Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ItsMe2 schreef:Zertab: Ik weet er alles van dat het lastig is als het in huis is. Hier ook nog geen eigen baas over wat er aan boodschappen wordt gehaald.
Heb je enig idee waarom de trek naar ongezond eten er is? Komt dit uit verveling, emotie-eten, niet genoeg eten tijdens maaltijden?
Mando schreef:Je kan er ook minder van in je mond stoppen. Dus hoe bescheiden wil je het hebben.
Lijnen betekent niet dat je niets meer mag he, je mag best 1x per week iets. Je moet alleen nadenken wat je neemt.
Ik heb vanavond gewoon weer patatjes. Het weekend hebben we ook een etentje maar ik denk dan wel na wat ik die dag eet en pas de dag erop aan.
Maandag t/m vrijdagavond is het in de pas lopen en het weekend mogen de teugels wat losser.
Maartje_M schreef:Renee1991 schreef:Ohhh lekker! Met zongedroogde tomaatjes er doorheen![]()
Ik ga vanavond eens een poging wagen met een workout app die ik heb gedownload, met springtouwen onder andereBen benieuwd, haha.
Welke heb je? Ik ben er ook verschillende aan het proberen
ItsMe2 schreef:Zertab: probeer de volgende keer dat je je verveeld wat anders te gaan doen/afleiding te zoeken. Klinkt heel makkelijk, maar mij viel dit (en valt dit soms!) nog erg tegen.
Probeer in deze kleine stapjes vooruit te komen. Dat heeft op de lange termijn het meeste effect.
Zertab schreef:ItsMe2 schreef:Zertab: probeer de volgende keer dat je je verveeld wat anders te gaan doen/afleiding te zoeken. Klinkt heel makkelijk, maar mij viel dit (en valt dit soms!) nog erg tegen.
Probeer in deze kleine stapjes vooruit te komen. Dat heeft op de lange termijn het meeste effect.
Ik heb alleen niet zoveel te doen...
LadyMadonna schreef:Dide, zit er nu kaas bij?
Net m’n home Made salade (ijsbergsla, tomaat, pittenmix, komkommer, appel, spekjes, kaas) op, dat was lang geleden
Merk wel dat ik nog niet 100% fit ben, normaal altijd twee eieren erbij, nu ook, maar wel met moeite omdat het me gewoon niet smaakt.
In de supermarkt mezelf ingehouden om geen zakje zwart-witjes (soort van verslaving) mee te nemen.
Nam er sowieso altijd een paar na het eten. Heb nu een paar druifjes.
Zertab: dat zoek je iets te doen....
Of vervang het met bijv komkommer of iets
Iris_92 schreef:Hallo! ik meld me ook.
Misschien ook iets ter motivatie voor anderen. Ik ben vorig jaar in totaal rond 23/24 kg afgevallen en voornamelijk door er niet obsessief mee bezig te zijn.
In April uit een soort grap begonnen met hardlopen en in 2019 totaal 400 km gelopen. Dit werkt enorm voor mij! Ik was altijd wel actief, ben verpleegkundige, rij twee paarden en wandel regelmatig, maar nu met twee of drie keer per week echt effect. De reden was niet eens perse afvallen maar een betere conditie.
Wat mij ook hielp was het zomerseizoen. Ik vond het toen veel makkelijker om de verleidingen te weerstaan. Had toen ook veel minder trek. Heb het nu wat lastiger.
De beste aankoop van het jaar is voor mij ook de fitbit geweest. Het motiveert mij om die 10.000 stappen dagelijk te zetten.
Verder qua voeding: niks moet, alles mag, maar met mate. Ik verbied mezelf in principe niks, maar ga wel voor gezondere keuzes. Als ik dan chips eet bijvoorbeeld ovenchips, kaas 30+, spaghetti vervangen voor courgette, enzovoort. een broodeter ben ik nooit geweest, wel gek op pistoletjes en dergelijke, die neem ik nu nog maar af en toe in plaats van zeer regelmatig
Ik wil heel graag nog een paar laatste kilo's kwijt. Heb niet perse een eindgewicht. Zit nu denk ik voor het eerst van mijn leven rond een gezond gewicht.
Ik zie mezelf nog steeds als dik. Dat is best lastig. Ik krijg ontzettend veel complimenten over hoe ik eruit zie maar ik kan er niet veel mee. Bestel kleding te groot om het vervolgens terug te sturen, zie nog steeds overal vet als ik in de spiegel kijk.
Niet alleen je leefstijl verandert maar je zelfbeeld moet ook mee veranderen. Dat duurt wat langer dan die kilo's eraf krijgen in mijn geval.