(Ex)- burnout lotgenoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:43

Dat herken ik heel erg, ik heb ook nog moeite met dingen doen/ondernemen. Soms is de was doen al een opgave.
Acceptatieproces, tja dat is me der een := Na 4 maanden denk ik dat ik het eindelijk begin te accepteren :') Ik denk dat het nooit helemaal te accepteren is, ik lees berichten van mensen die blij zijn dat ze een burnout hebben gehad en de tijd hebben gehad om zichzelf opnieuw uit te vinden. Dat wil mijn hoofd niet begrijpen :+
Fijn dat ze wel zegt dat je vooruit gaat.

@Nickolay: Dat is wel een moeilijke om uit te voeren. Want waar trek je dan de grens. Heel goed om nog te stoppen als je energie hebt, maar je kan moeilijk meteen weer omkeren als je er bent :+

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:46

Knuffels voor wie het nodig heeft.

Ups en downs lees ik, en dacht je jezelf te kennen, niet dus.
Gisteren heeft een collega mij het laatste zetje gegeven om naar huis te gaan. Fijn als er collega’s zijn die echt naar je omkijken, als je geen leidinggevende hebt die dat doet.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:49

Sorry dat ik weer zo kom binnenvallen, maar moet even m’n frustratie kwijt omdat ik weer te snel dingen ben gaan doen.
Ik heb bijna 3 maand thuis gezeten omdat ik niet goed functioneerde, ben eind januari weer wat opdrachtjes gaan doen voor school omdat ik het gevoel had dat ik dat wel weer kon, niet dus.
Ik heb nu vakantie en ik stort weer helemaal in. Kan me niet tot dingen toe zetten en heb echt het gevoel dat ik weer bij terug af ben.

Vanochtend leek het wel dat m’n lichaam zich gewoon afsloot, kon me niet eens meer aankleden. Ben maar weer in bed gaan liggen en gaan slapen.
Dit is zo zo zo k*t, ik dacht echt dat ik weer de goede kant op ging. ;(

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:51

Ja dat is zeker fijn! Mijn collega's zagen het ook bij mij, maar ik wilde er eerst niet aan want ja was toch hun leidinggevende :+

Ik heb net mn rayonleidster maar een app gestuurd, ze zei dat we deze week weer koffie zouden doen, maar tot op heden niks vernomen. Kost zoveel energie dat ik steeds zelf achter die soort dingen aan moet gaan...

Ik stel echt grenzen als ik ergens heen ga. Koffie drinken bij vriendin? Max 1.5 uur en als het wat verder rijden is max een uurtje bijvoorbeeld

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:53

SindyKaya schreef:
Sorry dat ik weer zo kom binnenvallen, maar moet even m’n frustratie kwijt omdat ik weer te snel dingen ben gaan doen.
Ik heb bijna 3 maand thuis gezeten omdat ik niet goed functioneerde, ben eind januari weer wat opdrachtjes gaan doen voor school omdat ik het gevoel had dat ik dat wel weer kon, niet dus.
Ik heb nu vakantie en ik stort weer helemaal in. Kan me niet tot dingen toe zetten en heb echt het gevoel dat ik weer bij terug af ben.

Vanochtend leek het wel dat m’n lichaam zich gewoon afsloot, kon me niet eens meer aankleden. Ben maar weer in bed gaan liggen en gaan slapen.
Dit is zo zo zo k*t, ik dacht echt dat ik weer de goede kant op ging. ;(

Ah wat k.lote voor je :(:)
Het lukt jezelf nog niet, kun je niet iemand bellen die je vertrouwd. Even je verhaal kwijt, lucht op.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:56

Je zou toch ook al thuisblijven Morris?

@SindyKaya: Wel fijn dat je nu vakantie hebt. En een terugval hoeft niet te betekenen dat je weer terug bij af bent he :(:)

Morris

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:58

Klopt, ik ben ook thuis.
LG kort gesproken, prima. Ze begon al over thuiswerken, maar ik zei, mijn lichaam doet ff niet mee dus niks thuiswerken.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:00

Goed gedaan, ohja dat andere bericht was ook van gisteren. Lala raar hoofd :=
Lastig hoor als je leidinggevende het niet ziet, ik mag echt in m'n handjes knijpen..

Ik heb gisteren de was gedaan, maar blijkt dat je het er niet alleen in moet stoppen maar dat je ook nog op wat knopjes moet drukken :')

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:03

Hahaha goldie zou er 1 van mij kunnen zijn...

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:13

Haha dat knopje was ik laatst ook vergeten, schiet niet erg op dan.
Ik heb nu ook wasje gedraaid, gedroogd, gevouwen en in de kast gelegd.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:16

Ik was pas het wasmiddel en de wasverzachter vergeten. :+

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:28

Pff ik ging even snel broodje halen bij de supermarkt. Sta ik bij de kassa beginnen er mensen met elkaar te praten. 'Ja hoe gaat het met de bestralingen en dit en dat..' Nou BAM ik was in een klap terug op m'n werk, echt hoezo tref ik dat dan ook weer precies. Ik weet niet hoe ik het heb gedaan, maar ik heb blijkbaar betaald en ben weer veilig thuis, maar daar kan ik me weinig van herinneren. Was even helemaal van slag meteen ;(

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:34

Jee Goldie wat heftig zeg. Hé moeten ook net die mensen daar staan :\

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:36

Acceptatie proces, hmmm daar zit ik volgens mij na 7,5 jaar nog steeds in.
Kan nog steeds erg boos/verdrietig worden van frustratie omdat het gewoon niet meer gaat zoals vroeger.

Mijn ademhaling blijkt verkeerd om. Ik adem in bij inspanning. Nu sinds vrijdag mee bezig bij de fysio en daar heb ik ook al een paar keer in tranen gezeten van de frustratie. Maar leer er wel veel van over mijn lijf. Gisteren voelde ik per minuut de spanning/overprikkeling oplopen. Eerst moest de klok uit de ruimte en later het licht uit. Eigenlijk wel een leuke ontdekkingstocht.
En ook mooi om te merken, dat zodra ik dan die prikkels van het licht en de klok verwijder, ik snel weer herstel. Ook het uitspreken naar de fysio op dat moment helpt heel erg

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:45

Ik vind het gewoon niet te accepteren, hoe ik m’n best ook doe. :o
De frustratie/boosheid en verdriet begrijp ik ook.

M’n vriend zei van de week nog: ‘Het is gewoon zo nu, maar je word alleen maar boos’.

Ja.. ik wil ook graag kunnen wat andere mensen ook kunnen en niet constant rekening houden met plannen wat wel/niet kan. Er zijn ergere dingen, maar toch..

Klinkt nuttig zo bij de fysio!!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:49

Precies, wel naar dat concert kunnen ipv m'n kaartje noodgedwongen verkopen aan een collega omdat ik het niet kan.. -O-
Ik kan er ook echt boos om worden, ik kon voorheen alles... Iedereen noemde met altijd het duracell konijn en moet je nu zien.. Nu kan ik beter ook niet terug daarheen en dat mag van psycholoog ook niet. Die zei voor jou is 80% mans zat, dat is voor andere mensen namelijk 100% :+

Klinkt nuttig zo nickolay :j Als ik iets zwaars moet doen, zoals tillen ofzo stop ik gewoon met ademen := Ik adem heel diep in en dan stop ik tot ik het weer neer kan zetten :')

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:15

Dat accepteren is wel een dingetje ja := Ik ben zo zo jaloers geweest op andere mensen die wél alles konden. En regelmatig nog hoor! Maar uiteindelijk is dit het lijf en hoofd waar ik het mee moet doen.

En uiteindelijk is het voor de meeste mensen wel weer mogelijk om na een burnout weer vol te werken. En daarnaast ook nog een privéleven te hebben. Dat herstel duurt alleen lang en gaat met hele kleine stapjes. Uit de door-door-door en alles-moet-perfect modus komen, en omschakelen naar de ik-ben-goed-genoeg modus, dat is best wel een flinke opgave. En ook één met vallen en opstaan...

Ik ging gisteren naar de pilates, een collega van mij doet dat ook. Na de les zei hij dat hij het alleen maar stoer vond van mij dat ik, ook al werk ik er pas net, wel mijn kwetsbaarheid laat zien en voor mezelf kies door de rust te nemen die ik nodig heb. Vond het echt lief dat hij de moeite nam om dat uit te spreken!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 13:02

Moonsparkle, heb je al een afspraak gemaakt?

Moirin, wat lief van je collega!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 13:24

Ja ik ben vandaag bij de huisarts geweest en ga maandag naar de praktijk ondersteuner. Ik ben ziek gemeld, maar ik weet nu niet of ik zo mijn werk verder moet inlichten?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 13:27

Wat fijn! Ziek melden is voldoende. Je mag uiteraard je werkgever inlichten. Maar dat moet niet.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 13:54

Wat fijn zeg.
En over het melden bij de werkgever, de werkgever hoeft niet te weten wa je hebt. De werkgever mag het eigenlijk ook niet eens vragen wat je hebt. Als je het zelf wil vertellen dan mag dat natuurlijk maar moet wel je eigen keuze zijn.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 13:57

Ik ga vanavond naar een concert. Aan de ene kant veel zin in maar aan de andere kant zie ik er ook wel tegenop. De drukte enz.
Ik heb de afgelopen dagen vooral goede dagen gehad. Wel heel fijn maar begin nu ook weer te twijfelen. Binnenkort een gesprek met de manager van mijn werk over mijn contract. Zonder werkgever erbij, dat vind ik wel heel fijn.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 14:51

Waar ga je heen? :)

Ik heb in maart 2 concerten staan. De ene is wat kleinschaliger in Paradiso en ga ik met vriend heen. Die andere is in de Ziggo en zou ik met collega heen. Ik twijfelde al heel erg en van de week appte ze of ik het wel zag zitten want andere collega wilde wel mee. Dus heb besloten dat kaartje aan haar te verkopen.

Ik heb de afgelopen dagen ook wat betere dagen gehad. Ik kan nog steeds weinig en ben gisteren te ver gegaan waardoor ik sinds gistermiddag duizelig ben en niet goed meer kan focussen (nu nog steeds last van.). Maar het is iets minder zwart in m'n hoofd, hopelijk kom ik een beetje uit de 'vanmijhoefthetallemaalnietmeerfase'. Al is het vandaag weer even minder -O-

Hopelijk geeft dat je wat duidelijkheid Leandra.

Mijn hoofd is nu al bezig met de afspraak met de bedrijfsarts eind maart, dit slaat zo nergens op maar ik kan het gewoon niet uit zetten.. Maandag maar met psycholoog bespreken ook..

Wat kan je snel terecht bij POH moonsparkle :), ik moest bijna een maand doormedderen nog...
Laatst bijgewerkt door Goldie op 21-02-20 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:11

Niet lachen, maar ik ga naar The Kelly Family :D. Was vroeger groot fan maar ben nog nooit naar een concert geweest. Dus is wel heel leuk.
Het is in Ahoy dus ook best groot. Maar hebben wel zitplaatsen.

Dank je wel Goldie. Heb ik zeker wat aan. Volgende week is het vakantie en dan is het wat minder moeten, zeker met de kinderen.

Brokjes, je kan pben hoor. Geen probleem.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:17

Whaha meen je, treden die nog op :)) OMG jeugdsentiment :)) I'm in love with an alien :)ddd
Fijn ja zitplaatsen, als ik in de Ziggo zitplaatsen gehad dan was het misschien wel gegaan, maar in die horde mensen.. :=

Gaat alles met je dochter inmiddels wel weer goed?

Brokjes?