Zorgverzekering 2020

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
senna21

Berichten: 11997
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 00:50

Als de onkostenvergoeding van DSW voor tandartsen iets duidelijker zou zijn, is het zeker een optie voor mij.
Weet iemand hoe je aan die informatie kunt komen?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 00:53


Boras
Berichten: 9997
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 01:12

senna21 schreef:
Als de onkostenvergoeding van DSW voor tandartsen iets duidelijker zou zijn, is het zeker een optie voor mij.
Weet iemand hoe je aan die informatie kunt komen?


https://vergelijkmondzorg.nl/tandartsve ... rzekeraar/

Ik vind dit een deskundige, kritische en zeer gedetailleerde tandverzekeringvergelijker.

De hoofdreden dat ik niet bij DSW zit, is de tandverzekering. Ik knap er op af.
Laatst bijgewerkt door Boras op 19-12-19 01:27, in het totaal 2 keer bewerkt

senna21

Berichten: 11997
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 01:24

Boras schreef:
senna21 schreef:
Als de onkostenvergoeding van DSW voor tandartsen iets duidelijker zou zijn, is het zeker een optie voor mij.
Weet iemand hoe je aan die informatie kunt komen?


https://vergelijkmondzorg.nl/tandartsve ... rzekeraar/

Ik vind dit een hele fijne, deskundige en zeer gedetailleerde tandverzekeringvergelijker.

De hoofdreden dat ik niet bij DSW zit, is de tandverzekering. Ik knap er op af.

O ja, dat wordt 'm niet. Jammer.

Boras
Berichten: 9997
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 01:28

Senna21 wat zoek je in een tandverzekering?

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 01:53

Ik kreeg van de tandarts ook een nota van 38 euro ivm tandsteen verwijderen. Terwijl het minimaal was en het ook zo klaar was. Ik zit ook bij DSW. Baal daar wel van. Ik kan mij niet heugen dat ik eerder wel een rekening kreeg. Terwijl ik de laatste jaren maar weinig heb aan mijn gebit. Heb nog overwogen om de tandartsverzekering eruit te gooien. Maar goed mijn dochter staat er ook bij op dus eigenlijk neem ik dan veel risico.

senna21

Berichten: 11997
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 01:55

Ik heb een redelijk rampzalig gebit, inclusief meerdere wortelkanaalbehandelingen, vullingen. Geen kronen.
Ik heb nu een dure verzekering (tot 1000 gedekt), ben jaarlijks zo'n 200- 300 kwijt aan kosten, inclusief mondhygiënist. Ongeveer gelijk aan de premie.
Wil eigenlijk wel naar een goedkopere, maar ja... Er kan toch een keer een kroon nodig zijn o.i.d. Beter wordt het niet -O- .
Heb nu wel een kundige tandarts, maar ook wel een dure. (Hiervoor een prutser)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18071
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:58

Als je tussen mijn berichten kijkt, staat er wat DSW bij mij om en nabij vergoed aan tandartskosten. Ik snap werkelijk oprecht niet dat mensen daarop afknappen. Pak een rekening van je tandarts erbij, je ziet alle codes staan en kan zelf zien wat je daarvan wel en niet vergoed gekregen zou hebben. Nogmaals, kan het duidelijker? Ja, absoluut. Aan de andere kant, je kan echt zelf berekenen wat je krijgt, voor heel veel dingen is geen plafond en als je die moeite erin steekt, kom je niet voor onverwachte verrassingen die je bij anderen vaak wel tegenkomt. Ook ik heb een rampgebit met veel wortelkanaalbehandelingen en vullingen die regelmatig vervangen moet worden en krijg echt heel veel vergoed bij DSW.
Edit: Mijn eigen berichten er zelf maar bij gezocht:
Lalidan schreef:
Ik zit bij DSW en heb echt veel tandartskosten. En ik krijg het praktisch allemaal vergoed. Ik ga echt zonder zorgen naar de tandarts. Het enige wat ze bij mijn weten niet tot slecht vergoeden, is preventief naar de mondhygiënist en tandsteen verwijderen. En wat kleine kosten.

Bij menzis zou ik dik 50 euro per maand méér betalen en dan nóg niet uitkomen met mijn tandarts kosten. (menzis max 750 per jaar, max 80% per keer, DSW heeft echt veel meer voor mij betaald in de afgelopen jaren, soms tot wel 1500-2000 per jaar aan toe en nooit standaard 20% zelf betalen).



Lalidan schreef:
moyra schreef:
In de polisvoorwaarden van dsw staat duidelijk geschreven dat wanneer je meer dan €1000,- p.j kost je vooraf toestemming dient te vragen om de behandelingen uit te laten voeren.

Dan moet je het wel goed zeggen: Bij meer dan 1000 euro per jaar aan V-codes (vullingen) moet je vooraf toestemming vragen. Dus niet bij meer dan 1000 euro per jaar in totaal, maar enkel bij meer dan 1000 euro aan vullingen.

Ik heb er eens een rekening bij gepakt van vorig jaar, wortelkanaalbehandeling van dik 600 euro, waarvan ik iets meer dan 40 euro zelf moest betalen. En dat is slecht 1 van de 4 wortelkanaalbehandelingen die ik gehad heb en die op dezelfde wijze vergoed zijn. Dat was bij Menzis dus niet gelukt.

Ja, voorwaarden kunnen zonder meer duidelijker. En ja, als je veel last van tandsteen hebt en dat vaak moet laten verwijderen en daar de meeste van je kosten zitten, heb je niks aan DSW. En ja, de foto's moet je zelf betalen. Maar daar zitten voor de meeste mensen echt de kosten niet.





Wat betreft beugel-kaakcorrectie: Als je behandelaar vind dat het medisch noodzakelijk is, kunnen zowel de ortho als de kaakchirurg een aanvraag indienen bij de verzekering. Dan heb je drie opties: beiden worden vergoed. Eén van de twee wordt vergoed. Geen van de twee wordt vergoed. In mijn geval (DSW) wordt zowel de ortho als de kaakchirurg volledig vergoed.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:44

Hier ook een rampen gebit en juist heel erg tevreden Met de vergoedingen bij DSW
Al ga ik 100 keer per jaar om een vulling
Prima

Shadow0

Berichten: 43584
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 11:09

MISTRAL94 schreef:
Ik kreeg van de tandarts ook een nota van 38 euro ivm tandsteen verwijderen. Terwijl het minimaal was en het ook zo klaar was.

Is dat dan niet meer een tandarts-probleem?

Boras
Berichten: 9997
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 11:59

Laten we het simpel houden. We zitten hier tenslotte niet om reclame of anti-reclame voor verzekeraars te maken. Daar gaat het niet om. We willen allemaal een passende verzekering en daar proberen we elkaar een beetje bij te helpen.

Ook of juist bij DSW tandverzekering heel goed kijken wat je nodig hebt en wat DSW daarvan precies vergoedt.

Worden jouw behandelingen door DSW ruim vergoed, dan doen!

Komen jouw behandelingen niet of nauwelijks voor vergoeding in aanmerking, dan kun je beter verder zoeken. Er is dan een betere alternatief in de vorm van een andere of geen tandverzekering.

Onbeperkte vergoeding klinkt leuk. Maar aan onbeperkte vergoeding heb je niks als dat niet van toepassing is op jouw behandeling. Aan de andere kant hoeft een maximum vergoeding helemaal geen probleem te zijn als jouw behandeling daarmee wel mooi wordt vergoed.

Mondhygiene/tandsteen verwijderen wordt bij DSW heel beperkt vergoed! Omdat veel mensen daarmee te maken hebben, is dat het vermelden waard.

Luxorvalkje
Berichten: 1947
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 23:45

Lalidan, Boras, Relaxed bedankt.

De wachttijd is me bekend.

Morgen naar de logopedist, kijken wat die zegt.

Moet nog een ortho zoeken voor 2nd opinion

Hier in de buurt zitten twee ortho’s.
Eentje heeft het vroeger verknald, de ander wekt weinig vertrouwen helaas (meldt tussen neus en lippen door dat ze verwacht dat zowel boven als onder geopereerd moet worden, wil meteen een behandelplan opstellen, geeft een brief mee voor logopedie met daarop dat mijn ouders/verzorgers een afspraak in zullen plannen, wil geen uitspraken doen over goede verzekering).

Bovenkaak opereren is best serieus, en als het resultaat niet behaald wordt of teniet gedaan wordt, dan begin ik er misschien niet aan. Er zitten natuurlijk ook risico’s aan verbonden.

Zat zelf aan de orfeokliniek te denken. Niet naast de deur, maar lees goede ervaringen. En alles is in-house.

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:21

Luxorvalkje, ik ben ook aan mijn boven en onderkaak geopereerd maar ik koos ervoor , in overleg met de kc, om geen beugel te nemen, daardoor heb ik na de operatie 6 weken met mijn kaken op elkaar vast gezeten.
Heb ook geen logopedie gehad.

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:51

Shadow0 schreef:
MISTRAL94 schreef:
Ik kreeg van de tandarts ook een nota van 38 euro ivm tandsteen verwijderen. Terwijl het minimaal was en het ook zo klaar was.

Is dat dan niet meer een tandarts-probleem?


Dat moet ik idd nog uitzoeken heb er vluchtig naar gekeken. Aangezien dat lastig is met DSW moet ik daar even rustig voor gaan zitten. Als ze het niet meer vergoeden ga ik voor dat minimale aan tandsteen niet meer 2 keer per jaar heen in ieder geval.

Cynthia82

Berichten: 9353
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:19

Boras schreef:
senna21 schreef:
Als de onkostenvergoeding van DSW voor tandartsen iets duidelijker zou zijn, is het zeker een optie voor mij.
Weet iemand hoe je aan die informatie kunt komen?


https://vergelijkmondzorg.nl/tandartsve ... rzekeraar/

Ik vind dit een deskundige, kritische en zeer gedetailleerde tandverzekeringvergelijker.

De hoofdreden dat ik niet bij DSW zit, is de tandverzekering. Ik knap er op af.

Dit snap ik heel goed! Ik zit wel bij DSW, al jaren naar volle tevredenheid. Maar juist die tandartsverzekering is wat het voor mij bijna onmogelijk maakt om te vergelijken. Dus heb ik DSW gebeld, en de onwijs vriendelijke man aan de telefoon snapte mijn dilemma en vroeg of ik ermee geholpen was als hij aangaf wat ik de afgelopen jaren aan tandartskosten had gedeclareerd. Dus dat hebben we op een rijtje gezet en nu ik weet dat ik nooit meer dan €200,- heb gedeclareerd, maakt dat het vergelijken voor mij een stuk makkelijker.
Al komt DSW Top (nodig voor fysio) er voor mij nog altijd als goedkoopste uit :)

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 21:01

Ik heb nu de volgende verzekering gevonden die mij zeer aantrekkelijk lijkt

Jongeren verzorgd bij Menzis:
Alternatief behandelwijzen / geneesmiddelen 200 euro
Brillen 75 euro
Buitenlanddekking
9x fysiotherapie
Voorbehoedsmiddelen
+ extra vergoedingen »


Tandheelkunde
maximaal 150 euro

100% vergoeding voor periodieke controles (C11 en C13)

80% vergoeding voor:

- consulten (overige C-codes)
- verdovingen
- wortelkanaalbehandelingen
- chirurgische behandelingen
- preventieve mondzorg
- vullingen
- röntgenfoto’s

Tandongevallen 10.000


Met de basis zou ik komen op 134,05 per maand.

Dit is bij PMA

Hoe vinden jullie dit?

Lindor92
Berichten: 7009
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 12:37

Hallo,

Weet iemand hoe dit zit?
Ik heb een verzekering bij AnderZorg en dan met een Jong pakket.
Sinds eind oktober ben ik schildklier patient en heb ik dus moeten bloedprikken en heb ik medicatie gekregen. Tot mijn verbazing kreeg ik van het bloedprikken en de medicatie een factuur dat dit van mijn eigen risico af ging. In totaal was dit bijna 70 euro.
Nu zie ik overal dat bloedprikken gewoon bij de basis inzit als er een verwijzing is. En medicatie ook, met eventueel een vrijwillige bijdrage van een paar euro.
Weet iemand hoe dat zit?

Lughnassadh

Berichten: 1821
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 12:41

De eerste 385 euro zijn altijd voor jezelf. Ook al zit het in de basisverzekering. Alleen bijv. de huisarts valt nooit onder het eigen risico. Maar laat je je doorverwijzen, laat je iets onderzoeken of haal je medicijnen dan gaat dat als eerste van je eigen risico af.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18071
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 12:44

Juist omdat het onder de basisverzekering valt, gaat het inderdaad van je eigen risico af. Verwijzing maakt uit of het wel of niet vergoed wordt, als het wel vergoed wordt, dien je eerst je eigen risico te betalen. Dus ja, zowel bloedprikken als de apotheek vallen onder je basisverzekering én gaan dús ten koste van je eigen risico. Enige uitzondering hierop is de huisartsenzorg, die valt onder de basisverzekering maar gaat niet van je eigen risico af.

Eigen bijdrage (voor je medicatie) is dan nog weer wat anders en staat weer volledig los van je eigen risico.

Boras
Berichten: 9997
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 14:44

Lalidan schreef:
Enige uitzondering hierop is de huisartsenzorg, die valt onder de basisverzekering maar gaat niet van je eigen risico af.


Er zijn meer zaken die niet onder het wettelijk eigen risico vallen:

- huisarts en huisartsenpost inderdaad

Maar ook:
- verloskunde en kraamzorg
- kinderen jonger dan 18 jaar
- hulpmiddelen voor thuiszorg in bruikleen

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18071
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 14:57

Klopt, je hebt gelijk, ik was te kort door de bocht :j.

Swah

Berichten: 1872
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 12:17

Al jaren naar volle tevredenheid bij DSW en daar blijf ik. Afgelopen jaar opgehoogd naar AV top ivm zwangerschap en bevalling, en nu weer enkel basis.

Vanuit mn werk ben ik ook bij de onderhandelingen betrokken en ik moet zeggen dat Menzis, DSW en ASR hierin het meest constructief en eenvoudig handelen.
M.n. met VGZ en CZ verloopt het verschrikkelijk moeizaam.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 13:59

Zojuist overgestapt naar Menzis met leefkracht collectief.

furious

Berichten: 7117
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:40

Weet iemand of er een lijstje bestaat van de zorgverzekering die niet mee doen aan vergelijking sites?

marleen_usar

Berichten: 24708
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:46

Ik heb een ongeval gehad, ik heb dus waarschijnlijk meer fysio nodig dan ik normaal gebruik. Heeft het zin om daar voor bij te verzekeren?