk jammer dat er gewoon geen goede tips worden gegeven hoe je jezelf tegen zo"n virus zou kunnen beschermen. Bijvoorbeeld gewoon alles wat je beetpakt goed je handen te desinfecteren en niet met je handen in je gezicht. Dat kan je natuurlijk een kind niet vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:44

_San87_ schreef:
Ik denk dus wel dat het mensen weerhoudt. Ik denk maar zo dat die evacuatie en quarantaine in de duizenden euro's per persoon gaat lopen. Ik ken niet veel mensen die dat even kunnen ophoesten.

Daar ben ik dan ook een beetje bang voor.

In een andere vlog een jongen die geen antwoord kreeg van de ambassade op de vraag wat zijn terugreis hem zou gaan kosten. De ambassade vroeg hem wel of hij gerepatrieerd wilde worden, maar toen hij vervolgens vroeg wat de kosten zouden zijn, bleef het stil.

Heftig. Je gezondheid is een hoop waard, maar als je vooraf niet eens weet of je repatriëring en quarantaine kunt betalen, wat doe je dan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:47

safina schreef:
_San87_ schreef:

Daar ben ik dan ook een beetje bang voor.

In een andere vlog een jongen die geen antwoord kreeg van de ambassade op de vraag wat zijn terugreis hem zou gaan kosten. De ambassade vroeg hem wel of hij gerepatrieerd wilde worden, maar toen hij vervolgens vroeg wat de kosten zouden zijn, bleef het stil.

Heftig. Je gezondheid is een hoop waard, maar als je vooraf niet eens weet of je repatriëring en quarantaine kunt betalen, wat doe je dan?

Ja precies. Repatriëring is nog tot daaraan toe. Maar twee weken quarantaine? Ik weet niet wat het precies kost, ik gok een 5000 euro per persoon minimaal.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:49

_San87_ schreef:
Ladybird schreef:

Er breekt een virus uit, niemand kan daar in principe wat aan doen, over het algemeen ben je verzekerd voor dingen die tijdens vakanties gebeuren en heeft iedere Nederlander een zorgverzekering.

De mogelijkheid om te evacueren wordt geboden, volgens mij zelfs aangeraden, maar je moet wel in quarantaine (akkoord) en alleen als je zelf betaalt (niet akkoord).

Ik kan het niet rijmen.

Nee Precies zo dacht ik er ook over! En dat is gewoon raar. Maar goed, dit zal ergens in je reisverzekering ook wel niet staan dat dat gedekt is, dus ik denk dat je alsnog hangt ofzo.

_San87_ schreef:
safina schreef:
Ladybird schreef:

Nouja, daar ben ik dus wel bang voor, want ik heb daar dus gister ofzo wel een poosje over na gedacht wat ik dan zou doen. Maar goed als je er voor kiest niet naar Nederland terug te komen weet je ook niet hoelang je er nog zit,want dit gaat nog wel ff duren denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:50

_San87_ schreef:

Nou zeg. Bizar.

In Finland is nu ook een besmetting las ik net.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:52

Ladybird schreef:
Nouja, daar ben ik dus wel bang voor, want ik heb daar dus gister ofzo wel een poosje over na gedacht wat ik dan zou doen. Maar goed als je er voor kiest niet naar Nederland terug te komen weet je ook niet hoelang je er nog zit,want dit gaat nog wel ff duren denk ik

Ja, dus echt een keuze heb je ook niet. Je zal er nu zitten en jezelf in de schulden moeten steken om terug te kunnen komen.

Ik vind niet dat de overheid dit door de mensen zelf moet laten betalen. Dat kan imo prima via de reisverzekering en de zorgverzekering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 19:16

Blijkt dat het virus dus gewoon is ontstaan in Duitsland..

Afbeelding

Maar even serieus, ik ben er nog niet bang voor. Het probleem is dat men allerlei info de wereld in kan slingeren en sommige meteen denken dat alles wat op internet staat waar is. Bijvoorbeeld filmpjes van mensen die neervallen op straat, staat erbij:'door het coronavirus'. Die flmpjes worden maar gedeeld gedeeld terwijl er zoveel redenen zijn waarom mensen kunnen flauwvallen. Als je een random persoon in China ziet vallen betekend dat nog niet meteen dat ie het coronavirus heeft, maar mensen maken het verhaal ervan dat door het coronavirus mensen bij bosjes er dood neervallen ofzo. Positief is dat China nu eindelijk aandacht heeft voor markten waar ze wildlife verkopen

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 19:33

Citaat:

Quarantaine kan gewoon thuis. In die zin hoeft het echt de wereld niet te kosten.

Praten we over expats en hotels, dan mag de baas dat betalen, niet de belastingbetaler.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 19:38

[***] schreef:
Blijkt dat het virus dus gewoon is ontstaan in Duitsland..

[ [url=m/DH8Xc8.jpg]Afbeelding[/url] ]

LMAO _O-