ziekenhuisopname en daarna

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:06

Ik zou nu wel inzetten op een verwijzing naar de SEH ivm progressie van de klachten, maar vooral ook de aard van de nieuwe klachten. Kans dat second opinion voor langer bestaande klachten via een plaatsvervangend waarnemer lukt is heel erg klein en bovendien kom je dan op wachtlijst voor een poli-afspraak.

Het is dat ik op cursus ben in het Radboud morgen anders ging ik met liefde met je mee!

Edit: dan gewoon die internist bellen en vragen of je mag komen! Verwijzing kan dan desnoods achteraf nog wel worden geregeld door je eigen huisarts....

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 21:12

gomir schreef:
Ik zou nu wel inzetten op een verwijzing naar de SEH ivm progressie van de klachten, maar vooral ook de aard van de nieuwe klachten. Kans dat second opinion voor langer bestaande klachten via een plaatsvervangend waarnemer lukt is heel erg klein en bovendien kom je dan op wachtlijst voor een poli-afspraak.

Het is dat ik op cursus ben in het Radboud morgen anders ging ik met liefde met je mee!

Edit: dan gewoon die internist bellen en vragen of je mag komen! Verwijzing kan dan desnoods achteraf nog wel worden geregeld door je eigen huisarts....

Dat aanbod doet me echt super goed!

Ik zal inderdaad even contact opnemen met de internist morgen. Als ik mij goed genoeg voel wil ik mijn gezicht nog even laten zien op het werk ivm de laatste dagen op deze afdeling (ligt wel emotioneel gevoelig. Heb super veel zin in nieuwe baan, maar had het op deze afdeling ook echt wel naar mijn zin. Voelde me heel veilig). Dus neem ik intern contact op. gaat net wat makkelijker. Hopelijk krijg ik de internist te pakken. Anders een mailtje er achter aan

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:23

mariekeoo schreef:
genja schreef:
Weet niet hoe jou contact als verpleegkundige is met de internisten in jullie ziekenhuis? Als dat beetje oké is zou ik gewoon de stoute schoenen aantrekken en via je werkmail een van de internisten je problemen uitleggen. En
dan gewoon beginnen met iets in de trant van als u het vervelend vindt dat ik u op deze manier benader moet u het gewoon zeggen.
Sommige artsen bij ons zou ik bv als apothekers assistente bij ons in het ziekenhuis wel durven mailen met zo vraag

En misschien van een andere kant omdat je nu vooral ook last van je kaak hebt heb je toevallig al contact met je tandarts gehad misschien heeft die nog een idee

Ik heb het met de desbetreffende internist al besproken. Had de stoute schoenen op het werk al aangetrokken. Als ik doorverwezen word is de kans groot dat ik bij hem kom. Hij wilde heel graag mijn hoofdbehandelaar worden om uit te zoeken wat er aan de hand is.

Top soms moet je ook een beetje gebruik maken van je werk.
Dan zou ik eigenlijk gewoon morgen bij de vervangende huisarts een verwijzing vragen voor deze internist. En evt nog even bloedprikken voor het weekend of er geen veranderingen zijn.

genja

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 20:27

Hoe is nu? Vandaag nog bij arts geweest ?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 23:48

nee ik belde vanmorgen, had geen plek meer. Eerste plek was na het weekend :(

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 07:54

Echt wat klote zeg dan maar huisartsen post als je nog beroerder gaat voelen

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-19 08:52

genja schreef:
Echt wat klote zeg dan maar huisartsen post als je nog beroerder gaat voelen

ja, dat komt wel goed. heb mijn hele mond vol aften. doet echt enorm zeer.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 09:12

Mij is verteld dat spoelen met mondwater daar tegen helpt! En dan het liefst van die hele hete listerine ofzo! Ik heb ook een mega afte in mijn mond, maar hij doet niet zeer, ik denk door het spoelen met dat spul!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-19 09:33

Britt_Sisi schreef:
Mij is verteld dat spoelen met mondwater daar tegen helpt! En dan het liefst van die hele hete listerine ofzo! Ik heb ook een mega afte in mijn mond, maar hij doet niet zeer, ik denk door het spoelen met dat spul!

spoelen doe ik inderdaad, ook heb ik lidocaine, goede tandpasta. komt gewoon door verminderde weerstand. Lichaam heeft gewoon even een hekel aan mijzelf

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 09:36

Heb je al een goede probiotica geslikt?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-19 10:06

Doutz16 schreef:

Jaa zeker! :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 17:40

Wijs! :j

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-19 17:41

moonfish13 schreef:
Wijs! :j

Heb soms mijn momenten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 17:53

Je humor leeft in elk geval nog.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-19 18:25

moonfish13 schreef:
Je humor leeft in elk geval nog.

:')

wanneer ik die verlies wordt het wel heel erg armoedig. Misschien borrelt mijn bloed wel wat met die verhoging. neemt de humor zelfs wat toe.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 18:35

mariekeoo schreef:
Doutz16 schreef:

Ah fijn! Ik dacht anders is dat sowieso misschien een goede optie om er in ieder geval bij te doen!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-19 18:36

Doutz16 schreef:
mariekeoo schreef:
[q

Ah fijn! Ik dacht anders is dat sowieso misschien een goede optie om er in ieder geval bij te doen![/quote]

ja zeker in verband met mijn verminderde weerstand. ben natuurlijk ook vatbaar voor griep enzo. Maar ik heb geen griepverschijnselen gelukkig. Het is echt puur de verhoging en de kaakkramp die aan mijn temperatuur wisselingen vast lijkt te zitten. en daarnaast word ik gek van de aften, ze zitten nu op zulke pijnlijke plekken dat slikken, eten en alles gewoon super veel zeer doet.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 14:43

Weekend goed doorgekomen?
En inmiddels bij je eigen huisarts geweest?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 14:49

Ik zit nu bij de huisarts :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:05

Hoe was het bij de huisarts?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 21:19

Laura82 schreef:
Hoe was het bij de huisarts?

De huisarts die heeft me doorverwezen naar de kaakchirurg voor mijn kaakkramp. Gelukkig heb ik pas een afspraak op 27 November -O- . Daarnaast voor die aanhoudende verhoging lab laten prikken. Leuko's waren nog steeds licht verhoogd. Rest is ip normaal. Kalium zat op het randje. Morgen moet ik even bellen dat huisarts naar lab kijkt. Ik ben inmiddels wel een beetje moedeloos. Second opinion heb ik uiteindelijk niet meer besproken -O- teleurgesteld in mijzelf ik weet het.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 21:31

Kalium wat afwijkt geeft mogelijk kramp, weet je dat?
Ik heb addison waarbij dat meespeelt en zonder genoeg kalium heb ik echt veel kramp.
Klemde ook altijd met mijn kaken tot kramp aan toe, sinds mijn kalium op orde is heb ik dat niet meer.

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ge ... eding.html

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 21:59

moonfish13 schreef:
Kalium wat afwijkt geeft mogelijk kramp, weet je dat?
Ik heb addison waarbij dat meespeelt en zonder genoeg kalium heb ik echt veel kramp.
Klemde ook altijd met mijn kaken tot kramp aan toe, sinds mijn kalium op orde is heb ik dat niet meer.

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ge ... eding.html

Ja hij is nog binnen de normaal waarden, maar aan de lage kant. 3,6 zat ik volgens mij.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:36

Een vriend van mij met kalium op het randje, bijna te laag kreeg het advies bananen te eten.
Dat is tot op heden genoeg om het goed te houden, het advies was van zijn internist.
Een banaan kan in elk geval geen kwaad. :P

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 22:39

moonfish13 schreef:
Een vriend van mij met kalium op het randje, bijna te laag kreeg het advies bananen te eten.
Dat is tot op heden genoeg om het goed te houden, het advies was van zijn internist.
Een banaan kan in elk geval geen kwaad. :P

alles beter dan kaliumdrank _/-\o_ Zonder blaren in de mond brand het mijn gehemelte al weg, laat staan met aften. Moet er niet aan denken. Dan maar bananen eten. :Y)