Hooikoorts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:45

Fexofenadine is niet homeopathisch nee. Overleg gewoon even met de huisarts want er is best medicatie die je mag slikken als je zwanger bent.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:46

Ik gebruik sinds drie dagen de neusspray van de huisarts en daarmee heb ik nu eindelijk geen jeukend gehemelte mee. Maar probeer ook wel meer binnen te zitten.

Ik kan toch niet zeggen dat ik meer last heb, alleen dat ik nu wel echt de neusspray nodig heb om de klachten te onderdrukken. En ik begin halverwege maart al te snotteren pff... Zou ook echt niet weten wanneer ik kan gaan afbouwen. September ofzo :')

Wil voor volgend jaar kijken of ik mij kan laten tapen bij de fysio.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 13:48

rina schreef:
Astorga schreef:
Dus niemand die ervaring heeft met mondkapje voor hooikoorts?

Als het mij weer de vrijheid geeft om naar buiten te gaan zonder daar ziek van te worden is het mij alle nadelen denk ik wel waard SusanH. Ben nu best beperkt en 'opgesloten'.

Dus het is je COPD waard om nu buiten te kunnen lopen zonder nu te moeten niezen, hoesten enz? Denk erom dat de hele tijd dat jij met mondkapje loopt je stofdeeltjes die in je mondkapje zitten inademt. Die zijn schadelijker voor je dan pollen. Dus nee ik gebruik geen mondkapje als het niet nodig is (woon nog in Dld en in de winkel hier is het verplicht). Kan je ook vertellen dat die dingen echt niet prettig zijn, je ademt nl ook nog veel meer CO2 in omdat dat door het mondkapje slecht weg kan. Is echt niet fijn en ik ben altijd blij als ik weer buiten sta. Mag ik dan pollen happen, maar liever dat dan dat mondkapje. Beter goede vettige creme om je neus smeren.

Wat is je bron die zegt dat je COPD krijgt van mondmaskergebruik?
Juist door (buiten) sporten is mijn astma stabieler dan ooit. Heb afgelopen maanden genoeg ervaring opgedaan met mondmaskers door mijn werk op covidafdelingen. Weet dus ook hoe zwaar het is om uren met een FFP2-masker te lopen, wat dat betreft lijkt mij het stoffen herbruikbare masker wat ik op het oog heb wel mee te vallen.
Denk dat ik die maar ga bestellen. Heb ik nog een paar dagen de tijd om moed te verzamelen het buiten uit te proberen.

_lautje_

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:52

Talietje nee is zeker niet homeopathisch en officieel mag je het niet gebruiken tijdens zwangerschap want het is niet getest. Maar de klachten en benauwdheid waren tijdens eerste zwangerschap zodanig dat ik naar de longarts moest ivm lage saturatie. Moest toen veel zwaardere medicatie om dat weer op pijl te krijgen. Dus na overleg besloten dit door te gebruiken.
Gebruik daarnaast ook behoorlijk medicatie tegen astma. Tijdens m’n zwangerschap wordt dat ook veel erger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:40

Begrijpelijk dat je het dan toch gebruikt en herkenbaar hoor, ik ben nu 32weken en ook benauwd af en toe. Hoort erbij. Het is jammer, maar probeer nu zoveel mogelijk binnen te blijven zodat ik het bij de homeopathische pilletjes kan houden. Helaas geen uitgebreide poetsbeurten dus bij mijn paard.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 23:31

Astorga schreef:

Hoe goed is je Duits??? Ik wil het best voor je opzoeken hoor, maar niet als iemands Duits dermate slecht is dat ik alsnog voor gek wordt verklaart. En ja dat doe je nu met je lelijke reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:13

He, ze stelt toch gewoon een vraag?
Zie nergens een lelijke reactie staan hoor!

Momenteel slik ik 2 a vogel tabletten, leef ik nog met de deur dicht wat enorm benauwd is en blijft het maar lopen. Dat wordt geen pinksteruitje!

Hoe gaat het bij jullie met de hooikoorts?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:17

Nog goed. Vanmorgen uurtje buiten gesport en nu weer binnen.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:17

Ik heb hoofdpijn en keelpijn ondanks de tabletten van de huisarts

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:20

viphorse schreef:

Heb je ook neusspray?

Bij mij werkt de combi pillen en neusspray van de dokter heel goed!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:32

Ik heb vannacht een bloedneus gehad dus even geen neusspray hier.. mijn ogen branden als ******

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:34

Dat had ik gisteravond en vanmorgen ook ineens, jeukende ogen. Heb ik nog geen last van gehad dit seizoen. Echt killing.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:44

Ik meld me hier ook. Al meer dan 25 jaar last van hooikoorts. Graspollen is het bij mij het voornaamste. Sinds ik aan de kuststreek ben gaan wonen, een stuk minder last! Pas sinds een paar dagen nu weer klachten. Aan ogen, keelpijn, neus die dicht zit en niezen, lichte oor en hoofdpijn.
Ik heb oogdruppels(speciaal voor als je lenzen draagt), 2 soorten neusspray(waarvan nasonex de beste is), en fexofenadine tabletten.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:45

Zertab schreef:
Dat had ik gisteravond en vanmorgen ook ineens, jeukende ogen. Heb ik nog geen last van gehad dit seizoen. Echt killing.

Koud washandje tegen aan houden. Daarnaast regelmatig oogdruppels! Dat helpt bij mij in ieder geval goed

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:46

Sabri schreef:
Zertab schreef:

Koud washandje tegen aan houden. Daarnaast regelmatig oogdruppels! Dat helpt bij mij in ieder geval goed

Ik ben als de doods voor oogdruppels. :')

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:32

rina schreef:
Astorga schreef:

Hoe goed is je Duits???
[...]

Mijn Duits is goed genoeg om een nieuwsbericht te kunnen lezen, dat doe ik regelmatig vanwege Duitse vrienden.
Of het ook goed genoeg is om een wetenschappelijk artikel te kunnen interpreteren is een tweede.

Pepperrr schreef:
Ik heb vannacht een bloedneus gehad dus even geen neusspray hier.. mijn ogen branden als ******

Bloedneus kan ook juist komen door irritatie van hooikoorts, dus zou niet te lang stoppen met neusspray.

Ik gebruik dan weer liever oogdruppels dan neusspray, al mik ik regelmatig naast mijn oog. Vind Livocab heel fijn werken.

Hier vandaag ook maar weer een dagje mezelf opsluiten. Regendansje doen *\o/*

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:37

Ja klopt, komt het ook door. Ga vanaf morgen weer sprayen hoor, maar ben zelf heel erg bang voor bloed (trauma) dus wil er liever niet aanzitten nu :o

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:44

Zertab schreef:
viphorse schreef:

Heb je ook neusspray?

Bij mij werkt de combi pillen en neusspray van de dokter heel goed!

Ik heb ook neusspray maar die doet vrij weinig helpt tegen niesen dat dan weer wel . Oogdruppels ook die helpen heel even en dan begint het weer. Ga toch morgen de huisarts bellen en vragen om wat anders . Je kan mij niet wijsmaken dat er alleen desloratadine is .

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:12

Mensen wat een feest weer zeg. gesnotter wat inmiddels al fijn op de bijholtes is geslagen, oren daardoor ook weer geirriteerd, regelmatig keelpijn hoewel dat vandaan nog niet zo is, waterige en branende ogen. Oh en niet te vergeten zo moe als een hond met af en toe een opleving. Yippie. En dat met neusspray (fluticason) en levocetrizine. :=

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:25

Herkenbaar |(

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:40

Het is wel echt hevig momenteel. Tot een paar dagen terug had ik geen last van mijn ogen, dat is nu wel anders. Ook echt koppijn van het gesnotter. Morgen huisarts maar bellen om een verwijzing naar de allergoloog te krijgen. Als dit seizoen klaar is wil ik echt weer voor die injecties. Ben er zo klaar mee. Al 20 jaar elk jaar die ellende. Behalve toen ik zwanger was en toen ik eerder al die injecties gehad heb. Maar dat kon ik toen niet afmaken. Maar nu ga ik er maar weer voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:42

Wow, ik heb sinds een dag of twee heel erg last van hooikoorts. Wat hangt er nu in de lucht dat het zo erg is?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:54

Maar echt :( ben maar weer binnen gaan zitten...

Volgens mijn app zijn het de grassen en berk :(

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:00

brokjes schreef:
Wow, ik heb sinds een dag of twee heel erg last van hooikoorts. Wat hangt er nu in de lucht dat het zo erg is?

De grassen vieren echt enorm hoogtij :j

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:18

brokjes schreef:

Pollen... :')