Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:44

Hier gaat het niet goed. De dag goed begonnen, maar daarna vreetbui en een schaaltje chips en wat koekjes op :(

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:45

Renee1991 schreef:
Ohhh lekker! Met zongedroogde tomaatjes er doorheen :9
Ik ga vanavond eens een poging wagen met een workout app die ik heb gedownload, met springtouwen onder andere :') Ben benieuwd, haha.

Welke heb je? Ik ben er ook verschillende aan het proberen

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:51

Zertab schreef:
Hier gaat het niet goed. De dag goed begonnen, maar daarna vreetbui en een schaaltje chips en wat koekjes op :(

Balen. Maar het is wat het is. En weer door!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:53

Ik wil ook van die apps downloaden maar ik heb geen ruimte op m'n telefoon :(. Vanavond maar een stukje wandelen dan.

Ik heb wat choco pepernoten op maar normaal gesproken zou ik de hele zak naar binnen werken, dus het is vooruitgang!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:55

Zertab schreef:

Kan gebeuren en is niet erg. Probeer wel direct weer het gezonde eten op te pakken en stel dit niet uit tot morgen.

Zertab

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:55

Maar helaas gaat het dus al weken zo en is dit niet een blunder...

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:59

Zertab schreef:
Maar helaas gaat het dus al weken zo en is dit niet een blunder...

Is het een optie om het gewoon niet in huis te halen?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 18:03

Nee ik woon nog thuis

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 18:06

Zertab: Ik weet er alles van dat het lastig is als het in huis is. Hier ook nog geen eigen baas over wat er aan boodschappen wordt gehaald.
Heb je enig idee waarom de trek naar ongezond eten er is? Komt dit uit verveling, emotie-eten, niet genoeg eten tijdens maaltijden?

Iris_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 18:07

Hallo! ik meld me ook.
Misschien ook iets ter motivatie voor anderen. Ik ben vorig jaar in totaal rond 23/24 kg afgevallen en voornamelijk door er niet obsessief mee bezig te zijn.
In April uit een soort grap begonnen met hardlopen en in 2019 totaal 400 km gelopen. Dit werkt enorm voor mij! Ik was altijd wel actief, ben verpleegkundige, rij twee paarden en wandel regelmatig, maar nu met twee of drie keer per week echt effect. De reden was niet eens perse afvallen maar een betere conditie.
Wat mij ook hielp was het zomerseizoen. Ik vond het toen veel makkelijker om de verleidingen te weerstaan. Had toen ook veel minder trek. Heb het nu wat lastiger.

De beste aankoop van het jaar is voor mij ook de fitbit geweest. Het motiveert mij om die 10.000 stappen dagelijk te zetten.

Verder qua voeding: niks moet, alles mag, maar met mate. Ik verbied mezelf in principe niks, maar ga wel voor gezondere keuzes. Als ik dan chips eet bijvoorbeeld ovenchips, kaas 30+, spaghetti vervangen voor courgette, enzovoort. een broodeter ben ik nooit geweest, wel gek op pistoletjes en dergelijke, die neem ik nu nog maar af en toe in plaats van zeer regelmatig ;)

Ik wil heel graag nog een paar laatste kilo's kwijt. Heb niet perse een eindgewicht. Zit nu denk ik voor het eerst van mijn leven rond een gezond gewicht.

Ik zie mezelf nog steeds als dik. Dat is best lastig. Ik krijg ontzettend veel complimenten over hoe ik eruit zie maar ik kan er niet veel mee. Bestel kleding te groot om het vervolgens terug te sturen, zie nog steeds overal vet als ik in de spiegel kijk.
Niet alleen je leefstijl verandert maar je zelfbeeld moet ook mee veranderen. Dat duurt wat langer dan die kilo's eraf krijgen in mijn geval.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 18:13

ItsMe2 schreef:
Zertab: Ik weet er alles van dat het lastig is als het in huis is. Hier ook nog geen eigen baas over wat er aan boodschappen wordt gehaald.
Heb je enig idee waarom de trek naar ongezond eten er is? Komt dit uit verveling, emotie-eten, niet genoeg eten tijdens maaltijden?

Verveling deze keer denk ik.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 18:24

Hallo! Ik meld me ook, maandag begin ik (ja echt :')) Vorig jaar in februari begonnen en toen 12 kilo afgevallen, maar helaas ook weer 4 aangekomen. Ik wilde er in totaal 17 af, dus nu nog 9 te gaan :D Doe het voor de paardjes :j

Skinfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 18:49

Mando schreef:
Je kan er ook minder van in je mond stoppen. Dus hoe bescheiden wil je het hebben.
Lijnen betekent niet dat je niets meer mag he, je mag best 1x per week iets. Je moet alleen nadenken wat je neemt.

Ik heb vanavond gewoon weer patatjes. Het weekend hebben we ook een etentje maar ik denk dan wel na wat ik die dag eet en pas de dag erop aan.
Maandag t/m vrijdagavond is het in de pas lopen en het weekend mogen de teugels wat losser.

Hier ben ik het ook mee eens, wij gaan vanavond pizza eten :9 maar ik heb daarom vanmiddag wel minder gegeten.
Plus de overweging of iets echt lekker genoeg is voor het aantal calorieën helpt me wel met gezondere keuzes maken. Als mijn broertje een appeltaart heeft gebakken schuif ik ook graag aan en daar heb ik dan ook geen spijt van, het is het helemaal waard. Maar als ik dan een keer een koek krijg aangeboden ben ik eerder geneigd om nee te zeggen. Het schuldgevoel weegt dan niet op tegen hoe lekker die koek is.
Bij de appeltaart wel :P

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 18:51

Zertab: probeer de volgende keer dat je je verveeld wat anders te gaan doen/afleiding te zoeken. Klinkt heel makkelijk, maar mij viel dit (en valt dit soms!) nog erg tegen.
Probeer in deze kleine stapjes vooruit te komen. Dat heeft op de lange termijn het meeste effect.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:04

Mij lukte het vorig jaar om mijn (vervelings)vreetbuien te onderdrukken door op die momenten een pot thee naar binnen te tanken.
Had ook wat (gezondere) alternatieven beschikbaar als een zakje snack a jacks, of fruit, of een handje ongezouten noten.

Nu had ik zin in een toetje:
Afbeelding

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:15

Maartje_M schreef:
Renee1991 schreef:
Ohhh lekker! Met zongedroogde tomaatjes er doorheen :9
Ik ga vanavond eens een poging wagen met een workout app die ik heb gedownload, met springtouwen onder andere :') Ben benieuwd, haha.

Welke heb je? Ik ben er ook verschillende aan het proberen

Ik heb jump rope gedownload!

Zertab, niet te streng zijn voor jezelf! Juist jouw strenge houding van dit mag niet en slecht en foei zorgt ervoor dat het snel weer gebeurt. Zeg tegen jezelf jammer, kan gebeuren, maar ik heb me niet volledig laten gaan, iets milder voor jezelf zijn.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:20

ItsMe2 schreef:
Zertab: probeer de volgende keer dat je je verveeld wat anders te gaan doen/afleiding te zoeken. Klinkt heel makkelijk, maar mij viel dit (en valt dit soms!) nog erg tegen.
Probeer in deze kleine stapjes vooruit te komen. Dat heeft op de lange termijn het meeste effect.

Ik heb alleen niet zoveel te doen...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 19:23

Dide, zit er nu kaas bij?

Net m’n home Made salade (ijsbergsla, tomaat, pittenmix, komkommer, appel, spekjes, kaas) op, dat was lang geleden :j

Merk wel dat ik nog niet 100% fit ben, normaal altijd twee eieren erbij, nu ook, maar wel met moeite omdat het me gewoon niet smaakt.

In de supermarkt mezelf ingehouden om geen zakje zwart-witjes (soort van verslaving) mee te nemen +:)+ .
Nam er sowieso altijd een paar na het eten. Heb nu een paar druifjes.

Zertab: dat zoek je iets te doen....
Of vervang het met bijv komkommer of iets

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:30

Zertab schreef:
ItsMe2 schreef:

Ik heb alleen niet zoveel te doen...

Maar je kan wel wat te doen bedenken toch? :D. Heb je geen hobby’s? Of zorg dat er een leuk tijdschrift in huis is. Als je dan een vervelingsvreetbui aan voelt komen zet je een lekkere pot thee, pakt je tijdschrift en dan ga je lekker op de bank met een kop thee en een leuk tijdschrift.
Of een leuke hobby zoeken, zowel rustgevend als actief is beide prima :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:44

Momenteel vind ik niet echt iets leuk om te doen, dus dat maakt het lastig.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:52

Fruit is heel gezond en lekker en om af te vallen wel een betere optie dan snoep en chips, japanse mix etc maar echt afvallen doe je er ook niet van. Zit boordevol suiker. Meest gezonde opties zijn dan nog aardbeien blauwe bessen bramen en frambozen.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:53

Zertab in het andere topic kom je ook al zo down over. :(:) Ik zelf zou niet kunnen afvallen als ik niet lekker in mijn vel zit. Misschien geldt hetzelfde voor jou?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:00

LadyMadonna schreef:
Dide, zit er nu kaas bij?

Net m’n home Made salade (ijsbergsla, tomaat, pittenmix, komkommer, appel, spekjes, kaas) op, dat was lang geleden :j

Merk wel dat ik nog niet 100% fit ben, normaal altijd twee eieren erbij, nu ook, maar wel met moeite omdat het me gewoon niet smaakt.

In de supermarkt mezelf ingehouden om geen zakje zwart-witjes (soort van verslaving) mee te nemen +:)+ .
Nam er sowieso altijd een paar na het eten. Heb nu een paar druifjes.

Zertab: dat zoek je iets te doen....
Of vervang het met bijv komkommer of iets

Haha nee mango kiwi en druifjes :)
Goed bezig dat je de snoepjes hebt gelaten!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:04

Zertab schreef:
Momenteel vind ik niet echt iets leuk om te doen, dus dat maakt het lastig.

Je maakt het ook niet makkelijker voor jezelf zo. Kom op, ga in oplossingen denken ipv in problemen, anders blijf je hierin hangen.

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:04

Iris_92 schreef:
Hallo! ik meld me ook.
Misschien ook iets ter motivatie voor anderen. Ik ben vorig jaar in totaal rond 23/24 kg afgevallen en voornamelijk door er niet obsessief mee bezig te zijn.
In April uit een soort grap begonnen met hardlopen en in 2019 totaal 400 km gelopen. Dit werkt enorm voor mij! Ik was altijd wel actief, ben verpleegkundige, rij twee paarden en wandel regelmatig, maar nu met twee of drie keer per week echt effect. De reden was niet eens perse afvallen maar een betere conditie.
Wat mij ook hielp was het zomerseizoen. Ik vond het toen veel makkelijker om de verleidingen te weerstaan. Had toen ook veel minder trek. Heb het nu wat lastiger.

De beste aankoop van het jaar is voor mij ook de fitbit geweest. Het motiveert mij om die 10.000 stappen dagelijk te zetten.

Verder qua voeding: niks moet, alles mag, maar met mate. Ik verbied mezelf in principe niks, maar ga wel voor gezondere keuzes. Als ik dan chips eet bijvoorbeeld ovenchips, kaas 30+, spaghetti vervangen voor courgette, enzovoort. een broodeter ben ik nooit geweest, wel gek op pistoletjes en dergelijke, die neem ik nu nog maar af en toe in plaats van zeer regelmatig ;)

Ik wil heel graag nog een paar laatste kilo's kwijt. Heb niet perse een eindgewicht. Zit nu denk ik voor het eerst van mijn leven rond een gezond gewicht.

Ik zie mezelf nog steeds als dik. Dat is best lastig. Ik krijg ontzettend veel complimenten over hoe ik eruit zie maar ik kan er niet veel mee. Bestel kleding te groot om het vervolgens terug te sturen, zie nog steeds overal vet als ik in de spiegel kijk.
Niet alleen je leefstijl verandert maar je zelfbeeld moet ook mee veranderen. Dat duurt wat langer dan die kilo's eraf krijgen in mijn geval.

Dat heb ik dus ook, ben nu bijna 30 kg kwijt op 7 maanden en (over 9 plaatsen gemeten) 113 cm dus er is verschil daar kan niemand om heen, maar ik zie het niet in de spiegel (enkel bij vergelijk foto's)