Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ladybird schreef:Wacht de discussie gaat van een virus naar 5G? Lijkt me niet de meest logische richting.
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat als er een groep mensen uit china weer terug komt. Ik las dat ze zelf hun kosten moeten betalen voor de quarantaine. Dat vind ik ook wel weer heftig. Ook ben ik benieuwd hoelang het duurt voordat het eerste geval in Nederland er is
karuna schreef:Inmiddels advies van reisorganisaties niet naar china te reizen. Tui heeft alles stilgelegd. Anderen hebben geen reizen in februari maar staan wel alert. Klm vliegt verder rustig want personeel heeft mondkapjes.en de passagiers dan? De tafeltjes, schoonmaakpersoneel enz? Merkwaardige keuze
_San87_ schreef:Ladybird schreef:Wacht de discussie gaat van een virus naar 5G? Lijkt me niet de meest logische richting.
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat als er een groep mensen uit china weer terug komt. Ik las dat ze zelf hun kosten moeten betalen voor de quarantaine. Dat vind ik ook wel weer heftig. Ook ben ik benieuwd hoelang het duurt voordat het eerste geval in Nederland er is
Waarom moeten ze zelf de kosten voor quarantaine betalen? Dat vind ik echt heel vreemd.
Ladybird schreef:Ik ben wel benieuwd hoe het gaat als er een groep mensen uit china weer terug komt. Ik las dat ze zelf hun kosten moeten betalen voor de quarantaine. Dat vind ik ook wel weer heftig. Ook ben ik benieuwd hoelang het duurt voordat het eerste geval in Nederland er is
_San87_ schreef:Het is wat. Raak je op reis besmet met een virus en mag je de maatregelen die daarvoor genomen worden ook nog eens zelf bekostigen. En dat zal vast geen paar honderd euro zijn.
Ik vind het absúrd dat de overheid haar burgers zo laat zitten...
Ladybird schreef:_San87_ schreef:Het is wat. Raak je op reis besmet met een virus en mag je de maatregelen die daarvoor genomen worden ook nog eens zelf bekostigen. En dat zal vast geen paar honderd euro zijn.
Ja daar ben ik het ook wel mee eens, ik heb het ook 3x gelezen omdat ik dacht dat ik het verkeerd begreep. Ik snap ook wel dat niemand er wat aan kan doen, maar zuur is het wel. Ook wel raar ergens.
Ladybird schreef:Ja daar ben ik het ook wel mee eens, ik heb het ook 3x gelezen omdat ik dacht dat ik het verkeerd begreep. Ik snap ook wel dat niemand er wat aan kan doen, maar zuur is het wel. Ook wel raar ergens.
safina schreef:Ladybird schreef:
Ja daar ben ik het ook wel mee eens, ik heb het ook 3x gelezen omdat ik dacht dat ik het verkeerd begreep. Ik snap ook wel dat niemand er wat aan kan doen, maar zuur is het wel. Ook wel raar ergens.
Ik hoop niet dat het mensen weerhoudt om terug te komen.
Ik zag net een vlog van iemand die daar zit met zijn jonge kind. En hij zei: "ik wil graag terug. Als mijn kind verkouden wordt of koorts krijgt, dan moet ik er direct mee naar het ziekenhuis. En als je ergens niet wilt zijn met je kind, dan is dat hier in Wuhan in het ziekenhuis." Het lijkt me vreselijk om met je kind in zulke omstandigheden te zitten. Ik snap wel dat je dan heel graag terug wilt. Maar stel dat je dat niet zou kunnen betalen zeg....
_San87_ schreef:Ik denk dus wel dat het mensen weerhoudt. Ik denk maar zo dat die evacuatie en quarantaine in de duizenden euro's per persoon gaat lopen. Ik ken niet veel mensen die dat even kunnen ophoesten.
safina schreef:_San87_ schreef:Ik denk dus wel dat het mensen weerhoudt. Ik denk maar zo dat die evacuatie en quarantaine in de duizenden euro's per persoon gaat lopen. Ik ken niet veel mensen die dat even kunnen ophoesten.
Daar ben ik dan ook een beetje bang voor.
In een andere vlog een jongen die geen antwoord kreeg van de ambassade op de vraag wat zijn terugreis hem zou gaan kosten. De ambassade vroeg hem wel of hij gerepatrieerd wilde worden, maar toen hij vervolgens vroeg wat de kosten zouden zijn, bleef het stil.
Heftig. Je gezondheid is een hoop waard, maar als je vooraf niet eens weet of je repatriëring en quarantaine kunt betalen, wat doe je dan?
_San87_ schreef:Ladybird schreef:Ja daar ben ik het ook wel mee eens, ik heb het ook 3x gelezen omdat ik dacht dat ik het verkeerd begreep. Ik snap ook wel dat niemand er wat aan kan doen, maar zuur is het wel. Ook wel raar ergens.
Er breekt een virus uit, niemand kan daar in principe wat aan doen, over het algemeen ben je verzekerd voor dingen die tijdens vakanties gebeuren en heeft iedere Nederlander een zorgverzekering.
De mogelijkheid om te evacueren wordt geboden, volgens mij zelfs aangeraden, maar je moet wel in quarantaine (akkoord) en alleen als je zelf betaalt (niet akkoord).
Ik kan het niet rijmen.
_San87_ schreef:safina schreef:Ladybird schreef:
Ik hoop niet dat het mensen weerhoudt om terug te komen.
Ik zag net een vlog van iemand die daar zit met zijn jonge kind. En hij zei: "ik wil graag terug. Als mijn kind verkouden wordt of koorts krijgt, dan moet ik er direct mee naar het ziekenhuis. En als je ergens niet wilt zijn met je kind, dan is dat hier in Wuhan in het ziekenhuis." Het lijkt me vreselijk om met je kind in zulke omstandigheden te zitten. Ik snap wel dat je dan heel graag terug wilt. Maar stel dat je dat niet zou kunnen betalen zeg....
Ik denk dus wel dat het mensen weerhoudt. Ik denk maar zo dat die evacuatie en quarantaine in de duizenden euro's per persoon gaat lopen. Ik ken niet veel mensen die dat even kunnen ophoesten.
_San87_ schreef:Het is wat. Raak je op reis besmet met een virus en mag je de maatregelen die daarvoor genomen worden ook nog eens zelf bekostigen. En dat zal vast geen paar honderd euro zijn.
Ladybird schreef:Nouja, daar ben ik dus wel bang voor, want ik heb daar dus gister ofzo wel een poosje over na gedacht wat ik dan zou doen. Maar goed als je er voor kiest niet naar Nederland terug te komen weet je ook niet hoelang je er nog zit,want dit gaat nog wel ff duren denk ik
Citaat:Het is wat. Raak je op reis besmet met een virus en mag je de maatregelen die daarvoor genomen worden ook nog eens zelf bekostigen. En dat zal vast geen paar honderd euro zijn.