Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:21

Britt_Sisi schreef:
ik ga donderdag naar de huisarts, ik heb zo veel last van emotieschommelingen, echt om de 5 minuten kan ik wisselen van stemming. Dit had ik in mijn stopweek ook wel wat. Nu ik gestopt ben met de pil (vanaf september) lijkt het wel erger te worden. Eens kijken of de huisarts ook denkt dat het daarvan komt en wat eventuele oplossingen zijn. (ik heb ook nog andere klachten waarvoor ik naar de huisarts ga, maar denk niet dat deze pil gerelateerd zijn).

Sterkte morgen bij de gyn Jolien87! hopelijk valt het mee!

Zo herkenbaar hé. Van iets heel treurig zijn en het dan opeens heel positief gaan bekijken en dan plotseling toch maar weer gruwelijk chagerijnig er om worden. :') Nu moet ik er om lachen maar het is verschrikkelijk.

Britt_Sisi

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:32

Nou echt hoor, en een opmerking van iemand die net niet helemaal lekker valt en dan kan ik echt gewoon jankend op de bank zitten, om 5 minuten later weer oke te zijn en 2 minuten later weer te beginnen.... :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:38

Britt_Sisi schreef:
Nou echt hoor, en een opmerking van iemand die net niet helemaal lekker valt en dan kan ik echt gewoon jankend op de bank zitten, om 5 minuten later weer oke te zijn en 2 minuten later weer te beginnen.... :')

Had ik ook toen ik de pil nog slikte. Dat is inmiddels aardig afgenomen.

Ik ben wel benieuwd hoe lang het duurt voor het overschot aan hormonen helemaal uit m'n systeem zijn.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:50

Succes morgen naamgenoot!! Moet vast goed komen :*
Lief dat je vriend mee gaat, dat is al een hele steun :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:12

_San87_ schreef:
Britt_Sisi schreef:

Ik ben wel benieuwd hoe lang het duurt voor het overschot aan hormonen helemaal uit m'n systeem zijn.

Ik had het toen juist minder. Hoelang ben jij inmiddels gestopt dan?
Ik het begin was alles bij mij ook mega positief, het idee dat ik veel meer energie had en vrolijker was. Nu begin ik daar toch weer aan te twijfelen.. inmiddels bijna 5 maanden gestopt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:02

Britt_Sisi schreef:
_San87_ schreef:

Ik het begin was alles bij mij ook mega positief, het idee dat ik veel meer energie had en vrolijker was. Nu begin ik daar toch weer aan te twijfelen.. inmiddels bijna 5 maanden gestopt.

Ik ben nu drie weken gestopt. Slik de pil sinds mijn 15e waarvan sinds 2014 zonder stopweek.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:29

Britt_Sisi schreef:
_San87_ schreef:

Ik heb precies hetzelfde en nu ongeveer 4 maanden gestopt. Ik ben benieuwd wat je huisarts zegt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:23

Succes vandaag, Jolien!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:25

Ik ben vandaag met een nieuwe pil begonnen na een jaar gestopt te zijn. Heb nu de microgynon, ben benieuwd.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:11

Dankjewel!
Hij zit erin. *\o/*
Het was nog niet heel comfortabel maar de gyn ging zoveel fijner en sneller te werk dan de huisarts. We hebben eerst even gepraat over wat er was gebeurd en wat de reden van het spiraaltje was. Toen heeft hij echt stap voor stap het spiraaltje geplaatst en ondanks dat het heel rustig ging, was het in een paar minuten gepiept. In tegenstelling tot de huisarts die er alleen al 10 minuten over deed om schoon te maken en de inbrenghuls te plaatsen.
Vooraf en naderhand heeft de gyn nog een inwendige echo gemaakt en alles was in orde. Mijn baarmoeder is nog helemaal heel en het spiraaltje zit goed op zijn plek.
Het opmeten van de baarmoeder en het plaatsen van het spiraaltje deed wel eventjes zeer, ik heb héél even een klein beetje gevloekt maar dat duurde niet langer dan één tel.
Ik ben een klein beetje bloed verloren, dat hoorde erbij volgens de gyn, maar die vloedgolf van vorige week had niet gehoeven.
Ik voel nu wel flinke kramp maar dat is normaal, mijn baarmoeder zal er toch aan moeten wennen dat er iets in zit wat er voorheen niet zat.
Vanmorgen opweg naar het zkh zag ik er enorm tegenop maar ik ben blij dat hij er nu in zit.

Ohja, de huisarts bleek een spiraaltje voor 10 jaar te hebben besteld, de T-safe. De gyn had er ook eentje voor 5 jaar, de Flexi-T. En aangezien we hopen voor die tijd onze kinderwens in vervulling te kunnen laten gaan waren we het erover eens dat die laatste ook wel zou volstaan.
Dat is dus wellicht wel handig om te weten voor mensen die een spiraaltje willen laten plaatsen: niet alle spiraaltjes kun je even lang laten zitten.

Ik moet nu nog 1,5 week de pil slikken en dan is de strip leeg. _/-\o_

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:48

Fijn dat het bij de gyn zo soepel ging(Ik vermoed bijna dat jouw ha het bijna niet doet als het allemaal zo Lang duurde enz)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:51

Ja dat idee heb ik ook. En ik denk dat ze de schrik er ook wel een beetje in had zitten.
Gelukkig was het niet mijn eigen huisarts dus dat vertrouwen is in ieder geval niet geschaad.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:21

Dat is dan weer een geluk bij een ongeluk idd

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:43

Gelukkig is het nu helemaal goed gegaan!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:11

Vandaag de spiraal laten zetten, heb er geen last van gehad!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:26

Petrichor schreef:
Vandaag de spiraal laten zetten, heb er geen last van gehad!

Fijn zeg! +:)+

Ik heb gisteren de hele dag nog wel last gehad van kramp en af en toe een gemene steek maar ik heb het idee dat dit sinds vanmorgen minder is. Heel af en toe voel ik een beetje een oppervlakkige druk vanuit mijn buik maar meer ook niet. Ik kan het makkelijk negeren.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:29

Wat verschillend kan de mens reageren hé, ik heb nu totaal nergens last meer van. Ik wilde al gaan paardrijden maar dat vond mijn moeder een slecht idee. :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:34

Ja ik moet dus al een jaar een nieuwe eigenlijk :o :o
Zie er nogal tegenop en het kost ook nog eens flink wat geld dus ja.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:34

Petrichor schreef:
Wat verschillend kan de mens reageren hé, ik heb nu totaal nergens last meer van. Ik wilde al gaan paardrijden maar dat vond mijn moeder een slecht idee. :+

Ja, wonderlijk eigenlijk. Ik ben blij voor je dat je nergens last van hebt gehad en hoop dat, dat ook zo blijft. :)
Ik zou er ook nog wel een beetje voorzichtig mee zijn. In principe is het zo dat zodra hij goed zit, hij ook echt geen kant meer op gaat. Hij hoeft zich niet in te nestelen of iets dergelijks. Maar ik moet zeggen dat ik gisteren ook wel rustig aan gedaan heb. Zelfs hoesten vond ik spannend en met naar de wc gaan heb ik toch echt nog even achter me gekeken of hij er niet weer uit was gekomen. :=

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:00

Ja inderdaad nu hopen dat het voor ons beide (en iedereen hier die er net 1 heeft) allemaal goed blijft. Ik heb wel even gevoeld of ik de draadjes kon vinden, die kon ik vrij makkelijk voelen dus dan weet ik nu ook hoe het hoort te zitten. Nu afwachten tot ik ongesteld wordt en als ik dat niet wordt over 6 weken voor een echo. Hoewel mijn arts zei dat ik het ook gewoon zelf in de gaten mocht houden.

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:39

_San87_ schreef:

Ik ben ergens begin m'n 20e gestopt met de pil omdat ik me er niet prettig door voelde, ben anderhalf jaar lang niet ongesteld geworden :n Daarna begon het onregelmatig maar sindsdien keurig een regelmatige cyclus van 28/29 dagen.

Nu trouwens zwanger, maar lees o.a. mee voor een oplossing na m'n zwangerschap want ik wil niet meer aan de pil.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 12:42

Terug van de dokter, deze heeft vrij weinig gezegd over de pil of hormonen. Ze denkt dan ook niet dat mijn klachten daardoor komen. Wel meteen bloed moeten prikken.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 12:49

Hoelang zou het duren voordat de hormonen van de pil helemaal uit je lichaam weg zijn?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:31

Petrichor schreef:
Ja inderdaad nu hopen dat het voor ons beide (en iedereen hier die er net 1 heeft) allemaal goed blijft. Ik heb wel even gevoeld of ik de draadjes kon vinden, die kon ik vrij makkelijk voelen dus dan weet ik nu ook hoe het hoort te zitten. Nu afwachten tot ik ongesteld wordt en als ik dat niet wordt over 6 weken voor een echo. Hoewel mijn arts zei dat ik het ook gewoon zelf in de gaten mocht houden.

De draadjes gaan nog wel omkrullen, dus niet gelijk schrikken als je ze niet meer voelt.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:14

Pff ben sinds gisteren met een andere pil begonnen na een jaar gestopt te zijn.
Iemand enig idee of het dan al mogelijk is dat je daarvan misselijk bent? Telkens na het eten vooral.