Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
J_emma schreef:Ik zou een prima minimalist zijn. Helaas denkt de rest van het gezin daar anders over..
Heel simpel: hoe meer spullen je hebt, hoe meer tijd je er aan kwijt bent (opruimen, stoffen en schoonmaken, organiseren enz).
En dan heb je dus een huis vol spullen x5 personen, terwijl niemand die spullen mist als we in een vakantiehuisje met minimale inrichting zitten.
Wat mij betreft zou zo de helft weg mogen
opisop_shop schreef:Ook speelgoed van de kinderen. Opdracht was om van al het speelgoed zoveel mogelijk weg te doen, ze zouden dan een eigen telefoon krijgen als beloning cq. voor verjaardag. Dat was een goede drijfveer
Oudste vindt het nog steeds moeilijk, die verbindt haar identiteit/emoties er denk ik aan, voor haar wel een goed proces.
opisop_shop schreef:@vjestagirl, vond het ook een lastige en moet zeggen dat hij bij mijn man vandaan kwam![]()
De jongste had er geen moeite mee, de oudste merkt hierdoor wel dat het eigenlijk best meevalt. Ze hebben speelgoed opzij gelegd dat niet weg mocht, de rest ligt al een tijdje ingepakt klaar in de trailer.
Soms vindt ze nog een ingepakte doos en plukt er toch nog iets uit maar het meeste laat ze liggen.
Ook zij wil heel graag verhuizen en weet dat het op deze manier niet kan.
Ze hebben ook nu nog allebei een trapkast v IKEA vol speelgoed en dan nog hebben ze een aantal bakken los staan
office schreef:Ik ruim op met vlagen momenteel even niet.
Ergens vind ik spullen echt gebruiken/opdragen het echte minimalisme.Je spullen weggooien of naar de kringloop brengen voelt voor mij toch als “” omgekeerd kopen “”.
Want het is eigenlijk je bezit ergens anders leggen.Niet alles in de kringloop krijgt een andere eigenaar namelijk en is uiteindelijk als nog afgedankte luxe.
Of klopt mijn gedachte niet?
Spullen lang gebruiken is minder leuk als opruimen en andere spullen verzamelen Vind ik.