Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siers83

Berichten: 7438
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:24

Gohya ik denk dat naar de ha een goede stap is. Krijg t idee dat je t zelf niet red zo. En een beetje hulp mag je vragen hoor.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-19 11:32

@bigone het oog zelf is niet het probleem,het is het onderste ooglid,daar zitten de kankercellen diep verstopt. Ze kunnen toch niet een gat maken bij het jukbeen om erbij te komen? dan gaat heel me gezicht eraan en de zenuwen die er lopen.Het is gewoon een rotplek met huidkanker die zeer zelden voorkomt op die plek.Ik had er zelf ook al aan gedacht hoor om dat oog te verwijderen,maar dat heeft geen nut.

Gisteren huisarts gebelt en ben tóch maar aan de pammetjes gegaan Temazepam 10mg,kreeg 10 tabletjes om te proberen.Gisteravond voor het slapen gaan begonnen met een halve,ik heb het niet zo op pammetjes. Maar dat was duidelijk te weinig, om 5 uur wakker, om 6 uur ingedut en weer wakker enz.enz.tot kwart over 8.Maar het duurt natuurlijk ff voor het allemaal goed werkt.
In ieder geval ben ik minder moe dan afgelopen tijd.Kijk ff aan hoe dit gaat,werkt dit niks dan maar naar een psycholoog ofso.
Nu nog de stap durven zetten om boven in bed te gaan slapen.

De pijn in me oog rechtsboven word echt meer en meer,ben er echt niet gerust op,het begint zodra ik wakker ben.Ik hoop dat er iets uit de mri komt.
Mijn weerstand is ook weer duidelijk heel laag, ondanks de lLysine die ik slik komt de herpes steeds opzetten rond me neus en mond.Een teken dat de weerstand laag is en dat de kankercellen hun kans grijpen.

Iris82

Berichten: 39873
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 11:51

Temazepam is een inslaper. Ik word van dat soort spul ook standaard om een uur of 5 wakker. Of je nu 5, 10 of 20 mg pakt.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-19 12:54

Ow echt? jeetje,daar heb ik niks aan,ik had al Melatonine 5mg gehad poosje terug van de huisarts. Nou daar heb ik niks aan,het inslapen heb ik geen probleem mee,het gaat om het doorslapen.
Nou maandag maar weer bellen dan.Weet je welke ik dan moet hebben? Diazepam is toch Valium? of is dat Oxazepam,want die moet ik niet hebben,daarmee ben ik binnen een half uur helemaal van de wereld.

Ik heb het al gezien,ik moet Diazepam hebben.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23617
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 13:19

Temazepam werkt na 50min en werkt 7-11u door
Oxazepam werkt na 2-3u en werkt 4-15u door
Diazepam werkt na 30-90min en werkt 20-48u door

Het doorwerken bedoel ik mee: wat ze noemen de "halfwaardetijd".
Je hebt dus wel de goeie pam gehad hoor, ik zou gewoon een hele nemen zoals je huisarts heeft voorgeschreven ipv een halve

anjali
Berichten: 15421
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 16:08

gohya schreef:
Dankjewel.
@Siersma het gaat eigenlijk niet zo goed, na 3 maanden durf ik nog steeds niet boven te slapen en slaap nog steeds op de bank.Elke ochtend word ik wakker met de gedachte, hij is er niet meer,hoe kan dat nou? dan flitst alles weer voorbij.Buiten op straat voel ik me anders,voel me hier niet thuis.
Nu ik weer geopereerd moet worden kan ik dat niet meer delen en er over praten.Heb vrienden genoeg hoor,maar die hebben ook allemaal hun eigen leven,dat snap ik ook best.
Ik ben elke dag wel met iets bezig,afleiding zoeken, vluchtgedrag noemen ze het.
Kreeg een aanvraag formulier voor een nabestaanden uitkering,halverwege gestopt met invullen,leek wel een kruisverhoor! ook heel veel dingen die ik niet weet maar wel ingevuld moet worden.Heb alles verscheurd en weg gegooid.

Helaas móet ik door voor me kinderen die nog thuis wonen.

Die papieren voor zo'n uitkering heb ik ook wel eens gehad en inderdaad kun je het dan soms niet aan om het allemaal in te vullen.Ik denk dan,ik doe het voor mijn dieren,in jouw geval voor je kinderen.Zodat je genoeg geld voor hen hebt.Als je daar recht op hebt moet je het krijgen.Toch proberen in te vullen.

genja
Berichten: 3949
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 22:22

Polly schreef:
Temazepam werkt na 50min en werkt 7-11u door
Oxazepam werkt na 2-3u en werkt 4-15u door
Diazepam werkt na 30-90min en werkt 20-48u door

Het doorwerken bedoel ik mee: wat ze noemen de "halfwaardetijd".
Je hebt dus wel de goeie pam gehad hoor, ik zou gewoon een hele nemen zoals je huisarts heeft voorgeschreven ipv een halve



Dit klopt niet helemaal tenminste de halfwaarde tijd zal je vast opgezocht hebben maar tenazep wordt echt als inslaper bv gegeven.
Nitrazepam of diazepam zijn meer doorslapers.
Wat soms ook gedaan wordt buiten de benzodiazepine is bv mirtazepine dat werkt ook
Langer

Wat je schrijft duurt ook even dat het werkt geldt eigenlijk niet bij benzodoazepines als je het inneemt werkt het eigenlijk meteen je hoeft geen spiegel op te bouwen. Daarom wordt het vaak als zo nodig medicatie voorgeschreven.
Diazepam schrijven ze meestal niet als slaapmiddel voor meer als spierverslapper

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 10:29

@genja weet jij welke ik dan het beste kan vragen? het gaat alleen om het doorslapen.
Ik had duidelijk gezegd tegen de assistente dat ik slecht sliep en niet dat ik slecht in slaap kom.

Ik heb weer behoorlijk last van duizeligheid,paar weken terug ook al,ook bij huisarts geweest en geprikt op bloedarmoede.Maar het ijzergehalte is goed,ze zei dat het komt door gruis in het oor.Dat is het echt niet want dat is uitgebreid nagekeken bij de KNO arts,die dacht dat toen n.l. ook.Hij heeft toen een behandeling gedaan waarmee je het gruis verschuift en dan niet meer duizelig bent,maar er verschoof niks,want er zat geen gruis.Hij wist het ook niet meer en ik moest maar terug komen als het erger werd.

Ik ben echt heel bezorgd van die pijn in me oog rechtsboven,het word echt erger,maar huisarts kan niks doen.Ik hoop dat ze snel de mri foto's bekijken en overleggen,ben zo bang voor een uitzaaiing.De pijn moet toch ergens vanaf komen.

Afbeelding

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:40

Begrijpelijk Gohya dat je bezorgd en bang bent. Tot nu toe heb je te vaak gelijk gehad en het is daarnaast ook niets niks allemaal.

genja
Berichten: 3949
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:28

gohya schreef:
@genja weet jij welke ik dan het beste kan vragen? het gaat alleen om het doorslapen.
Ik had duidelijk gezegd tegen de assistente dat ik slecht sliep en niet dat ik slecht in slaap kom.

Ik heb weer behoorlijk last van duizeligheid,paar weken terug ook al,ook bij huisarts geweest en geprikt op bloedarmoede.Maar het ijzergehalte is goed,ze zei dat het komt door gruis in het oor.Dat is het echt niet want dat is uitgebreid nagekeken bij de KNO arts,die dacht dat toen n.l. ook.Hij heeft toen een behandeling gedaan waarmee je het gruis verschuift en dan niet meer duizelig bent,maar er verschoof niks,want er zat geen gruis.Hij wist het ook niet meer en ik moest maar terug komen als het erger werd.

Ik ben echt heel bezorgd van die pijn in me oog rechtsboven,het word echt erger,maar huisarts kan niks doen.Ik hoop dat ze snel de mri foto's bekijken en overleggen,ben zo bang voor een uitzaaiing.De pijn moet toch ergens vanaf komen.

[ [url=m/sTA9QM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Sorry je vraag even gemist. Heb even voor je gezocht en hier vind ik het vrij duidelijk in uitgelegd wanneer je welk middel moet hebben

http://www.medicijnen-op-maat.nl/hersenen/slaap.htm

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 11:02

@genja dankjewel.

Ik kom uit op Nitrazepam,dat werkt net iets langer dan Temazepam.
Vannacht ook weer wakker om 5 uur en kom dan bijna niet meer in slaap.

genja
Berichten: 3949
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:43

Ja nitrazepam is inderdaad voor door te slapen een betere oplossing (en geen leveringsproblemen tegenwoordig ook belangrijk )

Al zou ik mirtazepine ook misschien een idee vinden dit is geen benzodiazepine maar valt onder de antidepressiva maar wordt vaak ook gegeven om beter te slapen. Voordeel is dat het vergoed wordt en dat is bij de benzodiazepine niet standaard zo.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 12:06

Ik word over 2 weken geopereerd, 15 okt. om 14.00 melden in UMC Utrecht.
Zie er normaal niet tegenop maar nu wel,omdat ik nu alleen ben.Mijn ene zoon brengt me erheen en mijn andere zoon pikt me op als hij van zijn werk komt,hij werkt in Utrecht.

Nu gaat me zoon vanaf morgen het huis uit,gaat op zichzelf wonen in Apeldoorn en ben ik alleen nog met me dochter [met verstandelijke beperking] thuis. Ik kom hier echt nooit overheen,dat weet ik gewoon zeker.

Ik kan met de temazepam 5 uur aan een stuk slapen,gister geprobeerd zonder,maar dan ben ik om het uur wakker,dus vannacht om 1 uur maar eentje genomen.

W.b.t. de pijn rechtsboven in het oog,zolang ik lig heb ik geen pijn,maar zodra ik ga lopen komt de pijn langzaam opzetten,de hele dag door meer en meer.Er móet gewoon iets zijn daar op die plek,een verdikte oogspier? maar dan zou het oog s'morgens al, bij het knipperen van het oog, pijn moeten gaan doen als ik lig.Ik heb het getest als ik lig,dan beweeg ik mijn oog heen en weer,maar voel geen pijn,dan kan het ook niet de oogspier zijn.

Nu maar afwachten tot na de operatie hoe en wat verder.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:10

Ook jij komt hier bovenop, alleen zal dat je niet alleen lukken. En dat hoeft ook niet. Maar zoek er asjeblieft hulp voor. Want de situatie hoe hij nu is geweest kan best een trauma veroorzaakt hebben en daar zijn gelukkig diverse dingen voor.
Je hoeft er niet mee te blijven lopen :(:)


Dikke knuffel en succes met de operatie. Fijn dat je gehaald en gebracht kan worden.
Is er dan opvang voor je dochter?

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:12

Een dikke knuffel! :(:)
Ik heb met je te doen. Je krijgt zoveel voor de kiezen.
Hou vol hoor.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 13:16

Dankjewel.
Mijn dochter is dan alleen thuis die middag,ze heeft vrij genomen om op de hond te passen en uit te laten.
Ze is op papier 30 jaar maar geestelijk stukken minder.Maar ze kan goed op zichzelf passen verder.
En ze kan boodschappen doen en huishoudelijke klusjes,dat gaat prima.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:17

gohya schreef:
Dankjewel.
Mijn dochter is dan alleen thuis die middag,ze heeft vrij genomen om op de hond te passen en uit te laten.
Ze is op papier 30 jaar maar geestelijk stukken minder.Maar ze kan goed op zichzelf passen verder.
En ze kan boodschappen doen en huishoudelijke klusjes,dat gaat prima.

Ahh dat scheelt wel..
kan ze een beetje op mama passen dalijk ;)

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 16:14

Sterkte Gohya!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 16:41

Dankjewel pien_2010.
Net 2 vragenlijsten ingevuld in mijn dossier, een voor verpleegkundigen en 1 voor de Anesthesie.
Ik hoef niet naar Utrecht, ik word woensdag 9 okt. gebeld door Anesthesie,had gevraagd of het ook telefonisch kon omdat ik afgelopen februari ook onder narcose ben geweest en ze vele gegevens hebben.

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 17:18

Wat een ellende weer :(:)
Succes met de operatie en veel sterkte hoor.

genja
Berichten: 3949
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:58

Gohya ga je alsjeblieft naar de huisarts voor hulp. Maak Me best een beetje zorgen over je.
Je moet hierover gaan praten met mensen die er verstand van hebben. Eigenlijk zijn er 2 Dingen buiten het zelf ziek zijn die spelen. Rouw om het verlies van je partner. Maar ook een trauma over de Manier waarop het gegaan is. En juist dat trauma is misschien beter te behandelen als je verwacht. Denk namelijk dat je eerst het trauma moet gaan verwerken voordat je iets met de rouw kan.
Dit ga je uiteindelijk een plekje geven op wat voor manier ook.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 10:51

Dat trauma is idd. het grootste probleem,dat denk ik ook.
Ik wil er wel ff mee wachten tot na de operatie, als die goed gegaan is enzo kan ik verder met een psycholoog.Dan heb ik in ieder geval weer een zorg minder,mits ze ook hebben uitgezocht wat de pijn nou veroorzaakt bij het oog.Daar maak ik me best zorgen over.

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:17

Dat snap ik Gohya dat je over je oog jezelf zorgen maakt. Zou ik ook doen en zeker omdat het je echt hindert.
Verstandig om eerst het een te doen en dan de psycholoog er bij te gaan halen. Dat je zo slecht slaapt is trouwens wel normaal hoor. tot diep in je lijf is de schok van het vinden van je lieve man, nog steeds daar. Dat is de reden dat je maar paar uur slaapt en weer wakker wordt. Dat heeft tijd nodig.
Voor mij is dat heel erg herkenbaar maar doordat je moe bent, nog moeier wordt door het niet slapen, is het ook moeilijker om je verdriet aan te kunnen. het lijkt dan wel zo'n spiraal naar beneden waarbij jouw gezondheid dan ook nog eens zorgen geeft, dus ook wel heel erg veel allemaal tegelijk.
Ik geef je een virtuele knuffel!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 12:13

De tijd voor operatie is veranderd,moet me nu om 12 uur al melden i.p.v. 14.00 uur. en degene die me gaat opereren is de oogarts die de eerste tumor [radicaal] had verwijderd bij me.Ik dacht dat me oogarts waarbij ik onder controle ben me zou opereren samen met nog iemand,maar das dus niet zo.
Maar deze is ook kundig, vind ik niet erg dat zij het doet.

Ben gisterenochtend geschrokken,ik stond bij het aanrecht bloemen in de vaas te doen,toen er iets plopte in me hoofd links en viel ik bijna flauw.Ik ben gauw met me hoofd naar beneden gaan staan en heel diep inademen.Zo kan je het soms voorkomen dat het doorzet.Gelukkig hielp dat en was het over.Daarna vervelend gevoel in me buik en voelde me moe,ben op de bank gaan liggen.
Gelukkig was het maar 1 malig, hopen dat het niet meer gebeurt.Weet nog steeds niet wat het nou was,bloeddruk was prima en de suiker was ook goed, 7,6 [voor mijn doen goed].

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 02:02

Lieve gohya, wat ga jij door een regelrechte hel meis.
Zoveel aan jezelf, En dan nog ook je liefde op een tragische wijze verliezen.
Ik lees al een tijdje met je mee, maar vaak weet ik niet zoveel te zeggen.
Al snap ik zó hoe je je voelt. :(:)

Mocht je ooit behoefte hebben aan een "soort van" lotgenoot.
Ben je altijd van harte welkom om even een dagje je hele hart te luchten.
Ik zal je 1 van deze dagen even een pb doen.

Ook al reageer ik weinig, ik denk heel erg veel aan je.
Ik herken heel veel in je verhalen, nu ben ik al een "stapje" verder in dit hele oneerlijke proces.

Dikke knuffel voor jou :(:)