Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Depressief schreef:Het verhaal neemt nog een extra wending. Morgen ga ik klacht indienen tegen mijn vriendin wegens verwaarlozing. Ik heb lang getwijfeld, maar als ik niet voor de kinderen op kom dan doet niemand het.
Korte schets,
- Het appartement ligt vol rommel, soms moet je echt zoeken naar een plaats waar je veilig je voeten kan zetten zonder ergens op te staan.
- Het zit er vol ongedierte. Gisteren zat ik daar op de bank en de maden komen voorbij gekropen.
- Wassen en afwassen word daar nauwelijks gedaan. Enkel door de huishoudelijke hulp die ook niet weet wat te doen aan de situatie.
- Als je het gebouw binnen komt, dan hoef je de stank maar achterna te lopen om het appartement te vinden.
- De kinderen zijn vies en stinken uren in de wind.
- De jongste dochter dreigt met scharen en messen als ze haar zin niet krijgt en heeft de middelste dochter al meermaals verwond.
- De moeder van mijn kleine vriend kijkt niet om naar hem, enkel voor zijn voeding. De rest komt allemaal op de schouders van de middelste dochter, evenals de zorg voor de 2 jongere kinderen.
En zo kan ik nog wel een paar punten noemen. Ze staan al onder toezicht van jeugdzorg, krijgen van het gerecht uit al hulp, maar dit is niet voldoende en niemand trekt aan de bel. Als ik bovenstaande zo lees, dan schaam ik mij dat ik niet eerder ingegrepen heb.
Enerzijds voelt het als verraad, anderzijds is het het enige juiste dat ik kan doen.
Shadow0 schreef:Oh jeetje, wat naar TS. Maar dat je het hier schrijft betekent dat je op 1 plek in elk geval al gekozen hebt om de schijn niet op te houden.
En is het een idee om dit gewoon ook naar je begeleiding en psych te sturen? (Het is vrijdag, da's waardeloos.)
En zijn er dingen gebeurd die maken dat het nu moeilijker gaat?
hagelslag schreef:Zo slecht vind ik je update niet!!
Je merkt dat het niet goed gaat, en je schrijft hier dat het niet goed gaat.
Stap 1 is het ergens kunnen en durven zeggen de rest komt
Humpiedumpie schreef:Ik weet niet of je er lichamelijk toe in staat bent, maar yoga gaan doen...