Intermittent fasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:13

En als je met nauwkeurig meten op 1450 per dag gemiddeld gaat zitten, lukt dat? Dat lijkt me dan al realistischer? Blijft lastig altijd. Het is altijd zoeken naar het juiste evenwicht natuurlijk. Bij mij helpt het om voldoende eiwit te eten, daar kan ik langer op voort.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:18

poes schreef:
En als je met nauwkeurig meten op 1450 per dag gemiddeld gaat zitten, lukt dat? Dat lijkt me dan al realistischer? Blijft lastig altijd. Het is altijd zoeken naar het juiste evenwicht natuurlijk. Bij mij helpt het om voldoende eiwit te eten, daar kan ik langer op voort.

Dank voor het meedenken

Ik ga het zeker proberen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:20

Ik meet heel nauwkeurig (tel ook bakboter, kruiden ed allemaal mee), zit dan op de 1500/1600 per dag en dan val ik niet af :o

Net groen licht gekregen van de fysio om met wat kleine oefeningen te gaan beginnen. Dus hopelijk kan ik ook wat meer gaan bewegen. Maar met een baby, peuter en werk als zelfstandige is sporten vrij lastig inpassen :')

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:21

Dat is zeker lastig
Ik heb de. Nike sport app gedownload die heeft leuke korte en lange workouts

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:28

ik volg dit topic al een tijdje. Ik heb me zojuist even wat ingelezen op internet en ik moet zeggen dat dit wel goed klinkt allemaal.. ik heb besloten om maandag hier ook mee te beginnen. 16/8 schema ga ik aanhouden.

ik heb ook even mijn calorie behoefte berekend. als ik op het zelfde gewicht wil blijven zit ik op 1899 calorieën. als ik vet wil verbranden moet ik rond de 1399 calorieën gaan zitten. ik dacht altijd dat ik 1200 nodig had om af te vallen. en een andere site zei dat ik rond de 800 moest zitten, dit vind ik zelf wel heeeel erg weinig, dus ik ga uit van de 1399.

is de Nike sport app gratis Sall?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:38

Succes BlackBeautyZ!
Ja volgens mij is die gratis en heel helder en duidelijk, ze hebben ook een running app.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 12:50

Sall schreef:
Dit is dus wat ik zou moeten eten om af te vallen 25% v de dagelijkse behoefte

PSvanLot
Tja niet dus
Want het afvallen lukt maar niet |o
Wel confronterend dit :=

Zit het dan niet in meer bewegen?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:04

Als er metabolische adaptatie heeft plaats gevonden moet je een manier vinden om nog minder kcal tot je te nemen. Dat kan door meer te bewegen, minder te consumeren of allebei.

Wat ook nog een optie is, als die adaptatie echt tot laag niveau is gegaan, om die weer te resetten. Dan moet je een poos wat meer gaan eten.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:36

Ik probeer ook meer te bewegen, zal kijken hoeveel calorieën ik precies in neem.
Ik denk namelijk dat ik echt nog te hoog zit

@pantykous wat bedoel je met metabolische adaptatie?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:03

Ik ga toch uit dit topic. Het lage caloriedoel van een aantal mensen lijkt me heel ongezond en daar hoef ik niet mee geconfronteerd te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:10

Maanlicht schreef:
Ik ga toch uit dit topic. Het lage caloriedoel van een aantal mensen lijkt me heel ongezond en daar hoef ik niet mee geconfronteerd te worden.

ok ,

IF is een way of life , als er mensen toch wat willen afvallen dmv calorie beperking is dat toch prima ?
Het is niet zo dat jou manier de enige is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:11

De caloriedoelen worden zelfs onderbouwd Met de berekeningen waardoor Je kunt zien dat ze dat niet zijn
Je kunt wel zeggen/vinden dat het lagere caloriedoel van iemand van 1,60 en een zeer inactief leven ongezond is omdat het veel lager is als het standaard verhaal
Maar dat is het gezien de gegeven data gewoon niet

Lijkt me ook niet de bedoeling dat iemand die nu eenmaal om de realiteit zit dat die hoeveelheid calorien gewoon Kloppen zij Maar moet verstoppen omdat het van de norm afwijkt

Ik zal ook echt een stuk hoger moeten blijven zitten dan bijvoorbeeld Die 1300 kcal
Maar dat neemt niet weg dat een ander daar wel rond moet gaan zitten
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 17-10-19 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:13

Peanutbutter schreef:
Maanlicht schreef:

ok ,

IF is een way of life , als er mensen toch wat willen afvallen dmv calorie beperking is dat toch prima ?
Het is niet zo dat jou manier de enige is.

Ik doe ook caloriebeperking, alleen denken dat maar 1300 calorieën per dag nuttigen een gezonde manier van afvallen is kan er bij mij gewoon niet in.

Daarnaast kloppen die berekeningen niet altijd. Want wat is "matige beweging"? Hoe weet je hoeveel je precies beweegt?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:15

Beweging word eerder overschat dan onderschat over het algemeen

Als je de hele dag op kantoor zit en savonds een ronde Met de hond loopt kom je niet voorbij Lichte beweging dunkt me :? (Mijn vriend bijvoorbeeld)

Edit: maanlicht ; als je Maar Klein van stuk bent en beweegt zoals mijn gegeven voorbeeld
Dan is 1300 om af te vallen niet eens heel ver gezocht hoor

Ik zelf ben 1,80en betreft dagelijks best aardig wat
Ik zou Er van omvallen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:17

De berekening die myfitnesspal geeft klopt bijvoorbeeld niet, die geeft een heel laag caloriedoel aan als je wil afvallen.

Ik moet zeggen dat ik 1300 ook weinig vind, Sall, maar je tdee is ook wel laag. Op basis daarvan snap ik die 1300 wel weer.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:19

Als je met 1500-1600 al 2 maanden op hetzelfde gewicht blijft zal je toch moeten minderen om af te vallen als je niet veel actiever kunt worden ;-)

Buiten dat kan je ook op een hele gezonde manier aan je 1300-1400 calorieën komen. Ik eet gewoon 2 gezonde maaltijden en 2 a 3 gezonde tussendoortjes. Maar mijn tussendoortjes zijn paprika, komkommer, wortelen ed en bevatten dus weinig calorieën ;)

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:25

PSvanLot schreef:
onder de 1300? Dat is niet echt gezond als je dat structureel doet.

Dat ligt eraan hoe oud je bent wat je gewicht is en je lengte.
Ik moet onder 1300 blijven om af te vallen

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:51

Werkt bij mij anders heb ik ontdekt..
Om 11u yoghurt met muesli. Om 12.30u 2 cheeseburgers en friet bij de mac donalds.. -O-

(voor mijn verdediging.. ik moet ongesteld worden..)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:53

Maanlicht schreef:

Oké
Aangezien ik onderbouwd laat zien hoe weinig ik mag is dat ongezond?
Sorry dat jij hier niet mee geconfronteerd wil worden, maar voor mij is het realiteit.

Ik wil ook liever 1800/2000 (of nog beter onbeperkt) kunnen eten én afvallen, maar helaas ben ik nog kleiner dan 1.60 en geen jonge blom meer

(Al zie ik er nog goddelijk jong uit uiteraard :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:54

Hier lopen ook algemene topics over. Ik ben dit topic juist gaan volgen vanwege het hele IF principe, niet vanwege caloriebehoeften.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:57

Imre schreef:
De berekening die myfitnesspal geeft klopt bijvoorbeeld niet, die geeft een heel laag caloriedoel aan als je wil afvallen.

Ik moet zeggen dat ik 1300 ook weinig vind, Sall, maar je tdee is ook wel laag. Op basis daarvan snap ik die 1300 wel weer.

Ik had m ook graag hoger gezien en ik krijg nu ook meer binnen want ik val niet af. Dus kan het zo laten en accepteren en een nieuwe garderobe kopen of registeren/bijhouden wat ik eet en kijken wat ik kan aanpassen

Zie nu ook dat Renee1991 hier moeite mee heeft, dus zal er over ophouden en alleen nog IF gerelateerde opmerkingen plaatsen

PS: Oh het vasten gaat btw SUPER

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:56

Bij mij gaat het vasten tot nu toe goed! Helaas eet ik savond vaak vrij laat dus vind ik het wel lang duren voor ik mag eten sochtends maar dat zal vanzelf wel wennen.
Ik ga zo meteen voor het eerst naar de sportschool en mijn workout doen zonder ontbijt, ik ben benieuwd hoe dat me af gaat. De calorieën houd ik niet bij, dit heb ik een tijdje wel gedaan en ik eet op een gewone dag eigenlijk rond de 1500/1600 calorieën. Dit werkt prima voor mij.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:03

Hier weer goed en makkelijk vol kunnen houden tot 13.00 :)
Nu avondeten maken, dan hoeft het straks alleen nog in de oven als de kleine dame haar fles moet. Avondeten hebben we rond half 6 en dan neem ik meestal om half 8 nog wat te knabbelen

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 16:09

Maanlicht schreef:

Ik vind dat je gelijk hebt. Een veel te lage calorie inname is erg ongezond voor je metabolisme.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 16:12

Renee1991 schreef:
Hier lopen ook algemene topics over. Ik ben dit topic juist gaan volgen vanwege het hele IF principe, niet vanwege caloriebehoeften.

Dat is ook de opzet geweest dat ik dit topic gestart ben. Om het gezonde aspect, niet om (extreem) lage calorie inname.