Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 12:01

Juist het feit dat er mensen zijn die door ziekte of genetische afwijkingen niet gevaccineerd kunnen worden, is een extra reden voor het belang van kudde immuniteit. Het is wel bijzonder dat juist de antivaxxers opeens allemaal zulke problemen hebben en toch antivax zijn.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 13:22

Karl66 schreef:
Juist het feit dat er mensen zijn die door ziekte of genetische afwijkingen niet gevaccineerd kunnen worden, is een extra reden voor het belang van kudde immuniteit. Het is wel bijzonder dat juist de antivaxxers opeens allemaal zulke problemen hebben en toch antivax zijn.

Misschien omdat het duidelijk maakt wat voor troep je in je lijf spuit. Of in het lijf van je kind.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 13:29

Ze spuiten geen troep in lijf, ze spuiten er een vaccin in. En ja, net zoals elk ander medicijn kan een vaccin bijwerkingen hebben. En ja, door vaccineren zijn er minder gehandicapten en doden te betreuren.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 13:32

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 13:35

Emoe schreef:
Karl66 schreef:

Misschien omdat het duidelijk maakt wat voor troep je in je lijf spuit. Of in het lijf van je kind.

Het is geen troep en het heeft miljoenen levens gered.

Daarnaast...of ik moet eroverheen gelezen hebben....is bij Repelsteel nooit officieel aangetoond wat nu de reden is van de heftige reactie. Dat kan namelijk al 1 bestanddeel in een vaccin zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 14:16

janderegelaa schreef:
Emoe schreef:

Het is geen troep en het heeft miljoenen levens gered.

Daarnaast...of ik moet eroverheen gelezen hebben....is bij [naam] nooit officieel aangetoond wat nu de reden is van de heftige reactie. Dat kan namelijk al 1 bestanddeel in een vaccin zijn.

*knip*

Het vaccin is alles wat erin zit. Je kunt niet een half vaccin inspuiten en er een onderdeel uit weglaten waar je niet tegen kunt. Vaccin is vaccin.
Laatst bijgewerkt door Nadia op 17-07-19 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek bericht aangepast

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 14:24

Oh maar dat ben ik met je eens hoor. Een half vaccin kan niet. Maar dan juist zijn mensen zoals jij gebaat bij een hele hoge dekkingsgraad.

Je zou dus juist vóór (zelfs verplicht) vaccineren moeten zijn zodat mensen die om medische redenen geen vaccinatie kunnen ontvangen tóch beschermd zijn door de groepsimmuniteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 14:39

janderegelaa schreef:
Oh maar dat ben ik met je eens hoor. Een half vaccin kan niet. Maar dan juist zijn mensen zoals jij gebaat bij een hele hoge dekkingsgraad.

Je zou dus juist vóór (zelfs verplicht) vaccineren moeten zijn zodat mensen die om medische redenen geen vaccinatie kunnen ontvangen tóch beschermd zijn door de groepsimmuniteit.

Ik begrijp je redenatie, maar ik ben tegen dwang, dus daarom pro choice.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 15:14

Maar wat heeft contrast vloeistof met een vaccinatie te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 16:20

Popstra schreef:
Maar wat heeft contrast vloeistof met een vaccinatie te maken?

Aanleg voor reactie op medicatie context

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:56

Emoe schreef:
Karl66 schreef:

Er zijn ook mensen allergisch voor aardbeien, is fruit dan ook troep? Of pinda’s, ook troep? Moet niemand dan ooit meer een aardbei of pinda eten omdat enkelen er reactie op geven?

Dat een kleine groep een (vermoedelijke) reactie op een vaccin geeft haalt dat dan alle goeds wat een vaccin betekend aan preventie, groepsimmuniteit tot zelfs het uitroeien van bepaalde ziektes onderuit?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:26

Anoniem schreef:
janderegelaa schreef:

Verplicht vaccineren is een uitholling van onze grondrechten en dat moeten we niet willen. Maar het recht op keuze mag wel met consequenties komen, dus geen vaccinatie, dan ook geen kdv of kinderbijslag.

Maar ook zonder verplichte vaccinatie kan je nog steeds een voorstander van vaccinatie zijn en mensen het adviseren om het wel te doen, al was het alleen maar om mensen die om wat voor reden niet gevaccineerd kunnen worden ook te beschermen. Dat spreekt elkaar niet tegen hoor.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:02

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:39

Karl66 schreef:
[naam] schreef:

Verplicht vaccineren is een uitholling van onze grondrechten en dat moeten we niet willen. Maar het recht op keuze mag wel met consequenties komen, dus geen vaccinatie, dan ook geen kdv of kinderbijslag.

Maar ook zonder verplichte vaccinatie kan je nog steeds een voorstander van vaccinatie zijn en mensen het adviseren om het wel te doen, al was het alleen maar om mensen die om wat voor reden niet gevaccineerd kunnen worden ook te beschermen. Dat spreekt elkaar niet tegen hoor.

Sterker nog, alleen al financieel-technisch gezien hoop ik dat iedere pro vaxxer gaat en blijft vaccineren omdat ik niet op een economische dip zit te wachten.
Dus ik zeg dan ook, wil je vaccineren... doen!
Wil je het niet, ook goed.
Mijn persoonlijke mening over vaccineren staat daar los van. Bepaalde zaken moet je kunnen scheiden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:48

Je persoonlijke mening staat los van je mening???

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:02

Ik denk dat ik het snap, corrigeer me als ik het verkeerd heb. Repelsteel wil zichzelf niet vaccineren omdat ze er superziek van wordt, maar is niet anti vaccineren in het algemeen :)

Klopt het zo Repelsteel?

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:17

Ze is tegen verplicht vaccineren in ieder geval.

Ik vind het echt een super lastig iets. Ik had het er met mijn moeder over, en zij gaf aan dat mijn (inmiddels overleden) gehandicapte neef ook na een vaccinatie zo geworden is. Daarbij de cliënt op mijn werk die dus ook aangetoond na een vaccinatie zwaar gehandicapt is geworden + heel erg epileptisch (ben de naam van het syndroom even kwijt maar de oorzaak van deze ziekte ligt vaker bij vaccinaties).

Ik zou me eeuwig schuldig voelen als mijn kind zoiets zou overkomen door mijn toedoen, terwijl ik me bewust ben van eventuele risico's. Naast deze voorbeelden ken ik nog een ander persoon die na inenting tegen de Mexicaanse griep blijvend last heeft van moeheid.

Niet vaccineren kan ook nare gevolgen hebben daar ben ik me ook bewust van. Vandaar ook dat ik nog steeds niet weet of ik wel of niet zal vaccineren.

Ik zal mezelf in principe niet laten vaccineren in ieder geval. Tenzij een tetanusprik ofzo wanneer ik verhoogd risico loop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:25

Avalanche81 schreef:
Ik denk dat ik het snap, corrigeer me als ik het verkeerd heb. [naam] wil zichzelf niet vaccineren omdat ze er superziek van wordt, maar is niet anti vaccineren in het algemeen :)

Klopt het zo [naam]?

Ja, en mijn zakelijk inzicht zou eigenlijk zelfs pro genoemd kunnen worden, want moet je eens kijken wat er gebeurt als die markt instort, dat wil je niet meemaken.

Komt er een vaccin waar we gegarandeerd geen gezondheids- of ander risico mee lopen en dat werkt, dan ben ik de eerste die daar achter zal staan want het hele uitroei idee is natuurlijk wel nobel.

En wat Emoe zegt, geen dwang, want komt daar (machts)misbruik bij kijken dan wordt het een gevaarlijke zaak.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:08

Emoe zou je jezelf net zo schuldig voelen als je kind mazelen of kinkhoest krijgt en daaraan doodgaat?
Je snapt dat statistisch die kans namelijk groter is dan dat je dochter wat overhoudt aan een vaccinatie.
Je maakt je zorgen om het verkeerde risico.
Laat je voorlichten door een immunoloog. Die heeft er wél verstand van. De rest van de internetdeskundigen van bijv vaccinvrij hebben die kennis niet. Punt.
Die hebben gewoon nul autoriteit in vergelijk met iemand die meer dan 10 jaar studie hebben gevolgd.

Mensen moeten gaan inzien dat wetenschap géén mening is! Wetenschap is onderbouwd en heeft autoriteit.

Naar mijn mening is het bewust niet vaccineren van je kinderen bijna misdadig. Daarnaast doe je niet potentieel alleen je kind wat aan, maar ook mijn kind. En ja daarom mag ik er wat van vinden als weer iemand zonder enige daadwerkelijke kennis (geen wetenschappelijk onderwijs gevolgd in een voor vaccinatie relevant vakgebied) het beter denkt te weten dan mensen die wél autoriteit hebben op dat gebied.
Ik vind het ongelooflijk arrogant van mensen dat ze denken met een beetje googelen kennis op te kunnen doen waar een expert 10 jaar WO+ educatie voor heeft moeten volgen.

Ik ben zelf WO geschoold en wet wat wetenschap inhoudt. Daarom vertrouw ik op de kunde en autoriteit van die personen die daarvoor gestudeerd hebben. Net als dat ik verwacht dat zij vertrouwen op mijn autoriteit in mijn vakgebied en mij niet gaan vertellen dat de middeleeuwse eenhoorn echt geen fallussymbool is en de Romeinen zonder redenen op bepaalde plekken bepaalde typen mannelijk heroïsche naakten zonder enige reden plaatsten :+

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:08

Ik vind het ook nog steeds raar dat er geen doden of gehandicapten mogen zijn van niet vaccineren maar dat het wel aanvaardbaar is dat er zoveel incidenten zijn na vaccinatie.

Vooral in Amerika schieten de autisten de pan uit... (1 op 50 waar het lang geleden 1 op 10.000 was)...

Dat vaccinatie en autisme niets met elkaar te maken hebben schijnt bewezen en Wakefield is een idioot.....maar zoveel verhalen van ouders (die zijn toch niet gek????) die zeggen dat binnen 24 uur na vaccinatie hun kind totaal verandert is..... zouden die allemaal liegen?

Het gaat toch in beginsel om de gezondheid van onze kinderen en de gehele natie. We kunnen toch . niet zeggen dat die veel beter is geworden door al het "ingrijpen".

oor of tegen of wat dan ook, iedereen heeft dezelfde wens namelijk meer gezondheid voor iedereen....

Die is inmiddels toch ver te zoeken. Of moeten we blij zijn dat kinderen na vaccinatie weliswaar geen levensbedreigende ziekte krijgen maar wel levenslang beperkt zijn?

Dat lijkt me het doel toch ver voorbij schieten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:12

Zijn er echt nog mensen die denken dat autisme met vaccinaties te maken heeft?

En we kunnen zeker wel zeggen dat de volksgezondheid verbeterd is na invoeren vaccinaties.

De kans op zgn vaccinatieschade is vele malen kleiner dan de kans op complicaties van de ziektes waartegen je vaccineert. Zeker als steeds minder mensen dat gaan doen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:17

Maxima_S schreef:
Ik vind het ook nog steeds raar dat er geen doden of gehandicapten mogen zijn van niet vaccineren maar dat het wel aanvaardbaar is dat er zoveel incidenten zijn na vaccinatie.

Vooral in Amerika schieten de autisten de pan uit... (1 op 50 waar het lang geleden 1 op 10.000 was)...

Dat vaccinatie en autisme niets met elkaar te maken hebben schijnt bewezen en Wakefield is een idioot.....maar zoveel verhalen van ouders (die zijn toch niet gek????) die zeggen dat binnen 24 uur na vaccinatie hun kind totaal verandert is..... zouden die allemaal liegen?

Het gaat toch in beginsel om de gezondheid van onze kinderen en de gehele natie. We kunnen toch . niet zeggen dat die veel beter is geworden door al het "ingrijpen".

oor of tegen of wat dan ook, iedereen heeft dezelfde wens namelijk meer gezondheid voor iedereen....

Die is inmiddels toch ver te zoeken. Of moeten we blij zijn dat kinderen na vaccinatie weliswaar geen levensbedreigende ziekte krijgen maar wel levenslang beperkt zijn?

Dat lijkt me het doel toch ver voorbij schieten.

Er is recent een Deens onderzoek gepubliceerd waarbij ze 11 jaar lang meer dan 657.000 kinderen gevolgd hebben en uit dat onderzoek is gebleken dat er geen enkel verband aangetoond kan worden tussen autisme en de vaccinaties.

https://www.trouw.nl/samenleving/opnieu ... ~a870a586/

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:23

Ja maar snap dan toch: Saartje van de buurvrouw van mijn nichtje van eencollega had het weeeeeeel en dat is veel representatiever dan een gigantisch onderzoek wat onder strikte controle heeft plaatsgevonden....

Realiseer je wel dat kinderen die autisme hebben (dat héb je en krijg je niet want het is een aangeboren hersenafwijking!!!) anders kunnen reageren op zaken wat zij als ingrijpend/prikkelend ervaren.
En ik denk dat een hoop ouders liever een vaccinatie de schuld geven dan dat iets aangeboren is. Want ja dat is toch minder erg ofzo. Dan is het iig iets van buitenaf wat het kind is aangedaan ipv wellicht genetisch.

En wellicht komt autismemeer voor omdat het meer erkend en herkend wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:24

_lautje_ schreef:
Emoe zou je jezelf net zo schuldig voelen als je kind mazelen of kinkhoest krijgt en daaraan doodgaat?
Je snapt dat statistisch die kans namelijk groter is dan dat je dochter wat overhoudt aan een vaccinatie.
Je maakt je zorgen om het verkeerde risico.
Laat je voorlichten door een immunoloog. Die heeft er wél verstand van. De rest van de internetdeskundigen van bijv vaccinvrij hebben die kennis niet. Punt.
Die hebben gewoon nul autoriteit in vergelijk met iemand die meer dan 10 jaar studie hebben gevolgd.

Mensen moeten gaan inzien dat wetenschap géén mening is! Wetenschap is onderbouwd en heeft autoriteit.

Naar mijn mening is het bewust niet vaccineren van je kinderen bijna misdadig. Daarnaast doe je niet potentieel alleen je kind wat aan, maar ook mijn kind. En ja daarom mag ik er wat van vinden als weer iemand zonder enige daadwerkelijke kennis (geen wetenschappelijk onderwijs gevolgd in een voor vaccinatie relevant vakgebied) het beter denkt te weten dan mensen die wél autoriteit hebben op dat gebied.
Ik vind het ongelooflijk arrogant van mensen dat ze denken met een beetje googelen kennis op te kunnen doen waar een expert 10 jaar WO+ educatie voor heeft moeten volgen.

Ik ben zelf WO geschoold en wet wat wetenschap inhoudt. Daarom vertrouw ik op de kunde en autoriteit van die personen die daarvoor gestudeerd hebben. Net als dat ik verwacht dat zij vertrouwen op mijn autoriteit in mijn vakgebied en mij niet gaan vertellen dat de middeleeuwse eenhoorn echt geen fallussymbool is en de Romeinen zonder redenen op bepaalde plekken bepaalde typen mannelijk heroïsche naakten zonder enige reden plaatsten :+

Helaas komt er ook een zakelijk aspect bij kijken en ben jij in die wereld iets minder thuis, zo te lezen.
Het verhaal heeft meerdere kanten.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:31

Ohhhhh het Big pharma argument komt ook weer voorbij....

Tsja ik heb meerdere artsen in mijn vriendenkring (jaren relatie gehad met een arts) en nee ze krijgen geen geld van big Pharma voor iedere vaccinatie die ze spuiten. En nee ze schrijven niet op wat big Pharma wil. En nee ze zitten niet aan de leiband van big Pharma. Heel verrassend de meeste artsen zijn gewoon meestal hele brave burgerlijke huistypes die vanuit een bepaald ideaal hebben gekozen voor de gezondheidszorg.

En Big Pharma zou meer aan ons verdienen als we niet zouden vaccineren.

Maar goed ik snap dat jij bij een grote farmaceut hebt gewerkt en daardoor weet hoe ze bij een grote farmaceut werken?