Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:49

Ik lees even mee met dit topic.
Nu mijn paard langdurig geblesseerd is wil ik fanatieker gaan sporten en het liefst krachttraining weer oppakken. Ik loop nu 1 of 2 keer per week hard en doe 1x bootcamp bij de loopvereniging. Daarnaast wil ik dus lid worden van een sportschool en daar krachttraining gaan doen.
Wil het wel fanatiek aanpakken door onder begeleiding te gaan sporten, mezelf motiveren is soms lastig.
Alleen pfoe wat is het soms toch moeilijk om een sportschool uit te kiezen. Zijn er 2 in de buurt en ze hebben allebei zo hun voor en nadelen.

Wat waren jullie redenen om voor een bepaalde sportschool te kiezen?

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:56

Needje schreef:
Hier een vergelijking Nautilus machine hip thrust en barbell hipthrust.
Ik vind beide fijn iig.
Voordeel van de machine is het laden. :D En dus minder last van schaambeen.

https://youtu.be/j8UCZE-TvXA

https://youtu.be/v5e_Zt_TiGM

Krijg jij geen ongeloofelijkelast van je nek als je je hoofd hoog houdt?
Mij is geleerd om je hoofd gewoon neer te leggen.
Vind het een heerlijk apart overigens. <3

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:03

Nee, dit is de manier om het uit te voeren. Gecontroleerd door Bret Contreras. Aangezien hij deze oefening uitgevonden heeft ga ik er van uit dat hij weet waar hij over praat. :D
Je kin naar de borst, bewegen vanuit je sternum en je bekken naar achter kantelen (posterior pelvic tilt).
Uiteraard kan het per persoon/lijf verschillen wat het fijnst voelt. Maar dit voorkomt lig overstrekken van je rug.

Bij single leg hip thrusts is het dan wel weer fijner om niet vanuit je sternum te bewegen maar je rug neutraal te houden.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:10

xU_Blinghx schreef:
Needje schreef:
Hier een vergelijking Nautilus machine hip thrust en barbell hipthrust.
Ik vind beide fijn iig.
Voordeel van de machine is het laden. :D En dus minder last van schaambeen.

https://youtu.be/j8UCZE-TvXA

https://youtu.be/v5e_Zt_TiGM

Krijg jij geen ongeloofelijkelast van je nek als je je hoofd hoog houdt?
Mij is geleerd om je hoofd gewoon neer te leggen.
Vind het een heerlijk apart overigens. <3
Nee, je moet je kin juist op je borst houden.

Josien_ schreef:
Ik lees even mee met dit topic.
Nu mijn paard langdurig geblesseerd is wil ik fanatieker gaan sporten en het liefst krachttraining weer oppakken. Ik loop nu 1 of 2 keer per week hard en doe 1x bootcamp bij de loopvereniging. Daarnaast wil ik dus lid worden van een sportschool en daar krachttraining gaan doen.
Wil het wel fanatiek aanpakken door onder begeleiding te gaan sporten, mezelf motiveren is soms lastig.
Alleen pfoe wat is het soms toch moeilijk om een sportschool uit te kiezen. Zijn er 2 in de buurt en ze hebben allebei zo hun voor en nadelen.

Wat waren jullie redenen om voor een bepaalde sportschool te kiezen?

Hoe druk het er is en wat ze er qua apparatuur hebben, ik gebruik vooral squat racks/platforms voor mijn trainingen en mijn vorige sportschool had geen platforms, maar 3 rekken en geen calibrated plates. Huidige sportschool heeft 9 racks, 7 platforms en competition plates, dat was voor mij belangrijk dus ben ik geswitcht :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:14

Keuze sportschool: ik moet m'n oefeningen kunnen doen en het moet niet druk zijn. :D
Waar ik nu train mis ik wel een paar apparaten. Maar deze zijn te vervangen door bv een banded uitvoering.
Of ombouwen van een ander apparaat. (je wordt vindingrijk) Maar de hoofdreden is dat op de tijden dat ik kom er bijna niemand is. Dus de toko voor mezelf heb en nergens voor hoef te wachten. Blessing!!!
En verder hebben ze 6 squat rekken en voldoende materiaal/plates.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:33

Ik ben net van sportschool veranderd omdat de vorige vrij beperkt was in apparatuur. Dit was in het begin allemaal prima maar ik was op een gegeven moment het aanpassen en ombouwen toch een beetje zat.

Ik heb heel lang getwijfeld omdat de openingstijden in het weekend iets beperkter zijn maar voor mij gaf de mogelijkheden van de nieuwe sportschool me meer waard waren.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:10

De keuze voor mijn sportschool was in eerste instantie het enorme aanbod aan groepslessen. Ik start waarschijnlijk vanaf maandag met alleen de krachttraining (zijn geen groepslessen dan) dus zie dan pas wat voor apparaten ze allemaal hebben.

Heb de legging en sportbh van myprotein binnen! Legging zit prima, misschien net niet helemaal lekker bij m'n kont (als in; moet een beetje hijsen) maar zal wel loslopen als ik nog wat af val. De sportbh zit strak maar dat hoort volgens mij ook :+ Zal morgenochtend even een foto maken van hoe mijn lichamelijke zaken er momenteel voor staan :))

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:22

Voor alle dames met hyper mobiliteit
Vraagje hebben jullie ooit last van jullie polsen?
Ik heb sinds gister avond hele erge pijn aan mijn pols, ik vermoed van het bench- en dumbell pressen.
Ik klap dan mijn polsen waarschijnlijk te ver door nu het gewicht zwaarder wordt.
Heb hele mooie polsbandjes gekocht laatst maar vergeet ze steeds om te doen :') ... voortaan toch maar doen denk ik.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:24

Ja als ik veel oefeningen doe waarbij ik op m’n polsen leun, heb ik daar heel snel last van. Zoals push-ups. Zolang ik maar beperkt hou per training gaat het wel.
Geen ervaring met polsbanden, m’n knieën zijn ergste en polsen valt relatief mee.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:31

Mijn sportschool heb ik toen vooral gebaseerd op afstand icm de lessen. Ik was 1x bij een andere sportschool geweest ivm trampoline fitness. Dat leek mij echt heel leuk, maar die sfeer was echt vreemd op die sportschool. Stonden nog na te praten maar de lichten en muziek ging al uit. Deze sportschool is wel fijn sfeertje en lekker persoonlijk. Ook echt wel prettige trainers.
Dus dat zouden wel weer criteria voor een volgende sportschool zijn, wat kleinschaliger, persoonlijk contact, dichtbij en voldoende trainingsmogelijkheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:44

Wat betreft deadlifts: als je een goede coordinatie hebt in je rug en zeker weet dat je je rug recht kan houden kan je het op zich met een spiegel wel proberen. Des noods even vragen of iemand je even wil form checken, mensen die zichtbaar veel sporten zullen dat wel zien (of je vraagt het even aan een trainer die rondloopt).

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:47

Emmaa_ schreef:
Wat betreft deadlifts: als je een goede coordinatie hebt in je rug en zeker weet dat je je rug recht kan houden kan je het op zich met een spiegel wel proberen. Des noods even vragen of iemand je even wil form checken, mensen die zichtbaar veel sporten zullen dat wel zien (of je vraagt het even aan een trainer die rondloopt).

En opletten hoe je je voeten plaatst en houdt tijdens de oefening. Ook erg belangrijk en bepaald veel voor je verdere houding. Buitenkant aan de grond houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:50

linoleum schreef:
Emmaa_ schreef:

En opletten hoe je je voeten plaatst en houdt tijdens de oefening. Ook erg belangrijk en bepaald veel voor je verdere houding. Buitenkant aan de grond houden.

Precies. Als je van tevoren goed uitzoekt hoe je ze het beste kan doen, voor een spiegel gaat staan met een laag gewicht (dat is misschien nog wel het belangrijkste) en je rug in de gaten houdt kan je best proberen te deadliften :))

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:19

Mijn vriend heeft mij leren deadliften. Heb de oefening eerst heel veel gedaan met een klein gewicht om de beweging goed te oefenen etc. Heeft voor mij erg goed gewerkt! :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:21

Bedankt voor jullie tips dames :D !
Ik ben nu afstand, prijs en aanbod even tegen elkaar af aan het wegen. Verder heb ik bij de ene sportschool vroeger al getraind en bij de andere ga ik maandag een proefles doen. Ben benieuwd :) .

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:32

Iris1702 schreef:
Voor alle dames met hyper mobiliteit
Vraagje hebben jullie ooit last van jullie polsen?
Ik heb sinds gister avond hele erge pijn aan mijn pols, ik vermoed van het bench- en dumbell pressen.
Ik klap dan mijn polsen waarschijnlijk te ver door nu het gewicht zwaarder wordt.
Heb hele mooie polsbandjes gekocht laatst maar vergeet ze steeds om te doen :') ... voortaan toch maar doen denk ik.

Mee!! Ik doe speciale oefeningen voor de pols om ze goed op te warmen en sterker te maken. Naderhand doe ik ook speciale oefeningen.

Als ik het vergeet dan wordt ik gelijk gestraft :(

Reden voor de keuze van mijn sportschool: gratis :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:47

Door mijn werk train ik mijn polsen enorm. Daarom gelukkig geen pijn met trainen. Heb wel heel snel last van. Ook snel overbelast... maar ik accepteer het maar. Train ze wel en dat helpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:48

Ik krijg ook last van mijn polsen als ik hogere gewichten lift. Ik krijg ook altijd enorme spierpijn in mijn vingers en onderarmen. Ook gewoon iets wat je moet trainen, maar daar sta je niet zo bij stil ofzo.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:51

Ik vind het wel stom, ik ben enorm sterk in mijn armen. Maar je ziet er niks van. Wil gewoon zo graag bredere schouders. :=

Dus vandaar dat ik 2x armen/schouders ga doen i.p.v. 1 haha.

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 17:07

moonfish13 schreef:
Lindeee ik zie het verschil weldegelijk hoor. :j :D
En inderdaad ik kom ook aan maar ik ga ook niet meer op de weegschaal zolang de spiegel blij is.

Awh thnx zie t nu pas!!
Lees zo alle andere berichtjes even door maar ik heb gister weer een killer benen workout gedaan.... lekkere spierpijn in mn hammies dus... :D

Zometeen lekker upperbody trainen, echt zin in!!

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 17:16

Ik doe het liefst al mn oefeningen voor een spiegel zodat ik goed zie of ik correct sta....

Ik heb wel dat als ik deadlift oid dat ik vaak spierpijn in mn onderrug krijg. Heb dit ook als ik mijn hamstrings train.. weten jullie nog een goede oefening om je onderrug te trainen? Ik vergeet deze dus mee te trainen waardoor ik denk ik spierpijn krijg..?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 17:44

Ik zou denken aan iets van backextensions.

Tsjonge. Soms miscalculeer je. Vorige maand barbell glutebridges gedaan. (3x) 12 hh met 130. Deze maand moet ik er (3x) 30 kneebanded doen. Dacht rustig met 60 te beginnen.
O M G

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 17:45

Ik gebruik altijd de back extension machine :).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 19:18

MarlindeRooz schreef:
Ik vind het wel stom, ik ben enorm sterk in mijn armen. Maar je ziet er niks van. Wil gewoon zo graag bredere schouders. :=

Dus vandaar dat ik 2x armen/schouders ga doen i.p.v. 1 haha.

Wil je wat van mij hebben? Ik train van alles, maar zie het alleen op m’n schouders :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 19:19

Mag jij mijn benen... heb echr van die enorme bulten aan spieren. :=