Paaldansen / Pole Fitness

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:20

nicky_rilana schreef:
Welkom abeltje,

Waar ergens wil je straks weer gaan paaldansen?

Ik woon in Groningen dus ik ga ws weer terug naar dezelfde studio als waar ik begonnen ben en dat is calipso. Ik geloof dat Banjer daar ook bij zit.

@Bling het heeft ook nooit aan andere mensen gelegen. Het is puur mijn eigen onzekerheid en negatieve gevoelens over mijn lichaam. De groep en docenten waren altijd heel vriendelijk, aanmoedigend en behulpzaam.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:05

Klopt ik zit bij Calipso :D
Ik heb 1-2x pm privé les... groepsles red ik niet qua tijd... en de les die ik wel kan redden qua tijd red ik niet qua niveau :+

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:05

Hallo allemaal,

Ik kom ook even binnen vallen :D. Ik doe nu ongeveer 3 jaar aan paaldansen. Ben begonnen in Drachten bij de dansstudio, maar begin vorig jaar verhuisd en ben toen in Bedum terecht gekomen. Nu merk ik dat ik daar niet echt meer verder kan komen en begin ik in oktober ook bij Calipso in Groningen. Toevallig dat er twee van dit topic ook daar paaldansen!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:54

Leuk B! Calipso is goed vertegenwoordigd :D

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:59

Welkom!!

Wat leuk dat de groep zo aan het groeien is! Ook grappig dat er veel bij dezelfde studio zitten.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:09

Mijn paaldanslessen zijn helaas definitief gestopt vanwege een blessure (blijvend) bij mijn instructrice. Heb voor nu 5 maanden fulltime mijn verzorgpaard. Ik wil even kijken hoe dat gaat voor ik na ga denken over bij een studio gaan lessen. Wil ook niet elke avond van huis zijn namelijk, maar vind het wel heel jammer dat ik niet meer de paal in kan!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:56

Welkom, veel mensen uit het hoge noorden zo te lezen.

Balen jolienn, is er niemand die de lessen over kan nemen?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 23:25

Wat balen Jolienn ;(

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:54

xU_Blinghx schreef:
Welkom!!

Wat leuk dat de groep zo aan het groeien is! Ook grappig dat er veel bij dezelfde studio zitten.

Dank je wel :D !

Jolienn schreef:
Mijn paaldanslessen zijn helaas definitief gestopt vanwege een blessure (blijvend) bij mijn instructrice. Heb voor nu 5 maanden fulltime mijn verzorgpaard. Ik wil even kijken hoe dat gaat voor ik na ga denken over bij een studio gaan lessen. Wil ook niet elke avond van huis zijn namelijk, maar vind het wel heel jammer dat ik niet meer de paal in kan!

Kan me voorstellen dat dat balen is! Één avond in de week is niet te doen? Ik heb mijn paard ook zo'n beetje aan huis (op de boerderij van mijn schoonouders), maar één avond in de week is voor mij pole avond :) Na het eten ga ik dan even snel mesten, in de zomermaanden stukje gras bijzetten en water en dan snel door naar de dansstudio :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 16:04

Vandaag een hele korte training gedaan... had echt geen grip :(

Wel mn broken dragon weer een stukje kunnen verbeteren :D

Afbeelding

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 16:22

Nice ziet er goed uit!

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:43

Ziet er goed uit inderdaad! Met dit warme weer ga ik mezelf ook niet kwellen. Glij er dan alleen maar uit :')

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 13:33

nicky_rilana schreef:
mingming schreef:
Ja ik ga vanavond hier bij de paaldansstudio Denzz een les volgen. Maar ik vind het voor wedstrijden wel fijn om te kunnen oefenen zonder dat iemand mee kijkt! Dus dat ga ik dan wel bij m'n moeder doen :)

Hoe was de les bij denzz?

Erg leuk!

Ben gisteren weer geweest

Afbeelding

xU_Blinghx schreef:
mingming schreef:
Ja ik ga vanavond hier bij de paaldansstudio Denzz een les volgen. Maar ik vind het voor wedstrijden wel fijn om te kunnen oefenen zonder dat iemand mee kijkt! Dus dat ga ik dan wel bij m'n moeder doen :)

Wow dan ben je wel een eindje verder gegaan. Je trainde toch in Amsterdam?

Hihihi ik vind het juist wel prettig om te oefenen waar mensen kijken. Wen ik alvast aan publiek. :')

Ja klopt, maar ik ben verhuisd naar Venlo voor mijn studie vorige week! Dus de komende 2.5 jaar hier als het goed is.

Wat leuk om te zien dat het hier wat drukker wordt weer! En grappig zoveel mensen in het Noorden haha.

Wat jammer Jolienn, waar kom je ook al weer vandaan?

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:16

oeh ziet eruit als een mooie zaal.

Venlo is inderdaad even een andere kant op :oo
Gelukkig bevalt Denzz wel. Misschien is het mogelijk om daar de zaal te huren voor wanneer je echt moet gaan trainen voor de wedstrijd?

----

Pfff ik twijfel of ik nog mee wil doen aan de wedstrijd van ADC :( Zoveel regels voor Exotic dat het bijna geen exotic meer kan zijn. Daarnaast is de vloer uitermate K.U.T waardoor je niet lekker kan glijden op hakken -O- Het heeft een beetje mijn zin getemperd.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:03

Mooie foto Ming! Tis geen makkelijke, die pose

Blingh: balen, dat er zoveel regels zijn ;(

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 16:19

Omg het is echt mooie zaal idd. Er zijn er 2, allebei prachtige hoge palen en heel licht. 4 palen per zaal (maar lessen zijn ook niet zo groot dus, vaak met 2 aan 1 paal wat wel fijn is). Ze doen vrij trainen 2x per week, dus ik ga daar vrijdag heen om even te kijken hoe dat is. Ik zag dat het niet zo druk is bij de vrije trainingen dus dan durf ik wel te oefenen ervoor. Anders ga ik inderdaad eens vragen hoe het zit met huren van de zaal.

Balen van die regels, ADC staat inderdaad wel bekend om de (erg) strenge regelgeving. Ik zie de regels niet van exotic, wat zijn ze?
Ik zie alleen de kleding wbt outfit.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:30

mingming schreef:
Omg het is echt mooie zaal idd. Er zijn er 2, allebei prachtige hoge palen en heel licht. 4 palen per zaal (maar lessen zijn ook niet zo groot dus, vaak met 2 aan 1 paal wat wel fijn is). Ze doen vrij trainen 2x per week, dus ik ga daar vrijdag heen om even te kijken hoe dat is. Ik zag dat het niet zo druk is bij de vrije trainingen dus dan durf ik wel te oefenen ervoor. Anders ga ik inderdaad eens vragen hoe het zit met huren van de zaal.

Balen van die regels, ADC staat inderdaad wel bekend om de (erg) strenge regelgeving. Ik zie de regels niet van exotic, wat zijn ze?
Ik zie alleen de kleding wbt outfit.

Heel bangs mogen niet, human props mogen niet, drops uit de paal naar de split mogen niet.

Heel bangs kan ik inkomen dat het niet mag i.v.m de vloer maar human props vind ik toch echt heel jammer. Had helemaal een idee in mijn hoofd en dat kan nu gewoon niet meer. ;( Daar baal ik van. Had al helemaal een act in mijn hoofd enzo -O-

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 17:32

Balen... Komen de regels nu pas online?!

Dit is die in december toch? En waarom drops naar split nou weer niet :?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 18:15

Wat is en heel bang? :o

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:33

Ziet eruit als een mooie zaal daar inderdaad! Van Amsterdam naar Venlo, zo hee, ben je bijna geëmigreerd :')

En jammer Blingh dat die regels je act zo'n beetje verstoren.
Ik ben verder nog helemaal niet thuis in de wedstrijden wat betreft pole. Heb er nog niet helemaal een beeld bij wat voor vormen je allemaal hebt.

Heb gisteravond met een vriendin thuis in de paal gehangen. Heb m'n tweede hobby fotografie ook even de ruimte gegeven gisteren en we zijn aan het testen geweest met de studio flitsers i.c.m. wat moves in de paal, echt lachen :')

Ik heb trouwens echt enorme ruzie met de Brass Monkey :o . Wil er vanaf de grond in, maar zonder een beetje hulp krijg ik het niet voor elkaar. Hier mensen die hem beheersen en goede tips hebben? :P

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:08

BvanhetB schreef:
Ziet eruit als een mooie zaal daar inderdaad! Van Amsterdam naar Venlo, zo hee, ben je bijna geëmigreerd :')

Ik ben verder nog helemaal niet thuis in de wedstrijden wat betreft pole. Heb er nog niet helemaal een beeld bij wat voor vormen je allemaal hebt.

Heb gisteravond met een vriendin thuis in de paal gehangen. Heb m'n tweede hobby fotografie ook even de ruimte gegeven gisteren en we zijn aan het testen geweest met de studio flitsers i.c.m. wat moves in de paal, echt lachen :')

Ik heb trouwens echt enorme ruzie met de Brass Monkey :o . Wil er vanaf de grond in, maar zonder een beetje hulp krijg ik het niet voor elkaar. Hier mensen die hem beheersen en goede tips hebben? :P

Met de brass monkey kan het helpen met de manier waarop je springt.
Ik zie heel veel mensen zwaaien met de been en dan opgooien.

Ik heb geleerd om juist vanuit je kont op te springen... zo lastig om in woorden uit te leggen -O-

Als je wilt kan ik deze week een keer een filmpje maken hoe ik het doe. Ik stuur hem dan alleen wel ff via pb op facebook. Vind bokt te omslachtig daarvoor

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:13

xU_Blinghx schreef:
BvanhetB schreef:

Met de brass monkey kan het helpen met de manier waarop je springt.
Ik zie heel veel mensen zwaaien met de been en dan opgooien.

Ik heb geleerd om juist vanuit je kont op te springen... zo lastig om in woorden uit te leggen -O-

Als je wilt kan ik deze week een keer een filmpje maken hoe ik het doe. Ik stuur hem dan alleen wel ff via pb op facebook. Vind bokt te omslachtig daarvoor

Ik probeer inderdaad ook door op te zwaaien in de paal te komen :o . Als iemand dan net even op het kantelpunt een zetje tegen m'n been geeft dan kom ik erin en hang ook prima daarna, maar dat kantelpunt.... :')

Ben heel benieuwd hoe je het doet!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:45

B: brass monkey is idd een monster... ik ben m nu ook aan het leren... ene keer lukt ie wel (met hulp!), andere keer lukt niet... ik vind m dan ook doodeng... -O-
Leuk dat je fotografie doet! Zou je een keer mooie foto’s van mij in de paal willen komen maken? Uiteraard tegen betaling :)

Blingh: vanuit je kont opspringen... dank voor de tip! Zou ik dat filmpje ook mogen ontvangen?

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:29

Banjer schreef:
B: brass monkey is idd een monster... ik ben m nu ook aan het leren... ene keer lukt ie wel (met hulp!), andere keer lukt niet... ik vind m dan ook doodeng... -O-
Leuk dat je fotografie doet! Zou je een keer mooie foto’s van mij in de paal willen komen maken? Uiteraard tegen betaling :)

Blingh: vanuit je kont opspringen... dank voor de tip! Zou ik dat filmpje ook mogen ontvangen?

Sure! Ik weet alleen niet of ik deze week nog ga paaldansen -O- toevallig gisteren al geweest

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:55

Banjer: Ik vind de Brass Monkey ook echt super frustrerend inderdaad :+ Toen ik in Drachten nog op de dansschool zat ben ik ermee begonnen. Toen ik er bijna was ben ik daar gestopt en verhuisd. Eigenlijk pas sinds kort weer aan het oppakken, maar ben echt weer helemaal terug bij af. En hoe gefrustreerder ik word, hoe slechter het gaat uiteraard.
En in de les nu is er ook niemand anders die het kan en degene die les geeft weet het zelf ook niet. Kende de oefening niet eens toen ik ermee begon en naar tips vroeg. Dus kom nu ook echt niet verder. Hoop als ik vanaf oktober bij Calipso zit er wel weer meer progressie in alles komt.

En het lijkt me leuk om foto's te komen maken van jou in de paal! Ben dus gister voor het eerst eigenlijk paaldans aan het fotograferen geweest met mijzelf en een vriendin in de hoofdrol om te testen, maar ideaal is anders :)) .

Blingh, we zien het filmpje wel verschijnen als je zover bent :):) . Morgenavond ga ik weer naar de dansschool. Eens kijken of ik dan met het idee om vanuit m'n kont op te springen wat verder kom...

Eng vind ik hem niet, maar ik kan er wel slecht tegen als iets niet lukt. :')

Russian Layback valt me ook nog steeds tegen trouwens :\