Tieneke schreef:TS, hoe ging het?
Poeh! Het was een hele ervaring. Ontzettend veel uitleg gekregen over waar de reflux vandaan komt etc.
Hij zegt heel stellig dat het opgelost gaat worden en daar gemiddeld 3-5 behandelingen voor staan. Ik ben heel benieuwd. Volgende week maandag moeten we weer terug. Voor nu veel tips qua dragen van Sam en manieren voor het verminderen van zijn voorkeurshouding (deze heeft hij in beperkte mate gelukkig).
twinducklin schreef:Ik heb je een tijdje terug al eens een pb gestuurd.
Je verhaal is zo herkenbaar. Hier was de oorzaak koemelkallergie.
Kinderarts zei bij ons ook direct je hebt 2 soorten reflux, reflux door koemelkallergie en " gewone" reflux omdat ze nog niet volgroeid zijn. Maar het is het altijd waard om koemelkallergie uit te sluiten.
Na 6 weken koemelkvrij hadden we een heel ander kind. Hij kreeg omeprazol een hoge dosering maar die kon toen afgebouwd worden. En sindsdien huilde hij nog maar zelden ipv 20 uur per dag. Koemelkallergie komt vaak voor maar helaas wordt de diagnose vaak niet gesteld.
Reflux is namelijk een symptoom van koemelkallergie en het is heel makkelijk uit te sluiten.
Pepti is overigens geen koemelkvrij voeding, maar de eiwitten zijn verknipt. Neocate of puramino zijn koemelkvrij.
Sorry, ik heb ontzettend veel pb’s gehad van mama’s die meedenken of mensen die mij een hart onder de riem wilde steken (daarvoor dank).
De voeding die hij gehad heeft was dieetvoeding voor koemelkallergie, ik weet dat er daar nog een ‘sterkere’ variant van is. Behalve ontzettend zure ontlasting heeft deze voeding voor wbt de reflux geen enkele verbetering geleverd. Osteopaat zegt dat het komt vanuit de voorkeurshouding die een blokkade creëert bij zenuwen die vanuit zijn nek naar zijn maag lopen. Zijn ontlasting is nu met gewone nutrilon 1 voeding weer normaal gelig van kleur en smeuïg. Wat ik gehoord heb is dat bij een koemelkallergie er naast reflux ook duidelijk andere ontlasting aanwezig is en een soort uitslag in het gezicht. Beide osteopaten verdenken geen koemelkallergie, de kinderarts ook niet, de arts van het cb ook niet en ik als mama denk ook niet dat het hieraan ligt.
We gaan nu zoveel mogelijk aan de slag met Sam zijn voorkeurshouding en de verwachting van de osteopaat is dat het binnen 7wk zeker opgelost zou moeten zijn.